Jump to content

Zwitteri


Oksa

Recommended Posts

Jep jep, tämmönen projekti kotiutui loppukesästä Raumalta. On osiltaan melko täydellinen, kone puuttuu,

mut muuten löytyy pitkälti kaikki mitä pitäisikin.

zwitter1.jpg

zwitter2.jpg

zwitter8.jpg

zwitter7.jpg

 

Hitsaushommia on tiedossa jonkin verran, tosin tullut minään yllätyksenä, silti ikäisekseen suht koht hyvä.

Pitää ensin purkaa auto osiin ja puhaltaa pohjaa ja koria, sitten näkee mitä jää jäljelle. Purkuhommia aloittelin

viikonloppuna, pehmeetä tuli vastaan, saa nähdä hyytykö hymy kun saa lisää osia irti :D.

zwitter3.jpg

Mitään deadlinea en oo tämän valmistumiseen lyöny lukkoon, tehdään ajan ja rahan puitteissa.

 

Janne.

Link to comment

Kummallista, että zwittereitä löytyy vaikka niitä tuotiin virallisesti splitteihin nähden huomattavan vähän. On alkuperäisyyteen tähtäävässä entisöinnissä varmaan pisteosiltaan hankala, mutta käyttöentisöinnissä voinee ovaalin osia hyödyntää enemmän kuin splitissä. Perä näyttäis kevyeltä, täällähän joskus vilahtelee 25 hv koneita.

Link to comment
On alkuperäisyyteen tähtäävässä entisöinnissä varmaan pisteosiltaan hankala, mutta käyttöentisöinnissä voinee ovaalin osia hyödyntää enemmän kuin splitissä.

Splitin osiahan tuossa ei juuri taida olla kuin takalasi.. Enemminkin taitaa olla ovaali 2-osaisella takaikkunalla.

Link to comment

Kiitos, onnea tässä tarvitaankin. Noita Virtasen peltiosia olen kattellu ja ihaillu, näkee kun saa hommaa

eteenpäin et mitä tarvitaan. Käyttöentisöinti on ollu ittellä mielessä, museoautoa en oo tästä vääntämässä.

 

Janne.

Link to comment

Tänään sain purkutöitä pikkasen eteenpäin. Lokarit on kovan vääntämisen jälkeen kaikki irti, niissä tulee riittämään

hieromista, tarkoitus olis käyttää noita alkuperäisiä. Reikää on joissain paikoissa ja kiinnityspinnoissa on paikoitellen

pehmeetä.

zwitter13.jpg

zwitter12.jpg

Link to comment
On alkuperäisyyteen tähtäävässä entisöinnissä varmaan pisteosiltaan hankala, mutta käyttöentisöinnissä voinee ovaalin osia hyödyntää enemmän kuin splitissä.

Splitin osiahan tuossa ei juuri taida olla kuin takalasi.. Enemminkin taitaa olla ovaali 2-osaisella takaikkunalla.

 

Eikä edes takalasitkaan ole samat. Zwitterin lasit ovat hivenen pienemmät sillä kumilistat ovat paksummat kromilistan takia... :)

Hieno löytö tosiaan!

Link to comment
On alkuperäisyyteen tähtäävässä entisöinnissä varmaan pisteosiltaan hankala, mutta käyttöentisöinnissä voinee ovaalin osia hyödyntää enemmän kuin splitissä.

Splitin osiahan tuossa ei juuri taida olla kuin takalasi.. Enemminkin taitaa olla ovaali 2-osaisella takaikkunalla.

 

Siinähä tuo pähkinänkuoressa. Kauempaa zwitterin erottaa splitistä ehkä helpoimmin kromilistoista ikkunoiden tiivisteissä. Sisältä taas kojelaudasta, joka on samanlainen kuin ovaalissa. Ovet ja pohjalevy on kuin varhaisessa ovaalissa, herttavalot takana jne.

Link to comment

Eli tälläiset kaivoin sambalta vapaana käännöksenä about näin. Ja voi olla täysin väärää tietoa

 

-Kiiltoeloksoimattomat alumiinilistat.

-Ei antennimuhkuraa katossa.

-Alumiiniset aukeavien sivu ikkunoiden kehykset

-Astinlaudan listat joka jotenkin vastaa ikkunakumien muotoa

-Painonappi startti ratin vasemmalla puolella

-Herttavalot

-Sisävalon kytkin kojelaudan alla ratin vasemmalla puolella.

-Sisävalo ilman kytkintä

-6kk tuotannossa ollut nopeusmittari 2- erillisellä nuolella oleva vilkkuvalo

-Erilainen tuhkakuppi kun ovaalissa

-A/Z lämppärinuppi näyttää ulkopuolisesti samalta kuin uudemmissa mutta niissä on erilainen kiinnitys.

-Virtalukko on on/off tyyppinen

-Takaikkunoissa listat

-Imusarja on omansa

-Kromaamaton etuluukun alumiinikahva

-Bensatankki

-Pyöräsylinterit 4-pultilla

-Astinlaudan kumi erilainen

Link to comment

Joulun pyhinä on ollut hyvää aikaa näprätä auton kimpussa. Purkuhomma on aika hyvässä vaiheessa, ihmeesti

sekin silti vaan aikaa vie. Toisaalta on välillä ollu pultit vähän piukassa, siihen sitä tuhraantuu.

 

zwitter24.jpg

 

Tavaratilan pohja on ainakin sisäpuolelta ihan hyvän näkönen.

zwitter25.jpg

 

Janne.

Link to comment
Selailin kuvia mitä tullut räpsittyä ymp-ämp mualimaa ja huomasin että kuvassa oleva zwitterihän on aivan "ähtäri", aitona sitä kylläkin myydään ;-)

 

-Pete-

 

[attachment=0]Worldtour 2012 1804.JPG[/attachment]

 

Mitenkäs tätä on ähtäröity?

Link to comment

Kiitos eekoo linkistä, täytynee lukaista toi läpi. Onks toi pastel green toi alkuperänen väri? Olen sitä funtsinu et mikä se

on.

 

Kyllähän tässäkin tulee töitä riittämään, mut oon itteäni lohduttanu et se vois olla huonompikin :D.

 

Janne.

Link to comment
Selailin kuvia mitä tullut räpsittyä ymp-ämp mualimaa ja huomasin että kuvassa oleva zwitterihän on aivan "ähtäri", aitona sitä kylläkin myydään ;-)

 

-Pete-

 

[attachment=0]Worldtour 2012 1804.JPG[/attachment]

 

Mitenkäs tätä on ähtäröity?

 

Mää en löytäny kuvasta muuta ku valkosivurenkaat, onks tossa jotain muuta?

 

Vai tarkottiks Sepi et zwitterit on "tehtaan ähtäreitä"?

Link to comment

Minä tota Peten kerman keltaista zwitterikuvaa ihmettelin ja taisin jättää "pointin" - taas kerran huomaamatta... Olihan ne wolfsburgissa vähän jo tekniikkaankin puuttunu ennen kuin rupesivat splittiä ähtäröimään tai pimppaamaan. Mutta toi kuvan auto näyttäis minusta kyllä siltä itteltään ja alkuperäiseltä. Milloinka alkoivat jenkkeihin viemään valkosivuilla, sitä en tiedä?

Link to comment

Tätä on saatu taas pikkasen eteenpäin. Kori alkaa olemaan tyhjä ja saa ruveta suunnittelemaan sen nostoa

pois pohjalevyltä. Tuet täytyy vielä hitsata oviaukkoihin ja muutama osa napata pois. Kolmipiste-turvavöistä olen

haaveillu, voi olla et kannattaa tässä vaiheessa kattoa sille paikat.

 

zwitteri28.jpg

 

Vihreä näyttäs olevan alkuperäinen väri, kojetaulun alla on pläntti sillä värillä ja ikkunoiden tiivisteiden alta

löytyi samaa väriä.

 

Lisää kuvia http://imageshack.us/g/1/9941408/

 

Janne.

Link to comment

Tähän on joku joskus ajan saatossa laittanut kaksipistevyöt. Tein B-pilarien alapäihin paikan rullalle, jotta saan

kolmipistevyöt kiinni. Yläkiinnitys on ehkä vähän alhaalla, mutta en alkanu sitä muuttamaan kun kerran oli paikka jo

valmiina ja jos nostais normaaliin korkeuteen niin se tulis vinkkareiden reiän kohdalle.

 

zwitteri33.jpg

 

Janne.

Link to comment
jos nostais normaaliin korkeuteen niin se tulis vinkkareiden reiän kohdalle.

Minä laitoin pikkasen vinkkaripaikan yläpuolelle ja on mielestäni sopivalla korkeudella. Maalatussa ja verhoilussa autossa niitä on ikävämpi siirrellä, et nyt kannattaa hetki miettiä mihin ne haluaa.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Turvavöitten kiinnityksen jätin tohon missä onkin, tuntuu toimivan ihan hyvin siinäkin.

 

Kopan nostin pois pohjalevystä grilliin. On ollu korin massan-/tervanpoisto talkoot meneillään. Työlästä ja aikaa vievää hommaa.

 

zwitter34.jpg

 

zwitter35.jpg

 

Lämpökoteloiden alaosissa on pikkasen pehmeetä, varsinkin kuskin puolella. Aattelin vaihtaa vain sen osan ja sen sivupalan, johon

astinlauta tulee kiinni. Onko noissa korjauspaloissa mukana tuo osa johon tulee kaksi korin kiinnityspulttia kiinni? Ne on molemmilta

puolilta hävinneet.

 

zwitter36.jpg

 

Janne.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Onko tää sama joka oli vielä joskus 90-luvulla jollakin vanhalla rouvalla Tampereen Pyynikillä? Väri ja nuo sivuvilkut näyttäis samalta. Siitä nimittäin oli joskus 90-luvun loppupuolella juttu aamulehdessä(morossa?) oikein historian ja vanhojen mustavalkokuvien kera. Oli muistaakseni merimiestuontia ja ollu tällä rouvallakin vuosikymmeniä..(?)

Link to comment
Onko tää sama joka oli vielä joskus 90-luvulla jollakin vanhalla rouvalla Tampereen Pyynikillä? Väri ja nuo sivuvilkut näyttäis samalta. Siitä nimittäin oli joskus 90-luvun loppupuolella juttu aamulehdessä(morossa?) oikein historian ja vanhojen mustavalkokuvien kera. Oli muistaakseni merimiestuontia ja ollu tällä rouvallakin vuosikymmeniä..(?)

 

- Oli soikealla takalasilla tämä ko. vanhan rouvan auto, (IK-965). Lisävarusteena oli munalukko ovessa vinkkarin korkeudella...

Link to comment
Lämpökoteloiden alaosissa on pikkasen pehmeetä, varsinkin kuskin puolella. Aattelin vaihtaa vain sen osan ja sen sivupalan, johon

astinlauta tulee kiinni. Onko noissa korjauspaloissa mukana tuo osa johon tulee kaksi korin kiinnityspulttia kiinni? Ne on molemmilta

puolilta hävinneet.

 

Ihme on, jos ei ole itse lämpöputket siellä kotelon sisällä mädät. Vähibntääkin poraisin ne pohjat irti pistehitseistään tarkastusta varten, jos meinaa kunnolla tehdä.

Link to comment
  • 3 weeks later...

On ollu hiljaista päivitysten suhteen, mutta jotain on silti tallilla tapahtunu.

Aloitin purkamaan alustaa, etuakseli lähti ilman kirosanoja, kaikki neljä pulttia tuli suosiolla pois.

zwitter38.jpg

 

Rungon etupää näyttää olevan aika lailla ryhdissään eikä näy pahempaa mätää, sitten näkee vielä

kun rapsuttaa alapuolelta massat pois. Mikäköhän idea noilla kahdella bensaputkella on? Joku laittanu

toisen putken vai onko joku tehtaan tekele. Takaa tulee vaan yksi putki.

zwitter37.jpg

 

Janne.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...