Jump to content

Kannen virtaus hv arvioista


Recommended Posts

Jos kannen virtaus hv arvio annetuilla kuutioilla ja nostoilla on 196 / 6400 rpm ja muut koneen osat laadukasta tavaraa, niin missä lukemissa ovat todelliset heposet tyypillisesti olleet? Vai voiko tuota edes arvata ennen kuin ollaan rullilla...

Link to comment
Tarkka arvaus.....

 

30-230 hv

 

Näin mä arvelinkin. Eli nuo luvut kuvaa vaan kansien potentiaalia kuljetella kaasuja kun kaikki toimii hyvin. Onhan tuo kone kyllä tehty hyvin, mutta enempi helppoa ajettavuutta ja vääntöä kysellen. Täytyy vielä odottaa - ei viittis ihan alustaa irrallaan kuskata rullille. Vaikka toisaalta nyt olis helpointa tehdä säätöjä ja huoltoja kun kaikki on tarjottimella...

Link to comment
Tarkka arvaus.....

 

30-230 hv

 

Näin mä arvelinkin. Eli nuo luvut kuvaa vaan kansien potentiaalia kuljetella kaasuja kun kaikki toimii hyvin. Onhan tuo kone kyllä tehty hyvin, mutta enempi helppoa ajettavuutta ja vääntöä kysellen. Täytyy vielä odottaa - ei viittis ihan alustaa irrallaan kuskata rullille. Vaikka toisaalta nyt olis helpointa tehdä säätöjä ja huoltoja kun kaikki on tarjottimella...

 

Melko monta muutuvaa tekijää... Mutta jos noi oli cfm:iä niin oikeen mittasilla pako ja imusarjoilla ja sopevalla nokalla ja rutuilla pitäis 200 moottorikaakkiin päästä :)

Link to comment
Tarkka arvaus.....

 

30-230 hv

 

Näin mä arvelinkin. Eli nuo luvut kuvaa vaan kansien potentiaalia kuljetella kaasuja kun kaikki toimii hyvin. Onhan tuo kone kyllä tehty hyvin, mutta enempi helppoa ajettavuutta ja vääntöä kysellen. Täytyy vielä odottaa - ei viittis ihan alustaa irrallaan kuskata rullille. Vaikka toisaalta nyt olis helpointa tehdä säätöjä ja huoltoja kun kaikki on tarjottimella...

 

Melko monta muutuvaa tekijää... Mutta jos noi oli cfm:iä niin oikeen mittasilla pako ja imusarjoilla ja sopevalla nokalla ja rutuilla pitäis 200 moottorikaakkiin päästä :)

 

Hevosissa vähempikin riittäis, mutta newtoneita olis kiva saada reilusti yli 200

 

Tossa on muutamat speksit koneesta:

-84mm Bugpack, 94mm Mahle, 5.5" rods, shufflepinned case with piston oil squirters

-044 DRD L7 heads, http://www.drdracingheads.com/xcart/DRD-L7-CNC-ported-type1-heads.html

-45 DRLAs with 36mm venturis

-JPM00806(263deg at 0.05” , 9.64mm cam lift and 106LC)

-7075 billet dual taper PR

-MSD AL6

-AC Sidewinder

-puristukset 11,5

 

ja tuossa on virtauspapereista kuvat

virtauspaperi.jpg

virtauspaperi2.jpg

Link to comment
Guest fgronlun

Kansien virtaus on siitä pikkasen hankala että sitä suoritetaan eri alipaineilla.

Kannen virtauspotentiaali voidaankiin antaa 10"-28" tuuman vesipatsaalla.

Virallinen laskuri onkin että jos virtaus on annettu 28" vesipatsaalla saa tuon lukeman kerrata 0.256:lla sekä kerrata sylinteriluvulla niin siinä on hevosvoimat.

 

esim

200cfm*0.256*4cyl

=204.8hv

 

itse suosin aina 28" patsaalla mitattuja tuloksia koska vastaavat enemmän todellista tilannetta. Kuplan kansien kanssa (vakio 2r tyyppiset) olen huomannu että 10" virtauksilla tahtoo tulokset olla pikkasen liiankin positiivisiä.

 

Pepille tehtiin viime vuonna kannet. Ne virtas sen 198cfm@28" ja penkissä tuli se 200hv koneteho. Näillä kansilla saatiin virtaus pysymään ylhällä vaikka alipainetta nostettiin aina tuonne 35" paikkeille.

Link to comment
Kansien virtaus on siitä pikkasen hankala että sitä suoritetaan eri alipaineilla.

Kannen virtauspotentiaali voidaankiin antaa 10"-28" tuuman vesipatsaalla.

Virallinen laskuri onkin että jos virtaus on annettu 28" vesipatsaalla saa tuon lukeman kerrata 0.256:lla sekä kerrata sylinteriluvulla niin siinä on hevosvoimat.

 

esim

200cfm*0.256*4cyl

=204.8hv

 

itse suosin aina 28" patsaalla mitattuja tuloksia koska vastaavat enemmän todellista tilannetta. Kuplan kansien kanssa (vakio 2r tyyppiset) olen huomannu että 10" virtauksilla tahtoo tulokset olla pikkasen liiankin positiivisiä.

 

Pepille tehtiin viime vuonna kannet. Ne virtas sen 198cfm@28" ja penkissä tuli se 200hv koneteho. Näillä kansilla saatiin virtaus pysymään ylhällä vaikka alipainetta nostettiin aina tuonne 35" paikkeille.

 

Ja toisaalta Mun SF kannet virtasi ~220 16mm nostolla ja tuotti 234hv konetehon penkissä pienemmällä nostolla. Cfm lukemat ovat tosiaan suuntaa antavat. streetEliminatorit virtasivat 160cfm ja penkissä oli takapyöräteho 160hv mitä tosta ny sit tulee konelta...

 

Itse käyttän lukuja muiden osien valintaan, nokka isku jne...

 

-puide-

Link to comment
  • 2 years later...

Kansien virtaus on siitä pikkasen hankala että sitä suoritetaan eri alipaineilla.

Kannen virtauspotentiaali voidaankiin antaa 10"-28" tuuman vesipatsaalla.

Virallinen laskuri onkin että jos virtaus on annettu 28" vesipatsaalla saa tuon lukeman kerrata 0.256:lla sekä kerrata sylinteriluvulla niin siinä on hevosvoimat.

 

esim

200cfm*0.256*4cyl

=204.8hv

 

itse suosin aina 28" patsaalla mitattuja tuloksia koska vastaavat enemmän todellista tilannetta. Kuplan kansien kanssa (vakio 2r tyyppiset) olen huomannu että 10" virtauksilla tahtoo tulokset olla pikkasen liiankin positiivisiä.

 

Pepille tehtiin viime vuonna kannet. Ne virtas sen 198cfm@28" ja penkissä tuli se 200hv koneteho. Näillä kansilla saatiin virtaus pysymään ylhällä vaikka alipainetta nostettiin aina tuonne 35" paikkeille.

Nostetaas vähän vanhaa ketjua..

 

Jos kannet on mitattu 25" patsaalla niin onko tuohon olemassa minkälainen laskukaava, että saa cfm muutettua hv:ksi?

 

Vai lasketaanko tuo samalla kertoimella?

 

-Pasi

Edited by Pasi
Link to comment

Virtaus ilmoitettuna @25" x 1.060 = virtaus @28" vesipatsasta. Liitteenä sivu Superflown manuaalista.

Jotta tuota tehoa voisi lähteä arvioimaan virtauslukeman perusteella niin varmimman tuloksen saa kun

koko imupuoli on mitattuna yhtenä pakettina eli kansi + imusarja + läppärunko tai kaasutin sekä mahdollinen

ilmansuodatin. Dynossa huonolla ilmansuodattimella joskus taannoin 7hv häviö verrattuna ilman

suodatinta ajettuun vetoon.

 

 

post-676-0-66738300-1452077797_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...