Jump to content

Rosvouksen esto?


Guest Hannuak

Recommended Posts

Guest Hannuak

Minkälaisia varkaudenesto systeemejä olette palliksiin asennelleet?

 

Kipinän tähän kyselyyn antoi pari kotimaiseen vähemmistöön kuuluvaa hevosharrastajaa jotka ajattelivat ilmeisesti rakennella palliksesta poninkuljetusauton, onneksi satuin paikalle ja carina katosi öljysavuverhon suojassa horisonttiin. Vanhan palliksen lukothan on tarkoitettu rehellisiä ihmisiä varten, ei kai kovin kummallista taituruutta tarvita päästäkseen sisälle ja saadakseen ohjauslukon auki. Yksi pieni hidastehan olisi sellainen ratin

poikki tuleva tankolukko, vaan jos jollain olisi viisaampia ehdotuksia, olisiko?

 

 

Hannu

Link to comment

Olisiko ihan nuoruuden mopoajoilta tuttu piiloitettu sammutuskytkin paras ja halvin ratkaisu? Vaikkapa puolan virtapiuhaan, niin varmasti jää hevosharrastajilta käynnistämättä (tai sitten tarve on oikeasti suuri).

Link to comment
Guest Palloilia

Mulla on virta kytkin akun vieressä jonka aina yöksi laitan pois. kerran autossa käyty ilman murtojälkiä ja ihmetelty ilmeisesti kun virtaa ei tule ja luovutettu.

 

Kaksi eri poikki lukkoa ollut myös mutta kummakkin on liian lyhyet siihen alkuperäseen isoon rattii:D

Link to comment

No eikös se päävirta olisi ihan hyvä, mulla on juniksessa semmoinen ihan muukin turvallisuuden vuoksi.

 

Ja kun ei saa kiihottaa kansanryhmää vastaan, niin puolesta: on se sääli että 99% pilaa koko heimon maineen!

 

T.PETE.

Link to comment
Olisiko ihan nuoruuden mopoajoilta tuttu piiloitettu sammutuskytkin paras ja halvin ratkaisu? Vaikkapa puolan virtapiuhaan, niin varmasti jää hevosharrastajilta käynnistämättä (tai sitten tarve on oikeasti suuri).

 

Toi on hyvä. Jos ei tule virtaa ollenkaan, etevä rosvo etsii katkaisijaa. Puolanjohdon voi katkaista vaikka kätevästi tuhkakupin taakse sijoitetulla avaavalla kärjellä olevalla painonapilla, niin auto käy vain tuhkakupin ollessa auki. Nopea käyttää ja tulee aina helpommin itse käytettyä.

Link to comment
Guest oskuk
Olisiko ihan nuoruuden mopoajoilta tuttu piiloitettu sammutuskytkin paras ja halvin ratkaisu? Vaikkapa puolan virtapiuhaan, niin varmasti jää hevosharrastajilta käynnistämättä (tai sitten tarve on oikeasti suuri).

 

Toi on hyvä. Jos ei tule virtaa ollenkaan, etevä rosvo etsii katkaisijaa. Puolanjohdon voi katkaista vaikka kätevästi tuhkakupin taakse sijoitetulla avaavalla kärjellä olevalla painonapilla, niin auto käy vain tuhkakupin ollessa auki. Nopea käyttää ja tulee aina helpommin itse käytettyä.

 

Tai Windows tyylinen Ctrl-Alt-Del: Tuhkakuppi esillä, toinen häikäisysuoja edessä ja toinen takana ;-)

Link to comment
Guest Hannuak

Gps paikannin systeemiä olen myös miettinyt mutta yksinkertaistettuna niin että vanha kännykkä latureineen johonkin piiloon, liittymän perusmaksu alle 2€/kk, eikös tuon avoinna olevan kännykän saa virkavalta paikallistettua jos vain muilta kiireiltään ehtii. Ratin poikkitanko myös saattaisi jo näkyvyydellään ehkäistä lukkojen tai tupakkaikkunan rikkomisen.Osakaskoakin If tarjosi melko edullisesti mutta eivät osanneet (halunneet) kertoa korvaussummia totaalikatoamistapauksissa, vitutusta ei ainakaan ollut hinnoiteltu ;). Piilokatkaisijat myös ehkä hyviä, paikka vaan täytyisi olla helppokäyttöinen ja huomaamaton.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...