Jump to content

Pienistä asuntovaunuista


Recommended Posts

Koppi päällä on "kuormaa" mitä hinataan paikasta A paikkaan B. mikään lakihan ei kiellä siellä yöpymistä :) Kärryä käytän välillä myös ihan sen oikeaan tarkoitukseen eli tavaran kuskaamiseen ilman koppia tai paljua.

 

Matalan lattian ja laidattomuuden ansiosta oiva peli mopoille ja mönkijöille. Välillä myös kuskaan sillä paljuakin paikan A ja B välillä ja kylven siellä :)

 

Moni käyttöinen vehje kun ei pulttaa mitään kiinni.

 

Lakihan sanoo että kuorma pitää kiinnittää siks kiinnitykseen pikalukot.

Edited by Miwa
  • Like 6
Link to comment
  • 4 weeks later...

Ensisilmäyksellä näyttäisi olevan MKP Petit, mutta onko kumminkaan?

 

Edit: Tarkemmin tutkittuna on se se. Ja jos kyseessä on tuo ekan kuva vaunu niin melko kaukaa Etelä-Euroopasta haettu...

Edited by metake
Link to comment
  • 4 weeks later...

Ikkuna on joo vas puolella. En tiiä painoo kun en oo punninnu mut yksin sen kenusin tohon kärrynpäälle et ei varmaan ihan hirveesti paina. Kärryn kokonais massa on 550 kg otteen mukaan niin kyllä toi siihen menee helposti.

Link to comment
  • 3 months later...

Jos en tänä aamuna ihan nukuksissa ollut, niin joku Eriba Puck vaunu tuli jonkun henkilöauton perässä aamulla vastaan tuossa Valtatie 19:sta kauhavan ja Lapuan välillä ja oli menossa pohjoisen suuntaan? Teki mieli tehdä uukkarit ja lähteä kysymään olisko myynnissa =)

 

Töistä takaisin tullessa sitten tuli jos jonkinnäköistä normaalia vaunua, kun joku pieni määrä (70 000) henkeä pakkautuu vissiin sinne Mustasaareen!

Edited by vilkku
Link to comment
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Eribaa pitkään miettinyt ja Le Bug Shown telttailun jälkeen päätin sen hankkia. Nyt olisi 60-luvun Puck Etelä-Saksassa, toiselta omistajalta ja 25v seisonnasta hankittu. Vaunua en ole nähnyt kuin kuvissa. Käyttöauto on nettiautossa myynnissä, jotta ei tarvitse hakumatkaa edes takas ajaa.

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 9 months later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Mitenkähän jaksaa kupla vetää tuollaista pikkuista vaunua, sanotaan nyt vaikka tuollaista Eriba Puckia? Olen hieman tuollaisesta haaveillut, mutta epäilyttää oman 1300:n vetovoimat. No, eipä tässä toisaalta kiirettä ole, koukkukin puuttuu.

Link to comment
12 hours ago, Tonza said:

Mitenkähän jaksaa kupla vetää tuollaista pikkuista vaunua, sanotaan nyt vaikka tuollaista Eriba Puckia? Olen hieman tuollaisesta haaveillut, mutta epäilyttää oman 1300:n vetovoimat. No, eipä tässä toisaalta kiirettä ole, koukkukin puuttuu.

Ihan hyvin jaksaa. 30hp:llä olen tuhansia kilometrejä kiskonut. Tasamaalla 80km/h, jyrkissä ja pitkissä mäissä kaukana Suomesta 2:lla 30km/h. Kulutus pyörii siinä hieman alle 9-litran. 

 

Jarruttomana sen vaunun kokonaismassan pitää olla alle puolet vetoauton omamassasta, tai aiemmin oli näin. Eli se siis estää niiden uusien Puckien vetämisen, jos ei jarruja.

Link to comment
1 hour ago, Tuomo Pelli said:

Olen ollut todistamassa kun XTeme saapui 1950-luvun kuplallaan asuntovaunu perässä Le Bug Showhun Belgiaan. Urhea suoritus, jollaista en kyllä itse tule koskaan tekemään.

Niin sulla ei ole 50-luvun kuplaa (vielä), muuten kyllä tekisit. Mites variantin perään? Se olis komea yhdistelmä ja vois olla hieman isompikin liiteri!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...