Jump to content

volksrod


Guest singel

Recommended Posts

Joitain projekteja /ajatuksia sen rakentamisesta on foorumilla ollut. kiinnostus taas heräilee kun kesä tulee jote kysellää kuinka monella on työn alla tai aikomuksia alottamisesta!??

Link to comment

16 "32 fortin pinnavanteet taakse ois hommattuna ja viikon päästä tarkotus käydä noutaa eteen 17 tuumaset pinnat, toimiva koppa odottais mutta hinta viel laikattavaks aika korkea..

Kovasti on työnalla... Ja Tierppiin pitäis päästä...

post-6849-13888364665886_thumb.jpg

Link to comment
  • 6 months later...

jatketaan tätä eliniän kestävää ikuisuusprojektia pienellä päivityksellä,etuvanteitten kohdalla kävi niin et fortin pinnat oli niinki isot kun 18" jäi sitten ostamatta.Nyt on takavanteet hommattuna, rengastus taakse tulis 8.50 16 ja eteen väliaikasesti 5.60 15. keulapidennys osan suunnittelu käynnissä jonka pidennys ois 200-250mm,ja pudottais keulaa asennettuna 25mm.

post-6849-13888365889691_thumb.jpg

Link to comment
Eipä ole mallinnus vielä mitoissa asti,pitää vielä tarkentaa etuakselin mittoihin sopivaks.

 

Itse ainakin kiinitin huomiota akselin kiinnitykseen koriin että on aika mielenkiintoisen näköinen jos alkuperäiseen rungon etupäähän meinaa bolt onina laittaa.

Link to comment
Eipä ole mallinnus vielä mitoissa asti,pitää vielä tarkentaa etuakselin mittoihin sopivaks.

 

Itse ainakin kiinitin huomiota akselin kiinnitykseen koriin että on aika mielenkiintoisen näköinen jos alkuperäiseen rungon etupäähän meinaa bolt onina laittaa.

joo meinasin rapakontakaa eka tilata mut köyhä kun on ja työlaitteet antaa myöden suunnitella itse, joten tehdään itse. kiinnityskohdat pitää uusia ja miettiä pituus paljonko sitä tuo etiäpäin..laitan päivitystä kapistuksesta kun saa vietyä realistisempaan suuntaan.

tuolla oli jotain ajatusta

http://lowdownvw.com/index.php?topic=20592.285

Link to comment

Olen miettinyt tuo asia ees takaisin... Joka tapauksessa mun täytyy nosta kori pois pohjalta. Lattia vaatii aika paljon hitsaus ja yhtä aikaa meinasin siirtää laatikon kiinnitys palkit pari centtiä ylöspäin. (ehkä 10cm) :D

 

Mut sitten tämä etuakseli homma. Vaikka kuinka hieno välipala on siinä, katsastusmies rupee kyllä nauramaan. Riittääkö muuten vakio jarruletkut, vai ovatko liian lyhyt? Miten olisi jos koko pohja olisi 20cm pitkempi? ;) Toinen vaihtoehto olisi lyhentää koria B tolppan takana, mutta sivulasit takana jäävät aika naurettavassa muodossa.

 

Jaa-a. Toivottavasti joku muu menee katsastelemaan samanlainen auto ennen minä. :) Muistakaa laittaa "resepti lista" tähän!

Link to comment
Tuskin siis leimalle meinasit, jos akseliväliä muutat? Mitenkähän tiukilla on kiinnityspultit jos toi adapteri on pelkästään pulteilla kiinni?[/quote

 

Joo ajatus et sais leiman tähän viritelmään ei tullu kyl mieleenkään, Neljällä pultilla tulisi orkkiskohdista kiinni ja vastakappaleet sisäpuolelle joka tukisi rakennelma samalla. ohjaustanko pitää erikseen pidentää mut se on eri murhe se.

Link to comment
Olen miettinyt tuo asia ees takaisin... Joka tapauksessa mun täytyy nosta kori pois pohjalta. Lattia vaatii aika paljon hitsaus ja yhtä aikaa meinasin siirtää laatikon kiinnitys palkit pari centtiä ylöspäin. (ehkä 10cm) :D

 

Mut sitten tämä etuakseli homma. Vaikka kuinka hieno välipala on siinä, katsastusmies rupee kyllä nauramaan. Riittääkö muuten vakio jarruletkut, vai ovatko liian lyhyt? Miten olisi jos koko pohja olisi 20cm pitkempi? ;) Toinen vaihtoehto olisi lyhentää koria B tolppan takana, mutta sivulasit takana jäävät aika naurettavassa muodossa.

 

Jaa-a. Toivottavasti joku muu menee katsastelemaan samanlainen auto ennen minä. :) Muistakaa laittaa "resepti lista" tähän!

300§ maksais rapakon takana ja siihen tulis samalla ohjaustangon pidennys pala.rahti voi olla kyl arvuuttelua kallista varmaan. mutta tällä hetkellä kokeillaan tehdä yks harjoitus ja loukata ittesä ja tilata sit sieltä :) tässä on toteutettu se lyhennys tekemällä koriin kaikki mahdollinen, mut näyttäs et keulaan ei ois koskettu. hullu vekotin.

http://www.youtube.com/watch?v=1xq0gD-DIoc

Link to comment

ajatus tällasen rakentamisesta on kytenyt varmaan jo 6 vuotta mutta koskaan ei olepäässyt sit ajatusta pitemmälle asiassa.nyt alkanut pikkuhiljaa löytyy aikaa ja varaa joten vannehankinnoista se nyt sit alko. naapurissa ois nyt 66 koppa odottamassa mutta ei vielä ehkä siihen hintaan.Ajatuksena oli tehdä kovakattonen harttop tai coupemainen kakspaikkanen.Mut nyt aluksi jos nyt sais aikaseks vaan sen pidennyksen ni ois jo tyytyvääne:)adapteri asiakin on vireillä kun ei oikein tarkkaa tietoa ole noista 32.fortin jaosta ja sen muuttamisessa 5pulttiseen -66 jakoon. , no tällasta pohjustusta tälle hulluttelulle. ei järkeä mut mitä sitten:)

Link to comment

Osta toiset rummut ilman pulttireikiä?

 

Aina kuin esim. Beach Buggy tulee katsastushalliin, ne tarkistavat mitta akseleiden välissä. Jos muutospaperit ovat kunnossa eivät voi mitään muuta kuin päästää läpi. Sitten toinen hullu tulee volksrodilla ja mitta ei ole 2400mm enää mutta pidempi, ne varmaan lähtee kahville miettimään. Yritä sinä hakea muutospapereita siihen projektiin niin mä seuran. :D

Link to comment

..ja älä nyt tilata tommonen välipalaa englannista! Jos mulla olisi piirustuksia niin tommonen saisit minulta 200 eurolla. Hitsauspaperit kunnossa ja tuttu äijä omistaa laaseri/vesileikkaus yritys. Toinen kaverilla on ehkä nuo kuvat jo. Täytyy tarkistaa.

Link to comment
..ja älä nyt tilata tommonen välipalaa englannista! Jos mulla olisi piirustuksia niin tommonen saisit minulta 200 eurolla. Hitsauspaperit kunnossa ja tuttu äijä omistaa laaseri/vesileikkaus yritys. Toinen kaverilla on ehkä nuo kuvat jo. Täytyy tarkistaa.

Täähän alkaa mennäkki johonki suuntaan, ilmottele.

Link to comment

Tuo näyttää hyvältä paitsti takaikkuna. Toinen idea iski - miks ei peltikatto joka voi poistaa? :) Siis, hardtop. Vaatii cab muutoksia mutta se ehkä kannatais tehdä. Jaa-a, vaihtoehtoja on kyllä. :D

 

Saa nähdä kuinka pahassa kunnossa kori on kuin nostan sen pois.. Se joka on paskana sahataan irti. Epäilen että jää 40cm ehjä kori ja välipala eessä ei tarvii miettiä enää. :D

Link to comment
Ois se kyl hieno nähä vähän radikaalimpaa tekelettä suomen teillä

 

Joko tää on radikaali?

Oliks tää se doodahin peli? Eiks tää myyty ruotsiin?

 

Ei oo,mutta Vaasan lähistöltä lähtöisin kuitenkin...

Link to comment
Tuo näyttää hyvältä paitsti takaikkuna. Toinen idea iski - miks ei peltikatto joka voi poistaa? :) Siis, hardtop. Vaatii cab muutoksia mutta se ehkä kannatais tehdä. Jaa-a, vaihtoehtoja on kyllä. :D

 

Saa nähdä kuinka pahassa kunnossa kori on kuin nostan sen pois.. Se joka on paskana sahataan irti. Epäilen että jää 40cm ehjä kori ja välipala eessä ei tarvii miettiä enää. :D

laita kuvaa tulemaan kun saat koria irti.

Link to comment
Guest Forsbacka

Mulla on projekti meneillään. Venynyt vähän ikuisuusprojektin puolelle, mutta nyt taas pientä edistymistä nähtävissä.

Koria lyhennetty sivuikkunan kohdalta se n. 25cm. Katto chopattu "maltillisesti", eli se mitä laki sallii. Pohjalevyjen muokkaus ja lämpökanavien mätähommat olisi seuraavana listalla.

Kopan muokkauksessa tuli tietty pari aloittelijan mokaa. Vaikka runko oli tuettu ja mitattiin moneen kertaan ennen hitsausta, kattoa tuli chopatessa levitettyä sivusuunnassa liian vähän, eli kyljet taipuvat tavallaan hiukan sisään. Lopptulos tästä on se, että ovet eivät istu kunnolla, koska oven taka-alakulma ottaa ennen kiinni, kuin sisempänä oleva yläkulma. No tämänhän saa helposti korjattua ovea muokkaamalla ja kait tälläisessä ne opirahat on jossain kohtaa maksettava.

Link to comment
  • 2 years later...

Onks tää edenny mihinkään vai onks unohettu koko juttu.

 

Kiinnostais itseäkin alkaa tekemään tämmöistä laitetta. Lokarit kun on oltava niin mitä vaihtoehtoja ootte miettiny, moottoripyörän lokarit pikakiinnikkeillä että saisi tarvittaessa irti?

 

Myös tuo korin lyhentäminen kiinnostaa, mitä sanovat konttorilla. Se kuitenkin olis ainut vaihtoehto kun akseliväliä ei saa muuttaa.

Link to comment
  • 5 years later...

Moi, 

 - Tääl sellanen 64 mallinen paksutolppa josta tulee pick-up. Lavasta matala 30-luvun ford kopio

-Korista katto chopattu  ja kylkilinjasta siivu poistettu ympäriinsä, tuulilasi 2 osanen ja avattava sekä kaappari ovet.

-kori siirtyy 200mm taaksepäin jolloin visuaalisesti etuakseli oikeassa kohdassa.

-laitteesta tulee aikas matala ilman loksuja oleva pikkis. Rengastuksella haetaan sopiva etunoja.

-etuakseli kavennettu ja madallettu droppiolilla.

-Tämmönen laite valmistuu tääl noustecityssä

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...

Moi, kyllä tuo on tarkoitus kilpien väliin tehä.  Tässä on vaan ennen sitä tuo -67junis prokkis sekä tuohon ruoste kuplan perään tuollainen teardrop eli pisara vaunu. Vaunu tulee jo täksi kevääksi ja näkyy turunseudun tapahtumissa.  Olen jäätävän huono ottamaan kuvia noista romppeista. Kyllä nämä laitteet katukuvassa sit näkyy. Olen huomannu ,että muut tykkää kyllä kuvata noita laitteitani.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...