Jump to content

kupla-68


Guest cannoni

Recommended Posts

Guest cannoni

Tiedustelen että mistä kannattaa alkaa tutkia kun kylmänä käynnistää auton lähtee nätisti käyntii mut lämpösenä ei meinaa käynnistyä sitten kun sahaa niin käynistyy (ehkä).

Link to comment
Guest cannoni

vakio 1,6 kone ja imusarjan lämmitys putket ovat ehjät ja kiinni rikastuspuolta en tiedä mutta kun käynnistyy niin taas pelaa normaalisti.

Link to comment

Tuo lähentelee ominaisuutta ennenkun vikaa. 5mm bakeliitti kaasarin ja imusarjan välissä auttaa tohon. samaten luukun raotus.

Nykybensa on innokasta haihtumaan/höyrystymään ja se tekee just tommosta. Kaasu pohjassa starttaus saattaa hiukka avittaa.

Link to comment
siinä on kaasarin alla pakeliitti.voisiko vika löytyä puolasta ostan joka tapauksessa uuden kun kaupat aukeaa

Todennäköisesti ei.

Onko tässä umpinainen takaluukku?

Siellä konehuoneessa voi olla todella kuuma hetken seisimisen jälkeen, varsinkin umpi luukun kanssa.

Link to comment
Guest oskuk
Tuo lähentelee ominaisuutta ennenkun vikaa.

 

Tuollaisia kaikki mun bokserit ovat olleet. Kone on kuuma mutta automattiryyppy on jo jäähtynyt?

Kaasu täysin auki ja pidempi sahaus. Tai toinen kuppi kahvia...

Link to comment
Guest cannoni

onko turvallista ottaa taaimmainen pelti pois siitä hihnapyörän alta ja auttaako se jäähtymiseen eli jäähdyttääkö kun ei luukussa ole tuuletus reikiä

Link to comment

Hogdouse ei saa tarpeeksi ilmaa.Ei saa poistaa mitään peltejä tai tiivisteitä moottoritilasta. Jos et saa mistään ritilällistä moottoriluukkua lainaksi, poraa reikiä rekisterikilven taakse. Ensin tietysti pitää mitata moottorin lämpö eli lämä tiskissä ajetaan kymmenen kilometriä ja kokeillaan öljytikusta palaako nahka sormista eli voiko tikusta pitää kiinni. Itsellä samanlainen umpiluukku ilmiö, parani vähän, kun vaihdoin pääsuuttimen suurempaan. Ihan viturallaan oleva sytytys lämmittää myös moottoria turhan kuumaksi. Bensan haihtumisongelman voi poissulkea kokeilemalla kuumakäynnistystä työntämällä.

Link to comment
Guest cannoni

eli voinko testata ilman takaluukkua. sytkän olen katsonut että on kohillaan .inhottaa kun sammuttaa lämpöisenä niin ei oikein meinaa käynnistyä kylmänä heti käynnissä kun starttaa.

Link to comment

Miten helv**tti te saatte ne koneet aina käymään niin kuumina että pitää vakiopannuihin miettiä lisää jäähdytystä, kun mulla ei ole 1835:lla virikoneella ongelmia umpiluukkuisessa konehuoneessa? Ilman lisäjäähyä ja lisäöljypohjaa matka-ajossa lämmöt 80 - 90 vauhdista riippuen, motarilla saattaa nousta 100:aan.

 

Kaikki konehuoneen pellit ja tiivisteet paikalleen ja pannut säätöihin ni se pelaa kuten kuuluukin. Ratakireet viripannut on sitten jo eriasia..

Link to comment
Guest Markkola

Itsellä ilmenee -72 vuoden kuplassa samaa. Huomasin mennä päivänä, että polttoaineletkun metallinen pätkä oli kiinni imusarjassa ja otti siitä kiitettävästi lämpöä itseensä.

 

Kenttäkorjauksena laitoin sytystulpalle menevän johdon tähän väliin. Tämä laski polttoaineletkun lämpötilaa. Tähän lienee kuitenkin olemassa joku kestävämpikin korjausratkaisu. Joku oli käyttänyt lämminvesiputkille tarkoitettua eristettä. Onko tästä kokemuksia?

Link to comment
Itsellä ilmenee -72 vuoden kuplassa samaa. Huomasin mennä päivänä, että polttoaineletkun metallinen pätkä oli kiinni imusarjassa ja otti siitä kiitettävästi lämpöä itseensä.

 

Kenttäkorjauksena laitoin sytystulpalle menevän johdon tähän väliin. Tämä laski polttoaineletkun lämpötilaa. Tähän lienee kuitenkin olemassa joku kestävämpikin korjausratkaisu. Joku oli käyttänyt lämminvesiputkille tarkoitettua eristettä. Onko tästä kokemuksia?

 

Siis bensaletku oli kiinni imusarjassa ja ylikuumeni :) Siis mihin hittoon siellä mitään eristeitä tarvitsee varsinkaan vakiokuntoisessa autossa kun näitä autoja on miljoonia suollettu ulos tehtaalta ilman vesiputkieristeitä niin miksi ihmeessä sellainen ratkaisisi ongelman. Mutta ongelman ratkaisisi varmaankin se että laittaisi ne putket niikuin ne ovat siellä alunperin olleet.

Link to comment
Guest cannoni

itse en tiedä että käykö kuumana mutta vika on ettei kummiskaan "lämpöisenä" lähde hyvin käyntiin .olen testannut että avaan konepellin muutamaksi minuutiksi ja se auttaa tilanteeseen.Ehkä säädöt pielessä jo silloin kun auton ostin.

Link to comment
Mutta ongelman ratkaisisi varmaankin se että laittaisi ne putket niikuin ne ovat siellä alunperin olleet.

 

Oiskos kellään kuvaa, miten se on alunperin tuolla konehuoneessa kulkenut? Ei oo vielä sellasta kuvaa osunu vastaan tai ehkä en vaan ole osannu ettiä oikiasta paikasta (veikkaan että sellanen kuva kyllä jostain löytyy) :)

Link to comment

Koneen etummaisesta pellistä metallisella putkellä konehuoneen puolelle siittä pässinsarven päältä vasemman iilmaputken ali (joissain on ilmaputken alla kiinnike bensalijaa varten) ja siittä bensapumpulle ilmusarjan päältä. Ei toi nyt todellakaan ole niin nuukaa että missä se bensalinja on kunhan on niin ettei makaa esim imusarjan esilämmitysputken päällä tai vaihtoehtoisesti hankaa mihinkään tervävään.

Link to comment
  • 2 years later...

Tuo lähentelee ominaisuutta ennenkun vikaa. 5mm bakeliitti kaasarin ja imusarjan välissä auttaa tohon. samaten luukun raotus.

Nykybensa on innokasta haihtumaan/höyrystymään ja se tekee just tommosta. Kaasu pohjassa starttaus saattaa hiukka avittaa.

Vähän nostelen vanhaa aihetta, eli mistä porukka hommaa  noita bakeliittitiivisteitä tonne kaasarin ja imusarjan väliin? Saako sen ihan valmiina vai pitääkö tehdä itse? En netin syövereistä löytäny mitään sopivaa mistä sellaista väkertää...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...