Jump to content

Viisysiä viilaamaan


SePi

Recommended Posts

No joku sano et hyvää kannattaa aina odottaa, mutta 38 viikkoa tuntui kyllä pitkältä. Toivottavasti kokoonpanoon jäi vielä kärsivällisyyttä riittävästi. Nyt kuitenkin lokareita ja vanteita vaille kaikki omassa tallissa!

Link to comment
Guest Poppius
Eikös se nyt tuosta kuvasta käy selväksi.

Ei valitettavasti tällaiselle aloittelevalle autopellinkorjaajalle. Ruosteiseen lokasuojaan kaasupillillä hitsasit millä materiaalilla? Löytyisikö joku video aiheesta?

Link to comment
Eikös se nyt tuosta kuvasta käy selväksi.

Ei valitettavasti tällaiselle aloittelevalle autopellinkorjaajalle. Ruosteiseen lokasuojaan kaasupillillä hitsasit millä materiaalilla? Löytyisikö joku video aiheesta?

 

 

Juu tosiaan kaasulla kun juottaa ruosteista lokaria kasaan missä oli paljon halkeamia mutta ei niinkään pahaa ruostetta niin pääsee pienemmällä hiomisella jos osaa homman. Tikusta mitä käytin täyteaineena ei ole tarkempaa tietoa kuin se että menin liikkeeseen ja sanoin mitä teen ja kaveri löi tuollaiset tikut käteen.

 

Mutta mikä tuon homman suuri miinuspuoli on niin oikealla lailla lämmittämällä ja juottamalla pellin vetelyä (alltoilevan pinnan muodostumista) pystyy välttämään mutta jos ei ole hahuakaan mitä on tekemässä homman saa menemään myös huonompaan suuntaan. Itse tein tuon lokarin aikoinaan harjoittelumielessä ja mielestäni aika toimiva keino varsinkin lokareissa jonka sisäpokkausta on todella vittumainen hioda.

Link to comment

Tällä hetkellä pohdittavana on vaihteistoöljyn hienoinen tiputtelu perän kohdalla. Eniten epäilen tuota camber compensatoria, jonka keskikiinnityshäkkyrän rakenteen takia neljää alinta mutteria ei saa ehkä kunnolla kiinni. Nyt cleenerin ja paineilman kanssa putsattu perä odotuttaa jonkin aikaa ja paras olis että se pysyiskin noin puhtosena. Mutta sitten pitää miettiä, kuinka sen lisäjousen keskipalikan oikein kiinnittäis paremmin.

Kaasarit on imusarjoineen kiedottu tuorekelmulla kopan ympärille suppuun ja suojaan odottelemaan kopan pujotusta. Mittanauhan mukaan toleranssia on noin 1 cm, joka jaettuna kahdella ei ole kovin paljon puolelleen. Joka tapauksessa kaksihuulisesta moottorin ympärystiivisteestä leikkaan suosiolla alapuolle jäävän osan pois.

Ilmeisesti alustan ja korin välisen tiivisteen voi liimata tavallisella kontaktiliimalla paikoilleen. Vai onko joitain sika-aineita sopivampia?

 

Jatkanpa edittinä, että jos vaihdelaatikossa on alumiininen paksumpi poski, niin ainakaan minä en saanu siihen tota lisäjousta ongelmitta kiinni. Nyt viikon ollu ilman, eikä minkäänlaista kostumista! Jos ton jousen haluaa, niin se olis kiinnitettävä jonkinlaisella palkilla aisoihin. Sekin arveluttaa, että tuo uretaaninen jousen korvake hankaa jatkuvasti vetarin suojaputken alapuolta kuluttaen maalin pois jne. Joku vaikkapa alumiininen hankauskohta pitäis kiinnittää siihen väliin. Jää kyllä mietittäväks koko juttu ja tarpeellisuus.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Nyt sitten tiedetään kuinka paljon joutuu käfer-barin takia reikiä kasvattamaan, vaihteiston etutukipantaa modaamaan, p-aineputkistoa laskemaan, jne. Se oli myös yllätys, että tankki menee lähes ongelmitta paikoilleen; ohjausiskaria on madallettava sentti alaspäin hammastankoa kohti ja se on siinä. Ohjauksen nivelakseli myöskin näyttää peräti lupaavalta. Eipä moottorin ympärille tosiaan jää yhtään milliä turhaa pelivaraa ja ahtainta olikin yllättäen perällä. Olisko jokusen millin tullu koko paketti taaksepäin. Mut hei, noi on pikkujuttuja ja melkein kaikki jo tehty!

Link to comment

Ahdasta on. Näillä putsareilla ei mene luukku kiinni joka vähän harmittaa. Onko germanlook systeemit sitten vaihtoehto, tietääkö joku?

 

P1120276.JPG

 

P1120277.JPG

 

KSi_c_iDSyKsCuXxRZlmwNtAl2x-2sIJoRmmguhrt8Bg=w929-h645-no

 

Mutta tämä pää kuplasta näyttää paljon helpommalta:

P1120279.JPG

 

Ja näille sitten sopivat renkaat:

P1120280.JPG

Link to comment
Ahdasta on. Näillä putsareilla ei mene luukku kiinni joka vähän harmittaa. Onko germanlook systeemit sitten vaihtoehto, tietääkö joku?

Kuvista näyttäisi, että sulla olis "pitkät" imusarjat. Mulla on perus IDF-imusarjat ja mahtuu luukun alle. Perus imusarjat riittää hyvin, jos ei ole jotkut super D-portatut kannet.

 

Oletko jo tankkia sovitellut. Mahtuuko hyvin tuon ohjauksen kanssa?

Link to comment

x-pj:

Nuo imusarjat on portattu DRD L7 kansille ja tuollaisina niistä löytyy vääntöä. Kait se on nyt valintoja ja noiden pehmofilttereiden kans tultava toimeen. Olis tuo moottorin huohotuskin noilla nykyisillä tai vastaavilla kovilla kuitenkin aikas hyvä. Mites isoja ne turboboksit on jos hoitais silikoniputkilla sitten filtterin jonnekin sopivaan paikkaan?

 

Mä otan tosta vaimentimen liikkuvasta päästä kierrettä sentin pois ja samalla tota kiinteetä päätä saan mutterin paksuuden verran helposti alas ja sitten ei ota enää tankkiin. Ja jos vielä ihan hilkulla on, niin teen vähän mukuttelemalla linjaa.

 

pipo_esa:

Nuo ohjauskamat on kaikki Polosta (paitsi kuplan ohjausiskari), mutta taitaa olla vähän eri malleista. 7 -sivulla (edellisellä) on kuvia akselin teosta

Link to comment
Mä otan tosta vaimentimen liikkuvasta päästä kierrettä sentin pois ja samalla tota kiinteetä päätä saan mutterin paksuuden verran helposti alas ja sitten ei ota enää tankkiin. Ja jos vielä ihan hilkulla on, niin teen vähän mukuttelemalla linjaa.

Minkäs takia tuo ohjausiskari tuolla yleensäkään on? Eihän hammastangon kanssa tarvita iskaria, ei polossakaan ole.

Link to comment

mutta kun kuplassa sellainen ohjausiskari on alunperin. ei se mee sen mukaan mistä osat on haalittu vaan sen mukaan mihin koriin ne on ruuvvattu kii.

 

ainakin jossakin vaiheessa ehtona oli, että jos ohjausta muutetaan ja alkuperäisessä on on ohjausiskari, niin se pitää löytyä myös mulkatusta systeemistä. en tiedä onko siinä vaatimuksessa mitään järkeä. mutta eipä siitä mitään haittaakaa ole.

Link to comment

Ei se toki olekaan siitä kiinni, että mistä osat on peräisin, mutta tarkoitinkin sitä että ohjausiskari on kuplassa koska siinä on simpukka, jos simpukka vaihtuu hammastankoon niin ohjausiskarin voi heittää simpukan mukana pois, näinhän kuplassakin tehtiin kun 1303:n sai hammastangon.

Link to comment

eikös se hammastanko on lerppanokassa tehdastekoinen? eikös se mene niin että normikuplaan ei tehdastekoista hammastankoa ole olemassa.

 

ja saattaapi 02/03 geometrioissa olla eroa normikeulaan, että en siinä suhteessa vertailisi näitä suoraan. mutta mitäpä sillä väliä jos viranomainen tämän on meidän puolesta jo miettinyt valmiiksi.

Link to comment

G40 poloisessa on ohjausvaimennin. Eli on ilmeisesti poloisissakin jätetty vain köyhän kansan malleista pois, mutta heti kun tavoiteltu jonkinlaista ajettavuutta, niin nähty tarpeelliseksi lisätä? Ja tämä vaan ihan veikkauksena, en ole koskaan ajanut minkään värisellä poloisella...

Link to comment

On tosta iskarista varmaan joku hyöty varsinkin jos vanteeseen lisää huulta ulospäin. Muuten ajattelin sen olevan katsuria varten enkä tarvitse selitellä tai kuunnella diibadaabaa. Yön hiljaisina tunteina muodostui aivosolukoissa ajatus ottaa tosta oikeanpuoleisesta suodattimesta viiste pois ja tehdä se alkuperäistä mukaillen mahdollisimman siististi. Katotaan mitä syntyy. Imusuppilo sentään sopii noinkin pitkänä ja tarvittaessa niitähän voi laittaa lyhyempinäkin - vai meneekö heti väännöt koneesta

Link to comment

Hieno auto Sepillä tekeillä! Tuossa ilmanputsarin mahduttamisessa on sekin tekijä, että luukku kiinni ollessan rajoittaa tehokkaasti ilman virtaamista kakkos sylinterin imutorvelle. Itsekin jouduin muokkaamaan hieman imutorvea luukun kiinni saamiseksi. Kävi kuitenkin niin, että luukun kiinni ollessa Pipercrossin suodatin painui imutorvea vasten, ja aiheutti seoksen rikastumisen nykimiseen asti. Itse päädyin sveitsiläiseen "cool air"-kittiin, jossa luukun yläreunan voi sulkea esim. parkissa ollessa ja avata ajoon lähtiessä.

Link to comment

Jos mielipiteeni saan ilmaista, ei tähän autoon irvistäviä takaluukkuja, sotkee ns vakiolookin totaalisesti. Konehuoneen puolelle tarvittavat muokkaukset ja lisäilmaa konehuoneeseen kuplan alta eli putket jotka porautuu konehuoneeseen. Putkien alkupäähän vaikka harvat sukkahousut, niin vähentään "soran" imeytymistä konehuoneeseen.

Link to comment

Arton kanssa samoilla linjoilla, eli ei luukkuja raolleen. Eipähän tässä nyt ole kiire tehdä vielä mitään, mutta kaasarit piti laittaa kuitenkin kiinni ja todeta tilanne. Nuo turbo-boxit kiinnostais, jos niillä onnistuis.

 

Ja sitä on kysytty, että sopiiko tankki ja kuten kuvasta näkee, niin sopii. Laitoin parin millin paksuista kumisuikaletta tiivisteen mitaksi ja sitähän vois tarvittaessa vielä paksuntaa

 

P1120295.JPG

Link to comment

Sori vähän OT mutta tuolta http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=240963 löytyy yks kuva "removable stand off kit" olisko ollu jotain 30€. Eli saranatapit pois ja sokat tilalle eli samalla saa luukkuun pikairrotuksen, jousi jää pois tietenkin. Eli kun haluaa luukun auki niin luukku pois ja nuo mustat palat väliin sokilla kiinni. Nuo pystyy yksin laittamaan laskematta peltiä maahan jos tukee luukkua päälaella :) Ainakin cageroa reilusti edukkaammat ja ajaa asian, sateen yllättäessä ehkä vähän hankalat...

Link to comment

No kun tuon takaluukun haluan edelleen pysyvän kiinni (ilmaa tulee kabrioritilöistä) niin tämän malliset Lynxin tekemät nyt ainaskin näyttäis yhdeltä vaihtoehdolta. Huohotuksen sais ton pohjalevyn kautta, mutta imusuppiloita ei voi käyttää. Onko kellään kokemusta aussien kengurusiivilöistä ja onko virtausta riittävästi?

Link to comment
No kun tuon takaluukun haluan edelleen pysyvän kiinni (ilmaa tulee kabrioritilöistä) niin tämän malliset Lynxin tekemät nyt ainaskin näyttäis yhdeltä vaihtoehdolta. Huohotuksen sais ton pohjalevyn kautta, mutta imusuppiloita ei voi käyttää. Onko kellään kokemusta aussien kengurusiivilöistä ja onko virtausta riittävästi?

Mulla ois tollaiset ylimääräisenä, oleppa yhteydessä jos kiinnostaa niin voin käydä viikonloppuna hakemassa ne jokivarren varastosta.

Link to comment
No kun tuon takaluukun haluan edelleen pysyvän kiinni (ilmaa tulee kabrioritilöistä) niin tämän malliset Lynxin tekemät nyt ainaskin näyttäis yhdeltä vaihtoehdolta. Huohotuksen sais ton pohjalevyn kautta, mutta imusuppiloita ei voi käyttää. Onko kellään kokemusta aussien kengurusiivilöistä ja onko virtausta riittävästi?

 

Olen ymmärtänyt että nuo on huonot virtauksen kannalta.

Link to comment
No kun tuon takaluukun haluan edelleen pysyvän kiinni (ilmaa tulee kabrioritilöistä) niin tämän malliset Lynxin tekemät nyt ainaskin näyttäis yhdeltä vaihtoehdolta. Huohotuksen sais ton pohjalevyn kautta, mutta imusuppiloita ei voi käyttää. Onko kellään kokemusta aussien kengurusiivilöistä ja onko virtausta riittävästi?

 

Olen ymmärtänyt että nuo on huonot virtauksen kannalta.

 

Onko 400 kuutiojalkaa minuutissa paljon vai vähän? Onhan se kuitenkin yli 11 kuutiometriä! Vai onko se siksi huono, että ei voi käyttää suppiloita?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...