Jump to content

Viri pallikseen sytkäosia


Recommended Posts

Terve

Pihassa seisoo pallokeula, johon joku on jossain vaiheessa asentanut tölkin bensa vesibokserin. Tupla weberit ainakin löytyy, muusta en tiedä, kun en ole konetta avannut. Kärjellinen vakio sytkä on paikallaan vakio puolalla.

Nyt näyttäisi siltä, että sytkää tarvisi korjata. Olisiko ehdottaa hyvää ja kustannustehokasta kärjetöntä sytkää + siihen tehopuolaa?

 

Jos haluaisi selvittää minkä ikäinen/tyyppinen moottori on kyseessä, mistä kannattaisi moottorin tyyppimerkintää lähteä etsimään?

Link to comment

Hukkakipinässä ammutaan yksi ylimääräinen kipinä toiseen pyttyyn.

Eli puolapaketissa on kaksi puolaa, joista kummastakin aina lähtee kahteen pyttyyn piuhat. Nyt neloskoneesta puhuttaessa.

Tuo paketti sisältää kaiken paitsi sytytyspiuhat, koska yleensä piuhat kaikissa autoissa eripituiset, niin ne on sit hankittava erikseen.

Trikkeri on se hammasrattaan näköinen kiekko, joka tällätään hihnapyörän kylkeen. Jakaja mäkeen, joutuu kaivamaan akselin pois koneesta tai teurastat sen vanhan jakajan ja jätät tulpaksi ettei se akseli nouse.

Johdot ja kaikki muut hilut tuleekin mukaan tuohon perussettiin.

Tietsikalla sit säätelet sytkäkarttaa tai ajelet peruskartalla. Ohjeet seuraa mukaan säätämistä ja asennusta varten, sekä neuvoja annetaan tarpeen vaatiessa puhelimitse tai sähköpostilla.

Link to comment

Itsellä ei ole kokemusta, mutta eikö tölkin vesibokseriin kannattaisi laittaa ihan vaan tölkin vesibokserin kärjetön jakaja? Niitä kai on käytetty melko viritetyissäkin moottoreissa ihan hyvällä menestyksellä, ja hinnat on varmaan kohtuulliset ainakin käytetyissä osissa. Aloituspostaajakin haki vaan kärjetöntä, ei mitään tietokoneella ohjattavaa hukkakipinäsytytystä, vaikka sellanen varmaan hyvä onkin.

Link to comment

Laita siihen orkkis kärjetön tai kärjellinen se on takuulla kustannustehokkain vaihtoehto.

ÄLÄ osta mitään halpaa kiinanpaskakopiota.

Laita tonne osto-osioon ilmotus niin saattaa tärpätä. Mulla noissa romuissa aina mukana varajakaja mut eipä noit oo tarvinnu vielä ainakaan tien päällä vaihdella. Kärjissäkin mieluummin vanha ja viilattu kun kymmenen uutta Mätänet laatusta.

Link to comment
Itsellä ei ole kokemusta, mutta eikö tölkin vesibokseriin kannattaisi laittaa ihan vaan tölkin vesibokserin kärjetön jakaja? Niitä kai on käytetty melko viritetyissäkin moottoreissa ihan hyvällä menestyksellä, ja hinnat on varmaan kohtuulliset ainakin käytetyissä osissa. Aloituspostaajakin haki vaan kärjetöntä, ei mitään tietokoneella ohjattavaa hukkakipinäsytytystä, vaikka sellanen varmaan hyvä onkin.

No kärjetönhän tuo on kans. Tietsikalla paremmin kohdilleen ja kipunatehoa lisää.

Mutta kukin tekee kuin parhaaksi näkee. Minä en jakajia ja kaasareita käytä ;)

Ja lisänä muuten säädettävässä saa lämpöjäkin ales, kun pintakaasulla voi vedellä isolla ennakolla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...