Jump to content

Junakeulojen nykyhinnat,


Recommended Posts

Kyllä tää alkaa kohta näyttämään siltä että jos järkevää projektia etsiin niin nekin on raijattava ulkomailta.

 

"Ruosteetontahan" jokainen haluaa, ja jenkeistä niitä voi löytää 5000-10000 taalan hintaan omin voimin liikkuvia missä paperit ok.

Parempi olisi mennä itse valkkaamaan, mutta sitten pitää laskea lentojen , majoitusten, vuokrapirssien hinnat päälle

Euroopassa löytyy samat ruostepaikat halpispeleistä.

 

Jos valokuvan perusteella uskaltaa ostaa, niin vähintään 1500 taalan rahdit ennen kuin pääsee kotipihalla jännittämään oliko

hyvä vai huono ostos.

 

Tai sitten odottelee josko ne ens vuonna olis halvempia kun kiinalaiset romahduttaa bussimarkkinat lasikuituisilla kopioilla.

Link to comment
Kyllä tää alkaa kohta näyttämään siltä että jos järkevää projektia etsiin niin nekin on raijattava ulkomailta.

 

"Ruosteetontahan" jokainen haluaa, ja jenkeistä niitä voi löytää 5000-10000 taalan hintaan omin voimin liikkuvia missä paperit ok.

Parempi olisi mennä itse valkkaamaan, mutta sitten pitää laskea lentojen , majoitusten, vuokrapirssien hinnat päälle

Euroopassa löytyy samat ruostepaikat halpispeleistä.

 

Jos valokuvan perusteella uskaltaa ostaa, niin vähintään 1500 taalan rahdit ennen kuin pääsee kotipihalla jännittämään oliko

hyvä vai huono ostos.

 

Tai sitten odottelee josko ne ens vuonna olis halvempia kun kiinalaiset romahduttaa bussimarkkinat lasikuituisilla kopioilla.

 

Sehän siinä on kun haussa ei ole ruosteeton. Pilaamaton olisi kaikkein paras itselleni. Ja onhan noita hyviä projekteja euroopassakin myynnissä ja matkakustannukset olisivat aivan eri luokkaa varsinkin jos samaan reissuun yhdistäisi kesäloma matkan.

Link to comment
  • 1 year later...

Laitetaampa tätäkin keskustelua takaisin pinnalle ettei tarvitse myyntiosastoa tukkia.

 

Itse itseäni lainaten

"Minua on oikeastaan jo pidemmän aikaa ihmettänyt se ettei tässämaassa ole kuin kymmenkunta junista per vuosi myynnissä. Joista yleensä 6 on lohduttomia projekteja ja neljä on ajokuntoisia ja näistä neljästä kolme on järkyttävän hintaisia siihen nähden miten ne on "entisöity". Mutta jos vähän huonommatkin menee kaupaksi 15000 tonnilla niin kait se kysyntä ja tarjonta kohtaa."

 

Eli ruvennut tekemään mieli valmiimpaa junista että saisi oman ikuisuusprojektin tehdä kaikessa rauhassa valmiiksi ja olen noita hintoja seuraillut (tai no ei niitä paljon seurata tarvitse).

 

Ja mielenkiintoista on mielestäni se että järkevimmät pikku projektit olen löytänyt briteistä ja vielä ratti vasemmalla malleja. Ovathan ne silti kaukana mutta kun tarjontaa ei ole niin kait sinne pitäisi sitten lähteä reissuun.

Link to comment

Itellä osu kohdille semihyvä doppelijunis...

 

ei ilmainen, mutta mielestäni "hyvästä" kannattaa jotain maksaa?

 

Kahden viikon pikku ilta fixaamisella rekisteröinti alkuperäisillä kilvillä ja nyt on laite saanut pari päivää "kovaa" ajoa, on se vaan hauska vekotin :)

Link to comment
Itellä osu kohdille semihyvä doppelijunis...

 

ei ilmainen, mutta mielestäni "hyvästä" kannattaa jotain maksaa?

 

Kahden viikon pikku ilta fixaamisella rekisteröinti alkuperäisillä kilvillä ja nyt on laite saanut pari päivää "kovaa" ajoa, on se vaan hauska vekotin :)

 

Tottakai hyvästä hyvän hinta.

 

Mutta mikä on se hyvän hinta?

Link to comment
Itellä osu kohdille semihyvä doppelijunis...

 

ei ilmainen, mutta mielestäni "hyvästä" kannattaa jotain maksaa?

 

Kahden viikon pikku ilta fixaamisella rekisteröinti alkuperäisillä kilvillä ja nyt on laite saanut pari päivää "kovaa" ajoa, on se vaan hauska vekotin :)

 

Tottakai hyvästä hyvän hinta.

 

Mutta mikä on se hyvän hinta?

 

se minkä ostaja maksaa ja myyjä hyväksyy-voi olla melkein mitä vain

Link to comment
Itellä osu kohdille semihyvä doppelijunis...

 

ei ilmainen, mutta mielestäni "hyvästä" kannattaa jotain maksaa?

 

Kahden viikon pikku ilta fixaamisella rekisteröinti alkuperäisillä kilvillä ja nyt on laite saanut pari päivää "kovaa" ajoa, on se vaan hauska vekotin :)

 

Tottakai hyvästä hyvän hinta.

 

Mutta mikä on se hyvän hinta?

 

se minkä ostaja maksaa ja myyjä hyväksyy-voi olla melkein mitä vain

 

Niin no sanotaan nyt vaikka 5000€ tarkkuudella kun sekin tuntuu olevan liian pieni scaala.

Link to comment
Tottakai hyvästä hyvän hinta. Mutta mikä on se hyvän hinta?

Markkinathan sen hinnan määrittää näissä niin kuin kaikissa muissakin tavaroissa.

Eli köyhälle kaikki on kallista, toiselle sadantonnin lelut on vaan leluja jotka hylätään kun ei enää jaksa leikkiä. Jos on pakko saada junis niin sen kun hakee lainaa tai kaivaa kuvetta, viimisessä palttoossa ei kuitenkaan oo taskuja ja kerran täällä vaan ollaan.

Link to comment
Eli selkeästi alkaa näyttämään siltä että traileri perään ja ajelemaan pari tuhatta kilsaa etelämmäksi.

 

Kannattaa tsekata myös suomalaisten rahtifirmojen taksat... muistaakseni pari vuotta takaperin oli esim. ruotsista halvempi tuotattaa rahtina auto suomeen kuin että olis lähtenyt hakemaan pakun ja trailerin kanssa lautalla...

 

Itellä oli iso kriteeri siinä että auto piti saada hyvin pienillä fixauksilla ajoon, sillä on kuiten kokemusta siitäki ettei projektilla pääse pariin vuoteen ajamaan, loppuu virta kintaista ja sitten projekti seisoo tallissa... tuon kanssa on kuitenkin helppo parannella pienillä stepeillä ja kuitenkin ajella...

 

seuraava steppi on hommata talvirenkaat ja koittaa juniksella talviajoa ;)

Link to comment
Guest Jussinbussi

Itse vakaasti uskon että junisten/sonderien hinnat alkaa kohdata kattonsa juuri nyt.

Rahan arvoon nähden nämä autot tuskin tulevat enää kallistumaan, pikemminkin päinvastoin.

-70 ja 80 luvuilla kauhisteltiin silloin 50 - 60 vuotiaiden kanttiautojen hintoja. Ketä ne kiinnostaa nyt ja onko joku valmis vaihtamaan oman "kuuman" juniksensa -20 luvun hoppaan? Empä usko.

 

Junis on nyt niin kuuma sana että ihan polttaa. Kaikki haluaa sen, elokuviin, musiikkivideoihin, mainoksiin. yms. Auton huomioarvo on aivan järjetön, jopa niin sellainen että omalla autollani ei juuri huvita kaupungeissa ruisailla.

 

Sukupolvet ja maailma muuttuu. Junakeula alkaa olemaan vanha auto muiden joukossa.

 

Muutamia vuosia/kymmeniä kun menee niin kukaan ei enää muista junakeulaa, sen johdosta sitä ei kaikissa saatanan mainoksissa ja arvonnoissa toitoteta. Autosta tulee tylsä, halpa ja ihan yhtä ruma kuin se oli -80 ja vielä -90 luvulla.

 

Malttia hankintoihin.

Link to comment

kyllä mä ihmettelen kun kattoo jenkeistä prokkisten hintoja ja joitaki suomalaisten niin en minä kyllä välttämättä saksasta tulis suomeen hakemaan junista...

 

aika hyvä skaala oli samban sivuilla..ei ollukkaan tullu käytyy moneen vuoteen kattoo..rupesi oikein himottamaan! :D

Link to comment
Itse vakaasti uskon että junisten/sonderien hinnat alkaa kohdata kattonsa juuri nyt.

Rahan arvoon nähden nämä autot tuskin tulevat enää kallistumaan, pikemminkin päinvastoin.

-70 ja 80 luvuilla kauhisteltiin silloin 50 - 60 vuotiaiden kanttiautojen hintoja. Ketä ne kiinnostaa nyt ja onko joku valmis vaihtamaan oman "kuuman" juniksensa -20 luvun hoppaan? Empä usko.

 

Junis on nyt niin kuuma sana että ihan polttaa. Kaikki haluaa sen, elokuviin, musiikkivideoihin, mainoksiin. yms. Auton huomioarvo on aivan järjetön, jopa niin sellainen että omalla autollani ei juuri huvita kaupungeissa ruisailla.

 

Sukupolvet ja maailma muuttuu. Junakeula alkaa olemaan vanha auto muiden joukossa.

 

Muutamia vuosia/kymmeniä kun menee niin kukaan ei enää muista junakeulaa, sen johdosta sitä ei kaikissa saatanan mainoksissa ja arvonnoissa toitoteta. Autosta tulee tylsä, halpa ja ihan yhtä ruma kuin se oli -80 ja vielä -90 luvulla.

 

Malttia hankintoihin.

 

Mulla on hieman erilainen näkökulma tähän harrasteauto asiaan.

 

Harrasteautot ovat varsin erilaisia 70-luvulta lähtien ja mitä uudempiin mennään niin sitä vaikeampia ne alkaa olemaan harrastaa. Esim joku 90-luvun kulkine alkaa olemaan jo sellainen että muoviosaa ja kaikenmaailman pahvisia rakenteita siellä täällä ja sähköjä alkaa olemaan ties missä. Mikä taas johtaa siihen että ovat huomattavasti vaikeampia harrastaa. Ja vähänpäästöisyys säännökset haittaavat koneen rakentelua yms yms.

Ja mitä näihin vanhoihin volkkareihin tulee niin osien saatavuushan on ihan omaa luokkaansa. Mikä omalta osaltaan helpottaa oleellisesti harrastamista.

 

Ja tähän nyt vaikka loppukommentiksi että en oikein näe mielessäni että oma käyttis passatti olisi 50-vuoden ikäisenä jonkun tallissa odottamassa entisöintiä.

 

Eli siis koko pointtini olis siis se että hyvien harrasteautojen määrä ei enää tule kasvamaan.

 

kyllä mä ihmettelen kun kattoo jenkeistä prokkisten hintoja ja joitaki suomalaisten niin en minä kyllä välttämättä saksasta tulis suomeen hakemaan junista...

 

aika hyvä skaala oli samban sivuilla..ei ollukkaan tullu käytyy moneen vuoteen kattoo..rupesi oikein himottamaan! :D

Niinpä tuolla rapakon takana on ymmärretty se että ei paskasta saa hyvää hintaa kun hyviäkin on myynnissä sellaiseen hintaan ettei enää ole järkevää ruveta itse haalimaan osia ja hitsailemaan ja maalailemaan paskasta. Toisin kuin täällä jossa paskallakin on vielä mahtavat hinnat kun tarjontaa ei ole.

Link to comment
Guest Jussinbussi

En halua vängätä mutta mielestäni tämä sukupolvenvaihdos näkyy jo ihan tapahtumissakin. Autoina golffia, jettaa ja mitä lie pandaa ja kavereita ei voisi vähempää kiinnostaa junis tai kupla.

 

Ja mikä pahinta. Tämä on mielestäni ihan hyvä asia, saadaan tapahtumiin ihan uudella tavalla eloa. Tästä boxer speed day oli ihan hyvä esimerkki. Laihaa olis ollu ilman vesipyssyjä.

 

Maailma muuttuu Eskoseni.

Link to comment

Kun kattoo kuinka junnut ropaa noita tieteiskoneita niin tuntuu että ei niitä vois vähempää kiinnostaa ku joku kolmen tonnin hintainen pahvilaatikko jossa ruosteisia volkkarinpalasia.

 

Siks toisekseen aika moni on viisastunu ja jättää ajokortinkin ajamatta. Jääpähän aika iso murhe edes aloittamatta.

 

Nykyään on aika paljon muutakin ku ruosteisen pohjan papattaminen leimakuntoon.

Link to comment

Itse olen harrastanu tähän asti 5-10v vanhoja autoja.. Näistä kuplista innostuin varmaan 13v ja parivuotta vanhemman velipojan kanssa tilailtiin hot carsin kuvastoja ym vastaavien.. Nyt alkanu pännimään viimevuosina nää nykyautot ja niiden hemmetin kalliit huollot kun itsekkään ei voi tehä.. Eka bussi jonottaa talliin pääsyä.. Sitä en tiiä tuleeko siitä taas mitään mutta hiton hyvä kun on tämä palsta, apua tulen varmasti tarvimaan! Ikää on 31 ja ittee ei kiinnosta 80 luvun volkkarit yhtään.. :D että on meitä nuoriakin ketä nää kiinnostaa, kuplien kulta aika taitaa olla ohi, eikä se ittee haittaa jos juniksien hinnat laskee, tämä yritetään rakentaa itselle harrastuksen takia eikä myyntiin! Tai tässä varmaan ajettiin kyllä takaa näitä 90 luvulla syntyneit..kuiteskii!

Link to comment
Guest Jussinbussi
Ketä ne kiinnostaa nyt ja onko joku valmis vaihtamaan oman "kuuman" juniksensa -20 luvun hoppaan? Empä usko.

Ehkä kuitenkin kannattais, ainakin muutaman vuoden uudempaan: http://www.nettiauto.com/ford/a-model/5810062

Tai miksei siihen 20-lukuseenkin: http://www.nettiauto.com/ford/t-model/5041534

 

 

No jaa. Eipä nämä hinnat nyt mitään tähtitieteellisiä vielä ole. Pyyntejä muiden joukossa. Melko varma että jos omistaa ton hopan kuntoisen MR - Sonderin ja tuuttaa sen ulkomaille myyntiin niin hinta on tuplat.

 

Ja mitä tohon ekaan tulee niin sehän nyt alkaa olemaan ton kuntosen juniksenkin markkinahinta. ;)

 

Edit. En vaihtaisi omaa autoani näistä kumpaankaan.

 

Edit2. Hintataso ei ole vieläkään niin korkea mitä se joskus vuosikymmeniä sitten oli. ---) ei ole paljon varastointi kannattanut. ;)

 

Edit 2,5. Nämä autot kiinnosti ketään viimeksi -80 luvulla taffelin mainoksessa.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Kaiponen
Kun kattoo kuinka junnut ropaa noita tieteiskoneita niin tuntuu että ei niitä vois vähempää kiinnostaa ku joku kolmen tonnin hintainen pahvilaatikko jossa ruosteisia volkkarinpalasia.

 

Siks toisekseen aika moni on viisastunu ja jättää ajokortinkin ajamatta. Jääpähän aika iso murhe edes aloittamatta.

 

Nykyään on aika paljon muutakin ku ruosteisen pohjan papattaminen leimakuntoon.

Täältä löytyy yks junnu joka parsii ruostekasaa kädet paskassa yötä päivää kohti leimaamista :D eikä oo kaduttanu päivääkään :D

Link to comment
  • 3 months later...

Ihan noin mainintana osittain aiheeseen liittyen: Mitä itse olen useammalla merkkiautofoorumilla pyörinyt niin aina olen ihmetellyt sitä miten kyseisten autojen harrastajat ja "harrastajat" aina hinnoittelee ajoneuvot. Mielestäni hyvänä esimerkkinä mainittakoon vaikka jokunen vuosi sitten kun mielessä pyöri farkkuturbo 940 volvon osto. Volvo foorumilla ja irc:ssä kun asiasta keskustelua herätteli niin vastaukset olivat lähinnä että "paaliin!" mikä nyt on tietysti yleinen ns. vitsi monella foorumilla, ja hinta-arviot että "eihän tuollaisesta kannata yli 2000€ maksaa". Kuitenkaan vaikka kuinka selaili nettiautoa ja muita vastaavia niin ei sillon ainenkaan tuohon hintaan asiallista löytynyt vaan hinnat huiteli lähinnä 3500-5000€ välillä. ja näyttäähän nuo pyynnit vieläkin olevan aika reilut jos 3000€ pitäisi 300tkm ajetusta maksaa. Turbosaabeja saa siihen hintaan jo kaksi hyvää vaikka onhan farkussa farkkulisä ja saabista saa leiman otsaan, mutta ei enempää vesivessoista.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Tervehdys! Löysin ketjun etsiessäni junakeula-asiaa. Minulla on junis, joka on nyt 10 vuotta odottanut restauroinnin alkamista. Vähitellen olen myöntänyt itselleni, että ei taida minulta valitettavasti tässä elämässä taittua, joten parempi pistää vanha rakas hoppa kiertoon. Kyseessä on malli Kastenwagen 21PH, vuodelta 1966. Rekisteröity henkilöautoksi, 1+7 hlö, 11 ikkunaa. Tämä hommattiin 90-luvulla retkiautoksi, ja kaveriporukalla kierrettiin paljon sekä Suomea että Eurooppaa. Muistaakseni kyseessä oli alunperin joku Suomessa (Scania?) tehty matkabussiviritys. Vuosien varrella tuota sitten fiksailtiin tarpeen mukaan; pohjaa ja helmoja on hitsailtu välttävällä taidolla, takakulman lommo oiottiin pakkelilla kuten muistaakseni myös etuhelman reikiä. 2004 palautin kilvet, kun muistaakseni vaihteensiirtäjä meni poikki enkä ehtinyt/ei ollut motivaatiota fiksata. 

 

Tuoreita kuvia ei valitettavasti ole, mutta tässä yksi otos Hossan retkeltä vuodelta 2004. Erityismaininta ikkunoiden hippihenkisistä lasimaalauksista;). Auto on nyt Hämeessä, mökin pihassa, ja koitan ehtiä sinne napsimaan lisää kuvia maaliskuussa. Junis on rullaava, jarrut toimii (ainakin viime vuonna vielä), paperit löytyy. Moottori on perus 1,5-litrainen, tämän hetken kunnosta en osaa sanoa. Kysymykseni kuuluu: mitä kautta tätä kannattaa alkaa myydä ja suunnilleen mihin hintaan?

 

Kiitokset etukäteen,

 

Marko

 

13084331.t.jpg

Link to comment

Kiitokset asiallisista - ja varsin ripeistä - vastauksista. Käyn ottamassa autosta tuoreet kuvat, ja pohdin mihin laitan myyntiin. Tämä palsta on ainakin varsin potentiaalinen kauppapaikka. Huuto.netissä kuten myös nettiautossa liikkuu sen verran paljon erilaisia säätäjiä (kokemusta on) että hiukka arveluttaa nuo, mutta katsotaan.

 

Jep, yksityisviestejä alkoi jo ropista;).

Link to comment
Guest umppari

Pari junista ( siisti umppari -61 ja kranken projekti -57) olen myynyt tämän palstan kautta "kohtuuhinnalla"  (max 10000 €) suomeen. Viimeisin  kaupan kohde oli hyväkuntoinen -63 Doppeli. Pyyntihinta vs. tarjoukset eivät kohdanneet volkkaripalstan tai nettiauton kautta. Thesamba.com sivujen ilmoituksen kautta kautta auto lähti pyyntihinnalla Itävaltaan viime viikolla. Hieman momenttia lisää tulee kuljetuksesta ja myyntisopimuksen tekemisestä, mutta on taloudellisesti vaivan arvoista. Tuossa viimeinen muisto Doppelista. 

 

post-541-0-07197500-1394298849_thumb.jpg

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...