Jump to content

Reilukerho


Guest lergei

Recommended Posts

Uusi jäsen kerhoon on tämä Kari Turtiainen Janakkalasta. Laittoi bussin huutonettiin heti kun oltiin sovittu kaupoista näyttöä vailla, ilmoittelee sitten edellisenä iltana että Volsusta on tehty huuto. Jumal.. tällee ei vain tehdä!

Link to comment

Mä sovin kesällä puhelimitse kaupat kolmosvariantista, ja tarjosin käsiraha/varausmaksua mutta ei kuulemma tarvinnut. Sitte ku sovittu noutopäivä lähesty (myyjä ei ollu aiemmin kotona), ja otin myyjään yhteyttä, niin auto olikin jo myyty, oli joku halunnu maksaa koko summan heti, ja sepäs olikin yllättäen käynyt. Oisinhan mäkin voinu sen heti maksaa, jos oltais näin sovittu, mutta ja mutta...

 

nimimerkillä Silloin Vitutti

 

Ei vituta enää, ens keväänä tallista rullaa yks tai kaks viiskytlukusta volkkaria ulos. Siitä suivaantuneena.

Link to comment

Tää on normitoimintaa Volkkaripiireissä ja varmaan muissakin.

Kaverin junis ostettiin kans toisen nenän edestä. Olivat sopineet että tulee katsoon seuraavana päivänä,

mut me ostettiin pois samantein :) Tääkin kuultiin myöhemmin kun kaverille kerroin että ostettiin tuollanen junis ja

kaveri oli ollut se kuka oli sopinut kaupat liki kokonaan edellisenä iltana.

Link to comment
Mä sovin kesällä puhelimitse kaupat kolmosvariantista, ja tarjosin käsiraha/varausmaksua mutta ei kuulemma tarvinnut. Sitte ku sovittu noutopäivä lähesty (myyjä ei ollu aiemmin kotona), ja otin myyjään yhteyttä, niin auto olikin jo myyty, oli joku halunnu maksaa koko summan heti, ja sepäs olikin yllättäen käynyt. Oisinhan mäkin voinu sen heti maksaa, jos oltais näin sovittu, mutta ja mutta...

 

nimimerkillä Silloin Vitutti

 

Ei vituta enää, ens keväänä tallista rullaa yks tai kaks viiskytlukusta volkkaria ulos. Siitä suivaantuneena.

 

Niin ja kannattaa aina maksaa varausmaksu koska periaate menee niin että käsirahaa ei myyjän tarvitse palauttaa jos tuote vastaa myyjän kuvausta jos haluatkin perua kaupan. Mutta varausmaksu täytyy palauttaa jos kauppoja ei synnykkään.

Link to comment
Aihetta sivuten, vieläkös se on niin, että yksityisen automyyjän vastuut ja velvollisuudet loppuvat, kun perävalot katoaa näkyvistä?

 

Eikös se niin ole jos ei jotain erikseen ole sovittu ja paperille allekirjoitusten kera laitettu.

Link to comment
Tukeeko tota yksityisten välisessä kaupankäynnissä jokin lakiteksti? Periaatteet ku nimenomaan näissä jutuissa on vähä ailahtelevat, kadoksissa tai ainakin myyjällä ja ostajaehdokkaalla eriävät...

 

Sittä en sitten ole ihan 100% varma mutta ainakin liikeiden osalta homma menee näin ja siihen pitäisi joku lakitekstikin löytyä.

Link to comment

Itsellä haaveilu puolelta löytyy parin vuoden sisään, hienoja ovaaleja-swittereitä-splittejä.

Kaikissa sama stoori ja sama kaveri, joka ei voinut odottaa 1-2-3 kuukautta että saan ostettua :(

Meni ryöjäke myymään muille kysymättä multa lupaa, vaikka olin ajatellu ostaa ne...

Välillä harmittaa vietävästi nähdä ne autot liikenteessä.

 

Ostamisella ja ostattelulla on vissiin eroa

 

-Pete-

Link to comment

Ainoa periaate mitä noudatan on se että mitään käsirahoja en maksele tuntemattomille yksityisille. Jos on sovittu että tuote ja raha vaihtaa omistajaa 2n päivän kuluttua niin mitä se nykyään tarkoittaa? Siinä jo on tekemistä että saa auton ja trailerin varattua siksi pväksi.

Link to comment

Ettei jää keskustelu vaan marinaksi, niin kerronpa että menee kaupanteko välillä rehdistikin:

 

Ostin jokunen vuosi sitten Ghian Keski-Suomesta. Soiteltiin ensin muistaakseni sunnuntaina ja sovittiin, että tulen seuraavaana viikonloppuna käymään. Menin ja sovittiin hinnnasta ja kaveri lupasi katsastaa auton seuraavan viikon aikana, jotta pääsisin ajamaan kotiin. Kun sitten seuraava lauantai tuli, ajelin kaverini kanssa muutamat sadat kilometrit rahat taskussa hakemaan autoa. Viimeiseksi pihasta lähtiessäni sain monien kaupanpäälliskirjojen ja tarvikkeiden lisäksi matkaan lapun, joissa oli kolmen muun ostajaehdokkaan nimet, puhelinnumerot ja tarjoukset (kaikki 200-500 e isompia kuin sopimamme ja maksamani). No lappu taisi lentää roskiin, koska en ollut pikavoittoa vaille.

 

Oli kyllä ollut autonsa kanssa jossakin kirjassa, muttei myyjä ollut varsinaisesti volkkariharrastaja ja ilmoittelikin autosta muistaakseni Veteraaniautopörssissä näitten palstojen sijaan.

Link to comment

Ostin tällä viikolla pakun. Illalla jätetystä ilmoituksesta oli ollut soittelijoita ja tekstareita pitkin yötä, mutta aamulla olin ensimmäinen kelle vastasi. Lupasin hakea pois seuraavana päivänä. Ei ollut myyjä saanut ilmoitusta pois ja oli vielä ollut kyselijöitä pitkin päivää ja tarjouksia jätetty. Vaan mies piti sanansa (niin kuin Mies pitää), hain auton sovitusti pois, maksoin ja sain hyviä vihjeitä päälle.

 

Mutta on niitä ohareitakin tehty. Tässä taannoin hieman pisti riepomaan kun ajelin Oulusta pääkaupunkiseudulle traileri perässä hukkareissun. Mutta oppiihan sitä aina jotain.

Link to comment
Guest UMK Seppelin

Voin todistaa tuon Simon väitteen! Kerran Simo odotti tallissa viikon ostajaa ja joi siinä mäyräkoiran jos toisenkin.

Ei tullut ostajaa ja Simokin oli muutamaa saturaista köyhempi :)

- Simo kyllä jaksaa odottaa ostajaa, jos ostaja laittaa vaikka neljä kopallista keskaria käsirahaksi!

Link to comment

Taannoin ostin tuon miran itselleni. (en naista) Myyjä lupasi varata mulle vaikka multa puuttui koko summa. Myyjää joku pommitti jatkuvasti ja tarjosi yli mun hyväksytyn tarjouksen mutta myyjä sitkeästi vastas että on varattu. Soitti vielä ja kysyi että ilmottaako sille että on myyty, ettei kyselisi enää. Myyjä sanoi ettei ole kiire hakea pois. Meni vissiin reilu kolmisen viikkoa ja sain miran haettua kotiin. Tämä jos joku on rehtiä kaupankäyntiä.

Link to comment

Itsellä kävi silleen, että selailin nettiautoa ja huomasin kuppelin soitin myyjälle ja sovin kaupat ja hakemisen 1,5 viikon päähän. En maksanu varaus/käsirahaa, myyjä laitto viestiä parin päivän päästä, että älä ihmettele ku autopoistuu myynnistä puhelin soi kuulemma yötäpäivää.

Link to comment

Minullakin hyvä kokemus, jossa myyjän sana piti prikulleen. Sovimme kaupat n. 10 päivän päähän, kun välimatkaa oli satoja kilometrejä ja minulla tulossa reissua siihen suuntaan. Otin kärryn mukaan ja kaupan kohde vastasi täysin kuvausta, joten raha vaihtoi tällöin omistajaa. Oli joku muukin minun jälkeeni kysellyt, mutta myyjä kertoi sanoneensa siihen suuntaan: "Minähän saisin kusipään maineen, jos menisin perumaan jo sovitut kaupat".

 

Edellä olevia kertomuksia kun lukee, tulee siihen johtopäätökseen, että suurimassa osassa tapauksista suullisesti tehty sopimus pitää, vaikka pikavoittojakin olisi tarjolla maineen kustannuksella. Ehkäpä Suomi juuri siksi onkin - puutteistaan huolimatta - niin hyvä maa asua kuin se on...

Link to comment
  • 3 weeks later...

Itsellä pääsääntöisesti myynti palstan kautta toiminut jees mutta...

Kaikista eniten alkaa vituttamaan osien varaajat, jotka lähettävät yyveenä viestin=

 

Otan tämän.

 

Onko myyjä "Reilukerholainen" jos venttaa 2kk ja yksipuolisen varauksen jälkeen laittaa osan uudestaan myyntiin?

 

Yleensä "ostajaa" tavoittelevat viestit jäävät junnaamaan johonkin paska-sähköposti laatikkoon, josta mahdoton tavoittaa...

Tälläkin hetkellä 2 vastattua viestiä varaajille lähtevissä...

 

-Pete-

Link to comment

No minä en varaa kellekkään mitään se joka viitsii soittaa ja tulla kipinkapin hakemaan saa tavaran..on niin monta ohari/tekstiviesti ostajaa vuosien saatossa ollut että..ei enää varauksia mistään.Paitsi tietenkin parhailta kavereilta joita voi lyödä turpaan jos tekee oharin:)

Link to comment
Itsellä pääsääntöisesti myynti palstan kautta toiminut jees mutta...

Kaikista eniten alkaa vituttamaan osien varaajat, jotka lähettävät yyveenä viestin=

 

Otan tämän.

 

Onko myyjä "Reilukerholainen" jos venttaa 2kk ja yksipuolisen varauksen jälkeen laittaa osan uudestaan myyntiin?

 

Yleensä "ostajaa" tavoittelevat viestit jäävät junnaamaan johonkin paska-sähköposti laatikkoon, josta mahdoton tavoittaa...

Tälläkin hetkellä 2 vastattua viestiä varaajille lähtevissä...

 

-Pete-

 

 

No minä en varaa kellekkään mitään se joka viitsii soittaa ja tulla kipinkapin hakemaan saa tavaran..on niin monta ohari/tekstiviesti ostajaa vuosien saatossa ollut että..ei enää varauksia mistään.Paitsi tietenkin parhailta kavereilta joita voi lyödä turpaan jos tekee oharin:)

 

Olen samaa mieltä kummankin kanssa, olen oppinut vuosien varrella ettei mikään ole myyty ennen kun tavara ja raha on vaihtanut omistajaa

 

Tämä viesti tai soitto "otan tämän" en ymmärrä jos sen jälkeen ei tapahdu mitään, parhaillaan yksi mies on ollut tasan viikon verran ajamassa Porvoosta Espooseen ostamaan mun cookie cutterit, ei ole näkynyt vielä eikä vastaa puhelimeen, miten kauan pitäisi odottaa?

 

No tänään vanteet menee seuraavalle ostajalle, en viitsi vaivautua enempää muutaman sadan euron kaupan takia, eniten harmittaa kun pakkaa ja lähettää jonka jälkeen postista tulee lappu että vastaanottaja ei ole lunastanut pakettia, tämäkin on tullut koettua :-(

 

Näitä nyt ikävä kyllä tuntuu tapahtuvan kokoajan, mutta pääasiassa 9xxfin.com ja volkkaripalstalaisten kanssa käy hyvin ja itse on oppinut / tullut varovaisemmaksi

 

Dennis

Link to comment
eniten harmittaa kun pakkaa ja lähettää jonka jälkeen postista tulee lappu että vastaanottaja ei ole lunastanut pakettia, tämäkin on tullut koettua :-(

Tän takia oon lopettanu koko posti/bussiennakkoleikin. Raha tilille ja kun raha näkyy niin tavara lähtee matkaan.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...