Jump to content

VW 1300 '72 GT3 RS


Recommended Posts

T1 puhallinkopan kanssa voi kokeilla käyttää 6V hihnapyörää laturissa jos vaan sellaisen löytää? Porschen puhaltimeen saa pienempää, mutta kokeillaan vakiolla aluksi, kun on alupytyt ja tiheäripaset kannet.  Itselle tulee tuo n. 100x420 kokoinen kenno eteen termostaatin kera ja yllättävän paljon AN10 letkua, n. 10 metriä, säiliöstä pumpulle AN12.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Korintakakiinnikkeet eivät ihan täsmää iskarintolppien kanssa, n. 5mm liian edessä kori. Irroitin nuo vääntösauvaputkien turvakaari liitännätkin, josko olis niistä ahdistanut, mutta ei.  Jos porais korikiinnikkeiden pistehitsit pois ja siirtäis vähäsen?  EDIT: iskarintolppien kohdalta korista vielä kanitti ja napoleoninhatun kohdalle koriin ym jäänyt pieniä jäysteitä jne. Nyt aika hyvä.

 

En löytänyt myöskään haulla tarkemmin että kuinka tarvikemallin pohjalevyn reiät sopii pultinreikien puolesta, itsellä  heittää n. 10mm pituus suunnassa. En muista tarkemmin tekovaiheita kun seppä vaihtoi lämpökotelot ja pellit, vaikka useammin vilkaisin työvaiheita.

 

Pari harjoitustaivutusta väänsin ennen kuin taivutan oikeat etutuentojen putket ja ratsupaikan oik sisälokasuojasta irroitin.
GuEcUf.jpg

BYUFDN.jpg

 

04HrAU.jpg

rNgZtN.jpg

Edited by -Alex-
  • Like 1
Link to comment

Maalarikin kävi kattomassa..Kopan teko peltitöiden korjauksineen maksaisi n. 3000€.

 

Loppujen lopuksi ei paha, hommaa riittää vielä maalarillakin. Suurin homma ehkä korin keulapalan uudelleen asemointi. Tarttis/sais olla ite apuna toki.  Positiivisen oloinen ja tarkka oli, hyvä mieli jäi.

 

Pohjalevy itse maalataan firman tiloissa, ja turvakaaret vain maalataan maalarilla. Maalin ja massanpoistoa vielä itse niin paljon kuin pystyy.

Link to comment
  • 5 months later...
  • 1 month later...

Kävi työkaveri hitsaamassa kaaret jotka olin hepannut kasaan. Tunnissa nätit  saumat tuli putkiin, aika suurilla virroilla mentiin, onneksi oli ammattimies asialla ettei sulanut kokoajanläpi. Nyt on hiukan symmetrisemmät kaaret, etu ja taka osa yhdistyy putkiholkeilla joita varten tehtävä vielä M10 pultille reiät.

 

Myös avattavan kuivasumppusäiliön ostin ja leikkautin 2mm rst pannat siihen. Kokeilin veden kanssa että mahtuu pikkaisen yli 2 litraa öljyä tuonne ennenkuin alkaa valuun ulos imuliitännästä, eli hanaa ei välttämättä tarvita.

 

 

Kohtapuoliin myös lähtee WASP stage 2 äänenvaimennin tilaukseen, jonka sopivuus vähän mietityttää, mutta on varmasti sovitettavissa. Lyhyillä vetareilla heiluriakselissa käy jarrusatulan käsijarrumekanismi melkein vaimentimeen ellei tee muutoksia.

 

Z2t75a.jpg

 

IUMYzW.jpg

 

2NHBAY.jpgBqpjnC.jpgZd3PPG.jpg
jiDwGi.jpg

 

 

 

 

Hgf3GV.jpg
MiQbv2.jpg

Edited by -Alex-
  • Like 3
Link to comment

Joo, tule vain kesällä. Pitää siihen mennessä saada lisää aikaiseksi :)

 

Potilas joutui leikkaukseen pienen siistimisen jälkeen :D Otin sitten laiskana 1mm laserleikkeen paikaksi tuohon johon tulee pari taitosta.

Reippaasti oli tehtaan jäljilta massaa tuossa kohdin, pitää kesällä jatkaa tuon alueen siistimistä.

 

 

uFRkQZ.jpg
i59cSj.jpg
clPyVk.jpg
dUG4mY.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...

Astronautti otti kuussa 5 kuvaa, nainen kapakan vessassa 25 kuvaa, autoharrastaja 120 kuvaa...

 

Saksalais-Ruotsalais laatua oleva JPM/CSP pakosarja ja vaimennin istuivat paikoilleen todella hyvin ja kivuttomasti.

 

On tilaa tukivarrella, jarrusatulalla ja mahdollisesti jopa 265 leveä takarengas sopii.

 

Sain myös  tuon korin  takaosan peitepalan ettei vaihteisto näy sisälle..

 

 

Kglg7u.jpg
paPUTM.jpg
2PBIWw.jpg
xFUAAF.jpg

xFUAAF.jpg

NrjSJz.jpg
lnPZg6.jpg

o6bHjf.jpg

zlwVFF.jpg

Edited by -Alex-
  • Like 2
Link to comment

Meinasin harkita jotain 911 / T2 tyylistä takakannaketta joissa kumityynyt päissä moottorin tukemiseksi mutta puskurin kiinnikkeet ja takapää muutenkin ei ole välttämättä tehty sellaista rasitusta varten. Berg tyylinen palkki on varmasti toimiva mutta hiukan karu. 

 

No, onhan vaihteisto ja runkoaisa tuettu hyvin jo. 5-tangon käfer cup tuella ja midmount tuella useimmilla toimii ilmankin takakannaketta.

Edited by -Alex-
Link to comment
  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...

Tallikausi avattu vähän yli kuukausi sitten kireistä pakkasista huolimatta, jatketaan taas suorastaan ala-arvoisten korjausten uudelleenkorjausta.

 

 

Tasan neljän viikon päästä talviloma, jolloin on aikaa vähän enemmän taas tehdä.

 

 

20180225_210527.jpg

20180225_210554.jpg

Edited by -Alex-
Link to comment
  • 6 months later...

Meneehän se tämäkin vkloppu (n 7 tuntia) tässä sovittaessa uudelleen mendeolan irtileikattua apurungon etulevyä joka oli jonkun tunarin hitsauksien jäljiltä 3mm kierossa..  Ei enään ole kierossa :) 

 

Materiaalikin tuli tilattua takajarrulevyjen hattuja varten, niin saa käsijarrun toimimaan.

 

41239096_10215269683828461_3464505102683865088_o.jpg

IMG-20180831-WA0019.thumb.jpg.2363e0d56963f0b41315046fe02c0318.jpg

Assem1.JPG

Link to comment
  • 11 months later...

Projekti edennyt jotenkin, nyt vähän häiritsee aluksi pari kk Kokkolassa uuteen työhön liittyvä  2-2,5 tunnin ajomatka päivittäin, myöhemmin lyhenee puoleen tuntiin päivittäin.  Arkisin nyt ei juuri kerkee kuin 1-4h viikossa tehdä autoa.

 

Peltihommia lähinnä tehty, pohja auottu jne. Etuvanteet tilattu ja muutama muu pikkuosa.

67904340_10217677401859907_4781322576485941248_o.jpg

67729104_10217656475136752_7789171294376820736_n.jpg

Edited by -Alex-
  • Like 4
Link to comment
  • 4 months later...

Moro. Näyttää olevan tarvikenokka hitsuutettu paikoilleen. Itsellä sama operaatio käynnissä, ja hätäisenä pudotin vanhan pois liian vähillä mittauksilla.

Onko jossain strategisia mittoja, vai täsmätäänkö toi lokareiden kanssa kohdilleen. Palkit tuntuisi olevan tarvikeosassa liian lyhyet. 

Pahoittelut muuten hienon tarinan sotkemisesta. En vain tunnu löytävän sopivaa hakusanaa tälle....

Link to comment

Ei ole tarvikekeulapala varsinaisesti, vain sen etupelti koska mendeolan keulan takia ei voinut vaihtaa keulapalaa kokonaan.

 

Saattaa jossain olla tarinaa tuollaisesta keulapalan vaihdosta, täällä volkkaripalstalla jopa.  Siihen on kuulemma jigikin olemassa.

Link to comment
  • 1 month later...

Ei osaa sanoa vielä tarkemmin, voihan sitä etukäteen suunnitella välietappeja, muttei liian tiukkaan, koska ne eivät ole aikasemminkaan toteutuneet. 

 

Pienehköt tilat (edulliset ja lähellä) ja  suhteessa työnkäyntiin vähäinen vapaa-aika sekä jatkuva  lievä rahan puute (vaikka noussut palkka reilusti työpaikan vaihdon jälkeen)

Link to comment
  • 3 weeks later...

Koronan kulkua ja rokotetta yms vaikea ennustaa, joten jossain määrin rajoittaa tallissa käyntiä  (talli eläkkeellä olevien vanhempien talon vieressä).   Jotain täytyy kehitellä varovaisesti varmaan kevään aikana.  

Edited by -Alex-
  • Like 1
Link to comment

Mietein tuossa kansivalintaa. 

 

Kutakuinkin omakustannehinta billet kansille ehkä n. 2500 + 250e venakopat ja kaikki muut komponentit löytyy.   Valmiiksi työstö 450-700 väliltä, riippuen tekijästä.

 

Avartamattomat JPM MS230 kannet venakoppineen + rahteineen noin 3150€. 

 

Yksistä suomalaisista billet kansista ja yksistä saksalaisista billet kansista löytyy nyt rivan palaset, saan niistä materiaalianalyysin kunhan viitsin lähettää ne eteenpäin labraan.

 

Yksi kohtuullisen pätevä ja ennenkaikkea hitsauskelpoinen alumiini löytyi, ja saatavilla jopa kohtuu helposti. (Eikö kaikki alumiinit ole hitsauskelpoisia? Nope.. )

 

https://www.smithshp.com/4032-aluminium.htm

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...