Jump to content

Junisproject "Taneli"


Guest Protege

Recommended Posts

Guest Protege

Laatikoita selailin ja yksi kupponenhan sieltä pöllähti, eli jostain jos löytäisi muutkin kolme.

Itsellä niitä ei ole.

Lattiapellit tulivat paruzzilta.

 

post-5273-13888368156525_thumb.jpg

Link to comment

Täh

 

On noita juniksen akseleita usempia tullut purettua ja useampi makaa vieläkin purkamatta mutta tuollaisia en ole ennen nähnyt. Mutta kait se on myönnettävä että väärässä olin että kyllä sinne ilmeisesti kupit kuuluu ainakin johonkin vuosimalliin.

Link to comment
Guest Protege

Tässä meinasi olla tilanne päällä kun suoristeli rattiakselin putken päätä.

 

Siellähän oli laakeri..

Varmaan kelpais joku laakeri sinne mittojen mukaan.

Täytyy vaihtaa jollei ratti pysy käsissä.

Sain vaseliinin avulla kuulat ja pikkasen haljenneen holkin takaisin putkeen.

 

En tiedä miten laillista, mutta suojaputki oli irrallaan kun putkea joutui ehjäämään

isommalla putkella lattiatason korkeudelta.

 

post-5273-13888368252072_thumb.jpg

 

Sitten pääsi laittamaan simpukkaa ja poljinta kohdilleen.

Apparin puolen etunapa tuli myös koitettua shimmattuna paikalleen.

Ja tietenkin kun ei kokonaan ole purkanut niin pystytapin alalaakerista

löytyi välystä.

 

post-5273-13888368253557_thumb.jpg

Link to comment
  • 4 months later...
Guest Protege

Missähän tota puslaa sattuis olee hyllyssä, odoteltu 4kk, ei taida olla tulossa.

 

http://www.ebay.com/itm/VOLKSWAGEN-SUSP ... 92&vxp=mtr

 

post-5273-13888369769763_thumb.jpg

 

Eipä tämä ole muutenkaan edennyt. Konehuoneeseen pikkuisen pensselöity ruosteenestopohjaa.

 

Mietin pari päivää sitten projektin jatkamista, täytyy ensin löytää auton kantakortti,

muutenhan autoa ei katsastetakaan, ei riitä pelkkä "metsäluovari", vaan todettava että on ollut joskus Suomeen rekisteröitynä,

samalla saa myös muuta rekisteritietoa.

Link to comment

 

Mietin pari päivää sitten projektin jatkamista, täytyy ensin löytää auton kantakortti,

muutenhan autoa ei katsastetakaan, ei riitä pelkkä "metsäluovari", vaan todettava että on ollut joskus Suomeen rekisteröitynä,

samalla saa myös muuta rekisteritietoa.

 

trafile valmistenumerolla selvityspyyntö, näin sain kadettiin hommattua kantakortin. maksaa muistaakseni 20-30e.

Link to comment
Guest Protege

Ei löytynyt Trafilta tässä tapauksessa.

 

Eli ehkä ollut Hankasalmella viimeksi ajossa, odotellaan pari viikkoa löytyykö korttia Keski-Suomen kortistosta,

tämän jälkeen, mikäli sitä ei ole, voi koittaa vielä Kuopion kortistosta, jonka lääniin Hankasalmi on ennen kuulunut.

 

Tämän jälkeen otetaan tarjouksia vastaan, jos joku pihalleen täysinhitsatun koristeen haluaa.

Ottaa vaikka katon pois, täyttää mullalla ja tekee siitä kukkapenkin.

Link to comment
Ei löytynyt Trafilta tässä tapauksessa.

 

Eli teit kyselyn trafille, eikä löytynyt?

Trafin rekisteristä löytyy ajoneuvoja valmistenumeron perusteella vuodesta 1975 ja rekisteritunnuksella vuodesta 1966 lähtien.

Oliko sulla tietoa mikä on ollut ajoneuvon rekisterinumero? Valmistenumero kuitenkin löytyy..

http://www.trafi.fi/palvelut/rekisterit ... apalveluna

 

Eli ehkä ollut Hankasalmella viimeksi ajossa, odotellaan pari viikkoa löytyykö korttia Keski-Suomen kortistosta,

tämän jälkeen, mikäli sitä ei ole, voi koittaa vielä Kuopion kortistosta, jonka lääniin Hankasalmi on ennen kuulunut.

Suomen Automobiili-Historiallinen Klubi ry on tehnyt kartoituksen käytöstä poistettujen ajoneuvojen rekisteröintitiedoista vuosilta 1922–1965. Niitä on säilynyt noin 2 miljoonaa kantakorttia. Kantakorttien sisältämät tiedot ovat usein välttämättömiä, kun vanha ajoneuvo yritetään saada takaisin rekisteriin ja museoajoneuvoksi. Suurin osa näistä kantakorteista on SAHK:n alueyhdistysten hallussa. Löytyneen kantakortin kopiosta veloitetaan 30 euroa kulujen kattamiseksi. http://www.sahk.fi/19

 

Tämän jälkeen otetaan tarjouksia vastaan, jos joku pihalleen täysinhitsatun koristeen haluaa.

 

VARATTU, ei tarvitse kysyä tai tarjota muille =)

Pihassa ja tallissa tilaa, nouto onnistuu...

Link to comment
Haitko varmasti oikeilla tiedoilla? Hain itse ekana pikkuisen väärin menneellä runkonumerolla ja sitte tarkistin niin löytyi kantakortti.. Ei sen pitäis oikein mihinkään hävitä jos on rekisterissä ollu 1900 luvulla..

 

Ei tässä vielä luovuteta ennenkuin kortistot on plärätty

 

Ootteko löytäneet kantakortin pelkän runkonro:n perusteella? Sanoivat

Turun ja Porin lääninhallituksen yhteisarkistosta että pitää olla rek.nro tiedossa että alkavat etsiä, saa itse kyllä mennä penkomaan kortistoa. Pitää vielä kysyä pystyykö ne kortit käymään minkälaisessa ajassa läpi vai joutuuko siellä koko ens kesäloman viettää..=)

Link to comment
Haitko varmasti oikeilla tiedoilla? Hain itse ekana pikkuisen väärin menneellä runkonumerolla ja sitte tarkistin niin löytyi kantakortti.. Ei sen pitäis oikein mihinkään hävitä jos on rekisterissä ollu 1900 luvulla..

 

Ei tässä vielä luovuteta ennenkuin kortistot on plärätty

 

Ootteko löytäneet kantakortin pelkän runkonro:n perusteella? Sanoivat

Turun ja Porin lääninhallituksen yhteisarkistosta että pitää olla rek.nro tiedossa että alkavat etsiä, saa itse kyllä mennä penkomaan kortistoa. Pitää vielä kysyä pystyykö ne kortit käymään minkälaisessa ajassa läpi vai joutuuko siellä koko ens kesäloman viettää..=)

Itse ymmärsin joskus niin että ne kortit ovat rekkarien mukaan lajiteltu ja tästä johtuen yksittäisen kortin löytäminen runkonumeron perusteella on todella suuritöistä.

Link to comment
Haitko varmasti oikeilla tiedoilla? Hain itse ekana pikkuisen väärin menneellä runkonumerolla ja sitte tarkistin niin löytyi kantakortti.. Ei sen pitäis oikein mihinkään hävitä jos on rekisterissä ollu 1900 luvulla..

 

Ei tässä vielä luovuteta ennenkuin kortistot on plärätty

 

Ootteko löytäneet kantakortin pelkän runkonro:n perusteella? Sanoivat

Turun ja Porin lääninhallituksen yhteisarkistosta että pitää olla rek.nro tiedossa että alkavat etsiä, saa itse kyllä mennä penkomaan kortistoa. Pitää vielä kysyä pystyykö ne kortit käymään minkälaisessa ajassa läpi vai joutuuko siellä koko ens kesäloman viettää..=)

Itse ymmärsin joskus niin että ne kortit ovat rekkarien mukaan lajiteltu ja tästä johtuen yksittäisen kortin löytäminen runkonumeron perusteella on todella suuritöistä.

 

 

niin, soitin trafikille ja ne siirti mut johonki toiseen pisteeseen ja kerroin haluistani ja pyytivät runkonumeron ja sanoivat postissa tulevan laskun ja tiedot. Näin tapahtui ja tiedot tuli.. Alkuperäinen rek numerokin oli..olisha se kiva saada tuo romukasa siihen pisteeseen että sais kilven..

Link to comment

niin, soitin trafikille ja ne siirti mut johonki toiseen pisteeseen ja kerroin haluistani ja pyytivät runkonumeron ja sanoivat postissa tulevan laskun ja tiedot. Näin tapahtui ja tiedot tuli.. Alkuperäinen rek numerokin oli..olisha se kiva saada tuo romukasa siihen pisteeseen että sais kilven..

 

Lajittelutapa saattaa riippua myös siittä missä ne kantakortit on varastoituna.

Link to comment

Soitin tänä aamuna trafille,sielt elämäänsä kyllästyny rouvas henkilö käski mennä suomi.fi osotteeseen ja täyttää hakemuksen. Jonku sieltä löysin ja täytin,nyt ootellaan löytyskö viel jotain.

Link to comment
Soitin trafiin viime viikolla, annoin -65 runkonumeron ja rekkarin. Kantakortti lapasessa tänään. Ollut viimeksi leimassa -75 ja katsastuskonttorilla ei mitään tietoja autosta.

 

 

tälleen se on mullakin toiminut,ei oo tullu mieleenkään täyttää mitää lappuja!

hassua mite aikaseen näitä tippuu pois liikenteestä...oma ollu jopa 82 asti ajossa..

Link to comment
Soitin trafiin viime viikolla, annoin -65 runkonumeron ja rekkarin. Kantakortti lapasessa tänään. Ollut viimeksi leimassa -75 ja katsastuskonttorilla ei mitään tietoja autosta.

 

katastuskonttorin tiedot loppuu jonnekkin 1990 luvun seutuville. mun kadetti oli poistettu 1986 ja sitäkään ei löytynyt konttorintietoista.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest Protege

Ettepä saa autoa kukkapurkiksi.

 

Ihme palvelu trafilla, jos hakee väärällä lomakkeella, niin ei välttämättä saa kuin pahoja painajaisia öihin.

 

Tein uuden haun, ja taisin hakea ensimmäistä rekisteritunnusta runkonumerolla.

 

Ja eilen tuli laatikkoon kopio kantakortista.

 

vuosimalli -66 ja ensimmäinen tunnus muistasakseni MOR-71 tai jotain sinnepäin.

 

Projekti jatkukoon.

Link to comment
Guest Protege

Rekisterikortti kertoi auton olleen Primula Oy:llä. Elintarvike- ja ravintola-alan perheyritys. Hakeutunut viimevuonna konkurssiin.

 

Ilmeisesti jauhonkuljetuskalustoa :D

 

Logohan ovessa oli

 

post-5273-13888369988405_thumb.jpg

 

Ja internetiä hieman selaillen...

post-5273-13888369988809_thumb.jpg

Link to comment
Ettepä saa autoa kukkapurkiksi.

 

Ihme palvelu trafilla, jos hakee väärällä lomakkeella, niin ei välttämättä saa kuin pahoja painajaisia öihin.

 

Tein uuden haun, ja taisin hakea ensimmäistä rekisteritunnusta runkonumerolla.

 

Ja eilen tuli laatikkoon kopio kantakortista.

 

vuosimalli -66 ja ensimmäinen tunnus muistasakseni MOR-71 tai jotain sinnepäin.

 

Projekti jatkukoon.

 

näin ne selvii paperittomat autot ja yms ;)

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Protege

Sidepulttien suojakupit on karanneet johonkin laatikon pohjalle.

Onkohan tuosta ylimääräisestä rasvasta haittaa vai hyötyä?

 

post-1142-0-77722800-1388946822_thumb.jpg

 

Itse päättelin, että etujarrut kasataan näin.

Kengät vastakkain

post-1142-0-36112600-1388946848_thumb.jpg

 

Jouset ristiin

post-1142-0-61613900-1388946857_thumb.jpg

 

Sitten flipataan toinen kenkä

post-1142-0-55643900-1388946869_thumb.jpg

 

Ja paikalleen.

post-1142-0-58542800-1388946880_thumb.jpg

 

Sitten meni pari litraa jo ruosteenestoa, aika hidasta ja käsiä puuduttavaa maalata ylöspäin pensselillä joka paikka.

post-1142-0-03739800-1388946898_thumb.jpg

 

post-1142-0-88346200-1388946915_thumb.jpg

 

Tässä vaiheessa on hyvä muistaa ennen massausta hitsata käsijarruvaijerien suojaputket palkkeihin kiinni.

Se on ikävä homma, jos mäkeen parkkeerattuna lähtee putket ja auto ojan pohjalle.

Ennen hitsausta oli tietysti asennettava vaijerit paikoilleen ja säädettävä käsijarrun säätö aukiasentoon ja takaa linkut vapaaksi.

 

post-1142-0-93881800-1388946934_thumb.jpg

 

Tänään meni keskiosien massaukseen neljä purkkia ruiskumassaa ja kaksi purkkia kiveniskua pyöräkoteloihin.

 

Huono tuollanen sivunostin, kun pitäisi jotenkin myös ramppien takaa päästä alusta suojaamaan.

Ei muutakuin auto pyörilleen ja alle konttaamaan tai sitten nostan keulaa ja perää vuorotellen aina toinen akseli nosturilla.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Protege

Hiljaista on palstalla projektien suhteen tai sitten kaikki tekee niin, ettei kertomuksia kerkeä rustaamaan.

 

Hiljaista on täälläkin ollut kun töitä tehdessä viikonloputkin ei ole oikein kerennyt väsäämään vaikka hyllyt notkuvat asentamattomia osia.

 

Tankki paikoillaan ja startin paksu pusla.

 

post-1142-0-31863200-1391880142_thumb.jpg

 

Ja tilattu korkki.

 

post-1142-0-08731600-1391880178_thumb.jpg

 

Kiireessä ei ehtinyt kuin mallata peiliä :D

 

post-1142-0-65364700-1391880213_thumb.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest Protege

post-1142-0-39825100-1393940269_thumb.jpg

 

Taka-akseli valmis, tuntui poskien shimmaus olevan kahdella tiivisteellä ok.

Miettii sitten aikanaan uudestaan, jos laatikko yleensäkään pelaa, ihan arpalaatikko.

 

Tai ei tää perä ihan valmis ole, alennusboksiin öljyä, niin vuotaa latan takaa. Rekele.

 

Paljonko tulee öljyä noihin bokseihin niinkuin puolelleensa?

Olisinko lukenut jostain, että puoli litraa?

 

EDITTII Löytyi, ilmeisesti määrä onkin 2,5dl

Edited by Protege
Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest Protege

Alennusboksin vuoto poistettu, laatikkoon ja noihin oljyt sisälle.

 

Sitten tullut mallattua startti ja kone paikoilleen.

Nähnyt samalla miten joutuu vaimenninta muuttelemaan kun ei noin sovi pitkittäispalkin alle.

 

post-1142-0-40937400-1395255275_thumb.jpg

 

post-1142-0-57245300-1395255326_thumb.jpg

 

post-1142-0-81712100-1395255341_thumb.jpg

 

Pääsylinteri paikalleen, älkää ottako oppia näistä jarruputkien vedoista.

 

Jarrujen ilmausta pari tuntia, ja just ennenkö luovutin, alkoi ne pelaamaan.

 

post-1142-0-59741100-1395255360_thumb.jpg

 

Vaihteensiirtotanko mallia oma. Ja lisää rumasti laitettuja jarruputkia

 

post-1142-0-69349800-1395255410_thumb.jpg

 

post-1142-0-87336400-1395255429_thumb.jpg

 

Sitten vielä sähköjä hiplaillen

 

post-1142-0-30838400-1395255466_thumb.jpg

Link to comment
Guest Protege

Luin tuosta viereiseltä kuplakertomukselta, että tarttis varmaan toisen paineasetelman kun koneessa on keskirenkaaton asetelma ja laatikossa ei ole laakerille keskitysholkkia.

Link to comment
Guest Type123

Luin koko topicin neljä sivua läpi ja pitää kyllä nostaa hattua Protegelle todella kovasta, hienosta & hyvästä työstä. Niin ikään oli hienoa lukea että auton paperihommat saatiin kuntoon ja tämä saadaan kilpiin. 

Tsemppiä loppusuoralle!

Link to comment
Guest Protege

Työtä ollut kyllä hyvästi ja kovasti muttei kaikki varmaan niin nätisti.

 

Sit otettiin ittee niskasta kii ja tein nämä kauan odottaneet ikkunamuutokset. Tää olis ollut niin ruma tuolla leveällä takalasilla.

 

post-1142-0-83462400-1395511830_thumb.jpg

 

post-1142-0-74367800-1395511835_thumb.jpg

 

post-1142-0-19392100-1395511842_thumb.jpg

 

post-1142-0-00505500-1395511847_thumb.jpg

 

post-1142-0-84163600-1395512450_thumb.jpg

 

post-1142-0-96180900-1395511851_thumb.jpg

 

Vielä joutu paikkaamaan nuo poistuneiden ilmanpoistoaukkojen jättämät kolot.

 

post-1142-0-08841000-1395511856_thumb.jpg

 

post-1142-0-47859200-1395512424_thumb.jpg

 

post-1142-0-71749700-1395511860_thumb.jpg

 

Aiemmin melkein halkaisin toisen tavaratilan ovista pystysuunnassa keskeltä kun eivät oikein mahtuneet oviaukkoon,

mutta onneksi keksin laikan verran kaventaa b-pilaria sopivasta kohtaa ja näin ovet sai sopimaan etteivät olleet toisissaan kiinni.

Tällästä hienosäätöä.

 

post-1142-0-89988300-1395511865_thumb.jpg

Link to comment
Guest Protege

Täytyy ensitalvena ostaa orkkis sivulasit vielä ja kötöstellä niihin vaikka palliksen takaluukkujen ikkunapokkauksista reunat. Saa paremman näköiseksi sitten suorilla laseilla. Mutta kun noita kaarevia lasejä löytyi niin mennään ainakin tämä kesä näillä.

 

Kyllä tällä pitää yksi reissu tänäkesänä saada ajetuksi.

Link to comment
Guest Protege

Huomenna voisi olla hieman suurempi päivä.

 

Moottori sähköistetty ja putkisto valmiina.

 

post-1142-0-20493700-1395594151_thumb.jpg

 

Piuhat selvitelty ja öljyvalo palaa jo.

Sen verran käänsin avainta, ettei ensin startatessa tapahtunut mitään,

startissa olikin kaksi mahdollista paikkaa herätteelle, mikälie se toinen oli.

 

post-1142-0-81937600-1395594157_thumb.jpg

 

Huomenna sitten starttaillaan bensan kanssa..

Hirmuisesti ei autoa viitsi ajamalla siirtää jos tässä on se väärä asetelma kytkimessä.

Link to comment

Luin tuosta viereiseltä kuplakertomukselta, että tarttis varmaan toisen paineasetelman kun koneessa on keskirenkaaton asetelma ja laatikossa ei ole laakerille keskitysholkkia.

Mulla oli kuplassa ostettaessa samanlainen ei-yhteensopiva kytkinpaketti. 100 km kesti ajoa ja säädön jälkeen toiset 100, sitten oli painelaakeri palasina.
Link to comment
Guest Protege

Maalaustesti, RAL5024, pastellinsininen, liuotinväri ja mattalakkaa, eipä ollut matasta tietoakaan,

onneksi tuli nyt testattua eikä sitten suoraan autoa maalatessa.

 

Värisävy on näin sisätiloissa nähtynä ja kuvattuna harmaampi kuin ulkona luonnonvalossa.

 

post-1142-0-50640900-1396035199_thumb.jpg

 

Viikon verran vielä pohjien tekoa, ja sitten maalaustöihin, tähän mattaamiseen keksittävä vain joku ratkaisu ensin.

Link to comment
Guest jamppa

Noissa mattalakoissa/mattauspasta lisätty maalin sekaan,on välihaihdutus ajat oltava riittävän pitkiä.Toi kiilto voi johtua liian lyhyistä haihdutusajoista,tai ylivahvasta lakkakerroksesta.Itselle joskus käyny samoin ,että ei mattaantunut.Kyselin asiaa maaliedustajalta ,ja edellä mainitut asiat se  sanoi vaikuttavan mattaantumiseen.Jos alla liuotin 1k basic niin onhan sen liuottimen haihtuminen voinu sekoitta lakantoimintaa ,jos basic jäänyt hieman kosteaksi?

Link to comment

Urho kuppelin maaliin pyysiin maalikaupasta "maksimimäärän matta-ainetta". Maaluksen jälkeen hurja kiilto ihmetytti, mutta muutaman pesun ja kalenterikuukauden jälkeen ei kiillosta ollut tietoakaan. Tiedä sitten mistä johtui...

Link to comment

Mun mielestä tuo ois järkevin maalata ihan normi akryllillä ilman lakkaa. Paljon helpompi. Dupont antaa ihan siinä värin sekotus vaiheessa oikeen määrän mattapastaa, eikä tarvi mitäån lisäillä erikseen. Kaikki mattavärit ja lakat mitä oon maalannu matottuu kunnolla useempien päivien kuluttua. Htracingin laho topikissa on kuvia dupontilla suihkitusta kuplasta. Heseltä koillismaan erikoisväri saa kans hyvää mattamaalia, suihkin sillä 181sen joskus. Kannattaa kysyä sieltä.

Link to comment
Guest Protege

Oliskohan tämä sitten helpoin ratkaisu:

 

http://www.maalikauppa.org/imron-elite-pintamaali-puolikiiltava-himmea-p-1266.html

 

Edellinenkin bussi maalattiin akryylivärillä ja kyllä oli helppoa, aivan eri sarjaa kun metallivärit ja lakkaukset.

 

Ei taida noihin vaan RAL koodit kelvata, niin täytyy kaivella dupontin omat koodit, ehkä N7944 ja H8031 olis ihan volkkarien omia sävyjä ainakin tämän sivun mukaan:

 

http://www.uniquecarsandparts.com.au/colour_swatch_volkswagen_1981A.htm

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...