Jump to content

Tolvanan touhuilut ja valikoidut sähläykset


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kirpulla sais pari vuotta ajella, inssi kiukutteli vain pyyhkimien lepoasennosta ja käsijarrun liikematkasta. Empin levysetti jonka kanssa 8 vuotta painittu aina.. joko laahaa tai sit tuo liikematkanarina, en anna ton korjauskehotuksen häiritä.

Tän kanssahan on ollu viime vuosina hiukka haastetta, jollei lodjun niin koneen kanssa.

Motorsportti jää nyt toistaiseksi tältä ajokilta.

Lootana on nyt ammattilaisen remppaama ja koneena rempattu vakio 1300cc.  Vaimo pöristelee tällä ja ens kesänä poitsu saa kortin...

Oxy kerää tallissa pölyä kunnes eksyy esim.Bajamaja2 kuoriin.

Meinas unohtua...

Pitkään tutkittiin semmosta kun tässä on levyt joka nurkassa ja lisäjouselliset iskarit ja kauhian paksu vakaaja edessä ja käfercuptuet yms.takana ja muutosprosentti nolla eli zero. Ei kuulemma oo moisia ollut 1966... vaan täähän ei olekaan peruskupla vaan volkswagen-cac. 

20210702_170720.jpg

Edited by tolvana
Link to comment

Alpokin uhkaa valmistua myyntikuntoon, leima jäi syöpynyttä jarrulevyä ja vipatinten kosketushäiriötä vajaaksi.

Sattu "väärä" inssi kohdalle, Jarruissa tehot huippuluokkaa mut auto seissyt kauan niin palan kohdalla pari pistettä...nou ropleemo,  laitetaan uudet ja haetaan leima. Pikkasen joutui sytkää myöhäistämään että sai päästöistä läpi, sekin tietty johtuu siitä ettei oo orkkis 2 toimisella kellolla varustettu jakaja kiinni. HCC oli 2200 ja putos tuohon muutaman asteen myöhäistyksellä.

20210708_134444.jpg

20210708_102403.jpg

20210708_134331.jpg

Link to comment

Ärrässä sai leiman ilman huomautuksia ja tänään tuli vettä kun esterin prceestä niin huuhtoutui tallipölytkin päältä. Bensat tankissa on samat kun viimeksi leimattaessa pari vuotta sitten ja pelaa ihan ok. Tällekin oli/on hienoja jatkojalostussuunnitelmia mut ei vaan ehdi eikä kaikkea pysty säilyttelemäänkään järkevästi niin poisto-osastolle joutuu hänkin.

20210708_141716.jpg

20210708_141705.jpg

  • Like 1
Link to comment

mulle tuli vihreenä ja lähti aikanaan vihreenä. sisältä taisi olla sininen, alkuperäisväri?

turusta taisin silloin ostaa, kaarinasta.

muistikuva on kuplan koneesta, mutten ole enää ihan varma. toimiva laite, hyvä ajaa, mutta joku entinen omistaja oli tehnyt peltityöt vähän kovalla kädellä.

Link to comment

Jeps, edellinen omistaja muutoskatsasti tähän 2.1 litrasen koneen, mulle tää tuli rullaavana reilut 6 vuotta seisseenä ja vähän rapeampana kun mitä se nyt on.

Sen verran karusti on nuo pintapellit laiteltu monestakin paikkaa ettei tästä mun ainakaan kannata museopeliä rakennella. Eiköhän tää tuota iloa seuraavalle käskyttäjälle näinkin, eipähän tartte varoa naarmuuntumista.

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...

No mut on entisöityjä ja sitten on "entisöityjä". Vähän sama kun on museoautoja, entisöityjä museoautoja ja museokilpiin saatuja autoja.

 

Tietty noi vaiheistoaisat kannattaa kaivaa kokonaan auki vaikka olisivat kunnossakin sen verran kivasti kökköä keräävä rakenne että ruostuu sisältäpäin.

 

 

Link to comment
2 hours ago, tolvana said:

Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut.

 

 

Hyhhyh. Jopa hiukan huono kotitarvehitsari (minä) saa vähän parempaa jälkeä. Ei paljon, mutta kun hioo saumat niin ainakin näyttää paremmalta. :)

Link to comment
21 hours ago, tolvana said:

Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut.

Mun mielipide näihin on että hinta ja laatu yleensä kohtaa. Jos se on jaloilla tehty, se on jaloillatehdyn hintainen. Sitten kun käytetään muutama sata tai tuhat tuntia sipistelyyn on hintalapussa pilkku eri paikassa.

 

edit. Ja tuntipalkoille ei pääse, eli paremman tuntihinnan monesti saa jaloin tekemällä

Edited by peruskallio
Link to comment
1 hour ago, peruskallio said:

Mun mielipide näihin on että hinta ja laatu yleensä kohtaa. Jos se on jaloilla tehty, se on jaloillatehdyn hintainen. Sitten kun käytetään muutama sata tai tuhat tuntia sipistelyyn on hintalapussa pilkku eri paikassa.

 

edit. Ja tuntipalkoille ei pääse, eli paremman tuntihinnan monesti saa jaloin tekemällä

Mä tiedän kuinka paljon tän auton remontista on maksettu ennenkun paja vaihtui, sillä rahalla kyllä pitäisi olla hyvin tehty ja huomattavasti valmiimpi/valmis!

Summa jääköön omistajan kerrottavaksi, ei mun mut aikas hyvän uuden auton sillä rahalla saisi.

Niijuu, sisimmät helmapellit puuttuu molemmin puolin niin poikittaispalkkeja on jatkettu pellinpaloilla se 20mm/per pääty.

Edited by tolvana
  • Sad 1
Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

On se vaan ollu hyvä keksintö tuo plasticpadding....ei oo paikkapellit kun parilla napilla kiinni ja mäskiä pintaan ja massaa päälle.

Hiukan ikävä on irrottaa etulokareita kun molemmissa oli enempi ja vähempi hitsisaumaa ja tietty sellasessa paikassa mihin ei rälläkällä pääse ja plasmaa ei kehtaa käyttää.

Vaan paineilmataltalla pääsi silppuamaan peltiä.

20211018_102805.jpg

20211018_100528.jpg

Link to comment

Etuloksut on A: Hyvät, B: Ehjät ja C: Peltiä ja painaa pirusti.

Samaa ei voi sanoa takaloksuista...

Takakulmat käveli jo vastaan, loksuja huutais vielä ja madallusta ja rookeria jajajaja.. not.

Saas nähdä mitä tulee vai ehtiikö ees kunnolla alkaa ennenkun joku ostaa tän pois. Sisustan puolesta ois mr kelpoinen kuin myös kaikki ikkunatiivisteet ja kromit ja loksujen tiivistenauhatkin on orkkikset.

Kuskin ovesta pitää yks lommo ja lista oikoa. Konehuonekin on 99% museokelpoinen. Tässä kunnossa vaihtaa omistajaa 6000€ hintaan taikka ainakin se on lähtökohta tinkaajalle...

20211018_100803.jpg

20211018_100811.jpg

20211018_100818.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...