Jump to content

Puhalletaan -71 henkiin+muita räpellyksiä


Anpu

Recommended Posts

Tuli 20 vuotta sitten värkättyä Callookeri kesäautoksi. Pahna palveli useamman kesän menestyneesti allekirjoittanutta kunnes into jatkuviin koneremppoihin laantui. Erinnäisten varastointi vaurioitten jälkeen pahna rupesi painumaan unholaan, mutta kuinka ollakaan kipinä syttyi uudestaan jospa ensi kesäksi jäätelön syöntiin satamaan. Parin illan riehumisen jälkeen kartoitettiin tilannetta tuleeko tästä kalua. Kone jumissa, putket, männät ja kannet uusiksi. Onneksi alakertaan vesi ei ollut päässyt. Sitten kopan kimppuun penkit ja lattiamatot pois ja kas kummaa kuskin puoleinen puhalinkotelo aika pehmeä myös lattiat reikäisiä (todnäk uudet pellit). Ferrari 300 varsin luopunut kunhan lommot saa oiottua niin päälle maalaus. Lokareissa pari pientä reikää, saa paikattua, vaihto ois turhan työläs kun ne on moldattu kiinteiksi koritinalla. Eiköhän tää tästä.

_img900.jpg


_img900.jpg


_img900.jpg


_img900.jpg


_img900.jpg


Eipä ollu 1990 tälläisiä medioita käytössä, kyl sitä kateltiin Hot cars kuvastoja ja pähkäiltiin millanen tehään.
Lisäillään kuvia kuhan saadaan jotain aikaiseksi.
Ai niin kone on 1,8 46 IDA tupla Webereillä.

Edited by Anpu
Link to comment

Pienen budjetin ongelmia, kunnon kansiin kun ei ollut varaa niitä yritettiin värkkäillä vakio kansista. 92 mm poraus teki sen että ainevahvuus jäi pieneksi sekä puristuksia oli aivan liikaa (luokkaa 12 kiloo), joten kannet halkeili. Startti oli tiukoilla et jakso pyörittää (yks sulanu ankkuri). Ei ollut 18 vuotiaana tietotaito vielä kohdillaan (ei välttämättä vieläkään mutta nyt löytyy pajoja joilla tietotaitoo).

Link to comment
Pienen budjetin ongelmia, kunnon kansiin kun ei ollut varaa niitä yritettiin värkkäillä vakio kansista. 92 mm poraus teki sen että ainevahvuus jäi pieneksi sekä puristuksia oli aivan liikaa (luokkaa 12 kiloo), joten kannet halkeili. Startti oli tiukoilla et jakso pyörittää (yks sulanu ankkuri). Ei ollut 18 vuotiaana tietotaito vielä kohdillaan (ei välttämättä vieläkään mutta nyt löytyy pajoja joilla tietotaitoo).

 

Missäpäin tää auto on ollut liikenteessä aikanaan? vaikuttaa vaan niin tutun näkoiseltä...

Link to comment
Pienen budjetin ongelmia, kunnon kansiin kun ei ollut varaa niitä yritettiin värkkäillä vakio kansista. 92 mm poraus teki sen että ainevahvuus jäi pieneksi sekä puristuksia oli aivan liikaa (luokkaa 12 kiloo), joten kannet halkeili. Startti oli tiukoilla et jakso pyörittää (yks sulanu ankkuri). Ei ollut 18 vuotiaana tietotaito vielä kohdillaan (ei välttämättä vieläkään mutta nyt löytyy pajoja joilla tietotaitoo).

 

Missäpäin tää auto on ollut liikenteessä aikanaan? vaikuttaa vaan niin tutun näkoiseltä...

 

Lappeenrannassa päristelty

Link to comment
  • 3 months later...

Dodii on saatu jotakin aikaseksi tallissa on nääs lumityöt ja perhe-elämä tupannu haittamaan näitä tärkeimpiä hommia.

_img900.jpg

Taiwanin peltien sovittamista (orkkis pellit istuu todella hyvin näihin verrattuna). Kuplapajan tekemä mylly uusilla kansilla, kaasareilla ja nokalla.

 

_img900.jpg

 

_img900.jpg

Tuli vaihdettua kuskin puoleinen puhallinkotelo, pelkääjän puoleisen tyydyin paikkailemaan.

 

_img900.jpg

30 vuotta vanha Tectyl on aika rapeeta, lähtee hilseenä pois kun vähän tökkii. Orkkis oranssi kiiltää vielä

 

_img900.jpg

Molemman puoleiset puskurikiinnikkeet meni uusiksi vaikkei niistä olis konttorilla kuitenkaan huomautettu.

 

_img900.jpg

Obersdorfin lattiat odottaa heppausta. Tää lattia homma on osoittautunut suuritöisimmäksi (sarjaa leikkaa, liimaa, askartele) . Mää nääs vähän falskasin enkä nostanu koppaa pois et sain sattumaan puhallinkotelon ja lattiat linjaan. Noitten kiinni hitsattujen loksujen ja astinlautojen takia joutuu aika paljon soveltamaan. Noh ittelleni tätä teen tuskin tulee koskaan tota hävitettyä on sen verran rahaa ja verta kulutettu.

 

Oli muuten ruostetta paljon enemmän kuin odotin.

Link to comment
Oli muuten ruostetta paljon enemmän kuin odotin.

 

Sitä on aina. :)

 

Tai ainakin tähän asti ei ole sellaista ihmettä vielä käynyt että ruostetta olisi vähemmän kuin odotti/päällepäin näytti.

 

Vaan tuohan on jo hyvässä mallissa, ei ole enää ongelma.

Link to comment
Onks kellään kokemusta aircooledin myymästä sidewinger putkesta, kun toi buckpackin hide out ei taida enää riittää kunnon hengitykseen.

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1669

 

Ootelee asennusta, ihan siistin näkönen ei kuitenkaan bolt on. Kiinnitys laippoja joutuu vähän muokkaamaan.

Toi pukpäkki riittää yllättävän pitkälle.

Link to comment
Guest Aircooled.fi

Sidewinderissä pultinreiät osuvat kohdilleen kyllä, tuossahan on käänneltävät laipat, joten sen suhteen ei ole haastetta.

 

ACJX048_8_Normal.jpg

 

Noissa ensimmäisen erän putkistoissa (erä loppu, uusia tilauksessa) on laipan kaulus niin leveä, että sitä joutuu hieman madaltamaan hiomalla pultinreiän kohdalta (näkyy yllä kuvassa), jotta putken saa kiinni sylinterikanteen.

 

Muuten istuvuus putkella on ollut erinomainen.

 

ACmosa.jpg

 

- Tomppa

Link to comment
  • 2 weeks later...

Pari päivää taas touhuttu, lattiat saatu paikalleen ja astinlaudat sain hitsattua.

Etuakselin puotin lattialle et rupeen kaventelemaan ja asentelee droppiolkia ja kas löytyi ylläripylläri.

 

_img900.jpg

 

_img900.jpg

 

Eturunko on muutoin suht hyvässä hapessa jos ton sitte leikkaa liimaa askartele.

 

_img900.jpg

 

_img900.jpg

 

_img900.jpg

 

_img900.jpg

 

Noh huomenna jatketaan askaretta jos tää vielä valmistus.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Päivitellään välillä vaikkei mitään ihmeellistä olekkaan tapahtunu.

Kupla maalauksessa mutta aikataulutus kusahti kun maalarille paukkas töitä yli omien tarpeitten joten mun värkki ei etene.

 

_img900.jpg

 

Pohjia on tehty jonninverran toisin sanoen vanhoja kittejä hangattu pois, pahimmillaan yli 5mm.

On vissiin ollu helpompaa lisätä kittiä kuin hioa omia virheitä pois.

 

_img900.jpg

 

Jos tää liikkuus sitte ens kesänä ...tana.

Link to comment
  • 5 months later...
Ainakin 1960 Cadillac coupe de villessä kääntyy etupenkki tuolla tavalla.

 

Reino

 

Cadyssä näyttäs olevan kyynärnoja keskellä. Verhoilun takia tota kyselen, mut saahan noitten vanhojen mukaan teetettyä uudet.

 

 

Ei ole etupenkissä kyynärnojaa ainakaan minulla.

 

Reino

Link to comment
soffapenkki näyttäis vähän ford 17M P3 kaksovisen penkiltä.

 

Varmaks en voi sanoa kun ei semmosta autoa enää mulla ole.

 

843d_27_7596_big.JPG?1280333219

 

Osu ja uppos. Selkänojan saranaraudat varmisti asian, ei taida asiaa olla jota täällä ei selvitettyä saa, kiitoksia.

Link to comment
  • 3 months later...

Padabing,, kupla värissä moninaisten vaihetten jälkeen eikä kestäny kuin puoli vuotta. Jälki ei ole tosin kehuttavaa, valumia ja roskia tarpeeksi mut hermo ei enää pitäny maalareitten kanssa touhuta, myllytetään ja lakataan sit joskus. Osia on näperrelty paikalleen aina kun on keritty joten rupee maaliviiva pikkuhiljaa häämöttää. Koneen sain tänään paikalleen jos huomenna sais vielä savut ulos muualtakin kuin johdoista. Tuli nääs laitettua tollanen orggis raitisilmapuhallin siinä sitten mittarivaloja räpeltäessäni äkkäsin irronneen johdon. "Aha musta elikkä maa joten tohon runkoon" no virrat päälle ja voi vit... savun hälvettyä tarkistamme kytkennän. Ruskeat johdot ovatkin sitten maajohtoja ja eiku tilaamaan virtalukon pohjaa.

 

_img900.jpg

 

_img900.jpg

 

_img900.jpg

 

 

Tos ois seuraava projekti jota on jo vähän aloteltu.

_img900.jpg

Link to comment

Takajarruihin saatu sen verran eloa että sylinteri tulee kyllä ulos mut eipä saa enään sisään, ei vaikka ilmausnipat ja letkut irrottaa. Onko kukaan törmännyt moiseen juttuun? (kyseessä siis EMPIn levyjarrusarja).

Link to comment
  • 3 weeks later...

Nonnii käyty porukalla heittämässä pieni lenkki. Koneessa tuntuu ainakin voimaa olevan ja meteliä mut noi rapatiet tuntuu koettelevan välilejyjä. Mitäs iskareita raati suosittelee droppiolkaiseen etupäähän kun noi vanhat tuntuu olevan pirun jäykät?

Link to comment
Nonnii käyty porukalla heittämässä pieni lenkki. Koneessa tuntuu ainakin voimaa olevan ja meteliä mut noi rapatiet tuntuu koettelevan välilejyjä. Mitäs iskareita raati suosittelee droppiolkaiseen etupäähän kun noi vanhat tuntuu olevan pirun jäykät?

 

Saab 90 takaiskari. Kyb:it on jäykät et ei niitä ainakaan.

Toi keula näyttää olevan niin alhaalla että ei se taida hyvin toimia kyllä millään iskareilla.

Link to comment

Ison maan pojat taitaa ajella kavennetuilla akseleilla ilman iskareita. Tämähän on sitten tietty suomessa laitonta toimintaa.

 

Ja löytyykö nykyisitä iskareista liikerataa ettei pohjaa ja sen takia tunnu kököltä ajaa.

Link to comment

Ilman iskareita ajelua mietin itekkin, mut muuttuukohan kui levottamaksi ajella. Jotkut taivaan vanhat orggisiskarit siin nyt on jotka tuntuu tosi löysiltä eikä ne pohjaa kun kallistuksenvaimennin kyntää ekaks. No laitetaan leimaiskarit ja kokeillaan ilman iskareita myöhemmin.

Link to comment

Tänään yritettiin sitten leimata, tuloksena hylky vasen kässäri heikko. Käyttöjarrut hyvät mut käsijarrun käyttövivun liikerata vasemmalla puolella triplat. Jousien takia vaijerin kiristys ei auta, oikea rupee laahaa. Kyseessä siis empin levyjarrusetti, ehdotuksia?

Link to comment
Auttaako ilmaaminen? Palat asennettu kuparitahnan avulla, että liikkuu hyvin? Satulat samalla kohtaa levyn suhteen molemmalla puolella?

Ei auta,, käyttöjarrut hyvät,, palat yhtä lähellä molemmin puolin. Eipä kuparitahnaa käytetty mut palat liikkuu näppinee jarrut ei laahaa. Satulat passattu kohilleen. Mun mieleen tulee ainoastaan käsijarrujen mekaaninen (ruuvi/paisutin/mikälie) sydeemi on erillainen vasemmassa ja oikeassa satulassa. Ulkopuolista säätöä tossahan ei liene ole joten tämäkin luokitellaan EMPI laaduksi. Ei ois pitäny nuukailla vaan ostaa kunnon sarja. Pikaratkasuna vois jäykistää ton kässärikahvan vaijerikeinun et vois kiristää vaijerista turhat löysät pois.

Link to comment
Auttaako ilmaaminen? Palat asennettu kuparitahnan avulla, että liikkuu hyvin? Satulat samalla kohtaa levyn suhteen molemmalla puolella?

Ei auta,, käyttöjarrut hyvät,, palat yhtä lähellä molemmin puolin. Eipä kuparitahnaa käytetty mut palat liikkuu näppinee jarrut ei laahaa. Satulat passattu kohilleen. Mun mieleen tulee ainoastaan käsijarrujen mekaaninen (ruuvi/paisutin/mikälie) sydeemi on erillainen vasemmassa ja oikeassa satulassa. Ulkopuolista säätöä tossahan ei liene ole joten tämäkin luokitellaan EMPI laaduksi. Ei ois pitäny nuukailla vaan ostaa kunnon sarja. Pikaratkasuna vois jäykistää ton kässärikahvan vaijerikeinun et vois kiristää vaijerista turhat löysät pois.

 

http://www.youtube.com/watch?v=XJsOMuvpghI

 

Olehan varovainen kun kurvailet siellä Lappeenrannassa.

Mites jos sitä tiukemmin ottavaa vaijeria löysentää, eikös se tasoita - tosin tuntematta yhtään rakennetta :-?

Link to comment

En tiedä mihin vuosimalliin saakka, mutta ainakin paksutolpissa on, voi olla että oli kaikissa 5-pulttisissa, on käsijarrukahva jossa vaijerit on kiinteästi, siis ilman sitä keinua. Kumpikin vaijeri säädetään siis erikseen ja toinen puoli toimii vaikka toista vaijeria ei olis ollenkaan. Auttaiskohan sun ongelmaan jos vaihtais tuollasen vanhemman mallisen kahvan?

Link to comment

jrasille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki, mäntää kiertämällä saa säädettyä tota kässärin välystä... kiittää ja kumartaa. Sepi on ihan oikeassa tosta sarjasta ihan täyttä sontaa. Eiköhän toi mee aika nopeesti vaihtoon, mulla on junikseen varattu CSP setti odottamassa asennusta joka vaikuttaa huomattavasti laadukkaamalta. Leimataan nyt tää kuitenkiin ekaks kiitoksia kaikille.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...