Jump to content

58 Kranken eli siis amppari Wilma


Tanhis

Recommended Posts

13 hours ago, mikan said:

Nyt vasta tajusin, että sulla on ollut tämä lanssi projektina jo reilusti yli 10 vuotta!

 

Juu onhan tämä ollut projektina kauan kun tarkoituksena ollut että kaikki tehdään kunnolla kun kerran ruvetaan tekemään.

 

Ja onhan tässä välissä tullut vähän muitakin hommia tehtyä joista nyt voisi mainita vaikkapa pari muksua valmistuminen koulusta omakotitalon remppaus T34 ghian rakennus 66 variant 64 kupla 68 automaatti fasty T4 doppelin kunnostus ja joitain muitakin hommia mitä ei nyt edes muista. Mutta tämä bussi on silti aina pysynyt työn alla pikkuhiljaa.

 

Ja mitä tuohon akslein pussitukseen tulee niin vaihtoehdot tuntuvat olevan aina vain vaikeita ja jokatapauksessa kompromisseja. Itse tykkään myös siittä että se olisi teknisesti hieno ja mahdollisesti myös muista poikkeava.

  • Like 2
Link to comment
11 hours ago, jori said:

Sitä päivää odotellessa ku joku kehittää ilma-akselin perinteisillä palkeilla, mutta palkeiden liike kääntää ala ja myöskin yläputken jousipakkaa.. Siinä olis hyvä..on vaan niin kovin ahdasta että itse en oo vielä keksinyt että miten.

 

Voit lopettaa odottamisen, pari vuotta nyt tullut tällaisella ajeltua :)

Kuplassa kanssa ollut tällainen viritelmä kohta 10v

Edited by jonih
  • Like 1
Link to comment
45 minutes ago, mikan said:

jonih oli sen verran ujo, ettei laittanut linkkiä. :-)

 

http://samba.rustyvw.org/45/

 

t. Mika

No juu kyllähän nämä asiat pistää ujostuttamaan.

Linkin takaa löytyy tuo ns eka versio, jonka junaan tein säkeillä.

Sittemmin tuli vielä värkkäiltyä parennaltu versio (siitäkään ei ole linkkiä, eikä edes kuvaa valmiista tuotteesta :)).

 

Se siitä, ambulanssiprojekti jatkukoon!

 

 

 

 

Screen Shot 2018-03-22 at 15.46.48.png

Edited by jonih
Link to comment
  • 2 months later...

Tuli löydettyä kauhealla mäihällä oikeanlainen nos bosch ajovalon kehys olemassa olevan tilalle missä oli pikkunen lommo ja kiinnitys lirpake olisi pitänyt niitata uudelleen kiinni. 

 

Eihän tämäkään mikään 100% täydellinen ollut kun huonolla varastoinnilla ollut. Mutta senverta hyvä että kehtaa nossiksi väittää.

 

Pakkohan se oli sitten kasata ajovalot kasaan odottamaan asennusta.

20180526_205828.jpg

20180526_205242.jpg

20180526_211049.jpg

Link to comment

Uudet tiivisteet lasin ympärille uudelleen maalatut jouset löysivät paikkansa ja sitten asennusvalmiit valot hyllyyn odottelemaan. Vielä kun saisi itseään niskasta kiinni tekemään nuo loput hitsaukset tuosta autosta että voisi alkaa edes harkitsemaan paklaushommia.

20180526_211142.jpg

20180526_212426.jpg

20180526_212850.jpg

  • Like 4
Link to comment
  • 6 months later...

Kait tätäkin pitäis välillä värkkäillä. Kuskin puolen pyöräkoteloon naputtelin suurinpiirtein oileanmuotoisen korjauspellin kun en tuohon sopivia peltejä löytänyt valmiina paloina. Jos vaikka tän vuoden puolella saisi liimailtua kiinnikkin.

 

20181226_222514.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Jaahas tähänkin sain vähän inspiraatiota kun 3 vuoden tauon jälkeen sain tallin siivottua niin että taas mahtuisi jotain vähän tekemäänkin.

 

Eli tämä jäänyt vähän senkin takia roikkumaan kun en keksinyt sopivaa ratkaisua millä kuskinoven saa sopivaan kohtaan kun homma jäi edelliseltä vähän puolimatkaan. Eli tunkkia etuakselin ja a-pilarin alaosan väliin niin alkoi oven asentokin muuttumaan sinnepäin missä sen pitäisi olla. Samassa rytäkässä sitten a-pilarin alaosa otti vähän damagea ja korjasin sen uudella palasella.

Kun oven sai sopivaan kohtaan niin pystyi aloittamaan doglegin paikalleen mallauksen ja tämähän oli just niin vittumaista hommaa kuin muistkin eli vaikka ajatus oli että ostan vihreät pellit että sopisivat hyvin paikalleen niin ainakaan doglegien kanssa 3 kpl kokemuksella en voi todellakaan suositella. Kahdessa palassa tulevat doglegit kun ei sovi yhteen edes toistensa kanssa puhumattakaan että istuisivat autoon edes sinnepäin. Kantit väännetty vähän sinnepäin, esim 90asteen kulmassa oleva kantti yleisesti väännety vain johonkin 70 asteen paikkeille. Sikses ottaa päähän kun aikaisemmin kaikki vihreät pellit olleet huippulaatuisia. 

20210901_154726.thumb.jpg.eac715903a48950729cb164e1418962a.jpg

 

Tässä vielä hyvä esimerkki tuosta sopivuudesta. Sentin verran rakoa alareunan kantin ja pitkän kyljen kantin välissä. Onhan näissä varmasti autokohtaisiakin eroja mutta tämä ei kyllä selity sillä. Ja eniten vitutaa se että noista ei saa kalua muutakuin hakkaamalla suoraksi ja jatkamalla peltiä mutta tietääpähän että mihin vapaa-aikansa käyttää.

20210901_154740.thumb.jpg.9d214ce3a6ef9a903d98c35b0d9c043e.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 3 months later...

Jep jep osta kallista niin saat laatua, jep jep ei se aina päde. Nämä tosiaan on ihan perseestä. Ulkopellin 1,5mm kanttauksen vinouden pystyin korjaamaan kohtuu helposti kun osti lisää työkaluja, eli pikkasella palakantilla sai kivasti säädettyä kanttauksen suoraksi kun ekaksi koputteli suoraksi. 20211230_150724.thumb.jpg.ca89092cdbbf59fd8d5d1b1b3ae7549b.jpg20211230_150730.thumb.jpg.106e9638dcf569f106ace8167b576645.jpg

 

Ja taasen helman ja doglegin ulkopellin käärevuuden virheen sai kivasti korjattua ostamalla lisää työkaluja eli kutistin/venytin kombolla. 

 

20211231_205716.thumb.jpg.dd94a5044f405724f09d88cabe7c35d7.jpg

 

Jospa tämän doglegin asennuksen jälkeen saisi projektia vähän rullaamaan pikkasen mielekkäämmillä peltihommilla kun tää doglegi on tuottanut aika vahvaa ahdistusta.

  • Like 5
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...