Jump to content

Erkki - '72 Kupla


Recommended Posts

Pitkästä aikaa! Hei vaan!

 

Kuten aina, niin tälläkin kertaa, on kuljettu yhdessä ylä- ja alamäkiä. Ohessa kuvakavalkaadia.

 

y4m9xDvWG6ZTqeupceqsK0hDEi_q2UjO1_tjDMJr

Uusia osia on kiva katsella, mutta toiminta joskus silti yllättää

 

y4mxgTtkxsWyylLf3zklsZC2tSCnZKRmGK8I9lW3

Joku tollo Rekilampi Garagen henkilökunnassa oli jättänyt FullFlown kiristämisen kesken.

 

y4mo7qBucr2wTT4oRcMAO5x-RYO5QKigxFjEsBBX

Tänään oli suuri päivä kun uskaltauduimme ihan pikitielle ja siitä konttorille

 

y4mAZbwv5hBYkuRVU6RubQd76wJCW1CiffFah1dk

Kuplaakin vissiin jännitti kun päätti sylkäistä käsijarruvivustosta painonapin kartanlukijan jalkotilaan. Luonnollisesti juuri dynamometrillä.

 

y4mbWtR-GIoNYrtj_V2odK0H_TrHnpVmvuZ7EoOO

Tämähän meni ihan kivasti. Nyt pääsee ajamaan viat pois ja näpläämään auton ajokuntoon.

  • Like 9
Link to comment
  • 2 weeks later...

Nyt hieman alkoi jo kismittää vastoinkäymiset kaasareiden kanssa. Alunperin asensin siis 36 Dellut, joita en saanut oikein käymään kauniisti. Noh, Dellorto drip -ongelmahan sieltä löytyi. Lähetin kaasarin korjaukseen ja ostin samaan aikaa toisen. Voitteko uskoa: kumpikaan ei toimi. Edelleenkin vuotaa! Tuntuu aika oudolta ja hyvin epäonniselta.

 

Tekisi mieli saada 36 Dellut toimimaan, mutta ei niin ei. Oikea puoli toimii ja vasen vuotaa. Ostanko uudet kiinalaiset? Ostanko käytetyt ja arvon niiden kanssa? Kovat jätkät sanoo: "Laita ruisku". En laita.

 

Jos jollain olisi hyviä ideoita niin tähän, kiitos, tai sitten YV:nä.

Edited by jolkkon
Link to comment
1 hour ago, jolkkon said:

Nyt hieman alka jo kismittää vastoinkäymiset kaasareiden kanssa. Alunperin asensin siis 36 Dellut, joita en saanut oikein käymään kauniisti. Noh, Dellorto drip -ongelmahan sieltä löytyi. Lähetin kaasarin korjaukseen ja ostin samaan aikaa toisen. Voitteko uskoa: kumpikaan ei toimi. Edelleenkin vuotaa! Tuntuu aika oudolta ja hyvin epäonniselta.

 

Tekisi mieli saada 36 Dellut toimimaan, mutta ei niin ei. Oikea puoli toimii ja vasen vuotaa. Ostanko uudet kiinalaiset? Ostanko käytetyt ja arvon niiden kanssa? Kovat jätkät sanoo: "Laita ruisku". En laita.

 

Jos jollain olisi hyviä ideoita niin tähän, kiitos, tai sitten YV:nä.

Jos korjattu kaasarikaan ei toimi, niin oisko ongelma joku muu kuin dellorto drip? neulaventiili ei pidä, bensapinta tai - paine liian korkea...

  • Like 1
Link to comment

Tässä on molemmissa rungoissa se ongelma, että kohokammio valuu hissuksiaan tyhjäksi ilman bensanpainettakin. Miulla ollut ihan just sama ongelma yhdessä rungossa, mutta onneksi toinen runko toimi normaalisti.

 

Tää aiheutti meille kerran urtsissa tosi kivan ongelman, kun meillä oli koeajolla pieni tankki joka oli korkeammalla kun kaasari. No yön aikana olikin sit ilmestynyt kampikammioon litratolkulla bensaa, ja ihmeteltiin kun ei oikein startannut, ja sit kun startti jaksoi pyöräyttää pari kierrosta niin joka ikisestä lävestä tuli öljyn ja bensan sekoitusta 😄

  • Like 1
Link to comment

Joskus halvemmissa (ainakin Kiinalaisissa) kaasareissa on huonosti kiinnitettyjä plommeja jotka vuotaa tai jopa puuttuu kokonaa. Porauskanavien päihin painetut tulpat (messinkiä tai alumiini) kannattaa käydä läpi.Myös kierre reijissä on ollut sellaisia kierteitä jotka on liian lyhyitä että suutin tai päätetulppa ei kiristy pohjaan asti.

Edited by Matti-Pekka
Link to comment
1 hour ago, Matti-Pekka said:

Joskus halvemmissa (ainakin Kiinalaisissa) kaasareissa on huonosti kiinnitettyjä plommeja jotka vuotaa tai jopa puuttuu kokonaa. Porauskanavien päihin painetut tulpat (messinkiä tai alumiini) kannattaa käydä läpi.Myös kierre reijissä on ollut sellaisia kierteitä jotka on liian lyhyitä että suutin tai päätetulppa ei kiristy pohjaan asti.

"Dellorto drip" on nimenomaan plommiin liittyvä ongelma. Irtoaa vanhoista kaasareista hapettumisen vaikutuksesta.Image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nyt (vasta) löytyivät mieleiset asetukset kaasareille. Onpas kiva ja leppoisa, vaikka huipputeho ei ole ihan maksimaalinen. En tarvitse niinkään huipputehoa.

 

Kone: 1776, 1:1.25, c25, 044 Panchitot portattu, CSP competition, 123 (009 asetus)

 

Kaasarit: 2x DLRA 40, 180, 120, 60. .3 ja 28 kurkut.

Edited by jolkkon
Typo
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...