Jump to content

Huurteenpoisto


Recommended Posts

Minä ajelen myös talvella jos tiet on sulat ja itse päädyin vaihtamaan lämmönvaihtajat pois koska en ollut lämpiämisnopeuteen tyytyväinen. Yleensä olin perillä ennen kun auto lämpesi. Jonkin verran käytin aikaa putkien eristämiseen ja kokeilin myös moottorin alle tulevaa tuulisuojaa (tai mikä lieneekään nimeltään), mutta ainakaan omat taidot eivät riittäneet asian korjaamiseen.

 

Nyt mulla on etukontissa Webasto ja se puhaltaa lämmintä noin puolen minuutin kuluttua käynnistämisestä; toki se lohkaisi etukontista tilaa, mutta olen ollut tyytyväinen. Mulla on yksi suutin jaloille ja sitten kuumaa tulee tuulilasin kulmista alkuperäisistä paikoista.

 

Polkimien taustat pysyy kuivina ja ikkunat huurteettomina melkein yhtä hyvin kun ilman ilmastointilaitetta olevassa normaali autossa, 8 vuotta on pelannut moitteetta (koputan päätäni).

 

Toki jos halpaa ratkaisua hakee katsastusta varten niin tämä ei ole se...

 

Millanen webasto sulla on? Uusi vai orggis? Onko asennuskuvaa?

Link to comment

Samanlainen webasto itsellä pöhissyt myös pellin alla. On radion takana asennettuna ja puhallus samoihin paikkoihin.

Toimii muuten myös etanolilla, varmistin wihurilta ja käytännössä nyt todettu.

Plussaa on myös tehon säätö ja yhden kytkimen lisäämällä saa puhaltamaan ulkoilmaa portaattomalla nopeudensäädöllä.

Vähän on tarkka käyttöjännitteestään, mutta vaihtovirtalaturin myötä nekin ongelmat katosivat.

Link to comment

Samanlainen webasto itsellä pöhissyt myös pellin alla. On radion takana asennettuna ja puhallus samoihin paikkoihin.

Toimii muuten myös etanolilla, varmistin wihurilta ja käytännössä nyt todettu.

.

 

Webasto taitaa olla Kahan maahantuoma ja Wihuri edustaa Eperspächeriä... Mutta samapa se mistä vinkki tuli, kun kerran käytännössä toimii.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...