Oksa Posted December 17, 2012 Share Posted December 17, 2012 Jep jep, tämmönen projekti kotiutui loppukesästä Raumalta. On osiltaan melko täydellinen, kone puuttuu, mut muuten löytyy pitkälti kaikki mitä pitäisikin. Hitsaushommia on tiedossa jonkin verran, tosin tullut minään yllätyksenä, silti ikäisekseen suht koht hyvä. Pitää ensin purkaa auto osiin ja puhaltaa pohjaa ja koria, sitten näkee mitä jää jäljelle. Purkuhommia aloittelin viikonloppuna, pehmeetä tuli vastaan, saa nähdä hyytykö hymy kun saa lisää osia irti :D. Mitään deadlinea en oo tämän valmistumiseen lyöny lukkoon, tehdään ajan ja rahan puitteissa. Janne. Quote Link to comment
Guest Restoration Panels Posted December 17, 2012 Share Posted December 17, 2012 Peltiosia Zwitterinkin kunnostukseen löytyy: http://www.restorationpanels.com/Products.php Quote Link to comment
SePi Posted December 17, 2012 Share Posted December 17, 2012 Kummallista, että zwittereitä löytyy vaikka niitä tuotiin virallisesti splitteihin nähden huomattavan vähän. On alkuperäisyyteen tähtäävässä entisöinnissä varmaan pisteosiltaan hankala, mutta käyttöentisöinnissä voinee ovaalin osia hyödyntää enemmän kuin splitissä. Perä näyttäis kevyeltä, täällähän joskus vilahtelee 25 hv koneita. Quote Link to comment
metake Posted December 17, 2012 Share Posted December 17, 2012 On alkuperäisyyteen tähtäävässä entisöinnissä varmaan pisteosiltaan hankala, mutta käyttöentisöinnissä voinee ovaalin osia hyödyntää enemmän kuin splitissä. Splitin osiahan tuossa ei juuri taida olla kuin takalasi.. Enemminkin taitaa olla ovaali 2-osaisella takaikkunalla. Quote Link to comment
Janne Välilä Posted December 17, 2012 Share Posted December 17, 2012 Juu Raumalta Kaaron kylästä lähti. Tää oli aikuisten oikeesti hyvä / koko lailla pilaamaton, kukkaro ko olis kestänyt arkistoinnin ni olis jäänyt korjuun... Toisaalta toisilta taitaa tulla enämpi valmista kuin omasta tallista... Quote Link to comment
Guest -sippo- Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Onnea projektille ja onnea tuhkakupin metsästykseen... Quote Link to comment
JaakkoS Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Näkee että TODELLA HYVÄ aihio! onnittelut!!! -sippo-, tuhkakuppi näyttää olevan paikalla ja just sellainen kuin tuossa kuuluukin olevan.. Onnea projektille ja onnea tuhkakupin metsästykseen... Quote Link to comment
Guest -sippo- Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 No niinpä onkin. Sori. Aamu kiireessä hätäsesti kommentoitu. Vuoden ainoo postaus ja vi...uiks. Keskityn vaan oikeisiin töihin ja unohdan omankin ovaalin. Quote Link to comment
Oksa Posted December 18, 2012 Author Share Posted December 18, 2012 Kiitos, onnea tässä tarvitaankin. Noita Virtasen peltiosia olen kattellu ja ihaillu, näkee kun saa hommaa eteenpäin et mitä tarvitaan. Käyttöentisöinti on ollu ittellä mielessä, museoautoa en oo tästä vääntämässä. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted December 18, 2012 Author Share Posted December 18, 2012 Tänään sain purkutöitä pikkasen eteenpäin. Lokarit on kovan vääntämisen jälkeen kaikki irti, niissä tulee riittämään hieromista, tarkoitus olis käyttää noita alkuperäisiä. Reikää on joissain paikoissa ja kiinnityspinnoissa on paikoitellen pehmeetä. Quote Link to comment
Virtanen Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Tämä on varhainen Zwitteri, joten siinä on vielä muutama osa samanlainen kuin splitissä, mm. takapuskurin kiinnikkeet korissa. Suosittelen laittamaan ajan kanssa kerralla kuntoon, harvinainen malli. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Lähtökohdan nähneenä olisi kyllä kelvannut itsellekkin mutta Matti esti haaveet sillähetkellä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 On alkuperäisyyteen tähtäävässä entisöinnissä varmaan pisteosiltaan hankala, mutta käyttöentisöinnissä voinee ovaalin osia hyödyntää enemmän kuin splitissä. Splitin osiahan tuossa ei juuri taida olla kuin takalasi.. Enemminkin taitaa olla ovaali 2-osaisella takaikkunalla. Eikä edes takalasitkaan ole samat. Zwitterin lasit ovat hivenen pienemmät sillä kumilistat ovat paksummat kromilistan takia... :) Hieno löytö tosiaan! Quote Link to comment
Jalmus Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Ihan en oo perillä asiasta, voisiko joku mulle vähän selventää splitin ja zwitterin eroja? Quote Link to comment
eekoo Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/13879-grilli-vapautuu-talveksi-kurikasta/ vielä vapaana .... Quote Link to comment
NordBling Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 On alkuperäisyyteen tähtäävässä entisöinnissä varmaan pisteosiltaan hankala, mutta käyttöentisöinnissä voinee ovaalin osia hyödyntää enemmän kuin splitissä. Splitin osiahan tuossa ei juuri taida olla kuin takalasi.. Enemminkin taitaa olla ovaali 2-osaisella takaikkunalla. Siinähä tuo pähkinänkuoressa. Kauempaa zwitterin erottaa splitistä ehkä helpoimmin kromilistoista ikkunoiden tiivisteissä. Sisältä taas kojelaudasta, joka on samanlainen kuin ovaalissa. Ovet ja pohjalevy on kuin varhaisessa ovaalissa, herttavalot takana jne. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Mitä ovat siis ne mystiset very_rare_switter_only_osat, joita aina hehkutetaan näiden "hermafroodiitien" ensisöintitarinoiden yhteydessä? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Eli tälläiset kaivoin sambalta vapaana käännöksenä about näin. Ja voi olla täysin väärää tietoa -Kiiltoeloksoimattomat alumiinilistat. -Ei antennimuhkuraa katossa. -Alumiiniset aukeavien sivu ikkunoiden kehykset -Astinlaudan listat joka jotenkin vastaa ikkunakumien muotoa -Painonappi startti ratin vasemmalla puolella -Herttavalot -Sisävalon kytkin kojelaudan alla ratin vasemmalla puolella. -Sisävalo ilman kytkintä -6kk tuotannossa ollut nopeusmittari 2- erillisellä nuolella oleva vilkkuvalo -Erilainen tuhkakuppi kun ovaalissa -A/Z lämppärinuppi näyttää ulkopuolisesti samalta kuin uudemmissa mutta niissä on erilainen kiinnitys. -Virtalukko on on/off tyyppinen -Takaikkunoissa listat -Imusarja on omansa -Kromaamaton etuluukun alumiinikahva -Bensatankki -Pyöräsylinterit 4-pultilla -Astinlaudan kumi erilainen Quote Link to comment
Oksa Posted December 20, 2012 Author Share Posted December 20, 2012 ^eekoo, toi grilli olis kyllä tosi näppärä, mut taitaa tulla vappu liian nopeesti vastaan. Janne. Quote Link to comment
PZQ Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Selailin kuvia mitä tullut räpsittyä ymp-ämp mualimaa ja huomasin että kuvassa oleva zwitterihän on aivan "ähtäri", aitona sitä kylläkin myydään ;-) -Pete- Quote Link to comment
Oksa Posted December 25, 2012 Author Share Posted December 25, 2012 Joulun pyhinä on ollut hyvää aikaa näprätä auton kimpussa. Purkuhomma on aika hyvässä vaiheessa, ihmeesti sekin silti vaan aikaa vie. Toisaalta on välillä ollu pultit vähän piukassa, siihen sitä tuhraantuu. Tavaratilan pohja on ainakin sisäpuolelta ihan hyvän näkönen. Janne. Quote Link to comment
SePi Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Selailin kuvia mitä tullut räpsittyä ymp-ämp mualimaa ja huomasin että kuvassa oleva zwitterihän on aivan "ähtäri", aitona sitä kylläkin myydään ;-) -Pete- [attachment=0]Worldtour 2012 1804.JPG[/attachment] Mitenkäs tätä on ähtäröity? Quote Link to comment
eekoo Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 on sulla OKSA sairaan hyvä aihio. omassa ei lähtenyt kun moottori/vaihteisto pultit suosiolla irti, kaikki korin pultit piti porata tai vaihtaa peltit. Sullon sama orkkisväri ku mullakin, tuos jenkkilän? linkis tehdään viimosen päälle... näkee aikas hyvin yksiyiskohtia vaikkei ookkaa vitseri vaan plitsi http://www.kustomcoachwerks.com/forums/ ... &start=600 Quote Link to comment
Oksa Posted December 26, 2012 Author Share Posted December 26, 2012 Kiitos eekoo linkistä, täytynee lukaista toi läpi. Onks toi pastel green toi alkuperänen väri? Olen sitä funtsinu et mikä se on. Kyllähän tässäkin tulee töitä riittämään, mut oon itteäni lohduttanu et se vois olla huonompikin :D. Janne. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Mites toi takatavaratila näyttää siniseltä? Ettei olis L36 Azur Blau? Vai eikö näitä alkupään autoja maalattu vielä kastamalla? Quote Link to comment
eekoo Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 tuota oviverhoilun taustaa vaa katsoin. se näyttää kuvassa just samalta ku mun.. Quote Link to comment
NordBling Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Selailin kuvia mitä tullut räpsittyä ymp-ämp mualimaa ja huomasin että kuvassa oleva zwitterihän on aivan "ähtäri", aitona sitä kylläkin myydään ;-) -Pete- [attachment=0]Worldtour 2012 1804.JPG[/attachment] Mitenkäs tätä on ähtäröity? Mää en löytäny kuvasta muuta ku valkosivurenkaat, onks tossa jotain muuta? Vai tarkottiks Sepi et zwitterit on "tehtaan ähtäreitä"? Quote Link to comment
Janne Välilä Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Tän auton alkuperäinen väri löytyy kojelaudan alta, jätetty maalaamatta 20 cm x 20cm pläntti. Muistelisin vihreää mutten mene takuuseen. Quote Link to comment
SePi Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Minä tota Peten kerman keltaista zwitterikuvaa ihmettelin ja taisin jättää "pointin" - taas kerran huomaamatta... Olihan ne wolfsburgissa vähän jo tekniikkaankin puuttunu ennen kuin rupesivat splittiä ähtäröimään tai pimppaamaan. Mutta toi kuvan auto näyttäis minusta kyllä siltä itteltään ja alkuperäiseltä. Milloinka alkoivat jenkkeihin viemään valkosivuilla, sitä en tiedä? Quote Link to comment
PZQ Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Sori Sepi omat "muistiinpanot" hämäsi, oletin sen olevan "switteroitu-ovali" Sotken vielä hienoa projekti kertomusta, laittamalla kuvan myynti plakaatista. Kuvat otettu Tokyo Flat Fourissa, useita esim. Ruotsista tuotuja volkkareita. -Pete- Quote Link to comment
Oksa Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Tätä on saatu taas pikkasen eteenpäin. Kori alkaa olemaan tyhjä ja saa ruveta suunnittelemaan sen nostoa pois pohjalevyltä. Tuet täytyy vielä hitsata oviaukkoihin ja muutama osa napata pois. Kolmipiste-turvavöistä olen haaveillu, voi olla et kannattaa tässä vaiheessa kattoa sille paikat. Vihreä näyttäs olevan alkuperäinen väri, kojetaulun alla on pläntti sillä värillä ja ikkunoiden tiivisteiden alta löytyi samaa väriä. Lisää kuvia http://imageshack.us/g/1/9941408/ Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Tähän on joku joskus ajan saatossa laittanut kaksipistevyöt. Tein B-pilarien alapäihin paikan rullalle, jotta saan kolmipistevyöt kiinni. Yläkiinnitys on ehkä vähän alhaalla, mutta en alkanu sitä muuttamaan kun kerran oli paikka jo valmiina ja jos nostais normaaliin korkeuteen niin se tulis vinkkareiden reiän kohdalle. Janne. Quote Link to comment
x-pj Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 jos nostais normaaliin korkeuteen niin se tulis vinkkareiden reiän kohdalle. Minä laitoin pikkasen vinkkaripaikan yläpuolelle ja on mielestäni sopivalla korkeudella. Maalatussa ja verhoilussa autossa niitä on ikävämpi siirrellä, et nyt kannattaa hetki miettiä mihin ne haluaa. Quote Link to comment
Oksa Posted January 13, 2013 Author Share Posted January 13, 2013 Turvavöitten kiinnityksen jätin tohon missä onkin, tuntuu toimivan ihan hyvin siinäkin. Kopan nostin pois pohjalevystä grilliin. On ollu korin massan-/tervanpoisto talkoot meneillään. Työlästä ja aikaa vievää hommaa. Lämpökoteloiden alaosissa on pikkasen pehmeetä, varsinkin kuskin puolella. Aattelin vaihtaa vain sen osan ja sen sivupalan, johon astinlauta tulee kiinni. Onko noissa korjauspaloissa mukana tuo osa johon tulee kaksi korin kiinnityspulttia kiinni? Ne on molemmilta puolilta hävinneet. Janne. Quote Link to comment
Guest Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Onko tää sama joka oli vielä joskus 90-luvulla jollakin vanhalla rouvalla Tampereen Pyynikillä? Väri ja nuo sivuvilkut näyttäis samalta. Siitä nimittäin oli joskus 90-luvun loppupuolella juttu aamulehdessä(morossa?) oikein historian ja vanhojen mustavalkokuvien kera. Oli muistaakseni merimiestuontia ja ollu tällä rouvallakin vuosikymmeniä..(?) Quote Link to comment
Guest toni72 Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Onko tää sama joka oli vielä joskus 90-luvulla jollakin vanhalla rouvalla Tampereen Pyynikillä? Väri ja nuo sivuvilkut näyttäis samalta. Siitä nimittäin oli joskus 90-luvun loppupuolella juttu aamulehdessä(morossa?) oikein historian ja vanhojen mustavalkokuvien kera. Oli muistaakseni merimiestuontia ja ollu tällä rouvallakin vuosikymmeniä..(?) - Oli soikealla takalasilla tämä ko. vanhan rouvan auto, (IK-965). Lisävarusteena oli munalukko ovessa vinkkarin korkeudella... Quote Link to comment
Lmm Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 16400: Volkswagen DELUXE 2DSEDAN/2400-57 Käyttöönotto:00.00.1957 Katsastettu:22.04.1999 Seur.kats.: Omist:........ Petri ,HÄMEENKYRÖ Rekisteristä poisto Lähde:Ajoneuvoliikennerekisteri www.16400.mobi Quote Link to comment
-tipi- Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Lämpökoteloiden alaosissa on pikkasen pehmeetä, varsinkin kuskin puolella. Aattelin vaihtaa vain sen osan ja sen sivupalan, johonastinlauta tulee kiinni. Onko noissa korjauspaloissa mukana tuo osa johon tulee kaksi korin kiinnityspulttia kiinni? Ne on molemmilta puolilta hävinneet. Ihme on, jos ei ole itse lämpöputket siellä kotelon sisällä mädät. Vähibntääkin poraisin ne pohjat irti pistehitseistään tarkastusta varten, jos meinaa kunnolla tehdä. Quote Link to comment
Oksa Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 Joo, suunnitelmat on muuttuneet sen verran että noi kanavat menee sittenkin vaihtoon.Näin pääsee todennäköisesti aika paljon vähemmällä. Nordblingi myi ystävällisesti mulle tähän sopivat kanavat. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 On ollu hiljaista päivitysten suhteen, mutta jotain on silti tallilla tapahtunu. Aloitin purkamaan alustaa, etuakseli lähti ilman kirosanoja, kaikki neljä pulttia tuli suosiolla pois. Rungon etupää näyttää olevan aika lailla ryhdissään eikä näy pahempaa mätää, sitten näkee vielä kun rapsuttaa alapuolelta massat pois. Mikäköhän idea noilla kahdella bensaputkella on? Joku laittanu toisen putken vai onko joku tehtaan tekele. Takaa tulee vaan yksi putki. Janne. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.