Jump to content

Kupla -66 Projekti "Elma"


Recommended Posts

Ajattelin nyt pientä naputusta tännekin kirjoitella, kun sai nyt vihdoinkin jotakin aikaiseksi kuplankin suhteen.

 

 

Viime syksynä tapani mukaan selailin kuplia ja muita autoja nettiautosta ja täältä foorumilta ihan "huvin vuoksi" vaan, kunnes silmiin tarttui tältä foorumilta hinta-mielenkiintosuhteeltaan erinomainen yksilö.

 

Päällepäin ihan suht.siistin näköinen, pitkään seissyt, ei käyntikuntoinen,(eikä paljon yritettykään muistaakseni käyntiin) mutta osiltaan täydellinen hyvään hintaan haaparannan puolelta. Ilmoituksessa oli "uhkaus", että voidaan myydä osissa, jos kukaan ei halua kokonaisena ja minähän halusin... heti!

 

(Myyjä saa itse ilmottautua threadiin, jos haluaa :) ens kuussa olis tarkoitus saada omiin nimiin tullattua ja katsastettua kuten puheltiin))

 

Muutaman sähköposti- ja tekstiviestivalokuvavaihtojen jälkeen sovittiin päivä milloin haetaan kupla uuteen kotiin Haukiputaalle päin.

 

kupla1.JPG

 

Tässä oli lähtötilanne viime syksynä, jonka jälkeen kupla meni talviunille talliin odottelemaan seuraavaa kesää. Samalla nimesin auton Elmaksi ! :)

Link to comment

Huhtikuu 2013

 

Eli nyt kun ilmat alkoi lämpenemään ja kylmässä tallissa tarkenee ilman turkishaalareita, oli aika ottaa kupla tarkemman tarkastelun alle ja tämän kesän tavoitteena on saada se katsastettua, tullattua ja ajettua ilman sen kummempia hienosteluja!

 

Sisustan purkamista ja pohjan tarkastelua vähän tehtynä, päätettiin että on siinä sen verran mätävikaa pohjassakin, että otetaan kori irti rungosta ja näytetään vähän hitsauslaitetta ja rälläkkää.

 

kuplas5.png

kuplas6.png

 

Pahoittelut huonosta laadusta, kännykkäkameralla pimeässä tallissa :(

 

kuplas3.png

 

Ja kori irti !

 

kuplas4.png

 

Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!

 

kuplas2.png

 

Nyt ollaan sitte tässä tilanteessa, tai oikeastaan sinkkimaalin päälle vedetty vielä vasaralakka viimeiseen kuvaan verrattuna.

 

Koria purkaessa huomattiin samalla, että toinen venttiilikoppa oli kadonnut johonkin ja foorumin ostoilmoituksen kautta tunnissa löytyi sopiva, kiitos tästä Jäälin kuplamiehelle! Venttiilikopan tiivisteet vaihdoin samalla kun laittoin puuttuvan kopan paikalleen.

 

Huomenna pohjan puolelle vähän hiomista ja massausta.... tästä on hyvä jatkaa!

Link to comment
  • 3 weeks later...

 

 

 

kuplas2.png

 

Nyt ollaan sitte tässä tilanteessa, tai oikeastaan sinkkimaalin päälle vedetty vielä vasaralakka viimeiseen kuvaan verrattuna.

 

Koria purkaessa huomattiin samalla, että toinen venttiilikoppa oli kadonnut johonkin ja foorumin ostoilmoituksen kautta tunnissa löytyi sopiva, kiitos tästä Jäälin kuplamiehelle! Venttiilikopan tiivisteet vaihdoin samalla kun laittoin puuttuvan kopan paikalleen.

 

Huomenna pohjan puolelle vähän hiomista ja massausta.... tästä on hyvä jatkaa!

 

jotenki näytää tuo kuvan piha sellaselta että ajelen aika usein tästä ohi.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Laitetaan nyt tänne kuitenki tämän kesän aikaansaannosta, vaikka tekstin tuottaminen on jäänyt vähän vähälle. Kuvat kertonee, enemmän kuin tuhat sanaa. Kuvia löytyy myös laittamisen väliltä, mutta laitan niitä "joskus"

 

 

 

tommikupla1092013.png

 

-

 

tommikupla2092013.png

 

-

 

tommikupla392013.png

 

Tässä kunnossa se on kesän jäljestä, tavoite oli itselle kesäkuun alkuun saada ajoon, mutta myöhästyi kuukaudella :). Eli joskus kesäkuun lopulla / Heinäkuun alulla taisi olla leima paperissa. Sitten odoteltiin vain tullauspäätöstä.

 

Tullihan nätisti vertaili tätä johonkin ihan uuteen 1.2 beetleen tjsp...ja ikävähennysten ja kaikkien omituisten kaavojen jälkeen kuplan tämänhetkiseksi hinnaksi saatiin 58€, mutta loppuhyvin kaikkihyvin sen osalta.

 

Lyhyiden viisimerkkisten mustien kilpien kans piti pientä väittelyä käydä, mutta kohtuudella nekin sain. Aluksi eurokilpiä tyrkyteltiin !

 

Kilometrejä on kertynyt "muutama" sata ja kaikkea pientä näprättävää löytyy talven tultua.

Link to comment

 

 

jotenki näytää tuo kuvan piha sellaselta että ajelen aika usein tästä ohi.

 

 

Hyvin mahdollista, jos Haukiputaalla - Siikasaaren alueella ajelet :) Nykyään varmaan jo kuplankin olet nähnyt.

 

 

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka leveä tuo viimesen kuvan kärry on?

 

Tuota kuvan kärryä en ihan hetkessä pääse mittaan, mutta ihan peruslevyinen kärry on. Oisko 155cm? Voin tarkistaa toisesta kärrystä joku päivä, kun molemmissa kuplan pohjaa kuljeteltiin ja juuri se siihen renkaat "linkussa" mahtuu !

Link to comment

 

 

jotenki näytää tuo kuvan piha sellaselta että ajelen aika usein tästä ohi.

 

 

Hyvin mahdollista, jos Haukiputaalla - Siikasaaren alueella ajelet :) Nykyään varmaan jo kuplankin olet nähnyt.

 

 

juu ollaan samalla tiellä. mun akka asuu siittä sun paikasta vähä matkaa eteenpäin :D

juu oon mä sen monta kertaa nähnyt ja oot tien päälläkin tullut vastaan ainaki pari kertaa ;)

Link to comment

 

 

jotenki näytää tuo kuvan piha sellaselta että ajelen aika usein tästä ohi.

 

 

Hyvin mahdollista, jos Haukiputaalla - Siikasaaren alueella ajelet :) Nykyään varmaan jo kuplankin olet nähnyt.

 

 

juu ollaan samalla tiellä. mun akka asuu siittä sun paikasta vähä matkaa eteenpäin :D

juu oon mä sen monta kertaa nähnyt ja oot tien päälläkin tullut vastaan ainaki pari kertaa ;)

 

Jaajaa :D

 

Mun vanhempien talo se on, itte asustelen Oulussa.

 

Tien päällä joko minä tai velipoika saattaa vastaan tulla kuplalla... milläs kulkineella ajat?

Link to comment

Jaajaa :D

 

Mun vanhempien talo se on, itte asustelen Oulussa.

 

Tien päällä joko minä tai velipoika saattaa vastaan tulla kuplalla... milläs kulkineella ajat?

 

valkonen T4 transportteri. akka ajelee boralla.

muistakko joku vuosi sitte liukkaila oli harmaa pakumazda tulla teijän pihalle siinä mäessä? :D

Link to comment

No hetki meni ennenkuin tajusin että kirkon pihallahan siinä ollaan! Siunausta hakemassa:)

 

Mulla saattas olla tuommoinen ritilä tuohon lokariin ylimääräisenä. Ehkä kaksikin.

Link to comment

Jaajaa :D

 

Mun vanhempien talo se on, itte asustelen Oulussa.

 

Tien päällä joko minä tai velipoika saattaa vastaan tulla kuplalla... milläs kulkineella ajat?

 

valkonen T4 transportteri. akka ajelee boralla.

muistakko joku vuosi sitte liukkaila oli harmaa pakumazda tulla teijän pihalle siinä mäessä? :D

 

On siitä useammastikkin joskus meinannu talvella pihalle tai aitaan joku tulla :D jottai pieniä muistikuvia voi olla harmaasta pakusta...

 

No hetki meni ennenkuin tajusin että kirkon pihallahan siinä ollaan! Siunausta hakemassa:)

 

Mulla saattas olla tuommoinen ritilä tuohon lokariin ylimääräisenä. Ehkä kaksikin.

 

Joo, ja siunaus saatiin!

 

Jos pari ritilää löytyy, niin ainahan se auto paremmalta niiden kans näyttää... tarkotus on vielä rosterista taitella astinlaudat :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...