Jump to content

Junakeulojen nykyhinnat,


Recommended Posts

  • 1 year later...
Guest Jussinbussi

Eletään aika syvää laman aikaa mutta mielestäni näyttää siltä että tämä juniskupla alkaa pikkuhiljaa puhjeta. Kun taas pallisten ja tölkkien hinnat kiipeää suhteessa kovaa kyytiä. Mm. mainoksissa ja yms. alkanut näkymään järjestään enemmän pallista kuin junista. Muumioituuko Junis? Saa nähdä. ;)

 

Link to comment

Eletään aika syvää laman aikaa mutta mielestäni näyttää siltä että tämä juniskupla alkaa pikkuhiljaa puhjeta. Kun taas pallisten ja tölkkien hinnat kiipeää suhteessa kovaa kyytiä. Mm. mainoksissa ja yms. alkanut näkymään järjestään enemmän pallista kuin junista. Muumioituuko Junis? Saa nähdä. ;)

 

Juniksettoman-miehen propakandaa? ;)

 

-Pete-

  • Like 2
Link to comment

Kyl mä ainakin osaan ottaa aika rennosti mun -58 juniksen kanssa, laikka on soinut sen verran lahjakkaasti lähivuosina ja muutostöitä tehty siihen malliin et auton arvo on laskenut ku lehmänhäntä,silti oon tosi tyytyväinen autooni:))

  • Like 2
Link to comment
Guest Jussinbussi

Ei ole propagandaa. Kunhan seurailen mitä tämän hypetyksen ympärillä tapahtuu. Ja saattaapi olla että ostan vielä junakeulan. -65 kleinbussi, MR-katsastettu, hitsaamaton ja täysin alkuperäinen ihan joka nippeliä ja maalipintaa myöden (ei edes maalattu mistään) 1 omistaja, 60k kilometriä. Ja nimenomaan saattaa, pallis on parempi. ;)

Link to comment

Yhen tähen :)

Tarkoitus on siis kertoa ettei ne aihiot maksa maltaita muuta ku interwebissä... Eli jos löytää nettivapaan aihion niin "hinta" pysyy kohtuullisena..

 

-Pete-

 

Edit: Jallupullo-junis oli niin lohduton, että vaihtoi tallia 11/14 omakustanne hintaan eli yhen tähen jallulla :)

Edited by PZQ
Link to comment
Guest Jussinbussi

Juu tarvi toi Tapio vähän aihioita niin täältä Lopeltakin löyty 2 kpl ihan ilmaseks. Kyllä niitä vielä mettät täynnä on. Hyviä alkuperäisiä vähemm'än mutta löytyy niitäkin. ;)

Link to comment
Guest ranex

Just tänään kuulin että eurooppalaiset etsijät lähettelevät postia arvo autojen omistajille, yrittävät ostaa autoja pois täältä, kun luulevat että kaikkilla menee huonosti ja kaikki olisi edullisesti ostettavissa. Tietolähteeni oli suorastaan närkästänyt hänelle lähetystä ostotarjouksesta.

Mutta on varmaan joukossa sellaisiakin auton omistajia jotka myyvät hiljaisuudessa näille joppareille, kun eivät ilkeä myydä julkisesti aarteitaan.

 

niin junis indeksiin lisäys, jossain topiikissa kerroin tuttavani hankkineen ilmaiseksi bussimallin juniksen. Ken sen nettiin laittaa, saa varmaan paremman hinnan, toisille on vaan eduksi että raato lähtee pihaa rumentamasta.

Link to comment

Siis tähän keskusteluun on pakko kanssa lisätä oma mielipide. Todennäköisesti joku vetää palkokasvin nenäänsä ja syvälle, mutta tehköön niin jos haluaa.

 

Siis tätä yksilöä ihmettelin: http://www.nettiauto.com/volkswagen/kleinbus/7288978

 

Tuolla hinnalla saa jo ihan komian ja toimivan 911 Porschen!!! Onhan kansanauton hinnat pompsahtaneet aika hiumasti verrattuna "urheiluautoihin".

Link to comment

Monilla harrastajilla on sekä Porsche että VW konsernien tuotteita tallissa tai ainakin kokemusta molemmista.

 

Itselläkin on. En kyllä miettinyt sitä kuinka monta kuplaa saisi possun hinnalla kun sen hankin. Enkä ole myynyt volkkareita sen takia että hankkisin possun...eli tuskin kannattaa vertailla kahden leirin hintoja keskenään!

Link to comment

Miusta ilmajäähy-VW:t ja (vanhemmat) Porschet on ihan hienosti rinnastettavissa keskenään. Tuon juniksen pyynnillä (22000) saa tosiaan toimivan 911:n mutta vaikuttaisi siltä että sillä hinnalla saa nykyään joko pilatun ilmajäähyn (siivellisen / kötöstellyn 70-lukuisen) tai sitten uudemman rumakeulaisen vesijäähdytteisen.

 

Jos tommoseen vesijäähyyn ei haksahda niin positiivista on, että näissä vaihtoehdoissa ei hinta laske. Karkealla tasolla omistamieni ilmajäähdytteisten autojen arvo on noussut jo tuon junakeulan pyynnin verran - 911:ssä ihan vaan odottamalla, muissa juukelinmoisella työmäärällä.

 

Tommonen 80-lukuinen 911 on muuten vähän kehno harrasteauto ropaajalle. Niissä tuppaa olemaan turhan vähän tekemistä, jos DME-releen vaihtamista tai ovikotelojen jatkuvaa korjaamistarvetta ei lasketa.

Link to comment

En ole enää Junakeulaa ostamassa, enkä omaani myymässä, mutta kun noin vuonna 2007 ostin oman ’61 Umppariprojektin suht kovapeltisenä ensimmäiseltä omistajalta alle 80tkm ajettuna, niin Nettiauton hinnat olivat silloin jo mielestäni lähteneet käsistä, vaikka olivatkin moninkertaisesti alhaisempia nykytilanteeseen verraten. Ostin projektin pitkälti vain siksi, että se oli halpa - muutamia satasia vain ja sijaitsi lähellä. Oli muuten täsmälleen samanhintainen ja kuntoinenkin, kuin tuo viimeksi mainittu Nettiauton 22TEUR hintalapun EPH-33. Kaveri kun osti sen silloin samasta ladosta. 

 

Jos en halpaa kovapeltistä Junakeulaa olisi silloin löytänyt, niin olisin ehkä todennäköisesti tyydyttänyt pakukuumettani jollain FordGMChrysler-sukuisella 60/70-lukulaisella hyötyajoneuvolla. Niissä uskon olevan enemmän hyviä teknisiä ominaisuuksia, mukavuutta ja viripotentiaalia samankaltaisessa hassun näköisessä ja lapsia naurattavassa ulkokuoressa, mutta aihiot ovat jostain kumman syystä paljon Junakeuloja halvempia.

 

Junakeulaani olen rakentanut sellaisella ajatuksella, että pari tonnia siihen saa paukuttaa harrasterahaa vuodessa ja silti vielä voisi saada omansa pois. Jonain vuonna meni enemmän, jonain vähemmän, mutta keskiarvo lienee vielä aika lähellä. Hieman kyllä voisi hävettää pyytää siitä nyt sen mukaista summaa, mutta toisaalta vallitsevan hintatason mukaan se olisi silti vielä halpa. Onneksi ei tarvitse alkaa myymään. Rakentelun ja rahan törsäämisen seurauksena autoni on nyt erittäin paljon itselleni mieleinen harrasteauto, joten olen kohtalooni hyvin tyytyväinen.  Lisäksi välillä voi kiusata omaisia ja työkavereita arvuuttelemalla heiltä, että arvatkaapas, mikä mahtaisi olla tontin/parkkipaikan kallein auto, jos myymään ruvettaisiin. J

post-128-0-03303800-1434225583_thumb.jpg

Edited by Essi
  • Like 6
Link to comment

Tuolla hinnalla saa jo ihan komian ja toimivan 911 Porschen!!! Onhan kansanauton hinnat pompsahtaneet aika hiumasti verrattuna "urheiluautoihin".

 

Minun mielestä possuja ja ilmavolkkareita ei voi verrata 1:1 vain myyntihintojen perusteella. Oikeiden (en siis tarkoita mitään coupe-audeja)  possujen osat kun ovat merkittävästi kalliimpia. Köyhällä on varaa ostaa huono ilmavolkkari ja ylläpitää sitä vaikkapa käyttöautona, mutta huonon possun ylläpitämiseen käyttöautona ei köyhällä ole varaa, ei sitten mitenkään...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Junakeulojen arvoon vaikuttaa ns. "maailmanmarkkkinahinnat"

 

Niin kauan kuin kysyntä ja tarjonta on globaalia, ja autolla on laaja tunnettavuus ja ennen kaikkea haluttavuus, hinnat pysyy tai ei ainakaan romahda.

Tuskin moni muu automalli on niin haluttu. Varsinkaan "arkiauto"! Kuplat pysyvät kohtuullisina, kun tarjontaa on niin paljon.

 

Silloin, kun itse aloin haluta junakeulaa, ei ollut oikein tarjokkaita. Ostin projektin, ja aika kalliiksihan se tulee.

Jos juniksen laitto raadosta helmeksi olisi edullista, niin kyllä ne "vaiheessa" olevat projektit tulisi nopeammin valmiiksi.

Vuosien työ ja monet jää kesken odottelemaan uutta innnostusta tai seuraavaa harrastajaa.

 

Viimesenä vaan ei vähäisimpänä, varaosien saanti (uustuotanto) mahdollistaa kunnostuksen. Ellei näin olisi, jäljellä olevien autojen arvo romahtaisi, kun niitä ei voisi pitää kunnossa.

Link to comment
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Eipä näyttänyt mobile.de:ssä olevan kuin pari junakeulaa myynnissä ja niistäkin toinen Suomessa. Mutta hämmästyttäviä hintoja saksasssa pyydetään pallokeuloista! Joko on liian myöhäistä ostaa pallokeuloja varastoon ja myydä ulkomaille? :-)

 

t. Mika

Link to comment

osta kaikki suomesta ja rupee shippaan niitä ulos..

En ite enää ostais (lue, välttämättä pystyis jos jonkun jären pitäs päässä, mullahan ei tunnetusti sitä ole ja sekinhän on ihan tunnetusti muutama sanonut kaveripiiristä,  jos niitä on) Walasta jos hinnat on mitä on.. Mun kuntoinen läskimaha ois melko kallis nyt ku viis vuotta on kulunut.. Ja sillä ei ole muuta tehty kuin tontitettu ja ajettu.. sen kuntoset on harvassa 

Edited by Urbantoy
Link to comment
2 hours ago, mikan said:

Eipä näyttänyt mobile.de:ssä olevan kuin pari junakeulaa myynnissä ja niistäkin toinen Suomessa. Mutta hämmästyttäviä hintoja saksasssa pyydetään pallokeuloista! Joko on liian myöhäistä ostaa pallokeuloja varastoon ja myydä ulkomaille? :-)

 

t. Mika

Mobile.de:ssä 227kpl juniksia myynnissä kun äsken katsoin

Link to comment

About sata junista hintahaitari 9999-189900€, vaan oli t34 ghiiojakin kymmenkunta mikä on paljon suhteessa valmistusmäärään, 411 ja 412 on ne raret ja siihenkin on syynsä. Selasin siis läpi kaikki pre 1970 volkswagenit...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...