Jump to content

Outlavi


NordBling

Recommended Posts

Bensapumppu pörisee jo, paineentasaaja ja letkut kiinnni, vähän sähköjuttuja ni saan tän ehkä tänään käyntiin, viimeistään huomenna. Pikku puutteita muistuu mieleen, kuten katkasijoiden nupit, takapenkin alle tuleva poikittaispalkki jne. Penkit saattaa kaivata muutakin kalikkaa, kun on purettu joskus ties milloin.

 

Nupit ehkä löytyy mutta tota penkin palkkia ei välttämättä, saa siis tarjota.

Link to comment

Ainahan poijaat lauantai-iltana paukuttelee... Kyllä varakosto on taas tikissä kauden viimeisissä kisoissa, joten eiköhän se keittolevy löydä uuden kodin, ellei sitä ole jo myyty.

 

Humalistonkadun tallin herruudesta voi tulla vielä tiukka kisa, kun oppipoika yrittää haastaa vanhan vihreän kostajan, 

Edited by Mäki
Link to comment

eikös se mee  niin että tallissa on mailman nopein auto. (mutta) siitä puutuu sitä ja tätä kun ei näy kisoissa!  lainatakseni kaverin sanoja parasta mitä rahalla saa, mutta ei kule . 

Link to comment

Nyt ois sit keskitunneli täys bensaa. Sen siitä saa ku on laiska JA tyhmä.

 

...muuten kyllä toimii, käy nätisti, laatikko & kytkin toimii ainakin pukeilla ajellessa oikein hyvinnnn

 

Mitäs putkea tuoreimpien mielipiteiden mukaan pistetään?

Link to comment

Teräspunos ei ole se juttu, vaan mitä matskua sen sisällä on... Tefloni taitaa edelleen olla parasta mitä rahalla saa?

 

Työkoneiden naftaletkuissa on teräspunoksen päällä vielä jonkinlainen muovi/kumikuori, jotta punoksesta ei hierry lankoja poikki ja ne terävät punoslanganpäät eivät sitten ole pistämässä reikää letkun sisäosaan.

Edited by Ketsa
Link to comment

Ainkaan teräspunospintaista letkua en autoon bensaletkuksi laittais. On nähkääs mahdollinen palopommi, jos jostain syystä virtajohto osuu punokseen -> punos maadoittuu -> kuumenee -> sulattaa elastomeerin sisällään -> wuf sano folkkari.

Link to comment

Ainkaan teräspunospintaista letkua en autoon bensaletkuksi laittais. On nähkääs mahdollinen palopommi, jos jostain syystä virtajohto osuu punokseen -> punos maadoittuu -> kuumenee -> sulattaa elastomeerin sisällään -> wuf sano folkkari.

kukin tyylillään. jos huolettaa niin maadottaa ne letkut ja laittaa johtoihin niihin tarkoitetut vikasuojat, eli sulakkeet...

 

veikkaisin että enemmän palaneita volkkareita on aiheuttanut haurastuneet kumiletkut, kuin edellä kuvailtu skenaario. Kovat virrat on siinäkohtaa kyseessä kun teflonletku sulaa, ennen kun se kuumentunut johto on ehtinyt sytyttään jotain muuta, kuten koko johtosarjan.

Edited by peruskallio
  • Like 1
Link to comment

Niin ja toinen surkea vaihtoehto on laittaa joillakin halvoilla klemmareilla ja kierre liki korkannut kiristäessä, niin tihuttelee välistä kun letku turpoaa ja kovettuu kun kuivuu bensat pois letkusta.

Etenkin ruiskuvermeissä tuo tulee äkkiä vastaan ja niissä noi teflonletkut kyllä hyvät kunnollisilla liittimillä.

Link to comment

Kauheita uhkakuvia tääl on maalailtu! Lupaan olla räjäyttämättä autoani ja itseäni/muita. Ja jos käytän teräspunosletkua, laitan läpivientikumit ja kumipäälysteiset kannakkeet.

 

Takapenkin alle ei ole sitä poikittaista palkkia löytynyt, onkohan tämä kovin erilainen vuosimallien mukaan?

Link to comment

Kauheita uhkakuvia tääl on maalailtu! Lupaan olla räjäyttämättä autoani ja itseäni/muita. Ja jos käytän teräspunosletkua, laitan läpivientikumit ja kumipäälysteiset kannakkeet.

 

Takapenkin alle ei ole sitä poikittaista palkkia löytynyt, onkohan tämä kovin erilainen vuosimallien mukaan?

 

Mulle tuli ton viisysin mukana roinaa ja mm. se rauta. No en tiennyt että se tosiaan oli oikea osa tohon kuplaan ja panin rojukuormaan menemään. Näyttäis saksasta löytyvän. Itse meinaan tehdä tukevammasta raudasta ja osin pohjalevyyn pultattuna samalla turvavöiden rullan kiinnikkeet

Link to comment

post-390-0-14391500-1397387541_thumb.jpg

 

Penkit tuli pestyä. Pääliset on asennettu joskus kauan sitten, veikkaan että alta löytyisi ehjät orkkisverhoilut. Takapenkin istuinosa tosin puuttui, mutta päälinen löytyi irtonaisena autosta kun projetia aloittelin. Vintiltä paksutolpan penkki, kangas päälle ja hyvä tuli. Vielä pitää hiukan kiristää, kun yli 50 vuotiaita kankaita ei uskalla kerralla kovin paljoa rankaista.

 

Pääsiäisenä ois neljä päivää käytössä, sit ois syytä olla rekisteröinnin kannalta asiat kunnossa. Se on nimittäin varattu 25.4. :-)

 

 

Link to comment

Tuossa tarkempia kuvia irtoperän toteutuksesta. Alakulmissa on ohjuritapit, yläkulmissa laipat kaksilla reijillä ja pyöränkotelossa vielä kolme reikää, reikiin käy 6mm pultit.

 

post-390-0-33476700-1397841908_thumb.jpg

 

post-390-0-21721600-1397841926_thumb.jpg

 

Lokarit tuli summittaisesti soviteltua, vielä saa hiukan hieroa. Lähinnä takapään tarvikelokarit vaatii huomiota (yllätys)

 

post-390-0-91956100-1397841949_thumb.jpg

 

post-390-0-06291700-1397841969_thumb.jpg

 

Nyt täytyy pitää pää kylmänä kun kaikki näyttää kuppaselta ja kulahtaneelta mitä hyllyssä on varattuna...

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
  • 4 weeks later...

Piti siirtää aika ens perjantaille, kun ei ollu kaikki kamat vielä tontilla. Juuri hain verhoilut, kattoverhoilun asennus jää kylläkin myöhemmäksi. Räpsin kuvia huomenna kun saan pahvit kiinni. On tuossa vielä paljon puuhaa muutenkin.

Link to comment

Nyt kun saa laillisesti taas ajella niin voikin jo taas aloittaa purkamisen.

 

Melkosella vauhdilla tehdyt sähköt kaipaa hiukan siistimistä ja lisäystä, jakaja pitää vaihtaa Tuneen, kytkinlevyksi tulee nelilapainen sintterilevy, laatikon tuentaa lisään torque bareilla ja Berg-tyylin lisätuella, 4-pistevyöt ja silmukkapultit niille pitää kaivaa jostain, line-lock asentaa, ym ym. 

 

Tämä ei ehtinyt olemaan ihan 40 vuotta poissa rekisteristä, kilvet oli palautettu 1.10. 1974 :-)

Link to comment

Nyt on pakko nostaa kädet pystyyn ja todeta ettei lauantaina olla kisakunnossa vielä. Vaatisi pari-kolme huolellista päivää tallissa, ja työkiireet pitää huolen siitä ettei niitä nyt järjesty.

Lisäks tuo syö tulppia tällä hetkellä, vielä selvittämättömästä syystä. Vaihdoin eilen 123Tunen paikoilleen ja kiersin samalla uudet tulpat kiinni. Sain tehtyä vajaa kymmenen kilsan lenkin, ja paluumatkalla alko jo käyntiongelmat. Muutaman kerran sain käytyä kaikki vaihteet reippaasti läpi ja selvis että kyllä tälle laitteelle meno maistuu... :-)

 

Vakiokeppi taitaa mennä ton Scatin DragFastin tilalle takas, se on kokoajan polvessa kiinni ja liian nopea liikkeissään, pikkasen liian tunnoton.

 

Ehkä Hovimäkeen tai kremikseen kruisaillen, mut viivalle vasta sitte ku kaikki on kunnossa ja turvallista.

Link to comment

Tää penkitettiin jo viime kesänä, siks ihmetyttää moinen. Pitää perehtyä paremmin ennenku lähtee pidemmälle lenkille maantielle. Tänään haen taas erilaisen setin tulppia. Koneen huohotuskin on kesken, moottorinpeltejä pitää asennella paremmin jne. eikä nyt vaan oo aikaa. Ajan sitte ku on kunnossa. Edelliset Briskit oli BOR12LGS, nyt tulee samanlämpöset mutta vähän yksinkertasemmat Briskit, toissapäiväsen lenkin tulpat oli NGK D8EA.

Link to comment
  • 1 year later...

Tämänhän piti tapahtua jo vuosi sitten, ja vielä BSD:ssä syksyllä, mutta nyt vasta oli mahdollista käydä vartilla kokeilemassa että mitä on tullu tehtyä. 13,209s ja 164,76km/h oli kyllä enemmän mitä uskalsin toivoa. Tossa kaks ekaa vetoa, eka 13,8 ja toinen 13,3 katurenkailla.

 

Sisustus on vieläkin kesken ja joihinkin katsastukseen tehtyihin räpellyksiin pitää palata ja tehdä huolellisemmin. Line lock on kytkemättä ja ilmesesti se rundari on pakko asentaa kun kolmannella vedolla viereen asettu niin kovaääninen laite etten kuullut kierroksia vaan heitin lonkalta isompaa vaihdetta :-D

 

https://youtu.be/fcrT6bW7pWo

Edited by NordBling
  • Like 2
Link to comment

.........ilmesesti se rundari on pakko asentaa kun kolmannella vedolla viereen asettu niin kovaääninen laite etten kuullut kierroksia vaan heitin lonkalta isompaa vaihdetta :-D

Tuon kun luki, niin luulin ensin että sulla oli Jutta mukana vikassa lähdössä :D

 

 

Tarttekko koko kauden gumeja? Joutaa ne mun puolestani olee sulla. Saavatpahan liikuntaa ....

  • Like 1
Link to comment

Mjoo voisinhan mä niitä hetken pitää jos sopii. Nyt ajoin niillä yhden lähdön ilman lämmitystä, mutta huomasin ykkösvaihteen puolivälissä kumin alkavan puremaan joten jos saan line lockin kytkettyä niin eiköhän ne ala lämpeämäännnnn

 

Ei ole tosin hajuakaan missä seuraava käyttötilaisuus olisi?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...