Jump to content

säädettävä etuakseli


Recommended Posts

pitäisi ostaa tuolaanen...ja madaltaa hiukan kuplan etupäätä, ei kuitenkaan tarkoitus kaivon kansia ylös nostella...

 

-eli jos säädettävän etuakselin ruuvaa ylimpään asentoonsa niin onko se vielä silloinkin huomattavasti alkuperäiseen verrattuna matalempi???

 

-miten hyvä säätövara siinä on???

 

-itse tekemällä saisi halutunlaisen, mutta nyt haetaan tehdastekoista akselia!

Link to comment
Guest Mika Raussi

Yläasennossa vakio ja taitaa puottaa parhaimmillaan jopa kymmenen senttiä. Tai ainakin sitä luokkaa oli oma aksilo, jossa oli hitsatut palat. Tontissa on paska ajaa ja tarviit pitkäliikkeiset pallonivelet sekä iskarit. En voi suositella.

Link to comment

Mulla on Puman tehdasakseli ja mulla on jossain ilmaisesti joku ahistus tällä hetkellä kun se ei nouse ihan yläasentoonsa asti, mut kun on pohjilla niin laskua on varmaan likimain tuo kymmenen senttiä. Mut jos se liikkuu koko skaalan hyvin niin sit kyllä nousee yläasennossaan jopa vähän normaalia korkeammalle.

 

Eli kaikkiaan varmaan säätövaraa jotain 15 cm luokkaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

No jos sie meinaat laittaa Madaltavat olan ja tahot saada leimalle ylös säätöakselilla, niin pitää tehdasakselia vähän muutella tai sitten hitsata palat vanhaan. Hitsattu toki ei oo täsmälleen laillinen, mutta voi olla, että inssi ei huomaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Lanppujen korkeudesta. Mie en ainakaan usko, että säätöakselissa piisaa säätöä ylöspäin niin paljon, että riittää.

 

Eiks noi jotkut säätöakselitikin oo hitsatuilla paloilla, eli ei muutakun saumat auki ja palaa vähän toiseen asentoon. Sillonhan se on "laillinen"

Link to comment

Mulla puma akseli ja yläasennossa oli lampun noin 49cm maasta -69 kuplassa. Ei ne tosin vakio akselillakaan olleeet sen korkeammalla. Alla oli 155-15 renkaat. Ja kelpasi katsastuksessa, ei mitattu.

Link to comment

jutteli just yhden harrastajan kanssa säädettävistä akselista...kaveri oli katsastamassa kuplaa kun katsastusmies huomasi, et sulla on tollanen säädettävä akseli, johon kaveri vastasi...

 

-juu katkaisin tosta palan pois ja HITSASIN ITSE säätöpalat tohon kiinni...ja katsastusmiehen ilmekään ei värähtanyt!!!

että näinkin voi käydä...

 

ja leima tuli...

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Keiteleen Kone

Keiteleen Koneesta löytyy uusia pallonivel mallin etuakselistoja hammaspala säädöillä sekä katkaistuun akseliputkeen sopivia säätöpaloja olkatappi ja pallonivel akselistoihin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Puhdas, hiljattain maalattu aksilo eikä rumia saumoja näkyvissä.

No sillon on vaikeempi huomata, mutta kyl mie jättäisin saumat hiomatta jos palikoita hitsanneella ei oo putkiluokkia.

Link to comment
Keiteleen Koneesta löytyy uusia pallonivel mallin etuakselistoja hammaspala säädöillä sekä katkaistuun akseliputkeen sopivia säätöpaloja olkatappi ja pallonivel akselistoihin.

 

säätöakselin hinta??

säätöpalojen hinta??

 

siis sitä uudempaa pallonivelmallia...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Muistaakseni joku valitteli aikanaa, että Puman akselista piti availla saumat ja hitsata ite uudet kun oli brasilian pedro vetäny niin hurjan näköset saumat.

 

Mene sitten ja tiedä.

Link to comment

Mulla oli kuplassa joskus aikanaan brassi Puman akselisto ja

voin sanoa, että jos sellainen, ketä ei ole koskaan mig:iä nähnytkään,

niin hitsais sen, niin olis 100000000 kertaa parempi sauma...

Aivan hirveä. Ei siltikään konttorilla mitään meinanneet, kun mulla oli

mukana HC:n kuvasto, jossa oli samantyyppinen akseli kuvassa.

Ottivat kopion ja totesivat, että laillinen on. Niinhän siinä kuvastossa

väitetään.

 

Eli: Kuvasto mukaan, kun menee leimalle, niin menee vaikka itsehitsatutkin

läpi, kun on todistettua, että on lailliset... = )

Link to comment

PUMA on yleisnimitys akseleille joissa on tässä keskustelussa mainitut ominaisuudet, eli varsinainen merkki se ei ole.

 

Aircooledin etuakselit tulevat CB Performancelta. Samasta paikasta tulevat myös 2" kavennetut akselit, joiden kanssa etupyörätkin mahtuvat pyörimään vaivatta suurellakin madalluksella. Luonnollisesti akseleihin sopivat suoraan CB:n droppiolat, joiden avulla saadaan aikaiseksi klassinen California Look stanssi ja pidetään ajo-ominaisuudet madalluksesta huolimatta hyvinä.

 

Niin ja Aircooledin PUMA-tyyliset etuakselit ovat nyt ja ovat aina olleet lähtöhinnaltaan 235, eikä 239 kuten kilpaileva yrittäjä erehdyksissään väitti.

 

Aircooledista muuten droppiolat sopuhintaan kaikkiin akseleihin ja jarrutyyppeihin, edullisesti ja H E T I varastosta.

 

- Tomppa

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...