Jump to content

Tampereelta avustavaa harrastajaa?


Guest n1ko

Recommended Posts

Mahtaisiko Tampereelta löytyä avustavaa kättä uudelle kuplaharrastajalle? Autossa on pieniä vikoja mitä pitäisi hoitaa pois, mutta omat taidot ja työkalut eivät oikein tunnu riittävän.

 

Eli suhteellisen simppeleitä toimenpiteitä kuitenkin kyseessä; levyjen (ja palojen) vaihto eteen, nopeusmittarin vaijerin vaihto ja puslien vaihto vaihteensiirtimeen. Lämmin autohalli löytyy missä nuo mahtuisi tekemäänkin, mutta toki voin hurauttaa paikanpäällekkin. Kyseessä 1303s -74

 

Myös vinkit edullisista ja järkevistä huolloista kelpaavat. Voke vissiin olisi ainakin yks, vaan mahtaako hinnat pompsahtaa näin pienistä hommista koviksi?

 

Niinja toki korvauksen maksan auttajalle ;)

 

-Niko

Link to comment

Kiitoksia vastauksista. Mikalle tuli soiteltua aamulla ja kupla toivonmukaan pääsee katsottavaksi ensi viikolla. Noita pienempiä vikoja ajattelin itse hoitaa pois alta. Nopeusmittari jo tulikin kuntoon.

 

Korjausoppaita olen haalinut jo useampia. Ongelma on se että ne eivät usein päde juuri tiettyyn malliin. Esim nopeusmittarin vaihdossa lähes joka oppaassa mainittiin tankin irroitus. Silti tälle ei ollut mitään tarvetta nytkään.

 

Toinen suurempi ongelma on se että usean osan asennuksen jälkeen pitää suorittaa "säätö kohdalleen". Jos ei ole mitään osviittaa oikeasta säädöstä niin on hyvin hankala "säätää kohdalleen"... Tosiaan kun täysi untuvikko olen autojen roplaamisessa. Innostus on toki kova, siksi hakusessa ois jotakuta joka osaisi opastaa hieman alkuun, että saisi sitä tuntumaa hommaan.

Link to comment
Mans Motors Tampereella oivallinen paikka, Mika Mansukosken firma, hommat hoituvat hienosti. 0400415470

varmaan hoituu, mutta kuplan moottorin teknilliset perusasiat on ainaki vielä sen verran hakusessa, että tohon pajaa en luottais.

Link to comment
Mans Motors Tampereella oivallinen paikka, Mika Mansukosken firma, hommat hoituvat hienosti. 0400415470

varmaan hoituu, mutta kuplan moottorin teknilliset perusasiat on ainaki vielä sen verran hakusessa, että tohon pajaa en luottais.

 

 

Jaa, onkohan sama Mansukoski joksi luulen?!

 

Missäs oli tietoaukkoa...

Link to comment

Tais olla vw.:ltä trolli, mutta huono sellainen.

 

Jottei nyt tulis kellekään väärinkäsitystä, niin Mansukosken Mikalla lienee edelleen nimissä Suomen nopein aika kuplalla varttimaililla ja myös monta vuotta menestystä Roadsportissa, mm. suomen mestaruus. Joten kyllä siellä moottorit osataan vireeseen laittaa. :-)

 

t. Mika

Link to comment

Menee täysin ohi otsikon mutta eikös Mansun varttimaili ennätys ole jo alitettu ja vieläpä

"katukuplalla" ja "katurenkain" :)

Mutta Mikan pajan tietotaitoa en epäile hetkeäkään.

Link to comment

Saattaa olla että on jo menty nopeammin, pariin vuoteen en ole kisoissa käynyt. 9,77 on Mansukosken ennätys. Niin ja niitä Roadsport-mestaruuksia taisi olla kolme.

 

t. Mika

 

EDIT: Olen ollut näemmä uutispimennossa. RACE RESULTS SCC 24.8.2010 1st place Jyrki Laune, Finland 9.439/235.29km/h

Link to comment
No jos kyse on jarrupalojen vaihdosta, niin ei siinä välttämättä tarvi paljoa moottorin sieluelämästä tietääkään.......

 

No ei. Hyvinhän tässä alkuun tuntuu pääsevän korjausoppaidenkin kanssa. Sellainen yleissilmäys vaan olisi hyvä saada jonkun autosta tietävänkin kanssa. Siis ihan miltä kori näyttää ulkopuolisen silmään ja kuuluuko jotain outoa ääntä mitä en itse huomaa jne.

 

Yksi hitsipaikkakin tosiaan löytyisi minkä mielelläni näkisin kunnossa ennen talviseisontaa. Mansukoskella tuntui puhelinkeskustelun perusteella hommaa riittävän kun ei osannut muuta sanoa kuin soittelevansa takaisin, mutta ehkäpä se siitä.

Link to comment
No jos kyse on jarrupalojen vaihdosta, niin ei siinä välttämättä tarvi paljoa moottorin sieluelämästä tietääkään.......

 

No ei. Hyvinhän tässä alkuun tuntuu pääsevän korjausoppaidenkin kanssa. Sellainen yleissilmäys vaan olisi hyvä saada jonkun autosta tietävänkin kanssa. Siis ihan miltä kori näyttää ulkopuolisen silmään ja kuuluuko jotain outoa ääntä mitä en itse huomaa jne.

 

Yksi hitsipaikkakin tosiaan löytyisi minkä mielelläni näkisin kunnossa ennen talviseisontaa. Mansukoskella tuntui puhelinkeskustelun perusteella hommaa riittävän kun ei osannut muuta sanoa kuin soittelevansa takaisin, mutta ehkäpä se siitä.

 

Jos paikkakunnalla on amiksen autopuoli niin tuollaisia helppoja hommia voisi myös kysäistä sieltä.

Link to comment
  • 4 months later...
Guest VW hörhö

Pakko kirjotta kans...

ÖÖÖ jos vielä tartet apuja kuplan korjuussa niin suosittelen että tulet Tampere-Pirkanmaan jaos tapaamiseen. Kerrot meille murheet ja huolet (kuplasta) niin uskon että saat tarvittavaa apua.

Älä missään nimessä jää yksin kun meitä on Tampereella iso sakki.

 

Hartsa

044-5555171

Voit soitella mullekkin majailen Kangasalla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...