Jump to content

Startin pusla


Guest jukka81

Recommended Posts

Guest jukka81

Onko porukka kuinka vaihdellu startin puslaa tonne laatikon päähän koneen ollessa kiinni? ei oikeen löytyny suoraa tohon liittyvää aihetta ainakaan mun silimiin :) mulla tollanen vm-70 vairhaispallis ja täs koitan mettästää starttaus vikaa kun koneen sammuttaa ja starttaa heti perään niin ei lähe jostain syystä? hörähtää voi. oli kone kylmä tai lämmin. pyörittää kuitenkin konetta mut ei starttaa. muutaman kerran on thny sen ettei pyöritä ku tarttaa. konees kaikki sähköhilppeet uusia paitti itte jakaja. kansi ja pyörijä on uusia. kone käy hienosti kun sen saa käyntiin.

Link to comment

Kuusvolttisen puslan saa pois 1/2 tuuman kierretapilla. Kierretappia pyöritin solakalla akkuporakoneella.

Ilmeisesti huonolla puslalla kone pyörii sen verran hitaasti, että kaasarissa ei tapahdu riittävää ilmanvaihtoa. Tappelin vastaavan ongelman kans liian kauan. Muista öljytä uusi pusla niin, että laitat sen etusormen päälle, tiputtelet tippakannusta öljyä ja kun se on piripintaan täynnä painat peukalolla lujaa ja öljy alkaa tihkua puslan läpi

Link to comment
Guest jukka81

puslan vaihdoin tänään. riipaasin koneen pois ku paku on kysees niin saa sen perän auki niin oli aika simppeli juttu. Ratkaisua se ei tuonu mun käynnistymis ongelmaan mutta pyörittää paremmin että jotakin positiivistä kuitenkin :) ja kamopuran stefan vaihdoon samalla.

 

onko teillä ideoota tohon käynnistymis ongelmaan? tänään kone kiinni ym gilppeet heti kone tulille ja käy hienosti. sammutin ja koitin heti perään käyntiin mut ei. hienosti pyörittää ja bensakin haisoo et sitäkin saa. sytty hilppeet kaikki uusia paitti itte jakaja.

Link to comment
Guest Kalsuto
Muista öljytä uusi pusla niin, että laitat sen etusormen päälle, tiputtelet tippakannusta öljyä ja kun se on piripintaan täynnä painat peukalolla lujaa ja öljy alkaa tihkua puslan läpi

Mielellään kumihanskan tai muovipussin kanssa niin ei öljyä imeydy äijään. Onko tuolla merkitystä? En tiedä, mutta ei suojautuminen ainakaan pahasta ole.

Link to comment
  • 3 years later...

Startin pusla pitäisi vaihtaa 6-volttiseen 66:een. Suurin hyllystä löytyvä kierretappi on 12-millinen, eikä paikkakunnalta tunnu löytyvän isompaa. Mistä olette hankkineet omanne?

 

Myös hyviä vaihtoehtoisia puslanpoistomenetelmiä otetaan vastaan.

Link to comment

M14 tapilla itse ulos otin. Ja ei m14 tappi nyt mikään harvinainen pitäisi olla.

Niin minäkin ajattelin, mutta ei vaan kuulu näiden paikallisten puljujen (mm. Motonet ja Biltema) tuotevalikoimaan.

Eli on haettava kauempaa tai tilattava netistä (esim. IKH).

Link to comment

Itse otin pari viikkoa takaperin ilman kierretappia kun ei sopivaa sattunut olemaan, työkaluina sopiva pultti, sorkkarauta ja vasara. Nätisti lähti. On niin vaikea selittää, että yritän vasta jos joku kokee tarpeelliseksi :)

Link to comment
  • 1 month later...

Itse otin pari viikkoa takaperin ilman kierretappia kun ei sopivaa sattunut olemaan, työkaluina sopiva pultti, sorkkarauta ja vasara. Nätisti lähti. On niin vaikea selittää, että yritän vasta jos joku kokee tarpeelliseksi :)

 

Minkälainen viritelmä sulla oli?  Pitää alkaa pusla vaihtamaan ja porakone on sökönä, kierretappi kyllä löytyy. 

Link to comment
  • 2 months later...

Minkälainen viritelmä sulla oli?  Pitää alkaa pusla vaihtamaan ja porakone on sökönä, kierretappi kyllä löytyy.

 

Oho, tää on menny kokonaan ohi kun ei ole tullut palstalla viime aikoina pyörittyä. Homma varmaan jo hoidossa.

 

Tää on aika mahdoton selittää, pitäis melkeen olla joku kuva tukena.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...