Jump to content

Hermot mennee!!!


Guest jarza72

Recommended Posts

Guest jarza72

Miksi ei tulpat kestä??? Ensikesän bensarahasto kohta mennyt tuluppakauppaan.NGK:a menee melekeen pari kpl/käynnistys,eikä kestäny Boschin w7cc montaa tuntia tallisa käytellä kun kaksi settiä oli pimeänä.Pimenee aina sieltä täältä eli ei pimennä aina samaa pyttyä.puristussuhde vakio ja sytyn hoitaa 009 kärjetön ja boschin sininen.

Link to comment

Kuinkas paksulla seoksella se on? Meinaan vaan että aikoinaan väärin säädetty lastu

vei multa tulpat kolmessa ja puolessa minuutissa, auto oli toki vesivessa mut kaippa

ne tulpat samalla tavalla rikki menee jos seos on liian rikas. Olkoon sitten ruutta tai kaasari.

 

E: Hidas olin...

Link to comment

Aika hatarat lähtötiedot arvailla... Kone ei ilmeisesti ole kuitenkaan vakio, kun kerran on pitkäkierteiset tulpat? Yleensä liian rikas seos pimentää tulpan, myös kylmä tulppa pimenee helpommin. Kokeiles Boschin 4-kärkistä, eli WR78, löytyy vaikka Motonetistä. Jos ei noilla tulpilla ongelma poistu, niin sitten siinä on jo ihan oikea vika :)

 

Edit: tai jos kuitenkin pitäisi olla lyhytkierteinen tulppa, niin Bosch WR78G sitten.

Link to comment

Hi. Mikä kaasutin käytössä? Jos vakio solex 34 pict-3, niin seosten säätö vaatii kaasuttimen korjaamista tai vakiojakajan palauttamista. Alkuperäisellä puola-jakaja-kaasutin yhdistelmällä toimii parhaiten. Samanlaista jumppaa menossa itsellä Ja niitä sinisiä puolia on niin monenlaisia.

Link to comment
Guest jarza72

Eli kaasarina IDF40 keskellä,Autolinean Pro Street kairatut kannet,Scat C-35 nokka,kärmes,kevennetty vauhtis,009 käretön,1.25 keinut,1580cc.Joojoo,tiedetään että tuo nokka on suunniteltu isompaan koneeseen ja yhdellä keskikaasarilla ei maailmaa valloiteta mut suunnitelmat muuttuu ja vara parantaa pitää aina jättää ;) Mut tommonen kombinaatio kuitenkin ja pitäis vielä saada pelittään.Eli minkä kokosilla suuttimilla lähetään kokeileen? Helevatan rikkaalla se nyt tosiaan käy.

Link to comment
Guest jarza72

Eihän siinä paljoa ole. Dekki 1,4mm ja palotilan koko oli jotain 55-60mm muistaakseni ku ruiskulla nestettä niihin kiireellä ruiskutin :D Dementia vaivaa sen verran etten muista paljonko sain puristussuhteeksi.

Link to comment

No nyt onkin sitten heti parantamisen paikka! Kannet käteen ja puristus min. 9:1. Samalla toinen IDF koneeseen. C35 toimii kyllä tuon kokoisessakin koneessa.

 

Seoksen säätöön yhdellä keskikaasarilla vaikuttaa myös imusarja. Niitä kun on perusperiaatteeltaan kahta mallia. Sellaista joissa menee yx imuputki kurkusta per puoli ja toinen missä kaasarin alla X-imut, eli molemmat kurkut yhdistyy yhdeksi putkeksi.

 

Elämä yhdellä tuplalla on pelkkää tuskaa... :-)

Link to comment
Guest Pesone

NO nyt on puristukset 6.8-7.3 noilla tiedoilla laskettuna... joku 3 mm pitäis kantta laskee et tulis palotiloihin tilavuudeks noin 40cc mikä antais 9,25 puristuksia tolla kombolla... tai laita turbo nii ei tarvi kansia ottaa irti ;)

Link to comment

Noita pimenneitä tulppia voi koittaa kaasupilleillä varovasti elvytellä.

Itellä kanssa kun oli hiukan kone starttauksessa rikkaalla ni meni usein tulppia. Pillil nopeesti päästä vähän punaseksi ni saattaa vielä saada toimivan.

Link to comment
Kannet käteen ja puristus min. 9:1. Samalla toinen IDF koneeseen. C35 toimii kyllä tuon kokoisessakin koneessa.

Mulla on useamman kesän ollut ajossa 1835 kone juuri tuolla C35:lla ja tuplilla. Alkuun oli vakiokansista tehdyt kannet joilla puristukset n. 8.5, nyt toisilla kansilla puristukset 9.25. Molemmilla toiminut ihan moitteetta.

Link to comment

Jos haluu ihan välttämättä leikkiä noin huonolla puristuksella niin sitten ainakin on siirryttävä lämpöisempiin tulppiin,muuten on aina vaan odotettavissa pimenneitä sytytystulppia. Ja noin matalalla puristuksella on pakko jättää seos keskikaasarilla rikkaalle pienillä kierroksilla jos haluaa sen käyvän edes jotenkin,kumminkin se olisi yritettävä saada niin laihalle kun mahdollista et tulpat kestäisi edes jotenkin.. eli vakiokoneen lämpöarvoinen sytytystulpa ellei jopa pykälää lämpöisempi. Voi vaan olla hankala löytää kun ei niin lämpöisiä tarvitse nykymoottoreissa joissa on puristusta riittävästi,valmistaja suosittelee tuolle nokkalle vähintään 8,2 puristusta. Ja toinen ominaisuus mikä tulee tuon huonon puristuksen myötä mitä vielä keskikaasari pahentaa on tehottomuus pikkukierroksilla,eli oikein huono yhdistelmä.

Link to comment
Guest jarza72

Siis ei puristukset tarkotuksella noin alhaalla ole mutta kun tuli suunnitelmia ja suunnitelmien muutoksia ni tuli sitte kasattua tommosena josko sillä ois muutaman mutkan ajellu kesän kynnyksellä,mut eikai se vissiin auta ku kiikuttaa kannet koneistamolle kun ei tälläkään kertaa ollut oikotietä onneen :D

Link to comment
Guest jarza72

Do dii,kannet on irti.Oisko se 9,25 puristussuhde nyt sitte tolle nokalle ihanteellisin? Ja saiskos sen sitte toimimaan tolla kokoonpanolla niin että viittis ens kesän ajella,tarkotus on konekokoa isontaa muttei tälle kesälle.

Link to comment

No kansien irroitus kävi nopeesti!

 

Ideaalipuristusta tuskin tietää kukaan. Sen kun riippuu kansista, kaasarista, imusarjasta, pakosarjasta, sytkästä, jne...

 

Mutta kun tuolle 9 paikkeille saat puritukset, niin eiköhän tuokin ala pelata paremmin. Edelleen kannattais toiseen kaasariin fyffeä sijoittaa. Helpottaa paljon elämää. Varsinkin jos aiot konetta vielä kasvattaa.

Link to comment
Guest jarza72

Suunnitelmia suunnitelmia :D

Tulipahan sitten mieleen jotta kun kone nyt on tallin pöydällä ilman kansia ni oiskohan tuo nyt sama purkaa loputkin ja kairauttaa alakerta ja kannet suoraan 94 pytyille? laskeskelin sitte puristussuhteeksi 10,25 luokkaa.Alkaako olla jo liikaa?

Link to comment
Guest Pesone

jos laitat 94 pytyt niin miun laskujen mukaan tulee 55-60 palotilojen koolla 7.9 - 8.4 puristukset. pitäis saada 82 iskunpituutta etää 94 männällä jo noilla muilla spekseillä ois puristukset 9.8.

 

Palotilaa pitäis 94 männälläkin pienentää noin 45-50cc asti että ois puristukset noin 9-9.75

 

Mutta kannaattahan se samantien kairauttaa isommille pytyille jos siitä ei vaivaa ole, silloin myös kannattaa varmaan siirtyä suoraan nurkkakaasari suunnitelmiin.

Helpoimmalla pääset kun käytät ne kannet vaan koneistamolla, kyllä sen yhdelläkin kaasarilla toimimaan saa kun puristukset on kunnossa.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest jarza72

Joo ei!!!! kannet laskettu sen verran että palotilan koko nyt 40 ml.Mitään muita muutoksia ei ole tehty kuin kaasariin uusia tiivisteitä ja keinut vaihettu vakioiksi kun ei ollut lyhyempiä tönäreitä että olis saanu välykset säädettyä ja geometrian sopivaksi.Mutta nyt ei meinaa saada käyntiin sitten kirveelläkään,sitten kun apuvirralla lähtee viimein niin käy ihan kohtuudella ja kiertää ihan mukavasti.Piruko siinä nyt maksaa???

Link to comment
Joo ei!!!! kannet laskettu sen verran että palotilan koko nyt 40 ml.Mitään muita muutoksia ei ole tehty kuin kaasariin uusia tiivisteitä ja keinut vaihettu vakioiksi kun ei ollut lyhyempiä tönäreitä että olis saanu välykset säädettyä ja geometrian sopivaksi.Mutta nyt ei meinaa saada käyntiin sitten kirveelläkään,sitten kun apuvirralla lähtee viimein niin käy ihan kohtuudella ja kiertää ihan mukavasti.Piruko siinä nyt maksaa???

 

...ja siivua lähti tiivistepinnasta sen verran että putki kantaa yläpään olakkeesta eikä tiivisty kunnolla kantta vasten. Kannen rivoista on poistettava materiaalia jos reilumman lastun ottaa, veljen OEM kansi + Cofap- putki alkoi kantaa 3.5mm laskulla.

Link to comment
Guest Pesone

Kokeile kylmällä koneella ennen starttia 10 kertaa käytät kaasun pohjassa, eli kunnon bensa annos koneelle, ja sitten kaasu pohjassa tai puoliksi auki starttaus, pitäisi lähteä noin kuin palmun alta...

 

Jos ei, niin vanha startti ei jaksa pyörittää tarpeeksi nopeasti kun nyt on puristukset nousseet huomattavasti...

 

Tai venat kantaa tai kuu on väärässä asennossa venuksen nähden tai jne.....

Link to comment
Guest jarza72

Do dii,venttiilithän ne kantoi vaikka kasatessa säädin venttiilit.Piruko siinä maksaa että nyt ne kantoi ja kun edellisen kerran kasasin mosan ja säädin samallai niin muutaman käynnistyksen jälkeen välys oli suurentunu niinmaan pirusti? nythän tuo käynnistyi ja tuntui kiertävän ihan kivasti.Ajettu ei nyt ole metriäkään niin siitä ei ole tietoa että miten tosissaan toimii.Oli päässyt öljyn sekaan runsaasti bensaa niin koeajolle pääsee vasta kun puhtaat öljyt saan koneeseen.Mielenkiinnolla oottelen sitten mikä on seuraava ongelma :D

Link to comment

Koska on epätodennäköistä että mikään venakoneiston komponentti olisi pidentynyt (työntötanko - nokan perusympyrä tms), niin jäljelle jää seetin uppoaminen kanteen ja sylinteriputken uppoaminen lohkoon tai kanteen. Koska seetit tuskin joka venttiilistä uppoaisi, miun veikkaus on että sylinteriputket ovat asettuneet, ja tarkempi veikkaus on WP:n kommenttia mukaillen että sylinteriputket ovat kuitenkin jostain ihan pikkuriikkisen kantaneet, esim. putken yläpään koneistuksen vieressä olevasta pienestä pyöristyksestä.

 

Tälläisen liikehdinnän oheistuotteena on myös kannenpulttien momentin pieneneminen -> kannattanee uudelleenkiristää. Vähän ärsyttävä homma kun pata on autossa kiinni, mutta paikallaan pystynee ainakin testaamaan jollain kannen muttereista?

Link to comment
Guest jarza72

Tämmöstä teoriaa itekkin mielessäni puntaroin.Ja helpompi se on käyttää pannu irti ja tsekata kannen kireys ku ruveta taisteleen ahtaudessa.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest jarza72

Dodii!!! Pienen hiljaiselon ja hermojen lepuutuksen vuoksi on ollut hiljaista.Jälleen sitten mielenkiinto kasvoi ja ei muutaku talliin,ensikäynnistyksellä pamahti käyntiin ja kävikin muutaman minuutin kunnes Yllättäen tipahti 2 pytty pois pelistä :D ja YLLÄTTÄEN tulppa pimiä.Ei muutaku kovalla kaasulla biltemaan hakemaan tulppia,ostin jotku ihme tulpat kun ei ollu oikein kunnollista vertailutaulukkoa mihin verrata et ois ollu arvot edes sinneppäin.Noh mosahan pamahti käymään kaikilla ja kävikin muutamia minuutteja ihan ok,rikkaalle pistää vieläkin,meinaa tyhjäkäynnillä tukehtua mut anyway,pääsin pikkulenkinheittään ja jotenki tuntu tarvivan kierroksia kovasti et vetoja riittää,nokkaa epäilen.Kyssäri siksi,mikä se ois tohon kompleksiin hyvä nokka ajatellen katukäyttöön???

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...