Jump to content

Stroker + Rotrex


Recommended Posts

Olihan tämä ajossa taas sen pari viikkoa. Alkoi pikkuhiljaa pitämään kovenevaa kolinaa. Ei alkuun päässyt kiinni kuuluuko laatikosta vai moottorista joten päätin ajaa vian ulos. No nyt kolina onkin sitten jo sen kuuloista että tallitonttu hakkaa vasaralla koneen kylkeen. Ölynpaineissa ei muutosta, nokka näyttää (sen mitä alapuolelta pystyy tähystämään) ehjältä ja vauhtipörässä ainakin asetelma kiinni, mitä nyt startin reiästä pystyy kurkkimaan. Venakoppien alla kaikki kiinni ja jouset ehjät.

 

Vahva epäilys olisi kiertokangen jomman kumman pään laakeri, mangneettiin ei ollut oikeastaan mitään tarttunut ja paineet öljyssä ennallaan, joten oma arvaus olisi männän päässä.

uomenna viisaampi kun saa autosta peräpään irti ja tulpat käsiin, pääsee sitten männän päältä tunnustelemaan. Säästyisi nyt edes koneen halkaisulta...

Ehdin jo elättelemään toiveita, että nelosvaihteen poishyppiminen olisi ainoa ongelma, jonka kanssa pitää vaan elää, kun ei kertakaikkiaan jaksa laatikon kanssa enää jumpata yhtään.

Link to comment

Veit sanat suustani.

Tehnyt jonkun kerran mieli luovuttaa mutta kun leikkiin lähtenyt niin...

Kai sitä on peiliinkatsomisen paikka, ei tässä ketään muutakaan voi syyttää kuin itseään.

 

Onneksi en ole tämän harrasteen kanssa yksin, kaikki tuttuni jotka ovat tähän lajiin lähteneet ovat menettävät suurimman osan rahoistaan ja vapaa-ajasta sormet rasvassa jossain pimeässä tallissa:)

  • Like 2
Link to comment
  • 1 month later...

Hetki meni, että sai motivaation tutkia.

Kone irti ja vika löytyi helposti, vauhtipyörä on irti. Pultin kokeilin ennen kasausta kiristää ja törmäsi tappeihin, nyt pultti ainakin niin lujaa kiinni, ettei käsin tai pihdeillä aukea (hylsy hukassa), mutta pyörä pultin alla kolisee miten tahtoo... Saas nähdä joutuuko purkamaan koko koneen.

 

Edit. Hylsy löytyi ja pultti tosiaan törmää tappeihin. Mutta vauhtipyörä ei kiristy väliin, eli tapit liian ulkona.

Itse olen nuo tehnyt, piukalla toleranssilla. Jouduin kalvamaan tappien reiät suuremmiksi jotta sain kampiakselin ja vauhtipyörän sopimaan toisiinsa. Voivatko tapit uida ulos? Katsoin kyllä alunperin konetta kasatessa, että tapit jäivät vauhtipyörän pinnan alapuolelle varmaan millin. Nooh, oppia ilä kaikki...

 

Onko enemmän harrastaneilla vastaavia kokemuksia? Omaan piikkiin tämäkin menee kun moista ei tullut mieleen tarkastaa. Voikohan tappien alla oleva ilma painaa ne ulos? Painoin tapit kampi kylmänä paikalleen, eihän ne ihan koko reikää niiden alla täytä ja sinne täytyi jäädä ilmaa. Kun se nyt lämpenee koneen mukana lähemmäs tai yli 100 asteeseen, voisiko se ulostaa tapit?

Vauhtipyörä ollut nyt irti useamman kerran ja nyt tuli eteen tilanne että pyörä ei enää ihan kiristynytkään... Ei oikein muutakaan teoriaa tule mieleen.

Edited by peruskallio
Link to comment

Tässä syypää taitaa majailla.
vauhtipyörän "O"-rengas. Tämä siis tavan o-rinkula joka leikkaantunut väliin, eikä se sellainen hiilirinkula mikä ennen ollut käytössä. Vartavasten hain tämän osakaupasta, katseltiin tavan O-renkaita, joita en huolinut. Tämä oli kuulemma jäänyt jostain sarjasta yli ja olikin erivärinen kuin ne irrallaan myytävät. No näemmä leikkaantunut väliin ja lopputulos sitten edellä kuvailtu, eli vauhtipyörä jäänyt kantamaan tätä vasten, tai tapit syystä tai toisesta niin ulkona että ei kiristynyt kunnolla.

post-288-0-28068100-1445100342_thumb.jpeg

Edited by peruskallio
Link to comment

Onko enemmän harrastaneilla vastaavia kokemuksia? Omaan piikkiin tämäkin menee kun moista ei tullut mieleen tarkastaa. Voikohan tappien alla oleva ilma painaa ne ulos? Painoin tapit kampi kylmänä paikalleen, eihän ne ihan koko reikää niiden alla täytä ja sinne täytyi jäädä ilmaa. Kun se nyt lämpenee koneen mukana lähemmäs tai yli 100 asteeseen, voisiko se ulostaa tapit?

Vauhtipyörä ollut nyt irti useamman kerran ja nyt tuli eteen tilanne että pyörä ei enää ihan kiristynytkään... Ei oikein muutakaan teoriaa tule mieleen.

En ehkä nyt saanut ajatuksestasi kiinni, mutta kuinka tappien liikkuminen voisi löystyttää vauhtipyörää, jos se on kerran kiristetty siten, että se pohjaa akselin päähän eikä tappeihin? Ei laajeneva ilma kyllä jaksa vauhtipyörää löystyttää jos pultti on tiukalla.

Link to comment

Väittäisin että sun pultti on virahtanut.

Kierre toimii pultissa hyvin, ja se oli kireällä. Kiristynyt tosin tapin päitä vasten... Prikassa näkyy toisella puolella tappien päiden kuvat ja toisella puolella pultin kannan kuva, prikka ei ole liikkunut mihinkään, vaikka vauhtipyörää voi kolistella edes takaisin.

Tapeille kun tarjosi vasaraa niin upposivat n. Pari milliä syvemmälle kampiakseliin...

 

Kiinan pultilla heitetty vesilintua edellisessä rempassa, se oli oikeasti venähtänyt huonoksi, tämä tehty ajatuksen kanssa kunnolla ja hyvästä raaka-aineesta (34crnimo)

 

Jossain välissä tuo O-rinkulakin siellä on kanittanut kun noin leikkaantunut. Viimeksi kasatessa (vaihdoin pelkän stefan ja O-renkaan) en mittaillut päittäistä, olisi pitänyt.

 

Väittäisin että pultissa ei ole vikaa, asentajassa sitä kyllä on. Kaikki pitäisi vaan ymmärtää tarkistaa.

Edited by peruskallio
Link to comment

Tämä on taas kasassa ja kävikin ilman kolinoita, ajanut tosin vielä en.

 

Otin tietoisen riskin että joutuu purkamaan uudelleen, mutta vanhoilla osilla mennään, tosin kytkinlevy vaihtui takaisin massalevyyn tuon "black macig" levyn jälkeen. Vähän tarpeettoman ärjy oli omaan makuun.

vaihtuihan sinne tietysti stefa ja o-rinkula samalla. Mittailin tappeja ja asetelman reikiä, ei niissä suurta eroa ollut, mutta pieni välys kuitenkin.

Pultin kiskaisin 500nm ja laakerilukitetta tappeihin, jos jotain iloa olisi.

Kai tämä oikominen taas kostautuu ensi keväänä, mutta alkaa senverran rutiinilla menemään koneen irroitukset että tehdään sitten taas! kuka sitä nyt autolla oikeasti ajaa haluaisikaan :)

  • Like 2
Link to comment
  • 4 months later...

Päivitelläänpä tänne taas vähästä aikaa...

Kone koeponnistettiin syksyn viimeisillä ajoilla reissulla olarin swappiin. Hyvä että tuli tehtyä jos jäi viimeiseksi olarissa järjestettäväksi tapahtumaksi. Hyvin toimi!

 

Autoonkin pientä päivitystä tullut talven mittaan tehtyä, joulun jälkeen asensin droppiolat ja leveni akseliväli senverran että akselia joutui kaventamaa. Nappasin kerrasta 30mm per puoli pois ja spacereilla levitin takaisin sopivasti. Sain tällätavoin kääntyvyyttä vähän lisää.

Takapäähän tuli aiemmin asennettua säädettävät latat ja korotin perää hieman, ettei putki raavi niin herkästi maahan.

 

Nyt työnalla uusien etupenkkien asennus, päätin tehdä etureunaan korkeussäädön ja tämän illan askareina (kun projektiosiossa muutkin tänään vanttiruuvejaan esiteleet) sain aikaiseksi kuvanmukaiset nivelet. Karkasi mopo ranteesta kun kevätaurinko vissiin pehmitti pään, mutta toivottavasti ovat sitten tukevat...

Laitan kuvia huomenissa penkeistä ja koko systeemistä kun saan ne valmiiksi.

post-288-0-01843800-1457813907_thumb.jpeg

Link to comment

Tänään sain penkinkiinnikkeet valmiiksi.

Alapään korvake pitää vielä kiinnittää autoon, ajattelin hitsata sen ohuehkoon lattaan, johon sitten jyrsin soikeat reiät. Niittimutterit alkuperäiseen penkinkiinnitysmöykkyyn niin saa sitten säädettyä penkkiä "vinoon" jos siltä tuntuu.

Onko muuten alunperinkin kuplassa rattin ja penkin keskikohta eri linjassa? Tilanne ei itsellä vanhoihin penkkeihin nähden miksikään muuttunut, mutta mielenkiinnosta...

 

Takapään kiinnitykset on alkuperäisissä kouruissa. Pulteilla saa puristettua kiinni joten säätämään pystyy sitten sieltäkin.

Etureunassa on korkeudessa varaa nostaa n.70mm, pitäisi riittää.

 

Takapenkki vielä verhoiltavaksi samaan kuosiin niin alkaa vihdoin olemaan projekti toistaiseksi valmis.

post-288-0-33696800-1457887156_thumb.jpeg

post-288-0-13946000-1457887665_thumb.jpeg

post-288-0-92712100-1457887765_thumb.jpeg

post-288-0-82230500-1457887782_thumb.jpeg

Edited by peruskallio
Link to comment
  • 1 month later...

Tälläkin taas ajettu!

Tai no, vappuna otin ajoon ja tänään meni ilta korjatessa kun ei näkynyt tie enää yhtenä kun kierrokset koneessa alkoi lähentelemään 4000.

Ravisti moottori siis riittävästi.

 

Vika oli suht helppo, mutta kuten kaikki tuossa ahtaassa konetilassa melko työläs. Jäähdytysilman puhallinpyörä oli korkannut keskiöstään, pyöräyttänyt kiinnitysreikänsä pyöreäksi "2 kanttisen" sijaan ja kalvanut hyvän matkaa uraa siihen holkkiin mikä on laturin akselin ympärillä. Pyöri se niinkuin pitikin ja mutterikin oli kiinni niin lujaa ettei auki meinannut saada, mutta heitto oli melkoinen.

Illan askareena sitten nurkista löytyneestä pyörästä tigata hitsattu malli ja vaihtaa tuhoutuneen tilalle.

Tämä varmaan hajosi viime suvena kun vanha rotrex päästi viimeisen kiljaisunsa ja kone stoppasi aikalailla seinään.

 

Ainiin ja takapenkin sain verhoilutettua samaan väriin kuin etupenkitkin.

post-288-0-87796200-1462481468_thumb.jpeg

Link to comment

Ei edes ollut, joku HD-malli, hitsattu alunperin vain sen kiinnityslaipan puolelta.

Näytti mig-hitsaukselta, eikä ainoatakaan taspainoituspainoa näkynyt (ainakaan enään). Ihan kaupasta ostettu, ettei mistään harrastajan aarre-aitasta.

Tasaisemmin kone nyt hyrisee kuin koskaan aiemmin. Nykyisessä pyörässä on vw-leima ja pari painoakin näkyi siivissä.

Link to comment

En sitä nyt hitsaamaani painottanut, kun en siihen mitään lisännytkään. Tigillä sulatin vain siipien ns. Niittaukset. Lämmöllä oikaisin sen ehkä millin mitä pyörä alkoi pituus suunnassa väpättämään.

 

 

Alla kuvat siitä hajonneesta pyörästä, merkki olis siis Pro Msa, hitsaus "tehtaan" jäljiltä. Ei painoja.

Ura joka kulunut holkkiin heittää myös. Reiän pyörässä ei siis kuuluisi olla pyöreä vaan pitää sisällään avainvälin.

post-288-0-50459800-1462616270_thumb.jpeg

post-288-0-35404600-1462616293_thumb.jpeg

Edited by peruskallio
Link to comment

Vaihdelaatikon kanssa jatkuu ihmettely, nelonen alkoi pysymään paremmin silmässä kun täristyksen sai uudella puhaltimella aisoihin.

Nyt alkanut pitämään epämääräistä kolinaa vaihdejarrussa. Onko arvauksia johtuuko perästä, vai voivatko vetoakselit alkaa juristamaan jos niiden lohenpyrstöt/puolikuut alkaneet ottamaan itseenä? Veto päällä ei ylimääräisiä ääniä mielestäni kuulu.

Link to comment
  • 2 months later...

Matkalla kuopioon kuplalla ja vaihdelaatikon murheet jatkuvat.

Olisiko arvauksia mikä antautumassa, kun ajaa pidemmän pätkän alkaa veto päällä auto juristamaan. Käännöksissä alkaa kuulumaan mielestäni oikealta puolelta napsuntaa tasaisesti ja kiihdettäessä myös. Molemmat loppuvat heti kun suoralla höllää kaasusta, niin että veto katkeaa. Hetken stoppi ja kaikki taas ok. Toivottavasti perille pääsee, nyt patalahden "essolla" jäähdyttelemässä ja takaisinkin pitäisi vielä päästä:)

Link to comment

Kokeilin parkissa ollessani mutterit ja ovat kiinni. Uusin juuri rummut tuon vaivan takia, oli boorit menneet ja kolinat oli silloin aivan eri kuuloisia.

Auto myös veteli kuin käärme kun mutteri löystyi. Veikkaisin että ongelma on jossain lootan sisuksissa ja nyt pääsin jyväskylään ja hyvin meni tämä väli, ilman kolinoita. Tupakan mittainen paussi riittää poistamaan vaivan, eikä se ole nurkissa pyöriessä esiintynyt vaikka revitellyt kunnolla. Biffistä paluumatkalla teki saman, kun ajeli lujempaa pitkän matkan.

 

Edit. Pääsin perille ilman kolkotusta tai muitakaan murheita, ehkä jotain alkavaa jyrinää oli havaittavissa jossain 70km jyväskylästä, mutta tuli jonoa ja rajoitus laski niin ei yltynyt pahemmaksi. Olisi kiva päästä kiinni mikä siellä alkaa ahdistamaan!

Edited by peruskallio
Link to comment

Kellään mitään ideoita mitä lootassa tapahtuu? 5min taukoa ja n.100km pääsee ilman ylimääräisiä jyrinoitä. Itse epäilisen että perävälys menee liian ahtaaksi, mutta ei ymmärrä miksi sillä pääsee 100km, ymmärtäisin jos hetken jäähdyttyyään menisi vaikka 5km.

Paukkuminen ristyksissä ja kunnolla kiihdyttäessä alkaa samalla, ei vaikutusta millä vaihteella ajaa.

Loppuu välittämästi kun kaasusta hellää.

Ainiin, redlinen öljyt on sisällä jos sillä nyt mitään merkitystä.

Edited by peruskallio
Link to comment
  • 9 months later...

Päivitelläänpä tätä, kun vappuna kävi kuvan osoittamalla tavalla.

Samalla löytyi laatikon jyristyksen syy, toinen perän laakeri aivan selvä. Tuossa samalla hajosi laatikon poski ja diffiin oli tullut hieman jälkeä, ei tosin olisi käyttöä estänyt.

Käytin laatikon kuplapajalla lukon asennuksessa ja samalla se katsottiin muutenkin läpi. Vetarit tuli uudet, eivätkä kuulemma enää katkea:)

 

Viikonloppu menikin sitten pajottaessa. Boorien kanssa taistelin useita tunteja, ensin vetoakselit eivät mahtuneet rumpuihin. Tiukkaa viilausta kahteen ukkoon 3h/per äijä niin alkoivat rummut sopimaan. Kokeilin vielä kaikkiin 6 kappaleeseen enemmän ja vähemmän kuluneita rumpuja mitä löytyi ja kaikkien kanssa sama homma. Meni kyllä kuluneisiin melkein puoleen väliin mutta siihen tuli stoppi, uusin eivät oikeastaan ollenkaan.

 

Seuraava booriongelma tuli konetta asentaessa, kytkinevy (kush lock, tai miten nyt kirjoitetaankaan) meni kyllä akselille sovittessa ihan ok, mutta kun keskitti asetelmaan ei tullut mitään. Ei osunut niin ei. Kokeilin vielä kahdella eri työkalulla, omatekeleellä millä aina ennenkin ja lopuksi kaivoin vanhasta laatikosta akselin pihalle ja sillä. Leikkasi booreista aina kiinni.boorit viilaten auki ja uutta yritystä. 4 kerta toden sanoo, levy sorviin ja loiva pidempi viiste levyyn. Johan alkoi homma pelittämään ja kone sujahti paikalleen niinkuin aina ennenkin.

 

Nyt on auto taas liikenteessä ja tuntuu vähillä ajoilla laatikko pelaavan paremmin kuin ennen. Konekin käy iloisesti, ei sen kanssa tosin ole viimeaikoina isompia murheita ollutkaan.

post-288-0-74726600-1496575419_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 year later...

Tämän suven ajot takana, kävin leimalla tänään ja samalla tuli muutoskatsastettua auto flexifueliksi, jos vaikka valtiolta saisi vähän sponsorointia harrastukseen takaisinpäin. Etanolimuutos siis kyseessä, anturi ollut jonkun vuoden jo paikallaan ja pelittänyt hyvin. Anomuksen laitoin vetämään. https://www.trafi.fi/oleedellakavija/kaasukayttoinen_auto/muuntotuki

 

Samalla kuulostelin, että alkaa taas kone pitämään melkoista kolinaa. Ylläri, että puhallinoyörä taas irtoamassa... (kuvat aiemmasta irtoamisesta muutama viesti aiemmin) tai mutteri oli kiinni kyllä, mutta pyörä pääsee kolisemaan kymmenkunta astetta edes takaisin.

Eli kun hihnapyörästä pyöräyttää nopeasti ja pysäyttää liikkeen kuuluu klonk ja sama toiseen suuntaan. Mutteria sai vääntää silti ihan tosissaan auki. Pitää talven aikana kehittää jotain, kai tuo moniurahihna pitää niin hyvin, että korkkaa sitten tuolta kun ei luista hihnasta.

Jos joku saman ongelman kanssa paininut, otetaan neuvoja vastaan! En vielä purkanut muuta kuin mutterin auki, selviää joskus myöhemmin mikä tälläkertaa antautunut.

 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tälläinen puhallin tuli ulos tälläkertaa.

 

tämä on orginaali vw tekele, viitaten tuohon aftermarket puhallin keskusteluun. 

 

Ps. oli Aircooled.fi muuttomyyjäisissä puhetta, että tälläistä ropellia ei voisi tig-hitsata. Tässä näkyy samalla oman askarteluni. Ei ollut mitään ongelmia, hiekkapuhalsin ensin hitsattavat kohdat puhtaiksi. Tämä siis tehty edellisen ropellin antauduttua pari vuotta sitten.

ED33D118-31D5-4CB8-AA60-1BEBEEDC5CA4.jpeg

506E28FE-933F-436C-8BCD-EA2DB02D8F69.jpeg

Edited by peruskallio
Link to comment

Koetin mittailla miksi näin on päässyt jo toisen kerran tapahtumaan.

 

Taitaa (kiinan) laturin päästä löytyä vika, mutteri ei kiertynyt ihan pohjaan asti, kierteen pääteura hieman liian matala ja kierre loppui vähän ennen aikojaan. Mutteri ei täten kiristynyt ihan pohjaan asti.

 

Voi siis olla, että puhallinpyörä jäänyt löysälle, kiristynyt vain hieman jousiprikan voimalla, mutta ainoa kitka mikä pitänyt sen pyörimässä on kantit reiässä.

Ne sitten pikkuhijaa kuluneet, kun pyörä pääsee vähän elämään ja lopputuloksena pyörä hakkaa kantit pois ja lopulta keskiökin murtuu.

 

sorvasin laturiin kunnolisen pääteuran ja avasin kierteen. Nyt mutterin saa kiristettyä loppuun asti. Laite kasaan jo vuoden parin sisään selviää alkaako kestää!

D21F479F-CE17-4461-A33E-3B232775C4E6.jpeg

  • Like 4
Link to comment
  • 3 weeks later...
On 2.10.2018 at 10:06 PM, peruskallio said:

Tämän suven ajot takana, kävin leimalla tänään ja samalla tuli muutoskatsastettua auto flexifueliksi, jos vaikka valtiolta saisi vähän sponsorointia harrastukseen takaisinpäin. Etanolimuutos siis kyseessä, anturi ollut jonkun vuoden jo paikallaan ja pelittänyt hyvin. Anomuksen laitoin vetämään. https://www.trafi.fi/oleedellakavija/kaasukayttoinen_auto/muuntotuki

 

Trafilta tuli postia, valtio sponssasi harrastusta 200€, rahatkin olivat ilmaantuneet tilille eli anomus meni läpi.

 

tämä lähinnä tiedoksi jos joku miettii kannattaako uhrata rahat muutoskatsatukseen.

 

konttorilla oli esittää anturi ja sen ostokuitti. Tankki oli täynnä etanolia katsatettaessa. En tiedä onko polttoaineella tankissa mitään merkitystä.

 

mega 3 jatkona on siis tuo etanolianturi, itseasennettuna.

 

Tukea ei luonnolisesti saa jos varattu raha valtion budjetista on päässyt loppumaan.

 

edit. Katsastaja puhui jotain, että muutoskatsastaessa auto pitää merkitä käyttämään myös etanolia, käyttövoimana pysyy yhä bensiini. Jos käyttövoimaksi merkitään pelkkä etanoli, tukea ei saa. 

Edited by peruskallio
  • Like 2
Link to comment
  • 6 months later...

Tarkoituksena olisi vaihtaa vähän ahtimen välityssuhdetta. Samalla tekisi mieli saada kaasuläppä aukeamaan 100%. Jää nyt vähän vajaaksi.

Kaasuläpän pää on epäkeskeinen, aukeaa alkuun hitaammin ja täyskaasua lähestyttäessä nopeammin. Sieltä ei oikein enää lisää ole saatavissa, tai on mutta aika ison kiekon joutuisi tekemään.

 

Oletteko polkimen päästä ottaneet lisää liikevaraa? Runkotunnelia en halua alkaa avaamaan, onko jotain helppoa ratkaisua, ilman että vaijeri alkaa hieromaan suojaputken reunaan?

Link to comment
1 hour ago, peruskallio said:

Oletteko polkimen päästä ottaneet lisää liikevaraa? Runkotunnelia en halua alkaa avaamaan, onko jotain helppoa ratkaisua, ilman että vaijeri alkaa hieromaan suojaputken reunaan?

Polkimeen (tai siihen vipuun siis) voi porata kyllä toisen reiän vähän ylemmäksi vaijerille, eikä se rupea raapimaan ainakaan niin merkittävästi. Miulla oli tuollainen käytössä pitkään ongelmitta.

Link to comment
  • 3 months later...

Kesä ajeltu suuremmitta murheitta, takaa kuulunut jo tovin alkavaa vikinää. Tänään sitten päätin pureutua aiheeseen ja taas kerran jarrurummut heiluivat miten sattuu kun renkaasta ylös tunkattuna väänteli. Molemmin puolin sama homma.

 

keskimutterit siis löysällä. Liitteenä kuva työkaluista joilla kiristetty ennen tätä purkua. Pulttipyssy joka lupaa 677nm (letku n.20mm reiällä ja päässä pätkä notkeampaa 12mm letkua) ja tuo jatkovarsi joka n.1.2metriä pitkä. Mun elopainolla ~75kg ei pulttipyssyn jäljiltä kiristä jatkolla vaikka päällä hyppii. Alkaa rengas vaan sutimaan vaikka kiilapala on edessä. (Käkkäriä ei käytetty kiristäessä)

 

nämä ovat nyt 3 rummut jotka alkavat antautumaan, csp:t merkiltään. Karpiolat on vetareina. 

Valurautaputua tippuu kasa lattialle kun rummun irroittaa ja mutterin/rummun vastinkohdat näyttää rotan järsimiltä. Rumpu siis ”kuluu” pituudestaan ja lopulta mutteri löystyy. Boorit olivat vielä kohtuullisessa kunnossa, yhdet rummut kuluivat niin loppuun että akseli pyöri tyhjää rummun sisällä.

 

Neuvoja? Samanlaisia kokemuksia? Mitkä rummut seuraavaksi, vai pitääkö tehdä itse navat jostain laatutavarasta ja siirtyä levyihin? Verstaistukea kaivataan...

B658E22A-6AFD-4F30-90AE-01132DE8D857.jpeg

Link to comment

944 possun takanavat vissiin parhaat vakiot. Amerikasta saa aftermarket napaa isolla rahalla cromolystä veisteltynä, mutta tässä tapauksessa semmoset ei varmaan vaihtoehto. Tarvittaessa voin lainata malliksi 944 possun navan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...