Jump to content

Outlavi


NordBling

Recommended Posts

Tänään akseli kaventui ja koppa keventyi. Kiitos Valto ja erityiskiitos Rufus :-) Ihan hirveesti ei massoja enää kopassa oo, mut nysväämisessä palaa aikaa. Kaikki ikkunat ja tiivisteet on ny veks. Öpaut kaikki korin korjauspalat alkaa olemaan tontilla, astinaludat vaan uupuu, unohtu tilata...

 

Moottorin osat alkaa ja olla kaikki olemassa, senkin kasaus vois pikkuhiljaa alkaa.

 

Laatikkoon ois nyt etsinnöissä 4.125 välitys, tai koko toosa. Samoin lyhyistä suojaputkista on pulaa. Auttakee...

 

Kuvia ei tänää tullu otettua, mut laitetaa tähän jotain, ku ette te kumminkaa tekstejä lue, kuvia vaa kattelette.

 

1321987416_half_vw_beetle.gif

Link to comment

Tänää oli sitte alustamassaa silmissä, hiuksissa, ja vaikka missä. Kaula-aukosta tietty paidan sisäänki ----> rintakarvat ruostesuojattu. Ja seon pojat ny sillai että tää koppa on vedettävä pellille jos meinaa hyvän saada. Ruosteet saumoista ja mistä sitte löytyykään pitää puhaltaa samalla...

 

Parit korjauspellit tuli tilattua ja, mm takahelma, josta tehään mallia irrotetava. Oisko tähän mahollista saada kuvia eri variaatioista?

Link to comment
Itse näkisin irtoperän ja irrotettavan takahelman hieman eri asioina. Toisen tekisin huoletta, toista en tekis toista kertaa.

 

Kumpi oli häjympi vaihtoehto? Omasta kokemuksesta irtoperä on kyllä muuten tosi hyvä mutta vielä kun sen sais tiivistettyä jollain hyvällä pysyvällä lopputuloksella joka kestää irrottelua ja kiinnittelyä eikä tarvi joka kerran jälkeen erikseen sen tiivistyksen kanssa painia. Jere joskus sanoi kokeilleensa H-profiili? kumitiivistettä mitä oon miettiny itsekki, ei hyvä.

 

-Mikko-

Link to comment
Itse näkisin irtoperän ja irrotettavan takahelman hieman eri asioina. Toisen tekisin huoletta, toista en tekis toista kertaa.

 

Kumpi oli häjympi vaihtoehto? Omasta kokemuksesta irtoperä on kyllä muuten tosi hyvä mutta vielä kun sen sais tiivistettyä jollain hyvällä pysyvällä lopputuloksella joka kestää irrottelua ja kiinnittelyä eikä tarvi joka kerran jälkeen erikseen sen tiivistyksen kanssa painia. Jere joskus sanoi kokeilleensa H-profiili? kumitiivistettä mitä oon miettiny itsekki, ei hyvä.

 

-Mikko-

 

Irrotettavan takahelman kanssa pitää kuitenkin tehdä "huoltoluukut" jos on tarvetta päästä esim säätämään kaasareita esim penkityksen yhteydessä...

Link to comment
Irrotettavan takahelman kanssa pitää kuitenkin tehdä "huoltoluukut" jos on tarvetta päästä esim säätämään kaasareita esim penkityksen yhteydessä...

Hyvin mulla on sormet mahtuneet IDF:ien kanssa ilman huoltoluukkujakin. Ja kun hankin sopivan räikkä-ruuvimeisselin niin on saanut tyhjäkäyntisuuttimetkin vaihdettua.

Link to comment
Irrotettavan takahelman kanssa pitää kuitenkin tehdä "huoltoluukut" jos on tarvetta päästä esim säätämään kaasareita esim penkityksen yhteydessä...

Hyvin mulla on sormet mahtuneet IDF:ien kanssa ilman huoltoluukkujakin. Ja kun hankin sopivan räikkä-ruuvimeisselin niin on saanut tyhjäkäyntisuuttimetkin vaihdettua.

 

Nå mut sää ååtki erikoistapaus :-)

 

Meil muil ei ehkä riitä näppäryys, ja oishan sinne kiva nähdäkin. Ja se, mitä tässä haen, on mahdollisuus asentaa moottori irrottamatta kaasareita/imareita jne. Kun se voi olla et tän auton moottoreista ei vieteriä vedetä kauheen pitkälle... Junouvadaimiin.

 

Oisko irrotettavan helman, ja Porin discohileen postaaman kuvasarjan välissä jotain variaatioo?

Link to comment

Ku kerra Kauppi käskee, ni sit totellaa. Maalit pois, tavalla tai toisella. Varaston hyllyllä on odottanu Hempelin maalinpoistoaine jo useamman vuoden että pääsis hommiin, mut onneks tähänastiset veneiden pohjat mitä oon rempannu on ollu niin paskasti maalattu maahantuojan toimesta että ihan kaapimalla on pärjänny.

 

Kuvakollaashi:

 

post-1735-13888365891113_thumb.jpg

 

post-1735-13888365892045_thumb.jpg

 

post-1735-13888365892361_thumb.jpg

 

post-1735-13888365892664_thumb.jpg

 

post-1735-13888365892969_thumb.jpg

 

Kaks käsittelyä, eka puol tuntii, toinen kerta tunti. Ulkona autokatoksessa lämpö oli jotain viis astetta, ei ehkä ihanneolosuhde, mut jostain piti alottaa. Tärkeintä oli kai se ettei aine kuivu kesken homman, siks kelmu. Vanerilastalla ilman mitää senkummempaa kihnuttelua lähti tollai irti. Huuhtelu ja nopee kuivaus, ja pannuhuoneeseen säilöön ettei ruastu. Pitää vissii hommata isompi pannuhuone mihin mahtuu koppa, se saa myrkyt niskaan tiistaina.

Link to comment
Siisti rojekti mutta eikö tuo pohjalevy olis kannattanu hiekkapuhalluttaa? Sitten olis puhdas pinta ja näkyis kaikki piiloruosteetkin + että olis helppo hitsata.

 

Joo nafta ja tärpätti pehmittää vanhan alustamassan ja on helppo kaapia/pestä pensselillä pois.

 

Et oo eka kun kysyy samaa.

 

Massan alta löytyy 99 prosenttisesti virheetön maalipinta, jotenkin tuntuu pöljältä mennä rikkomaan sitä pintaa. Saumoissa on jotain pientä, ne saa kyllä hiekkaa niskaansa, mut vaan niiltä osin ku on tarpeellista. Yläpuolella on enemmän ruosteen tekemiä jälkiä, mut nekin saa kaivettua helposti puhtaaksi.

 

Tää rojekti on odottanu tekijäänsä kuivassa säilössä viimeset 20+ vuotta, eli aihio on melko hyvä, ainaki nykymittapuun mukaan.

Link to comment

Voi meisseli, langansyötön säätö rikki, tuuttaa täysillä kokoajan. Onneks ei oo etuakseli ihan ohutta tavaraa ni pysty isolla virralla ja riittävällä päättäväisyydellä kiinnitysraudat hitsaama takas. Korjaisko vai hommaisko uuden. Kellää myytävänä miggiä tumpelolle?

Link to comment

Sain Esabin pelaamaan, eli suurempää hätää ei ny taas oo. Mut silti, rakas Joulupukki, jos luet Volkkaripalstaa, lista ei oo muuttunu.

 

Kopasta alottelin maalinpoistoo tänään. Maalinpoistoaineella lähti päällimmäinen kerros pois, mutta alin kerros piti kaapia metallilastalla veks. Sitte ku vielä sipasi polyesterilaikalla vai mikä me sen nimeks ny sovittiinkaa, ni jälki oli kuvan mukasta.

 

post-1735-13888365904858_thumb.jpg

Link to comment

Maalinpoisto jatku tänään, ja oppimiskäyrä olikin jyrkkä. Nimittäin tuli hoksattua helppo ja pölytön tapa poistaa maalit, suht hankalistakin paikoista.

 

 

 

Tässähän on kokoajan käytetty Hempelin maalinpoistoainetta, osin siks, ettei se juurikaan käryä eikä aiheuta mitään myrkkypilveä työmaalle, ja osin siks että sitä sattu olemaan, ja osin hinnan vuoksi. 2,5 litraa Motonetissa 58€.

 

Nyt tuli kokeiltua kaikenlaisia vehkeitä, harjoja ja lastoja millä pehmenneen maalin sais pois, ja ylivoimasen voiton vei villikissa porakoneella pyöritettynä. Pyöränkotelot, kattokourut ym sai kerralla puhtaaks, suorista pinnoista puhumattakaan.

 

post-1735-1388836593967_thumb.jpg

 

 

Suorahkot pinnat sipasin vielä epäkeskolla, ni pinta oli vähintäänki siedettävä.

 

post-1735-13888365940341_thumb.jpg

 

Katto osin putsattuna ja osin jo hiottuna (takanurkka)

 

Vähän piti tontittaa että yletty keskelle...

 

post-1735-13888365940524_thumb.jpg

 

 

...ja sitte takas telineeseen että pääsee sisältä jatkamaan.

post-1735-13888365940692_thumb.jpg

Link to comment

Pientä nysväilyä sillon tällön. Toi aiemmin kehuttu 99% oli ehkä vähän liioiteltua, mut eipä oo juurikaan ylläriruostetta pohjasta löytyny. Alkais olemaa putsattu, vähän ruosteenpoistoa vielä. Päätin maalata alapuolen PORrilla ku sitä niimbal kehutaa.

 

post-1735-13888365994473_thumb.jpg

 

Yläpuolelle tulee Hammerite, sillä tuli keulan puolelta jo alotettua.

 

post-1735-13888365995033_thumb.jpg

Link to comment

Koppa läks jatkojalostukseen, mun taidoilla ja migillä ei tehdä peltitöitä niin, ettei maalarille tuu ennenaikaista hiustenlähtöä.

 

post-1735-13888366000844_thumb.jpg

 

Luukut ja lokarit menee perässä, pohjalevyä sovitetaan varmaan kertaalleen kun lämpökanavat on vaihdettu.

Link to comment

PORria tuli, ja porria meni. Mm housuille ja sitämyöden vasen reisi kestää korroosiota oikeaa paremmin. Eikä lähe ihan helpolla irti...

 

Sain kuitenkin levitettyä sitä kohteeseenkin hiukan.

 

post-1735-13888366105181_thumb.jpg

 

Kopan haen huomenna takas kotiin sovitukseen, puhallukseen ja loppuhipelöintiin ennenku menee takas, jolloin tehään irtoperä, loput paikat ja alkaa pohjien teko maalausta varten.

Link to comment
En, maalasin Hammeritellä pohjalevyn yläpuolen. Porrilla sitte muut paikat, mitkä jää näkymättömiin.

Jep, mulla on Hammerite pysyny pirun hyvin yläpuolella ja oikeestaan jokapaikassa mihin sitä muinoin suttasin. Tosin lisäsin hieman kuskin puolelle varmuuden vuoksi vuonna 2009 ku nostin kopan irti pohjalevystä.

Ja vieläki kehtaa nostella mattoja...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Vielä rajaat keskelle shakkipöydän ja liimaat nappulat kiinni= JEE!

 

Katolle iso intiaanipäähine ja kylkiin kubelwagenista rynnäkkökiväärit ja konepellille sinko.

 

Ja antenniin heilumaan Hebsterin saranataivutin:)

 

Staili alkaa olla kohillaan, eiks juu:D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...