Jump to content

Heinemann varaosia


Recommended Posts

Saako Heinemann peräkärryyn mistään alkuperäisiä varaosia? Pyörän laakerit ja rasvakupit päällimmäisenä mielessä. Pyöränlaakerit saa varmaan ihan tavan laakeriliikkeestä kun tietää koon, kukas osaa kertoa? Kartiolaakerit ilmeisesti? Tarvetta olis myös joillekkin pienemmille heloille yms.

 

88cb683367a27c5f9abddd665514f-orig.jpg

Link to comment

Renkaat vanteineen ostin Biltemasta, 29.90 eur / kpl. Takavalon laseja saa ainakin Hämeenlinnasta Hämeen Autosähköstä, tosin niitä en vielä tarvitse.

Pyörän navat purin jo, pitää tänään mitata ne ja ruveta etsimään sopivia laakereita. Pyörännavassa ei ilmeisesti kuulu olla stefoja, vaan tuollainen yksinkertaisempi kuminen + peltinen rengas? Ja niitä ei varmaan saa mistään uusia?

Noita muovisia heloja (ilmeisesti pressun kiinnitystä varten ?), jotka näkyy kuvan takalaidassa tarvitsisin muutaman, ei taida löytyä, mutta tietääkö mistä löytyy korvaavia samalla reikäjaolla?

Link to comment
Kun saat laakeriasian selville, kerro täälläkin, itsellänikin sama remppa edessä ...

Mittasin laakerien koon tänään:

 

- ulompi d17/D35, leveys 10, laakeri 6003

- sisempi d25/D47, leveys 12, laakeri 6005

 

Mulla oli paikallaan normi kuulalaakerit, mutta en tiedä kuuluuko sinne sellaiset? Ylläolevat laakerityypit ja leveys viittaavat ko. laakereihin. Kokemuksesta tiedän että normi kuulalaakeri ei ole paras mahdollinen pyöränlaakeri heikon sivuttaisvoimien keston takia. Kartiorullalaakerit on huomattavasti leveämpiä, eikä tuon pienemmän halkasija mitoille sellaista tunnu edes löytyvän. Pitkän hakemisen jälkeen löysin noille kuulalaakereille vastaavat viistokuulalaakerit joita meinaan itselleni kokeilla, jos sellaiset jostain löydän. Tampereen Laakerikeskuksesta ajattelin kysellä ensimmäiseksi.

 

Ja ne korvaavat tyypit:

 

- 6003 => 7003

- 6005 => 7005

 

EDIT: Korjattu laakerin 6003 ulkohalkaisija D25 => D35

Link to comment

Viime kesänä meni Haikusta pyöränlaakeri yöllä, Saksalaisella moottoritiellä, ylipainon johdosta(monta kuplan vaihdelaatikkoa+retkeilytarvikkeet). No, poliisit soitti hinausauton ja se vei kikottimen CSP:n pihaan Hampuriin, jossa oltiin yötä. Seuraavana aamulla viereisestä kaupasta ostettiin mittojen mukainen laakeri ja CSP:llä poijat sen korjasi ja asensi. Puoliltapäivin matka jatkui taas kohti Wolfsburgia ja vaikka pojat vannotti mua, että ihan väärä laakeri sinne laitettiin, niin onhan sitä Haikua jo sillä "väärälläkin" laakerilla n.2000km hinattu.

 

Ja hinataan vastakin, seuraava etappi Mäkistartti Tahkolla, se onneton kun toimii myös meidän grillivaununa siellä jäällä.

 

Barnin suosituksesta, eli suoranaisesta ohjeistuksesta ja käskytyksestä johtuen, hain pilailupuodista siihen reppanaan uuden rengas/vanne-setin, ja Aki luovutti originaalit vanteet omastaan, kiitos niistä jos en muistanu silloin kumarrella.

Link to comment

Ikimuistoinen reissu oli istua hinausauton kyydissä motarilta CSP:lle. Kuski puhui vain saksaa ja minä vain siansaksaa. Perille kuitenki päästiin :-)

 

Onneksi CSP:n osaava henkilökunta, Pihliksen mekaanikon taidot ja laakerikauppa pelastivat meidät ja matka jatkui.

 

_smaller.jpg?hash=24001

 

_smaller.jpg?hash=24006

 

_smaller.jpg?hash=24003

 

 

Viime kesänä meni Haikusta pyöränlaakeri yöllä, Saksalaisella moottoritiellä, ylipainon johdosta(monta kuplan vaihdelaatikkoa+retkeilytarvikkeet). No, poliisit soitti hinausauton ja se vei kikottimen CSP:n pihaan Hampuriin, jossa oltiin yötä. Seuraavana aamulla viereisestä kaupasta ostettiin mittojen mukainen laakeri ja CSP:llä poijat sen korjasi ja asensi. Puoliltapäivin matka jatkui taas kohti Wolfsburgia ja vaikka pojat vannotti mua, että ihan väärä laakeri sinne laitettiin, niin onhan sitä Haikua jo sillä "väärälläkin" laakerilla n.2000km hinattu.

 

Ja hinataan vastakin, seuraava etappi Mäkistartti Tahkolla, se onneton kun toimii myös meidän grillivaununa siellä jäällä.

 

Barnin suosituksesta, eli suoranaisesta ohjeistuksesta ja käskytyksestä johtuen, hain pilailupuodista siihen reppanaan uuden rengas/vanne-setin, ja Aki luovutti originaalit vanteet omastaan, kiitos niistä jos en muistanu silloin kumarrella.

Link to comment
  • 5 weeks later...

- ulompi d17/D35, leveys 10, laakeri 6003

- sisempi d25/D47, leveys 12, laakeri 6005

 

Ja ne korvaavat tyypit:

 

- 6003 => 7003

- 6005 => 7005

 

EDIT: Korjattu laakerin 6003 ulkohalkaisija D25 => D35

 

Hain laakerit Etrasta tänään, ja päädyin kuitenkin normi kuulalaakereihin. SKF:n laakerit jäi maksamaan alle 50 eur, nuo korvaavat viistokuulalaakerit olis olleet 1200 eur...

Link to comment
  • 1 year later...
- ulompi d17/D25, leveys 10, laakeri 6003

- sisempi d25/D47, leveys 12, laakeri 6005

 

 

Muistatko Åke nämä laakerikoot vielä, tuo ulompi lienee 17/35 mm, ei 25, muuten jää kuulat perin pieneksi ...?

 

http://www.moposport.fi/fi/laakeri-6003 ... XeFxtzyWUk

http://www.moposport.fi/fi/laakeri-6005 ... XeGQ9zyWUk

35 mm toden totta, nuo laakerikoodit on oikein, joten sekin tosiaan jo kertoo että D35 on oikein. Korjailenpas samalla tuon aiempiin viesteihini.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...