Jump to content

Hiekkapuhalluskaappi hakusessa.


Recommended Posts

Onko kukaan viimeaikoina ostanut puhalluskaappia.

 

Hakusessa ois mielellään imurilla oleva kaappi johon mahtuis vähintään vanteen kokonen kappale. Toinen vaihtoehto ois tollanen halpiskaappi mihin hankkis ulkopuolisen imurin. Onko kellään ideaa mistä vois virittää jonkun imurin tuollaseen kaappiin.

 

Tuntuu että tollasta oikeeta imurikaappia ei tunnu alle 1500€ oikeen löytyvän.

Link to comment
Guest pincers

mulla on motonetista ostettu tuhkaimuri itse tehdyn kaapin jatkeena. Tuote 46-8001 Nimike Tuhkaimuri 20 L 3-in-1

Hyvin poistuu pöly ainakin mun kaapista. Ei kai siinä muuta mitoitusohjetta ole kun poistaa enemmän ilmaa kaapista kuin mitä sinne puhaltaa.

Link to comment

Samalla vaivalla rakentaa sykloonin jolloin voi käyttää normaalia pölynimuria, tms puhallinta...

 

Mutta jos tuota tuhkaimuria haluaa käyttää laittaisin siihen pari kangaspussia ennen suodatinta, suodattamaan pienempiä pölyjä ennen sitä varsinaista suodatinta.

 

Ohessa netistä kaapattu havainnekuva:

 

syklo1lq.jpg

Link to comment
Guest pincers

Mietiskelin kans tota sykloonia mutta totesin helpommaksi ottaa ton imurin. Voihan sitä ostaa/tehdä sellaisen tuhkaimurin jossa ei ole itsessään moottoria vaan letku jonka päässä säiliö ja säiliössä liitäntä toiselle imurille. Sit joku sihti tms sinne väliin joka ottaa isoimmat kököt pois mut ei ahdista imutehoa ainakaan puhtaana.

 

kuva bilteman mallista http://www.biltema.fi/ProductImages/84/ ... -072_l.jpg

Link to comment

Onko kukaan tehnyt isompaa "kaappia". Joskus leikittelin ajatuksella että miksi ne kaapit on aina niin pieniä että käytännössä se vanne on isoin osa mitä mahtuu. Jos tallin nurkassa on tilaa, niin tekis vaan selkeästi isomman (pari kolme kuutiota). Sehän toimii silloin varastona kun mitään ei tarvitse puhallella. Kai sen jollain filmivaneri/pelti/pleksi yhdistelmällä sais väsättyä ja riittävän tiiviiksi. Käykö siinä niin että se koppi on täynnä pölyä ja sumua ilman älyttömän tehoista imuria?

 

Puhalluskokemusta ei juuri ole. Esim kaappia en ole kokeillut muistaakseni koskaan, pihalla avomaastossa vaan vähän.

Link to comment
Onko kukaan tehnyt isompaa "kaappia".

 

on.

http://www.kompressorikeskus.fi/raepuha ... tteet.html

>raepuhalluskaapit>midi5

tuolta löytyy midi 5 puhalluskaappi, joka on ollut mulla n 5 vuotta käytössä. leikkasin vaan kaapin päädyn auki ja kanttasin 1.5 pellistä lisää pituutta.

 

saumat tiivistettiin sikakitillä ja 6mm pulttiliitoksilla. tukeva tuli ja täysin tiivis.

mahtuu hyvin kleinbussin etuakselia pyörittämään yms. isompaa osaa.

hyvin on toiminut. oikein säätää puhalluspaineen ja hiekan suhteen, näkyvyys on ok ja puhdastakin tulee.

Link to comment

Mitä tuollainen kaappi jäi maksamaan? Heitä vaikka yv jos et täällä viitti huudella.

-b-

 

 

Onko kukaan tehnyt isompaa "kaappia".

 

on.

http://www.kompressorikeskus.fi/raepuha ... tteet.html

>raepuhalluskaapit>midi5

tuolta löytyy midi 5 puhalluskaappi, joka on ollut mulla n 5 vuotta käytössä. leikkasin vaan kaapin päädyn auki ja kanttasin 1.5 pellistä lisää pituutta.

 

saumat tiivistettiin sikakitillä ja 6mm pulttiliitoksilla. tukeva tuli ja täysin tiivis.

mahtuu hyvin kleinbussin etuakselia pyörittämään yms. isompaa osaa.

hyvin on toiminut. oikein säätää puhalluspaineen ja hiekan suhteen, näkyvyys on ok ja puhdastakin tulee.

Link to comment
  • 3 years later...

Pistooli, suuttimet ja letkut näyttävät samoilta jotka on puuilon kaapissa. Imuletku oli pakko vaihtaa heti koska meni imusta lunttuun. Eivät ole mun mielestä tonnin hintaiseen vehkeeseen kuuluvia vaan aika kuraa. Puuilon kaappi melkein samankokoinen neljännes hinnalla, mutta puuttuu ainakin imuri. Suurimmat kalikat mitä itse meinaan puhaltaa kaapissa ovat alumiini vanteet ja ne mahtuvat sisään kun jätin laittamatta ritilän tuen paikalleen.

Link to comment

Onko kellään tämmöstä?

 

http://www.ikh.fi/Paineilmatyokalut_naulaimet_puhalluslaitteet/MEG83_HIEKKAPUHALLUSKAAPPI_96X60X126_KIINTEA_KASIPISTOOL

 

Tekeekö mitään vai meneekö rahat hukkaan??

Itse kyselin samaista kaappia Tora Fors:ilta, vaikutti hyvältä kaapilta , kaapin saumat hitsattu yhteen, joten on tiivis paketti, jalat on ainoastaan irralliset.

Imurissa on myös suodatin,joka puhdistus että välillä.

 

 

Hiekkaa ei suositella käytettäväksi, ainoastaan silkaattia,lasikuulia tai al-oksiidia,

Riippuen mitä sillä putsataan.

Edited by sleepercooler
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...