Jump to content

VW 1300 '72 GT3 RS


Recommended Posts

No nyt paljon jäähytysripaa kansissa. Siitä aloinkin pohtimaan kuinka noista saa ilman virtaamaan läpi kun sylintereissä on noin harva rivoitus ja kansissa tiheä jolloin minunjärjen mukaan puhallettu ilma karkaa sylttyjen ohi ja kansien läpi virtaa jäännösilma jolloin puhaltimen tehon joutuu nostamaan jotta virtaus pysyyriittävänä kansissa ja ei tule kuumia pisteitä. Silloin alkaa sylinterit jäähtyä liikaa jolloin ei lämpenä tasaisesti vaan tulee kylmiä pisteitä.

Missä vaiheessa alusta on olisi kiva nähdä siitäkin kuvia kun on sen verta ainutlaatuista palikkaa tässä kuplassa?

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

091 bergin 5-vaihdesetillä tulossa 2kk sisällä, odottamisen arvoinen vaihteisto. Asialliset vaihteensiirrot siis tiedossa. Bergillä myös pyöreällä nupilla oleva 5-vaihdekeppi, sopii paremmin tyyliin kuin t-kahva.

 

Vielä tulee ehdotuksia 901/915 laatikoista :)

Link to comment
  • 2 weeks later...
Kuuden tonnin laatikko ja makroflexsillä korjattu pohja.

 

Kattokaapa esim 10/2013 UltraVWn juttua legendaarisesta Lightning Bugista.

 

Aikanaan sikanopea ja nätti päältä, mutta syvemmälle katsoen paljastuva sisäinen rumuus ei hidasta vauhtia.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Melkeinpä tässä joutuu poikkeuslupahakemuksen tekemään tämän vuoden puolella tuon etuakselin suhteen, siitäkin syystä että käsittelyajat ovat tolkuttoman pitkiä..

Mikäs tuossa on se suurin este, että ei menisi pelkällä muutoskatsastuksella?

Link to comment

Jos etuakseli on sarjatuotantovalmisteinen, mutta ei tehdasasenteinen mihinkään VW:n malliin niin voisi olla että konttorilla tai trafilla haluavat seuraavat tiedot:

Tarfin sivuilta lainaten "yleiseen tieliikenteeseen soveltuvuudesta, sallitusta akselimassasta ja asennusmitoista on esitettävä tarvittaessa esim. osien valmistajan selvitys"

 

"Tehdasvalmisteisina osina voidaan pitää sarjatuotannonomaisesti (ts. ei yksin kappalein tai muutaman kappaleen erissä) valmistettuja osia, joiden valmistajalla voidaan katsoa olevan kyseisen tyyppisten osien valmistamiseen riittävä asian-tuntemus ja kokemus".

 

Joten kyllä minäkin pelkkänä muutoskatsaastuksena lähtisin tuota konttorille tarjoamaan.

Link to comment

Melkein uskaltaisin nyt jo väittää etteivät taatusti kelpaa täälläkään ;-) Onhan tuossa melkoinen rasitus pyörännavan akselille yhden hitsaussauman varassa yms ja kun ohjausosia ei hitsata saa. Muutoskatsastuksessa voipi tulla lisäksi este kun jousituksen tyyppi muuttuu niin vaatii luvan EHKÄ. Ainakaan erillisjousitetusta muutetuille jäykille taka-akseleille eivät lupia enää myönnä esim.kardaaniautoihin,mutta tähän uskoisin sellaisen kyllä saavan poislukien nuo hitsatut olka-akseliosat,mutta varmaa se poikkeusluvankaan saanti ei ole ne on nykyään erittäin vaikea saada,mutta tätä kun voi perustella ajo-ominaisuuksien ja turvallisuuden parantamisella niin se voi olla mahdollinen.

Link to comment
Muutoskatsastuksessa voipi tulla lisäksi este kun jousituksen tyyppi muuttuu niin vaatii luvan EHKÄ. Ainakaan erillisjousitetusta muutetuille jäykille taka-akseleille eivät lupia enää myönnä esim.kardaaniautoihin

Jousityypin muutos ei vaadi enää poikkeuslupaa, menee muutoskatsastuksella. Toisaalla taasen on kielletty erillisjousitetun akselin vaihtaminen jäykkään akseliin, mutta se on kielletty vaikka jousitustyyppi ei vaihtuisikaan.

Link to comment

Tälläisen tapauksen kanssa menisin paikalliselle katsastuskonttorille kyselemään ja näyttämään näitä kuvia ja selvityksiä. Sieltä sitten osaavat toivottavasti kertoa mitä lupia yms tarvitaan. Ja sit kun auto on valmis niin samalle tyypille näyttämään että tälläinen tästä nyt tuli.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ihmetyttää usein tuo käsitys, kun on hitsattu niin ei kestä ja tulee ongelmia ym. Kummikin mm. etuakselita (päätyjä) vaihdelaan No laki on tietysti laki. Kai sillä on estetty nämä ihan itse hitsailin (kylmalla viralla) täytelangalla tarjoustalon migillä tapaukset.

No kuitenkin kuvassa olevat olka-akselit on vahvemmat kuin alkuperäiset. Pyörän napa on ensin rympillä kiinni (toivon näin) tossa "latassa" jonkä jälkeen ne on vielä (varmistus) hitsattu ulkopuolelta (kohdasta mihin säteisakselitiiviste tulee). Varmasti akseliin sorvattu seevi ennen hitsausta niin johan kestää.

Alkuperäinen pyörän napa on ensin rympillä kiinni latassa jonka jälkeen varmistus hitsattu latan takaa kiinni. Kuten monen valmistajan droppiolat.

Olikella puikolla saadaan kestävin sauma, tääkin vaatii ammattimiehen.

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest Jkeskitalo

Justiinsa lukasin kaikki 8sivua läpi.

 

Näyttää todella asialliselta, kateeksi käy tuotosta, mutta työmäärää ei.

 

Jatka samaa rataa ja tee just niinku tykkäät, itselle ku tekee, niin on paras itse valita mitä tekee :)

Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...