Jump to content

VW Kupla vm. 64 Split


Guest PeKes

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Guest PeKes

Jep jep... Osa tilaus saapu kotiin ja osia pikkusen taas laitettu paikoilleen... Diodisilta kun vielä tulee saa laittaa loputkin osat kiinni huomenna kaupasta tiivistepaperi arkki niin saa tehdä tiivisteen imusarjoihin. Minkä paksusta tiivistettä porukka suosittelee??

post-3311-13888364846737_thumb.jpg

post-3311-13888364847092_thumb.jpg

post-3311-13888364847447_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

Kävin hakemassa 0.8mm paksuista tiivistettä ja askartelin niistä sopivat. Imarit ja kaasaritkin löysi paikkansa. Diodisillan sain asennettua mutta eikö perskele soinen hiili menny poikki!!@#%&% huomenna motonettiin ja hakeen uus jännitteensäädin...

post-3311-13888364847811_thumb.jpg

post-3311-13888364847997_thumb.jpg

post-3311-13888364848158_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

voihan pirulainen laturin saatuani paikoilleen rupesin vivustoa sovittamaan mutta ei se mennytkään niinkuin elokuvissa! mitähän tuolle tekisi, onko esim. jotain vivuston nosto mahdollisuutta tms.???

post-3311-13888364852979_thumb.jpg

post-3311-13888364853184_thumb.jpg

Link to comment

Eihän noi mitkään kolkin imarit sentään ole?

 

Mut ei kait tuohon muuta helppoa ratkaisua ole muutakuin paskumpaa tiivistettä väliin tai sitten leikkautat korokelaipat kaasarin ja vivuston levyn väliin.

Link to comment
Guest PeKes

Ei auta sorvaus kun viimesessä kuvassa näkuu paljonko tarvii alaspäin tulla n.2-3 cm.. Entä jos kääntäisi tuon kiinnitys kohdan mihin vivusto tulee ylöspäin eikö sen saisi jotenkin käännettyä?

Link to comment
Guest PeKes

dodiin! vivuston sain laitettua kiinni. eli laikkasin kiinnityspalat pois ja käänsin osoittamaan ylöspäin jonka jälkeen hitsasin kiinni/hioin/maalasin... nousi juuri sen 2-3 cm minkä tarttikin!

kiitos vastauksista!

 

-ville-

post-3311-13888364854834_thumb.jpg

post-3311-13888364855029_thumb.jpg

post-3311-13888364855264_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

Juuh eli taas saatu projektia eteenpäin: penkissä käyty keskiviikkona missä ammattimiehen johdosta sai säädöt kohdilleen pienien vastoin käymisien kautta :)! Keinuvivut vaihdettu parempiin mitkä sain sieltä mukaan ja kevensin ohjeiden mukaan... Se olisi siinä mallissa että saisi alkaa punnertaa paikoilleen!

post-3311-13888364891947_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest PeKes

Jotain taas saatu väsättyä. Lasikuitulokarit taakse puskuri jatkettu tällä hetkellä kromissa kuvia siittä myöhemmin. Onko onko kellään kokemusta saako noita vanteita merkattua otteeseen vai pitääkö vaihtaa aina vakiot? Entä koneen saaminen otteeseen onko mahdotonta?

post-3311-13888364964877_thumb.jpg

post-3311-13888364965079_thumb.jpg

post-3311-1388836496525_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

tilasin ac:lta uuden stefan+kaulusrenkaan http://www.aircooled.fi/tuote/353/stefa ... engas-scat mutta ei sopinut liian iso vanhan stefan ulkohalkaisia oli 55mm ja ei ollut kaulusrendasta vaan naputeltu suoran lohkoon. uuden ulkohalkaisia oli 64mm siis kaulus renkaan ja uuden stefan halkaisia oli 58mm. sisä halkaisiat oli samat kummassakin. mikähän on homman nimi? mikähän stefa tuohon sopii?

 

-ville-

Link to comment

Mulla on samannäköset levitetyt vanteet takana/edessä ja lasikuitulokarit.Otteeseen merkattu että takana leveämmät lokasuojat ja renkaiksi merkattu taakse 225/60/15 ja eteen 205/55/15.Kuplan olen 3 kertaa katsastuksessa käyttänyt,eikä kukaan ole konehuoneeseen yrittänyt katsoakaan.

Link to comment

Oli valmiiksi otteessa kyseiset muutokset,kun ostin kuplan.Varmaan joku täällä osaa vastata/neuvoa kyseisessä asiassa,itselläni ei kokemusta muutoskatsastuksista.Kun itse katsastutin 1 ja toisen kerran,niin mulla oli 195/55/15 renkaat edessä,eikä noteerattu mitenkään.Nyt kun katsastus tehtiin 01.08.12 niin edessä 175/60/15,eikä inssi kysellyt niistä mitään.

Link to comment
PeKes said:
Kiitos tiedosta! Miten se käytännössä muutos katsastetaan ja onko tietoa hinnasta? Tuo koneen merkkaaminenkin otteeseen kiinnostaisi mutta ei taida onnistua?

 

"Etsi" -toiminnalla löytyy tältä palstalta paljon tietoa. Tuossa yksi moottorin katsastukseen liittynyt keskustelu:

 

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10444-1300-motin-vaihto-1600seen-apuja-kaivataan/

 

Link to comment
  • 10 months later...
Guest PeKes

Päivitetään tätäkin välillä. Suojaksi tuli n 1mm alumiini levy, joka tuli kiinni 6:della m5 pultilla, niittimutterit tuli auton runkoon. Kaasuttimet saa mukavasti "säätökuntoon". Tiiviste on ihan perus uratiiviste.

post-3311-13888368400516_thumb.jpg

post-3311-13888368400745_thumb.jpg

post-3311-13888368401005_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

Takarenkaat ostin uudet koolla 225/70/15 muhkean näköiset ja peräkin nousi hyvin ylöspäin. Vaihdelaatikko vaihtuu 1500:ksi, kun alkoi kierrokset ottamaan korviin. Öljyn laihdutin tulee sijaitsemaan etuakselin edessä ja tulee ihan putkesta linja rungon sisäpuolelle, kun on laatikko Irtonainen helppo tehdä.kuvaa huomenna...

post-3311-13888368401244_thumb.jpg

post-3311-13888368401399_thumb.jpg

post-3311-13888368401548_thumb.jpg

Link to comment

Noilla takarenkailla, 1500:n vakiolootalla sun koneen kierrokset satasen vauhdissa tulee olemaan n. 2700 rpm.

Vielä jos käytät tuota pienempää hihnapyörää niin jäähdytyspuhaltimen kierrokset maantieajossa alkaa olemaan

jo aika alhaiset.

Link to comment
Guest PeKes

Tuon 1500 pitäis kuitenki olla pidempi Välityksellinen kuin tuo 1200 mikä siinä kiinni oli, vai olenko väärässä? Ja renkaiden halkaisija kasvoi niin eikös koneen kierrosten pitäisi pienentyä eikä kasvaa? 1200 sessa oli 80 nopeudessa kierroksia n2400 rpm muistaakseni. Korjatkaa jos teoria väärä...

Link to comment

Joo, oikeassa olet, koneen kierrokset putoavat muutoksesi myötä. Mutta tarkoitin kirjoituksellani sitä

että ne putoavat jo niin alhaiseksi että moottorin jäähdytys alkaa mahdollisesti kärsiä.

Jäähdytyspuhaltimessa pitäisi olla riittävästi kierroksia jotta koneen jäähdytys toimisi.

Suuremmalla halkaisialla oleva hihnapyörä korjaisi asiaa.

Link to comment
Guest PeKes

Hyvä pointti! En huomioinut tuota asiaa, tarvitseekin hommata suurempi hihnapyörä Mitähän mahtaa jäädä kierroksia koneeseen tuolla laatikko/rengas yhdistelmällä 80/100 km/h nopeudessa?

Link to comment
Guest PeKes

Jep! Ajatuksena oli ettei hiekkapöly tukkisi tuota jos sen sijoittaa eteen, Takana hiekkapölyä on Ehkä enemmän. En tiedä onko eroa mutta saa öljytilavuutta vähän lisää.en ruvennut kääntämään toisin päin kun joutuu uusia reikiä poraileen ja vanhat jää auki... näillä mennään, ja jos ei jäähdytä Tarpeeksi niin ostaa sitten vaikka tuulettimen lisäksi tuohon.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...