Jump to content

Virtalukon vaihto


Recommended Posts

Jeps. Virtalukko kaputt. Ei käänny avain mihinkää vaikka kuinka runnoo....????

 

Eli kyseessä 63 mallin kupla jossa ei ole virtalukko siinä kojelaudassa vaan rattiakselissa sellasessa omassa kikkurassaan. Tää auto taitaa olla sellanen ameriikan viäntimalli ku on kaikkee muutakin kivaa laiteltu tehtaalla.

 

Noh tuossa ajattelin jotta vaihdetaan lukko, mutta, mutta. Se kikkare siinä rattiakselossa on kiinni mitä eriskummallisilla pulteilla, kun mikään avain ei sopinut. Itse asiassa ne näyttää niin kuin olisivat niittien kupukannat, mutta kuitenkin ne on kierretty kiinni.

 

Olettekos kummosilla vippaskonsteilla availleet noita niittikupukantaruuveja??

 

Niin ja jos olis sellaset yleispätevät ohjeet koko operaatioon kun olen ekaa kertaa virtalukkoa vaihtamassa. Jos siis noissa vanhemman mallin lukoissa joitakin muita sudenkuoppia vielä löytyy??

Link to comment

Jup. Kaverin isä joka aikoinaan näitä volkkareita huolsi ammatikseen muisti et siellä on sellaset katkeevat pultit.

 

Anto mulle ohjeeks jotta lyöntitaltalla ja vasaralla sais mahdollisesti pyöräytettyä löysäks. Toinen vaihtoehto jotta laittais kaks mutteria pänniin sinne keulan tavaraluukun puolelle ja vääntäis niillä auki. Onnistuu jos ruuvien jenkaa tarpeeks näkyvissä. Pitäis kuulemma saada ensteks löysäks ja sit pitäis pystyä pyörittään ihan sormivoimin. Epäilyttää tuo sormivoin kohta noissa ohjeissa ku autolla jo melkein 50v ikää.

 

Raportoidaan myöhemmin kuin homma onnistui.

Link to comment

Hoblaa,

 

Auttakkee apinaa kun homma ei toimi.

 

Virtalukko tosiaan lähti kaverin isän neuvoilla irti, mutta uutta tahi ehjää käytettyä ei saa tilalle mistään.

 

Tuo on kait erikoinen malli kun on noin vanhassa autossa rattilukko sun muut systeemit. Jos jollakin on toimiva ylimääräisenä niin voisin jopa ostaa sellaisen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...