Jump to content

VW 1300 '72 GT3 RS


Recommended Posts

Jotain rajaa hinnallakin tietty. Mendeola ja albins 5-vaihteisena on ihan eri hintainen rakennettuun bussin laatikkoon verrattuna. Tietty AN liittimin lauhdutin, eikä sisälokasuojaa pitkin ja klemmarein kuten roskapönttoautoissa ja ameriikan ihmeissä

Kenties sisäkautta vänkärin puolelta. Pohjaa pitkin en viitsi vetää niitä, koska silloin letkut/putket ovat alttiina vauriolle, vaikka ovatkin teräspunos teflonletkua.

Edited by -Alex-
Link to comment

Meillä letkut menee pohjassa, suojana alumiinista pokattu kaukalo. Myös kiinnitys on tälleen helpompi. Rattimiehet voi vetää tohon kaukalon pohjaan joulukuusella rallireikiä, niin tuli nopeemman näköinen ja tuntuinen.

 

Onks tohon siniseen pahnaan pantu lattialämpö, kun on puristuosilla kasattu kupariputki?

Link to comment
Jotain rajaa hinnallakin tietty. Mendeola ja albins 5-vaihteisena on ihan eri hintainen rakennettuun bussin laatikkoon verrattuna. Tietty AN liittimin lauhdutin, eikä sisälokasuojaa pitkin ja klemmarein kuten roskapönttoautoissa ja ameriikan ihmeissä :)

 

Kenties sisäkautta vänkärin puolelta. Pohjaa pitkin en viitsi vetää niitä, koska silloin letkut/putket ovat alttiina vauriolle, vaikka ovatkin teräspunos teflonletkua.

 

Mikä vika on keskitunnelissa? Miks ei sieltä?

Link to comment

Mulla menee wasserkuplassa vesilinjat kynnysten sisällä ( eikä oo aiheuttanut ruosteongelmia ollenkaan ) ja keskitunneliinkin survottu lisäputkea. Piiloon vaan letkut/putket ja näyttää siistimmältä eikä tartte viettää unettomia öitä ottaako vai ei maahan kiinni.

Link to comment

On minulla ollut öljyletkut keskitunnelin alapuolella moottorista etupuskuriin ja takaisin punaisessa paholaisessa 20 vuotta eikä ongelmia, jos osuvat johonkin niin ollaan jo väärässä paikassa ja tulee muuta damagea myös, takalattiat jopa alempana kun letkut.

 

Letkut minulla on jotkut matalapaine hydrauliikkaletkut teräs vahvistuksella eikä mene rikki kovin helposti, repii kyllä ennenmmin tavarat irti kun menee rikki (muuten kun kuori), letkut olen uusinut 20v aikana 2 kertaa varmuuden vuoksi.

 

Ei se öljy sieltä valu mihinkään kun systeemi ei saa ilmaa, ainut jumppa on täyttää ekan kerran uusilla letkuilla, mutta sen olen hoitanut letkujatkoksella ja suppilolla, täyttää kunnes toisesta letkusta alkaa valumaan öljyä.

 

Dennis

 

rokrok

 

Laku.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
Ehkä vakion tai golffin, germanlook palstalla moni suosittelee vakiota. Kerscherillä myös pari versiota tarjolla, toinen 35kg ja toinen 45kg poljinvoimalla.

 

Mulle katsastusmies määräsi kaksipiiriset jarrut tehtäväksi ristikkäin - tai kulmittain. No sitä pohdittiin, että onko nuo ilmajäähyvolkkariin tarkoitetut sylkät sellaisia, että piireissä jakaantuu paineet tasan. Nyt on kaksi linjaa taakse, mutta jos rupee jarrut puoltamaan, niin eipä tuo ole sylkässä kummoinenkaan homma vaihtaa putkien paikkoja. Miten sä meinasit tehdä? Olisko uudemmat pääsylinterit tässä suhteessa parempia tai varmempia.

Link to comment

Eikö kaksipiirijarrut pitäisi jakaa etu ja taka omille piireille kuten vakio 2 piiri, muuten jos etupyörät eri piireissä ja toinen piiri menee puhkin niin sehän puoltaa niin että mennään metsähallituksen puolelle jo siitä syystä.

 

Eri asia jos tekee niin kun esim 240 sarjan volvoissa missä satulat on nelimäntä edessä ja kaksmäntä takana, siinä esim. etu ylemmät männät samassa kun vasen taka ja etu alemmat männät samassa kun oikea takana.

 

Tämä on aika turvallinen systeemi mutta vaatii jo kaksi letkua/putkea per etupyörä ja jopa turvallisuuden esikuva Volvo luopui tästä ristisysteemistä myöhemmissä autoissa syytä en tiedä... kustannukset?

 

Dennis

Link to comment

Isoa pääsylkkyä vaan peliin. Miksi rakentaa tuollaiset jarrut ja olla tekemättä niihin kunnon jarrutuntumaa?

 

Hatun puolelle saa kohtuu helpolla tehtyä uivan kiinnityksen teräsholkilla. En tiedä sitten kuinka toimii katuautossa (kun jarrut aina kylmät), mutta radalla pysyi ravistukset poissa. Tosin hatut tuntuivat turpoavan ja vaati koneistusta välillä, jotta liukuvälykset palautuivat => Siiryin omissa rakennelmissa huolettomampaan jarrulevystä tehtyyn valurautahattuun (nämä endurance kokemuksia, joten huomattavasti rajumpaa käyttöä kuin katuautossa).

Link to comment

@ Ketsa

Kun menin teetättämään uusia putkia, niin tää seppä sanoi, että nehän tehdään sitten ristiin, vai kuinka. No mä sanoin, että menee kylläkin kuplaan ja päätin käydä varmistamassa tilanteen viereisellä katsastusasemalla. Kerroin kuplaan tulevista uusista 2 -piirijarruista ja saman tien tuli vastaus, että hän ei muita kuin ristiin tehtyjä hyväksykään ja perusteli sitten, että pitää olla varmempi siitä, että esim takapyörät ei jää yksin pysäyttämään = kiepauttamaan autoa mahdollisesti, jos jotain sattuu. En jääny vänkäämään sen enempää. Jos jarrut ei tuu tasaseks, niin pääsylinterissä vierekkäisten putkien vaihtoon ei kauan aikaa mee ja tästähän ei sitten katsuria tarvii informoida.

Link to comment

Orginaalit riittää ainakin satulat luovuttaneessa autossa, mikä palat saisi pölyämään kuplassa?

 

Rata-ajoa varten kannattaa hommata sitten vaikka toiset palat. Stuffeista ei itsellä mitään hyvää sanottavaa radalta, Ferodo DS2500 toimi hienosti ainakin takapalana etumoottoriautossa, joten varmaan kuplaan toimiva kumpaankin päähän. Hawk:eista ei omia kokemuksia, mutta isot pojat kertoivat niiden syövän levyjä enemmän kuin Ferodon.

Link to comment
  • 1 month later...

Oh shit..pistin rancholle kyselyä Pro Drag bus vaihteistosta jossa bergin 5-vaihde sarja. Thesamban myyntipalstalla ainoa laatikko jossa ei hintaa, no sehän selvis kun kysyi :D 6200 taalaa... :D

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=721145

No kohta varmaan tulee ihmettelyä et mikset laita porschen 901 tai 915 laatikkoa tai tyydy T1 laatikkoon :)

Edited by -Alex-
Link to comment
Oh shit..pistin rancholle kyselyä Pro Drag bus vaihteistosta jossa bergin 5-vaihde sarja. Thesamban myyntipalstalla ainoa laatikko jossa ei hintaa, no sehän selvis kun kysyi :D 6200 taalaa... :D

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=721145

 

No kohta varmaan tulee ihmettelyä et mikset laita porschen 901 tai 915 laatikkoa tai tyydy T1 laatikkoon :)

 

 

2441032.jpg

 

No mikset laita possun laatikkoa.... ;-DD

Link to comment
Possun laatikot käsitelty jo, G50 ainoa järkevä vaihtoehto ja sekin huonompi vaihtoehto, kuorma-auto fiiliksen takia hylättiin 901/915 laatikot :D

 

Miten G50 on huonompi vaihtoehto kuin reppailtu 091? Vai onko koneessa senverran voimanpuutetta, ettei voi laittaa hieman järeämpää ja painavampaa laatikkoa... ;-DD

 

Mikäs muuten tästä harrastepelistä tekee GT3:n ja RS:n?

Link to comment

Mietin vaan millaset ajo-ominaisuudet tulee kuplaan, jos esim laatikko painaa reippaasti enemmän kuin vakio ja konekkin taitaa alumiinilohkon ym juttujen johdosta painaa enemmän kuin vakio... Jokainen voi lätkästä sementtisäkin kuplan konehuoneeseen ja ihmetellä kun perä roikkuu ja keula menee ilmassa,heh.

 

Ajo-omituisuuksien säätö varmaankin kiva projekti.

 

Odottelen mielenkiinnolla kun koneen kasauskuvia alkaa tulemaan esiin...

Link to comment

Heh heh :) Ajo-ominaisuuksia on mietitty vähän enemmän kuin perinteisessä cal-lookerissa...ai mutta eihän niissä ole sellaisia :)

 

Vai sementtisäkki...5, 20 vai 40kg kannattaa kokeilla ensin? :D

 

Wasseri ja 901 ovatkin ultrakeveät komponentit.. :D

 

Kuvia joko tulee tai ei - jos muistan tai kerkeän laittaa muistikortin paikoilleen ;)

 

 

Mietin vaan millaset ajo-ominaisuudet tulee kuplaan, jos esim laatikko painaa reippaasti enemmän kuin vakio ja konekkin taitaa alumiinilohkon ym juttujen johdosta painaa enemmän kuin vakio... Jokainen voi lätkästä sementtisäkin kuplan konehuoneeseen ja ihmetellä kun perä roikkuu ja keula menee ilmassa,heh.

 

Ajo-omituisuuksien säätö varmaankin kiva projekti.

 

Odottelen mielenkiinnolla kun koneen kasauskuvia alkaa tulemaan esiin...

Link to comment

Wasseri ja 901 ei niin hirveen paljoa enempää paina kuin 1303 vakiot. Möhkössä vakiona enemmän painoa keulassa kuin peruskuplassa ja mulla hölskyy aikalailla vettäkin keulassa tasapainottamassa painosuhteita jne... Kuvat olis ainakivoja, joten muistikorttia kameraan vaan.

Link to comment
A & A teilä varmaan on tai tulossa vetareihin jotain muuta kuin normimöhkön vetonivelet. Mitkä ja voiko niiden kanssa siirtää laatikkoa enemmän eteenpäin kuin mitä vakioilla?

 

Älä kysy noin vaikeita,heh.

 

Laatikko on omassa omalla paikallaan eikä siirrelty eteenpäin, eikä innosta katkoa poikittaisputkea ja toisaalta jos muutaman sentin saa edemmäs siirrettyä, vasarahan kuplan on edelleen... eli ihan vw-nivelillä.

 

Keskimoottoriratkaisu olis ideaalein, mutta niitä saa muut tehdä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...