Jump to content

Lohkojen tiivistemassa?


Recommended Posts

Silikoni voi käydä jokkiskoneisiin mutta ei sille juuri ole käyttöä "oikeissa"moottoreissa,ainoa paikka missä sitä olen joskus käyttänyt 80 luvun kokeilujen jälkeen on sylinteriputkien alapään tiivistyksessä,ja sielläkin hyvin niukasti annostellen.

 

Nyt pitää kysyä että miksikäs ei?

 

edit: Mitä raati sanoo gasket makerin mustassa purkissa olevasta aineesta mikä levitetään siveltimellä. Raskaankaluston merkkikorjaamoissa käytetään paljon.

Itselläkin oli tätä pari purkkia mutta oli ilmeisesti päässyt jäähän talvella kun ei ollut tallissa lämpöjä joten nakkasin menemään.

Link to comment

Kun pinnat puristetaan yhteen niin ylimääräinen silikoni puristuu pois välistä ja muodostaa"makkaroita"jotka irtoavat ja löytyvät sitten yleensä öljysiivilästä,Yljynkiertoon niiden ei pitäisi päästä jos siivilä on paikallaan mutta sellaisistakin tapauksista olen kuullut.

Oikeanlainen aine niinkuin tuo alussa mainittu Permatex ei muodosta irtoavia makkaroita,tiivistää vähintään yhtähyvin kuin silikoni ja on kohtalaisen helposti pestävissä.

Link to comment

Sotkee se permatex vaan iha helvetisti. Lisäksi oman kokemuksen mukaan konehommissa liukenee osaan öljyistä aika tehokkaasti. Joten ei varmasti mitään tuki, mutta koskaan en sitä enää minnekkään laita mikäli jotain pitäisi niin tiivistä että ei tarvitse sitä toisten avata. Paineensieto on ainakin olematon ja kuivumisaika tautisen pitkä.

 

Silikoni on erittäin hyvä kampe myös tasopinnoille mutta miksi sitä pitää aina lutrata litratolkulla. Laittaa sitä samanverta ku sitä permatexianna niin ei se sen enempää tursuile kuin sekään.

Link to comment

Hermetite Goldenia olen itse käyttänyt jo vuosia mm. moottoripyörän koneiden kasauksessa. Mun mielestä erinomainen aine tasopintojen väliin. Silikonia kokeilin kerran ja totesin ettei ole ainakaan mun juttu, tai sitten en vaan osaa.

 

R691858-01.jpg

Link to comment

Taitaa olla asia niin että kaikilla on joku oma suosikki esim äsken vähän googlailin niin joku suositteli tasopintojen väliin saniteettisilikonia ja kuulemma on hyvä. Eli kannattaisiko mielummin antaa huonoja kokemuksia kuin hyviä. Eli mikä ei toimi.

 

Ja tähän mitä porukka on käyttänyt niin itse olen hylomar blue tasotiivistettä käyttänyt ja saanut hyviä käyttökokemuksia tätä ainetta olen myös käyttänyt paperitiivisteiden lisänä.

Link to comment

Ok. Vaihtoehtoja ilmeisesti löytyy jokaisen mieleen. :)

Pääasia on ehkä sittenkin että on tasopintojen tiivistämiseen tarkoitettua massaa.

 

Mielenkiinnosta vaan olis mukava saada jotain mielipidettä ym. taustaa tuosta ektoplasma aineesta kun se tuntuu olevan jotain hengelliseen liittyvää aineita... Ei meinaan löydy edes kuukelilla mitään selventävää... :D

Link to comment

'Keijo-vainaan' - http://www.geneberg.com/product_info.ph ... ts_id=1370 - ohjeita olen muutaman vuosikymmenen verran noudattanut ja hyvin on shellakkaliima toiminut ja pitänyt. Perinteisistä silikoneista kannattaa muistaa, että ne tukkivat happitunnistimia (ja katalysaattoreita tietty myös), ei suositella seosmittaria käytettäessä. Joissain silikoneissa näyttää lukevan 'turvallinen sensoreille', niillä ei liene tällaista haittavaikutusta. Saniteettisilikonissa oleva etikkahappo ruostuttaa ainakin teräspeltiä, miten mahtaa olla alumiiniseoksien syöpymisen kanssa?

Link to comment

Würtin silikoonia yleensä levittänyt pienen nauhan keskelle lohkon saumaa ja tämän jälkeen levittänyt/tasoittanut sormella sen ohueksi kerrokseksi.

 

Mutta niinhän se menee että jokainen suosittelee sitä minkä on itsellä havainnut toimivan.

 

edit: Tutkija tarkoitti vissiin eri ainetta kuin minä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...