Jump to content

Sonyn esittelyauto - "Voita Paksutolppa" -


Kenelle paksutolppa?  

103 members have voted

  1. 1. Kenelle paksutolppa?

    • -tipi- / Otto V.W. Pietarinen
      70
    • Untziks
      1
    • marsku
      4
    • Tanhis / Tanhiksen rasittunut vaimo
      14
    • Toheltaja
      7
    • HSuomi
      5
    • Essi
      2


Recommended Posts

Noniin, ketju on muutettu äänestykseksi. Äänestys aikaa on seuraavat 15 päivää ja eniten ääniä saanut on onnellinen uusi omistaja.

 

Jos lista on jonkun mielestä puutteellinen, tai siinä on muuta huomautettavaa, niin älähtää sitten heti tai ei ollenkaan.

 

 

 

 

Nyt sinulla on mahdollisuus saada omaksesi kuvissa esiintyvä paksutolppa, kun kerrot miksi se pitäisi lahjoittaa juuri Sinulle.

 

Homma menee näin:

- lisää tähän viestiketjuun tarina tai selostus siitä, miksi juuri Sinä olisit paras mahdollinen uusi omistaja

- uusia tarinoita kerätään toukokuun loppuun ja sitten alkaa äänestys

- äänestykseen otetaan mukaan kaikki tarinansa ketjuun lisänneet

- äänestämään pääsee jokainen palstan tunnukset omaava, äänestysaika on 2 viikkoa

- eniten ääniä saaneen tarinan kirjoittaja voittaa auton itselleen

 

Muutama fakta autosta:

- Sonyn esittelyauto, esiintynyt Beach Partyssä Paraisilla -93 tai -94

- osapuutteita

- ruostetta

- paperit hukassa mutta saatavissa

- auto sijaitsee Turun seudulla

- kuvissa näkyvät vanteet eivät tule auton mukaan

- säätöakseli edessä

- ei moottoria

 

Nykyisen omistajan toive on, että auto pääsee kunnostettavaksi ja joskus vielä esiintyy entisessä loistossaan.

post-948-1388836452731_thumb.jpg

post-948-1388836452741_thumb.jpg

Link to comment

Välitetty viesti:

 

Olen kohta 9-vuotias Volkkariharrastaja Joensuusta. Tarvitsisin aihion harjoitellakseni auton rakentamista, johon tämä laite näyttäisi soveltuvan mainiosti. Tykkään etenkin tämän auton kylkikuvista, jotka haluaisin säilyttää. Terveisin Otto V.W. Pietarinen.
Link to comment

Koska mie olen saanu tämänhetkisen kupla rojektin päätökseen suurimaksi osin (moottori pittää tehhä vielä) nii haluasin talven pimeisiin öihin uuden rojekti volkkarin jossa olisi sitä jotakin :) huom edellisen rojektin aloitin 15 vuotiaana ja nyt olen 19 ja taidot näitten ilma volkkarien kanssa kehittynyt vaikka muita autoja olen jo kohta 19 vuotta laitellut :)

Link to comment

Olipa kerran levoton sielu, joka etsi harrastusta. Aloitettiin moottoripyörillä. Kokeiltiin matkapyörää(puutui käsi), kokeiltiin kyykkyä (puutui perse), kokeiltiin customia(puutui korvat). Sitten hurahdettiin karavaanarielmään (puutui lompakko). Nyt mennään avokuplalla(puutuu naama hymyilystä).

Nyt talliin tarvittais aihio, jolla puuduttais tekemisen halun ja vapaa-ajan, joita on nyt liikaakin.

Autosta tulisi todella hieno, visio on hahmoteltu. Projektin etenemisestä raportoitaisiin säännöllisesti tarinoin ja kuvin.

Link to comment

Mínun mielestäni minun pitäisi olla sen omistaja, koska olen jaksanut melkein 10 vuotta Mr. Tanhuanpään jos jonkinmoisia autoja (ja sen kavereita ja niiden autoja (???) ja tapahtumia ja ja ja ja...). Ja minulla raasulla on vain New Beetle, ja sitä vaan dissataan, minkä kerkiävät kaikki mukahienompien autojen omistajat. JA olen vielä amiksessa töissäkin autoasentajapoikien kera, että kai nyt oikeasti se auto kuuluisi minulle [:)] ...Lupaan opetella hitsaamaan ja kaikkea muuta kivaa ja laitan sen ihan itse ajokuntoon.

 

Terv, Rasittunut vaimoni

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Toheltaja

Minun mielestäni en halua tuota, se on hitusen ruma verrattuna siihen millaisena sen paraisillakin muistan nuoruudessani nähneeni, jolloin se näytti hienolta. Olen kyllästynyt hitsaamiseen, olen juuri hitsannut ovaalipaskaläjän kasaan, enkä senkään valmistumisesta saane nauttia kuin koeajon verran ennenkuin lähtee uudelle iloiselle omistajalleen. Vaimoni saisi raivokohtauksen jos tuommoinen ilmestyisi pihallemme kaiken muun keskeneräisen aihion joukkoon, onhan taloremontti kesken, saunasta puuttuu lauteet, pihat karrella, kuisti repsottaa, ja räystäsvedet vie hiekat pihalta.

 

Olisin kovin iloinen ettette soisi tuota tuskaa minulle!

Link to comment

Olen aina halunnut ähtäröidä kuplan oikein kunnolla. Kerran yritin mutta olin nuori, kokematon, rahaton ja ohjailtavissa joten kokeneemmat harrastajat saivat minut luopumaan aikeista hitsata lokarit koriin.

Nyt haluaisin tehdä sen. Lisäksi tekisin paljon muitakin peruuttamattomia muutoksia koriin ja laittaisin ehkä vesimoottorin.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Otettiin kuitenkin yhdellä pultilla kiinni ollut kori vielä toistaseksi pois rungolta. Toisen takaloksun Nitromorssasin puhtaaksi. Ohut pintaruoste oli kiipinyt maalin alla peittäen lähes puolet yläpuolen pinta-alasta. Joutunee hapottamaan, jahka hankasen Afrokampauslaikalla puhtaaksi maalijäämistä. Mutta mistä moinen mahtaa johtua? Onko maalikerros ollut huokoinen, pinta jo maalattessa ollut kevyesti ruosteessa, vai mikä? Lisäräpsyjä edellisen postauksen galleriassa.

 

PS. Sheriffit, voiko tämän ketjun siirtää projektipuolelle?

Link to comment
Toisen takaloksun Nitromorssasin puhtaaksi. Ohut pintaruoste oli kiipinyt maalin alla peittäen lähes puolet yläpuolen pinta-alasta. Joutunee hapottamaan, jahka hankasen Afrokampauslaikalla puhtaaksi maalijäämistä. Mutta mistä moinen mahtaa johtua? Onko maalikerros ollut huokoinen, pinta jo maalattessa ollut kevyesti ruosteessa, vai mikä?

 

Jaa-a... Onko kyseessä tarvikelokari? Joskus tuttu ihmetteli samaa C-kadetin etulokasuojien kanssa, jotka oli siis vaihtanut siihen ja maaluuttanut muutamaa vuotta aikaisemmin. Kertoi että olivat kauttaaltaan ruosteessa ja piti kuulemma raapia peltipuhtaaksi, sekä uudelleen käsitellä.

Link to comment
Muistan tuon auton loiston päivinään! Oli hieno, toivottavasti on ajan kuluessa taas hieno!

Nyt kun retroiluun päästiin käsiksi niin olisko jollain tallella kuvaa tuosta autosta.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Auton entiseltä omistajalta tuli sähköpostia:

Kiva kuulla että auto vielä hengissä, vaikkakin sen tulevaisuus on ???

 

Aikoinaan annoin sen harrastajalle, joka haki sen tallipihaltamme. Autolla paljon historiaa, ollut m.m. demoautona 90 luvulla, nosturissa 40 metrin korkeudella ( Beach Parteissa, Paraisilla ), ja yhden Turkulaisen hotellikaton päällä. ( 90 luvulla VW Expo )

 

Alusta korjattiin kuntoon, mutta korin alaosat jäi tekemättä. 80-luvulla, oli kuplat edullisia, ja kun tarvittiin varaosa, ostettiin yleensä auto josta sai paljon varaosia. Tänään on kuplan arvo aivan eri. Kupla seisoi useita vuosia tallipihalla ( sorapohja ). Kuvia saattaisi löytyä eri vaiheilta, tosin olivat siihen aikaan "fotoja" ei sähköisiä kuvia.

 

Ennen tuota maali teippausvaihetta, ( joka toteutettiin liveesityksenä yhdessä Beach Partyssa silloisen Street & Race värityskilpailun voittajaehdotuksen mukaan ), auto oli sonydemo hommissaan asussa; pintaruostunut ja homeinen kori, siisti farkkusisusta hifeineen ja maalattu kromattu ja laitettu alusta peileineen ( eräänlainen Beater -Patina auto ennen aikojaan).

 

Kori on kyllä aika pahassa kuosissa, se saa odottaa aikaa jolloin Otolla itsellään pysyy rälläkkä ja hitsauspistooli kädessä. Mutta jos jollain olisi korjauskelpoinen paksutolpan kori myydä, voisi auton saada leimaan vuoden-parin sisäänkin. Jarrut on kunnostettu ja kone alkaa olla kohta kasassa. Loksuja on hiottu puhtaaksi, niistä kuvia löytyy edellä olevasta FB linkistä.

Link to comment

Jos jollain olis kuvia noilta auton loistonpäiviltä niin oltaisiin enemmän kuin kiitollisia, jos sais niitä tänne näkyviin! Biffis voin tarjoilla oluset/limpparit jos jaksatte kaivaa arkistoja!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Karttusen veljekset löysivät arkistoistaan muutaman räpsyn auton loiston päiviltä, eli juurikin Beach partyiltä 1994, jossa teippaukset tehtiin. Toinen kuva on otettu puolitoista kuukautta myöhemmin VW Championshipseissä elokuun '95 lopulla, jossa auto esiintyi jo SONYn esittelyautona. Tuossa ajassa on myös lokarit ja aurinkoteippaus vaihtaneet väriään, vanteet vaihtuneet 15 tuumaisista nelitoistasiin, takalasi teipattu sinisellä kalvolla jne. Jännä juttu on huomata että korjaamani töötinritilän ympärys onkin ollut ruostunut jo tuolloin.

 

559308_10151065249982866_663679644_n.jpg

 

373776_10151065250162866_410114479_n.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ongelma takalaakerin kanssa, kuskinpuolella oli laakerikansi kiristetty mutkalle. Swingeissä on vain yhtä laakeria 19mm leveää. Akseliputkessa potero on noin 10mm ja laakerikannessa n.6mm. Puuttuuko tässä jokin osa, vai onko jokin väärä?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...