Jump to content

Lehtolan Karavaani - Veturi Campingwagen ´62


Recommended Posts

Olen pitkään odotellut että olis jotain fiksua sanottavaa tästä projektista. Mutta olen tyytynyt hiljaa ihailemaan miten asiat tapahtuu kun laitetaan tapahtumaan. Hyvä tulee. Mutta teillähän tulee pimiä tuolla kun ei ole enään noita ikkunoita.

 

Aiotko vappuna jäädä Meri-Lappiin, vai onko Oulun reissua tulossa?

 

 

Vaikka kuskin puolen ikkunat on hepattu umpeen niin vastaavasti pariovista tulee ikkunalliset. Aikasemminhan vain toisessa pariovista oli ikkuna, ja helvetin pieni sellainen eli toivottavasti ihan pimeässä ei tartte olla uusilla ovilla.

 

Vappukuviot ratkennee huomenna. Jos junis saadaan Vappukuntoon ja ekat testiajot Eriban kans suotuisasti tehtyä niin saatamma tulla Ouluun

Link to comment
verrattuna esim tämän miehen tuotokseen: http://www.steeringboxscrapers.net/foru ... start=1455

 

Joo, onhan tuollakin tehty. Mutta onhan se v-mäinen lukea topiccia missä on melkein sata sivua. Erikoinen projekti tuo linkitetty sinänsä, että muuten niin paljon tehty hyvin ja mietitty, niin sitten tuo värimaailma on mikä on. Hitto vie, maalien sävyt ei sovi yhtään, saati että tuo sisustan väri sopisi autoon. Oli melkein mennä ilta pilalle tuon takia...

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tähän mennessä kesän 2012 aikana tullut kilometrejä n. 6000.

Kesän remontit on rajautuneet latausreleen antautumiseen Bif reissulla. Lainareleistä kiitokset Ouluun Terolle ja Petelle jotka vartissa toivat 5 relettä ehdolle kun hätä oli suurin :)

 

Elokuun puolivälissä tuli säädeltyä jarrut ja vaihdettua takaiskarit ja käytyä moitteeton leima lappuun taas vuodeksi.

Muuta askaretta onkin tainnut olla vain öljynvaihto koneeseen ja lisäys laatikkoon.

post-1638-13888365153811_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Tänään sain vaihdettua vetarit suojaputkineen aikaisemmasta vaihdelaatikosta toiseen. Samalla vaihdoin nokkapalan ja laatikon kiinnikkeet jne.

Aina yhtä mukavaa vääntää noiden vetoakseleiden lukkosokkien kanssa olemattomilla pihdeillä.. :)

 

Laatikoksi tulee tallin nurkassa odotellut "tiheä 1300". Kaipa tuo menee kun pitemmät reissut tulee varmaankin ajeltua Eriba koukussa, niin yli satasen vauhteja tuskin päästellään. (Ja ykspiiri rumpujarruilla voi olla ettei haluta hurjastella ilman Eribaakaan.)

Link to comment

Kerta vaimo on pohjosessa tyttöjen kans hirvimetillä (näin meillä) niin pidin isänpäivän tallilla.

 

Sain heitettyä laatikon paikoilleen, mutta jarrukilpien kans jäin pientä näprättävää.

Vaikka laittaa kaikki tiivisteet ja laakerikupin kunnolla momenttiin niin jää jarrukilpeen klappia. Kumma homma koska viime kesä mentiin samoilla vetarin nippeleillä ja jarruosilla.

 

Samalla hokasin että pitää investoida uuteen starttiin koska vanha 6V startti ei tähän laatikkoon istukkaan, startin akseli 6V paksumpi.

post-1638-1388836582737_thumb.jpg

post-1638-13888365827518_thumb.jpg

Link to comment

Sain heitettyä laatikon paikoilleen, mutta jarrukilpien kans jäin pientä näprättävää.

Vaikka laittaa kaikki tiivisteet ja laakerikupin kunnolla momenttiin niin jää jarrukilpeen klappia.

Laitoitko paperitiivisteen molemmille puolille jarrukilpeä? Voi olla pienestä kiinni.

Samalla hokasin että pitää investoida uuteen starttiin koska vanha 6V startti ei tähän laatikkoon istukkaan, startin akseli 6V paksumpi.

Puslia löytyy joka lähtöön http://www.aircooled.fi/kategoria/151/startit

Link to comment

Sain heitettyä laatikon paikoilleen, mutta jarrukilpien kans jäin pientä näprättävää.

Vaikka laittaa kaikki tiivisteet ja laakerikupin kunnolla momenttiin niin jää jarrukilpeen klappia.

Laitoitko paperitiivisteen molemmille puolille jarrukilpeä? Voi olla pienestä kiinni.

Samalla hokasin että pitää investoida uuteen starttiin koska vanha 6V startti ei tähän laatikkoon istukkaan, startin akseli 6V paksumpi.

Puslia löytyy joka lähtöön http://www.aircooled.fi/kategoria/151/startit

 

8638.jpg

 

Laitoitko tämän rinkulan oikeinpäin. Tuo muistaakseni voisi aiheuttaa kuvaamasi vian. Ja tosiaan jos samat palikat ovat olleet käytössä ennen niin pitäisi olla toisiinsa sopivat osat.

 

Ja tosiaan startin puslan vaidolla pitäisi 6v startti sujahtaa uuteen laatikkoon ongelmitta ja se puslan vaihto/rasvaus on jokatapauksessa järkevä tuossa vaiheessa.

Link to comment

Itse asiassa jätin jarrukilven ulkopuolelle tulevan tiivisteen laittamatta koska kiinanpoika ei ollut tehnyt tarpeeksi isoa reikää tiivisteeseen. Tässä lienee osasyy ongelmaan.

 

Äkkiseltään katsoin että startin akseli olisi yhtä iso laatikon reijän kanssa ilman puslaakin, mutta pitää vielä mittoa tarkemmin.

 

Tuo ohut rinkula on minulla korvattu paksummalla. Tässä lienee pääsyy ongelmaan ettei laakerikuppi mene ihan pohjaan asti.

Mitoin että laitanko tuon ohuen rinkulan sinne, mutta näyttäisi että vetari tulisi sillä liian ulos laatikosta kun kruunumutteri momentissa. Viime kesä mentiin tuolla paksummalla rinkulalla ja pelitti ok niin ajattelin mennä samoilla hiluilla.

Liekkö sitten jatkettu vetarin putki pari milliä liian pitkä vai mikä.

 

Vähän lisää tiivistettä tai pari milliä tavaraa pois laakerin jälkeen tulevasta rinkulasta niin eiköhän tuo sillä rokkaa.

 

Startin puslan olen yleensä aina vaihtanu ku kone pois, mutta pitää kattoa investoiko uuteen starttiin ku vanha startti on kuitenki 6V ja auto 12 V

Link to comment

Startin puslan olen yleensä aina vaihtanu ku kone pois, mutta pitää kattoa investoiko uuteen starttiin ku vanha startti on kuitenki 6V ja auto 12 V

 

Niin no siinä tulee sitten melkein vauhtiksenkin vaihto eteen. Ellet hommaa jostain '67 starttia (meniks se nyt näinpäin tai toisinpäin) tai kait niitä eriköis startteja myydään uutenakin.

Link to comment

Startin puslan olen yleensä aina vaihtanu ku kone pois, mutta pitää kattoa investoiko uuteen starttiin ku vanha startti on kuitenki 6V ja auto 12 V

 

Niin no siinä tulee sitten melkein vauhtiksenkin vaihto eteen. Ellet hommaa jostain '67 starttia (meniks se nyt näinpäin tai toisinpäin) tai kait niitä eriköis startteja myydään uutenakin.

 

Vakio kone vaihtuu strokeriin eli siinä vaihtuu vauhtiskin samalla :)

Link to comment
Vakio kone vaihtuu strokeriin eli siinä vaihtuu vauhtiskin samalla :)

Jos uusi vauhtis on "12 v" -hampailla, niin joudut vaihtamaan startin joka tapauksessa.

 

Mulla on nyt pari vuotta ollut tuollainen itselläni ja suosittelen: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=3497

Hinta on korkeampi kuin vakiostartilla, mutta kyllä pyörii, eikä tarvitse murehtia kuluneista puslista.

 

 

Ellet hommaa jostain '67 starttia (meniks se nyt näinpäin tai toisinpäin)

Toisinpäin, -67:n startti on 6 volttinen, mutta ns. "12 v" -hampaalla.

Pyörittää mukavan ripeästi 12 volttisessa systeemissä, ja useat näistä on mallia jotka ei tarvitse laatikkoon puslaa.

Link to comment

Koska Kemin poijaat näköjään innostunu iskemään tosissaan projektitarinaa niin oma pakollinen päivitys.

 

Pari tiimaa mauserilla mittailtuani tulin siihen tulokseen että hoidan tuon jarrukilven momenttiin vaihtamalla laakerikupin kuplan mallisesta -> juniksen vastaavaan joka on hieman korkeampi.

 

Eli uutta tiivistettä ja liimaa perään, rumpu paikalleen ja auto rattailleen.

Samaan kyyristelyyn tuli kaivettua vanha kytkin akselin stefa pois ja laitettua uusi tilalle.

 

Seuraavaksi pitäis investoida uusiin laatikkoöljyihin ja alkaa jännittämään että pysyykö ne tällä kertaa laatikon sisäpuolella.

post-1638-13888365840097_thumb.jpg

Link to comment

Viikolla laitetut laatikkoöljyt oli pysyneet oikealla puolella vaihteistoa niin sai laitettua jarruputket kiinni ja aloteltua pitkästä aikaa rookerin roplailua.

 

Peltejä ja laatikoihin jäänyttä Kiinan bling osaa tuli vähän laiteltua kiinni.

Olipa pitkästä aikaa mukava harrastaa ku sai tehdä vaihteeksi moottorihommia.

 

Kamerahan se taas jäi kotia niin tyytykää jälleen kännykuviin

post-1638-13888365896269_thumb.jpg

post-1638-138883658966_thumb.jpg

post-1638-13888365896841_thumb.jpg

Link to comment
Viikolla laitetut laatikkoöljyt oli pysyneet oikealla puolella vaihteistoa niin sai laitettua jarruputket kiinni ja aloteltua pitkästä aikaa rookerin roplailua.

 

Taitaa olla liian paksut öljyt kun sitä pitäisi olla vaihteiston molemmilla puolilla. Kun vielä täyttöproppukin on vasemmalla puolella niin olet ehkä käyttänyt liian pitkää nokkakappaletta öljypullossa tai sitten puristanut pulloa liikaa...

Link to comment
Viikolla laitetut laatikkoöljyt oli pysyneet oikealla puolella vaihteistoa niin sai laitettua jarruputket kiinni ja aloteltua pitkästä aikaa rookerin roplailua.

 

Taitaa olla liian paksut öljyt kun sitä pitäisi olla vaihteiston molemmilla puolilla. Kun vielä täyttöproppukin on vasemmalla puolella niin olet ehkä käyttänyt liian pitkää nokkakappaletta öljypullossa tai sitten puristanut pulloa liikaa...

 

:) Kyllä se sahanpuruun sotkettu jäteöljy pysyy justiin siellä mihin se rasvaprässillä ruutataan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...