Jump to content

Pyöränpultit


Guest tommi

Recommended Posts

BRM:n mukana tuli n.10 mm liian pitkät pultit, onko tietoa mistä voisin ostaa kohtuuhintaan uudet lyhyemmät kartiopultit, ovaaliin tulossa, pultin paksuus 12 mm ja suunnilleen 10 mm lyhyellä kierteellä, noususta ei tietoakaan mikä näissä on ? Ei jaksais sahata ja fiilata, vinkkejä ? Koitin jo hakua, vaan en löytänyt.

Link to comment

Joo, vanne on yli 10 mm mutta kartio uppoaa jonkun matkaa sinne. Näissä liian pitkissä pulteissa on kierreosa 21 mm pitkä, tulee n.16 mm vanteen sisäpuolelta ulos, siinä taitaa olla melkein 10 mm liikaa. Eipä tosiaan taida löytyä valmiina.

Link to comment

Älä lyhennä yhtään ennenkuin kokeilet ottaako se pultin pää mihinkään kiinni,kun 12mm halkaisialla oleva pultti pitäisi kiertyä vähintään 12mm matkalta kiinni että se oikeesti pysyy myös kiinni... kyseisessä pultissa 1,5mm nousu kierteessä ja jos jätät vaan 6mm pultille pituutta vanteen ulkopuolelle se on vaan neljällä kierteellä kiinni,mikä on liian vähän kestääkseen

Link to comment

Kk:ssa ainakin joskus oli noita. On mukava laittaa vanteita kun ei keskitä keskireiästäkään normaalisti.

 

 

 

 

Laita pinnapultit...

Myykö noita joku, vai pitääkö räpeltää itse? Olis aika paljon kivempi laittaa pyörää paikalleen. Eikä enää menis noita jousien kiinnikkeitä ainakaan liian pitkien pulttien takia.

Link to comment
Edellämainituista linkeistä löytyy pinnapulttejakin joka lähtöön. Läpipainettava parempi kuin orkkis kierteissin liimattu, ei irtoa.

Mulla ei ainakaan ovaalissa mahtunut olemaan läpipainettava, osui em. jousiin. Piti hioa yli puolet kannasta pois ennenkuin mahtui olemaan, mikä ei luonnollisesti ollut enää hyvä juttu.

Link to comment

Viispulttisessa tosiaan reiät on pahemmin kengän kiinnitysjousen kohdalla kuin nelipulttirummussa ja Kolmosen rumpu on muutenkin tietty sen verran leveämpi, että siellä mahtuu olemaan isompikin tatti sisäpuolella ... Olikos Kuplan rummussa vahvistettua valua ne reiänkohdat, siinä varaa jyrsiä hieman pois?

Link to comment
Olikos Kuplan rummussa vahvistettua valua ne reiänkohdat, siinä varaa jyrsiä hieman pois?

On vahvistukset, siitä vois tosiaan pari milliä uskaltaa ottaa pois. Jousiakin saattaisi olla lyhempiä, ainakin jos jostain toisesta autosta lainaisi, tai jopa kääntäisi tapit niin päin että jouset on jarrukilpien takapuolella?

Link to comment
Onko noi kierrettävät ja liimattavat ihan toivoton tapaus.

Ei, niitä ei tarvii edes liimata. Niissä on sellainen pieni "olake" (=kierteetön kohta) johon pultti pysähtyy kun se on pohjassa, kierteen pitää toki olla oikean mittainen ettei se taas ota sisuskaluihin kiinni. Kuplaan tarkoitetut yleensä on. Muistaa vaan katsoa kun renkaan kiinnittää, että pultti on pohjassa. Halvemmissa malleissa on yleensä päässä kuusiokolo jolla saa kierrettyä kiinni, kalliimmissa (ja vahvemmissa) pitää kiertää kahdella mutterilla.

 

Mulla on tuollaiset halvemman malliset kuplassa ja toimii ihan hienosti. Noi mitkä on mulla on holkkimutteri setistä, mutta mutterit on tallin hyllyllä koska nykyiset vanteet käyttää normi kartiomuttereita.

 

Mun setti on tuollainen:

4264.jpg

Link to comment
  • 6 months later...

Tietääkö kukaan oisko tuommosia jälkituotantovanteisiin käypäsiä M12x1,5 pultteja suoralla kartiolla saatavissa esim. Mätänetistä? Käykö jonkun VAGinan tai Opelixin pultti? Tarttis löytää tänään Joensuusta. 60° kartiollahan nuo lienee?

 

Tai muttereita, jos hakis M12x1,5 kierretankoa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...