Jump to content

Avis-asennusapua Pirkanmaalla?


mikan

Recommended Posts

Etuakseli on irrallaan purettuna ja avispalat pitäis leipoa kiinni. Akselin "keskipalat" ei kuitenkaan tunnu liikkuvan sivuun meikäläisen lekan voimalla. Kaipaisi siis lämmittämistä, mutta kaasuhitsi puuttuu tallin varustuksesta. Löytyiskö Pirkanmaalta apua keskipalojen nuijimiseen sivuun, jotta pääsee koloomaan aviksille urat ja hitsaamaan ne kiinni. Kiva olis saada kesäksi stance kohdalleen. :-)

 

t. Mika, o4o3o22544

Link to comment

Toholla saa kivasti putkien sisältä rasvat lattialle. Mutta en lähtisi toholla niittä nystyröitä lämmittämään.

 

Mutta eikös se mene niin että ei niitä kaikkia tarvitse sivuun hakata kun osan voi porata pois kun kerran siihen tulee muutenkin reikä siihen akseliputkeen.

Link to comment

Hyvä huomio Tanhis! Enpä tuota ajatellutkaan. Pitääkin tsekata avis-palan kanssa ja piirtää siihen se tehtävä ura valmiiksi ja katsoa osuuko siihen joku "nystyrä".

 

Joskus nähnyt tehtävän niinkin, että keskipalikka paikoillaan on putkeen tehty tuo aviksen vaatima ura. Sitten vain pultti kierretty keskipalaan kiinni ja siitä hakkaamalla kierretty keskipala liikkeelle. Mutta tuossakin tapauksessa saa putki olla punaisena tai muuten on kierre entinen.

 

t. Mika

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Toheltaja

oon poraillu noita auki ja täyttäny pienen kupariprikan kanssa. Oon vetäny pillillä punaseks ja nuijinu lekalla sivuun ja takasin. Oon katkassu akselin kokonaan siitä kohtaa ja vaihtanu pätkän keskiputkee toisesta raatoakselista (kavennettaessa tuo kohta kuitenkin häviää) Oon koittanu kairata keskipalaan uraa paikoillaan ja hakata sitä sitten liikkeelle. Kaikki työläitä, mutta lähes kaikkea koitettuani tekisin suosiolla tuon että pala pois välistä ja toinen tilalle. Jos noita blommauksia ei kunnolla saa veks, ei se pala siellä kunnolla liikukaan...

Link to comment

Hyvä kysymys tässä vaiheessa. :-)

Itse aina ajattelen, että on se kumma ettei voi kirjoittaa mistä vehkeestä on kysymys ja nyt syyllistyin itse samaan.

Jep, eli meikäläisen 63-vuoden rantakirvan akselista on kyse.

 

Tässä kun ei akseli kapene, niin sitä ei tarvi katkaista. Niin ja sehän olis muutenkin laitonta.

 

t. Mika

Link to comment
  • 2 months later...

Moro Pari hölmöö kysymystä

 

Lainaan vähän tätä, onko kuvassa näkyvä reikä oikean kokoinen noille csp:n uuden mallisille avis paloille? Entä pystyykö joku kertomaan tarkemmin oikean paikan? Jätetäänkö akselissa oleva vanha pultti paikoilleen? Tarvitseeko/kannattaako jotain ohjauksen osia irrottaa? Ekaa kertaa asentamassa joten olisin tosi kiitollinen hyvistä ohjeista...

 

Kiitos

Link to comment
  • 2 years later...

Oonhan mä kuplalla tänä kesänä ajanut ja kirvallakin kerran keväällä. Vähän on käynyt mielessä, jos sais akselin talven aikana kuntoon, niin vois sen keväällä laittaa kirppuun.

Tuulilasin kehys myös menis sitten vaihtoon ja vielä turvakaaren madallus. Sitten se alkais olla omaan makuun lähes täydellinen ja sen vois myydä pois. :)

 

Laitoitko Lasse siis omaan akseliin Avis-palat?

 

t. Mika

Link to comment
  • 6 years later...

Oho, onpa vanha ketju. No Avikset tuli jo vuosia sitten asennettua akseliin. "Lukituksia" porailin pois ja tein sinne paksusta raudasta vahvikkeet jotka kiertää putken siltä osuudelta mikä jää avis-palojen toiselle puolelle. Hyvin kääntyy palat ja säätö pelaa. Nämä vaasalaiset avikset on kyllä parhaita!

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...