Jump to content

Stroker + Rotrex


Recommended Posts

Tämä edistynyt hitaasti mutta varmasti, öljynjäähdytys on nyt koekasattu, pitää vielä nippojen reiät suurentaa järkeviksi, kun ei niiden mitään 300 barin paineita tarvitse kestää.

Sain kaverilta apua putkien vääntelyyn ja letkutuksiin, kun on niiden kanssa töikseen joskus pelannut. Mielestäni tuli aikas hyvät.

Termostaatin änkesin samaan kasaan suodattimen kanssa.

 

Viikonloppuna pitäisi sitten viimeistellä imusarja, hankin valmiin vesi-ilma välijäähdyttimen. On n. maitopurkin kokoinen ja sijoittuu takapenkin taakse.

 

Jostain pitäisi keksiä hyvä pieni jäähdytinkenno vedelle vielä keulalle, hommasin prätkän kennon, mutta ei se sinne mahdu. Mietin josko auton sisälämppärin kenno toimisi?

 

Tuli turhaa blingiäkin tilattua netteillessä, kuva todisteena siitäkin.

 

Vaihdelaatikon kannakkeet saapuvat toivonmukaan vielä perjantaiksi, pääsee viikonloppuna nekin asentamaan, samoin kun vahvistetun painelaakerin haarukan ja painelaakerin.

Laatikko jää toistaiseksi vakioksi, pitää koittaa ajella sitten sen mukaan... Just nyt ei ole pelimerkkejä kunnon lootaan laittaa, tuleepahan koeponnistettua mikä tuosta sitten ekana antautuu.

post-288-0-98866700-1395931769_thumb.jpg

post-288-0-43566100-1395931779_thumb.jpg

post-288-0-66596800-1395931788_thumb.jpg

Link to comment

vielä ei ole kovin jäykkä, mutta uretaanipuslat takapäähän ja berg-tyyppinen tuki eteen tuloillaan postissa. Kai se kone pitää vielä takapäästäänkin tukea, mutta ekat startit kokeilen vielä tuollaisenaan. ei siellä kauheasti tilaa ole heilua muutenkaan, ei ole letkut eka asia mikä ottaa vastaan :)

 

vanha kone keikui noilla nykyisillä tyynyillä suurinpiirtein kyljellään.

Link to comment

Laitan huomenissa kuvan coolerista, lähinnä leveys on murhe keulalla, ottaa äkkiä renkaaseen kiinni.

Mahtui sinne tuo cb:lta muiden romujen kanssa tilattu kenno suht ok. Öjlyä sillä siis jäähdytellään. Katsellut kuvia noista öljyjäähyistä, varmaan sellaiseen pitää sijoittaa.

Link to comment

Noniin, koko pitkä päiva pajalla ja suurin osa ajasta meni miettiessä, että mitenhän joku on suunnitellut miten nämä osat kiinnitetään.

 

Rälläkkä ja hitsikone laulo vuoronperään, mikään ei taaskaan sopinut mulkkaamatta paikalleen... Lopputuloksena kuitenkin vaihteistolle ehkä paremmat kannakkeet. Edessä siis sellainen berg-mallinen ja taakse jykävämpi rauta haarukoden väliin ja uretaanipuslat.

 

Onko joku tuollaisia puslia joskus asentanut? Ensinnäkään sen tilaamani takakannakkeen alemmat reiät eivät osuneet kohdalleen, tein uudet sitten "oikeaan" paikkaan. Tiedä sitten onko vika kummassa, uretaani vai rautaosissa. Toisekseen mun järkeen ei mene miten ne kumit pitäisi saada sinne laatikon ja raudan väliin ilman että jonkun pultin pää otaa lootankylkeen kiinni. Pitäisikö rautaan porata vielä reiät niiden pulttien kohdalle jota kiinnittyvä laatikon kylkeen, jättää jotain prikkoja pois välistä että pultinkanta uppoaa sinne uretaaniin vai miten? Yllättäen säkillinen pultteja holkkeja ja muttereita, eikä mitään kuvaa miten ne sinne on suunniteltu laitta... no se eiitä vuodatuksesta, huomenna suti käteen, maalia pintaan ja lopullinen kasaus.

 

Kuva vielä siitä coolerista, on siis rakennettu alusta alkaen vesi-cooleriksi, joka kuulemma teho-koko suhteeltaan todella hyvä. kuuleman mukaan itse asekarreltu normi ilma-ilma kennosta tehty pitää olla paljon isompi. mittasuhteena 1/2 räikkä.

 

 

 

post-288-0-87605600-1396126977_thumb.jpg

Link to comment

Jos laatikon kannattimen uretaanit on niitä sellaisia halpoja punaisia, niin ehkä kannattaisi harkita vesilinnun heittämistä niillä. Omien kokemusten perusteella ne holkit tyssäävät kohtuu äkkiä uretaanin läpimenevän reiän suuremmaksi ja sen jälkeen sitten voimapaketti taas heiluu ihan kuinka sattuu. 

Link to comment

Aattelinkin että ite tehty, kun noin pieniä liiku oikein maailmalla tai ainakaan silmään ole iskenyt.

kai sen joku itse tehnyt on, täällä näitä enemmänkin tarjolla http://www.frozenboost.com/product_info.php?cPath=218&products_id=219&osCsid=22e0ba81a36815f323b160a1a3aca296

Tuo minun 2,5'' lähdoillä, hieman pienenpi siis.

Edited by peruskallio
Link to comment
Guest Pesone

no niin tietysti... miks sitä p@skaa jaksetaan jokapaikasta ihmisille kaupata. ps ei olleet mun mielestä halvat...

 

Tietääkö joku täällä kuuluisiko hitsatun puhaltimenpyörän olla hitsattu molemmin puolin?

Hankin sellaisen varmaan lähemmäs vuosi takaperin ja aloin nyt katselemaan, että vain toinen puolisko hitsattu siipiin kiinni.

 

Tälläkin palstalla jo useampaan kertaan todettu, että ei noi hienot punaiset uretaani puslat kestä käyttöä, missään kohdassa volkkaria. Itsekin olen tämän huomannut. Hölmöiltä rahat pois, näyttää hienolta.

 

Puhallin pyörä hitsataan tietty molemmilta puolilta tottakai. (helppo homma jos itsellä on tig käytössä)

lähetä takaisin toimittajalle puhallin jollei näin ole.

 

Siinä omasta rojektista välikuva post-30-0-68142800-1396652033_thumb.jpg

Siinä omasta rojektista välikuva post-30-0-14849100-1396652050_thumb.jpg

Edited by Pesone
Link to comment

Minkäs väriset niiden sitten kuuluisi olla, kun punaiset on huonot? Keltaiset paremmat vai miten? Tappelin ne paikalleen ja saavat siellä olla hetken, kai ne sen kestää kun toi vakio laatikkokin. Tämä tilaus tehtiin puhelimessa, pyysin tukevia kumeja ja noi sain.

 

Vähän epäilinkin et kuuluis olla molemmilla puolilla täpät, kai se pitää itse hitsata, vaikka tekis mieli laittaa paluupostiin... Ottaa aivan suunnattomasti päähän kun lähes kaikki mitä ostaa ei vaan sovi paikalleen tai on jotenkin enemmän tai vähemmän sekundaa! On mulla itsellä halli täynnä rautaa ja koneita millä sitä työstää, aikaa yrittää säästää ostamalla ulkoa ja sitten saa kuitenkin olla itse sitä korjailemassa. Itse tekemällä tulee just mitä sattuu ja se saa kelvata, sataset pysyy omissa taskuissa;) puhallinpyörää nyt ei tullut mieleenkään alkaa tekemään, väärän levyinen pyöri kyllä nurkissa.

 

Erityisen hyvä mieli on tullut pakoputkesta, istuu paikalleen just eikä melkein ja näyttääkin todella hyvältä! Harmi et piiloutuu peltien taakse valmiissa moottorissa.

Link to comment

En tiedä onko kuplaan laadukkaita uretaaniosia edes saatavilla, mutta parista muun merkkisestä autosta on hyviä kokemuksia Powerflexin uretaanipuslista. 

 

Moottorissasi taitaa olla sen verran paljon potenttiaalia, että kannattaisi ehkä kuitenkin miettiä olisiko kovat laatikon kiinnikkeet kuitenkin oikea ratkaisu.

Link to comment
  • 1 month later...

post-288-0-43649700-1400953684_thumb.gif

Tästä otettiin tänään ekat savut!

 

Bensa ei alkuun tahtonut pysyä putkistossa, toisesta suutinkiskosta vuosi kuin seula, suuttimet eivät olleet ihan linjassa. Pikku muutoksilla alkoi pitämään.

vakio startista loppui voima, boosterista 24 volttia ja homma alkoi pelittämään. 

Hihnapyörä ottaa kiinni sen takana olevaan peltiin ja ääni sen mukaista, melkoinen sirkkeli:) Tämähän hoituu vasaralla kuntoon.

 

Yksi hihnan ohjausrulla lähti myös kiertoradalle, remmin reuna vähän kampesi sitä ja seger-rengas antautui. Arvaukset rullien kestävyydestä lienevät siis oikeita...

Teen ne uudet ja suuremmat ja jykevimmillä laakereilla.

 

Sähköistys nyt siis valmis, kaikki kasauksessa mennyt motin sisällä ookoo (ainakin käyntiin lähti) ja hymy on herkässä. Vesilinjat eteen vielä tekemättä  ja paljon pikku sipistelyä. Ahtopaineen rajaus vielä aikalailla täysin hakusessa, mutta suunnitelma olemassa. Tuskin toimii eka yrityksellä, mutta eihän tämä mikään ylitsepääsemätön asia ole.

 

Mikähän startti tälläiseen nyt kannattaisi hankkia? Mielellään suomesta, jotta saisi nopeasti, mutta nopeuden edelle laitetaan nyt se, että voima ei saa loppua. Jos nurkissa pyörii ylimääräinen, olen kiinnostunut, laita vaikka yv...

Edited by peruskallio
Link to comment

Tuommoinen sattui olemaan foorumilla myynnissä ja aircooledilta oli sidevinder putket sillä erää loppu. Siinä pääsyy miks moinen putki, ei kai siitä haittaakan ole että savut poistuu ja suurinpiirtein ainoa osa mikä sopi paikalleen kiroilematta.

 

Pitää tuotakin vähän mulkata, kun ei pysty ymmärtään miks sen pitää olla tuollainen myyräntappaja... Ajaa jollekin hiekkakentälle, niin aivan tolkuton pöly ympärillä kun putki hakkaa pakokaasut maahan. Sitten se ropelli imee ne vielä kaiken sen pölyn konehuoneeseen.

 

Änkkäri piti siis jäädä piiloon, eikä kauheaa mielenkiintoa alkaa itse jotain tusaamaan ollut.

 

Voinhan siihen vakio pillin ruuvata, mutta tulee sellainen tunne että saattaa pakolämmöt vähän pompsahtaa...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Noniin, tällä päästiin tänään koeajolle. n.40km tuli mittariin ja kaveri sääteli konetta. Mukavasti vääntää, ahdot aikalailla hukassa, pitää tutkia pitääkö dumppia tai remmiä kiristää, olenko laskenut välityssuhteen vituralleen, vai vuotaako jostain pihalle.

 

Öljynlämpömittari (joku autogauge) taitaa puhua täysin omiaan, paikkakin on persiillään, kun unohdin porailla öljypohjaan reiän. On nyt siinä jonkun muun kuin kuplakäytössä olevan moottorin öljytäytön tulppalevyssä. Mahtaako siinä olla edes öljyä mestoilla koneen käydessä. 110c näyttää mittari ja suodattimesta voi pitää hetken käsin kiinni. Megalla oleva mittari näyttää jonkun 80c, mutta sen kalibrointi saattaa olla ihan mitä sattuu... anturi sille öljypojassa ja arvalla laitettiin 0-5v lukemat kun ei parempaakaan tietoa ollut. pitää hankkia infrapunamittari ja koittaa sillä saada jotain tolkkua lukemiin.

 

Toinen murhe on yllätys yllätys öljynpaine. Kylmänä lähes 5bar ja kuumana tyhjäkäynnillä n.0.2bar (ehkä) auton oma öljynpainevalo ei tosin pala, edes himmeästi.

 

Mietityttää sen paineanturin paikka hieman, alkuperäistä ölynjäähdytintähän koneessa ei ole ja veistin siihen sitten sellaisen ohituspalikan. Siihen jäi juuri tilaa öljynpaineanturille. Samassa linjassa ymmärtääkseni sen valonkin kytkin on.

Onko siellä edes painetta 30mm pumpulla, jossa sellainen paineenventtiilikansi? ihan sama minulle jos ei, kunhan sitä olisi siellä pääkanavassa.

pitänee laittaa linjaan, josta öljy menee moottoriin mekaaninen mittari ja tarkastaa asia. Voihan olla että linjat joita pitkin öljy käy kelulalla jäähtymässä ovat niin pitkät ettei paine sitten vaan riitä. ei mihinkään sumpputouhuihin intoa olisi.

 

Öljyistäkään en nyt ihan satavarma ole, motonetisa ostettua klassikkoautöoljyä sinne kaadoin ekaan sarttiin. Sitä meni sinne vähemmän kun oletin (varasin 3 pönttöä, ettei ainakaan kesken lopu) n. 7.5 litraa kone imi ja ennen ajoonlähtöä vaihdoin jäljelle jääneistä uudet öljyt sisään. Jotain pientä löytyi magneetista minkä laitoin rakentamaani tyhjennysroppuun. jännä juttu kun tätä kuitenkin steriilisti metalliverstaassa rakennettu ;)

 

No saatiin sitä lopulta vähän tuhoakin aikaiseksi, se kuuluisa viimeinen veto. Yksi kiristinrulla lähti kävelemään ja äänen kuulessani kaasu tietysti ylös.. Kone kävi, laturinvalo paloi ja ääni vähän muuttui. Pelti auki ja rulla oli sitten kiertynyt auki. Vasenkätisiä kierteitä huomenna akseleihin vääntämään... No jos se kolmas kerta toden sanoisi, tämä ei kyllä ollut mikään yllätys. Samassa rytäkässä oli sitten yksi ahtopaineputki irronut kahdesta kohtaa, eli kai siellä jotain painetta on täytynyt olla:) 

 

Jos joku tuohon öljynpaineasiaan osaisi kommentoida, olisin kovin kiitollinen.

 

Toisena asiana säätäjäkaveria kiinnostaisi sytkäkartta.. Olisiko kenelläkään ahdettua kuplaa josta voisi jotain apinoida? nyt max.ennakko ennen ahtoja 32 astetta, mukaillen 009 karttaa.

 

Ja olihan sitä vielä kolmaskin, mistäs nakutusta kuplassa olisi paras kuunnella? nyt vedettiin nippusiteiilä noihin imusarjan "pönttöihin" rautakapulat kiinni, joista sitten lähtee letkut kuulokkeille.

 

Mieli on kuitenkin kokonaisuudessaan positiivinen, ajamalla päästiin takaisin verstaalle (remmi piti ilman kiristintä senverran että laturi, siis jäähdytys, pyöri) ja tuhot on kohtuullisen helposti korjattavissa...

nyt olutta.

Link to comment

Jos sulla on öljynlämpöanturi kuvan mukaisessa paikassa niin mielestäni sen pitäisi olla ihan ok.

Samoin kuin öljynpainemittaus lauhdutinkierrossa on toimiva, typ3 mallissa paine mitataan juuri sieltä. Alle kilon paineet kuumalla koneella tyhjäkäynnillä on kyllä ihan normaalia mutta 0,2 kuulostaa jo ehkä vähän alhaiselta.

 

OilTempSensorLong-FillerBlockoffPlate.jp

Link to comment

Mulla on lämpömittarin anturi tuossa samassa paikassa ja ihan järkeviä lukuja näyttää. 110 voi hyvinkin olla oikea lämpötila, jos koneen säädöt ei ole kohdillaan tai öljyn jäähdytyksessä jotain puutteita.

Kannen lämpöjä mittaamalla vois päätellä johtuuko korkea lämpötila liiallisesta kuumenemisesta vai huonosta jäähdytyksestä.

Paikka josta mittaat öljynpainetta on ihan hyvä. 0,2 baria ei ihan vielä sytytä öljypainevaloa eli se on vielä hyväksyttävä arvo.

Link to comment

Pitää vielä tarkastaa mekaanisella painemittarilla, että se autogauge näyttää edes lähelle oikeaa lukemaa.

Lämpömittari on kuvanmukaisessa paikassa, niin alhaalla kuin mahdollista. En sitä lukemaa sinällään kyseenalaista, kummastuttaa vaan että 110c (eikö sen suodattimenkin pitäisi sen lämpöinen olla) voi paljain käsin koskea, ja pitää tovin kiinnikin...

 

Unohduspellissä on mittari jäähdytysilmalle, koneen kylmäkäyntirikastusta varten, se näytti eilen parhaimmillaan 110c kanssa. Suosittu lukema:)

Edited by peruskallio
Link to comment

Kokeilito onko termarilta kennolle letkut yhtään lämpimät?  Eli onko öljy lätenyt kiertämään kennon kautta. Jos öljy on oikeesti noin kuumaa, ettei ole mittarivirhe, tarkistasin jäädytyksen toimivuuden.

 

Öljytikun alapäästä sais vertailukelpoisen lämpötilan. Tai kyllä se tikku olis jo yläpäästä aika polttava, jos öljy on 110 asteista.

Link to comment

Kiertää kennolle, ja toinen putki viileämpi kuin toinen. Kennon päässä voi kyllä pitää ihan hyvin käsin kiinni, takaa en huomannut putkia kokeilla. Veikkaan sitä mittavirhettä, mutta pitänee se paistomittari työntää öljytikunreiästä. Eipä tullut noin helppo ratkaisu mieleen. Suodatin ei varmasti ole ainakaan paljoa yli 60 asteinen, kun tiskiveden lämpöön käsikopelolla vertaa. Sinne se öljy kuitenkin ensimmäisenä koneesta menee.

Mitenhän se paineventtiilikansi? Csp tuotantoa, luulisi toimivan, mutta mihis se sen paineensa palauttaa? Voiko palata öljy suoraan siitä kuumempana moottoriin? Tietysti selviäisi kun työntäisi jousen väliin palikkaa että lakkaa päästämästä varmasti läpi.

Link to comment

Paineventtiilikansi leikkaa ainoastaan ylipaineet pois. On varoventtiili, joka estää esim kennon hajoamisen liian suurista paineista johtuen. Pumpn imupuolelle se öljyn palauttaa, mutta se on sitä samaa öljyä jota juuri kampikammiosta imettiin, joten ei pitäis vaikuttaa lämpötilaan.

Kansi tuntuu paineen pitävän koska sulla oli kylmänä 5 baaria.

Link to comment

Ookoo, hyvä niin.. Sopivasti nokan asentotunnistin sen kannen ruuvin kohdalla josta jousen saisi pihalle.

Mites tuo öljy 20w50 "classic motor oil" nyt sisällä, varmaan parempaakin olemassa, mutta onko tuossa hyvä viskositeetti, vai voiko sillä koittaa pelata paineita paremmiksi?

En jaksa itse askarrella letkujen väliin nippaa, käyn maanantaina hydrauliliikkeestä ostamassa niin voi tarkastaa mittarin paikkansapitävyyden mekaanisella mittarilla.

 

Yksi rulla nyt valmiina vasuri kierteillä, tietenkään mistään löytynyt lauantaina muttereita niin joutuu nekin vääntään itse. Kohta saa taas kasaan ja uusi yritys. Löytyi kaverilta siikkikone millä saadaan ahtoputkiinkin pykälät niin luulisi pysyvän sitten nekin matkassa mukana.

 

Käyn hakemassa vielä sen paistomittarin niin saan sitten lämmöistä kunnon tietoa vielä tän päivän aikana.

Edited by peruskallio
Link to comment

Noniin, lämpömittari pitää paikkansa, tänään nousi lämmöt karvaa vajaan 100 asteeseen ja samaa näytti kinkkumittarikin. Nyt oli lämpöä edessä coolerilla asti, eli öljy varmasti kiersi sielläkin. Paineet samaa luokkaa kun eilenkin.

 

Suuri ihmetyksen aihe oli remmi, jonka on täytynyt kutistua. Uusilla samanlaisilla akseleilla kuin enennenkin ei venynyt enää paikalleen. Muutama kirosana pääsi ilmoille vääntäessä! Nooh, vanhalla remmillä sitten kiertäen yksi pyörä väärältä puolelta pääsi ajamaan, mutta luisti kiihdyttäessä ja laite kävi melko paksulla seoksella.

 

Paineet pitää tulevalla viikolla varmentaa ja jos menevät noin alas, pitänee hankkia suurempi pumppu?

Onko muilla vastaavaa viritystä ja jos on niin millaisella pumpulla jos yleensäkään toimii?

Link to comment

Kannattaisiko ennen pumpun vaihtoa kokeilla öljyn vaihtoa? Aika kaukaa haettuna esimerkkinä; Syncron wasseri vinkautteli summeria kuumana tyhjäkäynnillä, mutta tauti hävisi vaihtamalla 10w-60 öljyyn (esim: http://www.motonet.fi/fi/tuote/597007/Valvoline-VR1-Racing-10W-60-5l ). Tosin lähtötilanne öljyn suhteen oli aavistuksen huonompi kuin mitä sinulla on.

Link to comment

Rajussa käytössä tästä hyviä kokemuksia.

Teboil Diamond eXtreme 10W-60

Huippuunsa hiottu, Multi-Synthetic -teknologialla valmistettu täyssynteettinen erikoisöljy tehokkaisiin korkeaviritteisiin nelitahtimoottoreihin. Kun vastassa on äärimmäinen kuumuus, kitka ja kuluminen, niin oikea valinta on Diamond eXtreme. Sen ominaisuudet ovat parhaimmillaan äärimmäistä suorituskykyä vaativassa kisa- tai katukäytössä. Normaalia paksumman viskositeetin ansiosta Diamond eXtreme kestää paremmin polttoainelaimentumia ja korkeita lämpötiloja kuin perinteiset moottoriöljyt. Tehostettu lisäaineistus suojaa moottoria kulumiselta kaikkein kovimmassakin rasituksessa.

Viskositeetti: 10W-60
Suorituskyky: API SL/CF; ACEA A3/B4; BMW-, Porsche-, VW- ja MB- performance level

Link to comment

Yllä on sellainen myyntipuhe, että sillä lähdetään seuraavaksi kokeilemaan. Ajelen nyt hetken näillä ölpillä, tuntuu ne lämmöt tuohon 110 pysähtyvän.

Olisi tuota stp:täkin purkinpohja olemassa, mutta miettii nyt arvaako sen tuonne kaataa. Jähmeetä tavaraa on kyllä, käytin sitä konetta kasatessa.

 

Lämpöihin varmaan vaikuttaa imuilman lämpökim hieman. Välijäähdytin on nyt ilman vesikiertoa, saan sen ensi viikon aikana tehtyä.

Link to comment

110 ei ole vielä katastrooffi, korkea kuitenkin. Urtsi hommissa kokeilemalla todettu että kone (laakerit) on valmiit 135 jälkeen/kohdalla. Lämpö mitattu Ö-pohjasta.

Link to comment

ei pysähtynyt 110... ajoin pätkän motaria ja 120 lasissa (lämpöä) että heilahti, aloin sitten himmailemaan. Ekaa kertaa pyöri öljyn flekti tässä yhteydessä, eli sen lämpökytkin toimii oletettavasti.

Ilmeiseti termostaatti konehuoneen läheisyydessäkin, joka siis päästää öljyn eteen vasta kun se on lämmennyt.

Ajattelin vielä pakottaa sen flektin pyörimään kokoajan ja katsoa onko mitään eroa, tuskin.

 

 

Tuli vielä mieleen, kun olarin swapissa minulle kaupattiin unohduspeltien tilalle sellaiset mallit jota kiertyvät sylinterin ympärille. Ovatko parannus vai huononnus jäähdytykseen? tavan unohduspellitkin löytyy, eikä se maailman asia olisi niitä vaihtaa jos parempi niiden kanssa kuin noilla nykyisillä.

 

 

muuten ei nyt mieleen tule miksi noin kuumana pannu käy, kaikki tiivisteet konehuoneessa uusia, tosin pakaria en ole millään pinnoittanut/käärinyt mihinkään nauhaan. Lämmönvaihtimien tilalle tein pellit, eli ne j-kirjaimen malliset alapellit on tukittu sivuilta ja pakoputki kulkee niiden ulkopuolella.

Konepelti on paljon kylmempi kuin vanhalla koneella, joka siis varmaan käynyt suurinpiirtein sulamispisteessä... tuolloin oli tiivisteistä riekaleet jäljelllä ja ölynjäähdytin puhalsi ilmansa suoraan konehuoneeseen.

 

koneen imansuodattin on kyllä suoraan sen jäähdytysilmaropellin päällä. Tila konehuoneesta niin loppu ettei muuta paikkaa yksinkertaisesti ole. luulisi sillekin silti ilmaa riittävän, ainakin konehuoneeseen on reikiä tarjolla luukussakin, ettei siitä ainakaan pitäisi olla kiinni.

 

 

 

Muuten tulee kyllä ajeltua hymy huulilla, julmasti lähtee heti alhaalta, vaikka ahtoa melko mitättömästi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...