Jump to content

Sylinterin korokerenkaita


Recommended Posts

Pitäis löytää 5 mm:n korokerenkaat 92 pytyille, tai mieluiten 4.8. En löytänyt kuin 4.5 ja 5.5, mutta en tuolta väliltä. 4.5:lla jää dekki 0.7 mm:iin ja se lienee turhan vähän..

 

Tietääkö joku missä olisi 5 mm:n korokkeita, vai mennäänkö useammalla prikalla?

Link to comment

Itse joskus työkseni sorvanneena, voisin sanoa että melko inhottava sorvattava jos meinaa saada tasapaksun ja vielä pysymään muuten mitoissaan. Paksummasta saisi toki hiomakoneella tehtyä ohemman, mutta äkkiseltään tulee hintoihinsa sekin.

Link to comment
Itse olen jatkanut sopivaksi paperitiivisteellä pytyn ja lohkon väliin.

Olet laittanut useamman paperitiivisteen pytyn ja kampikammion väliin? Onko moinen toiminut miten hyvin ja kuin paljon on vuotanu öljyyä?

Link to comment

Tiivistepapereita arkkeina esim motonetista löytyy 0,25, 0,50, 0,80 ja millistä paperia. Niistä itse leikkaamalla tulee käypäset tiivisteet. Tossa täytyy kokoonpainuminen kiristettäessä ottaa huomioon. Mutta esim. 4,5mm prikka ja 0,50 paperista sille tiiviste kaveriksi niin päästään varmaan aika liki 4,8 milliä kiristettynä...

Link to comment
Paikallinen sorvaamo auttanee.
Itse joskus työkseni sorvanneena, voisin sanoa että melko inhottava sorvattava jos meinaa saada tasapaksun ja vielä pysymään muuten mitoissaan.

Kävi pieni ajatusvirhe tässäkin, kun ajattelin vain että paksummista renkaista sorvaisi hiukan pois, jota pidin mahdottomana, mutta nämähän olisi tietysti kannattanut putkesta sorvat kokonaan uudet, jotka tietysti olis hoitunut helpolla.

 

 

Tämä asiaa järjestyy tällä kertaa kuitenkin niin, että vaihdan matalammalla tappikorkeudella olevat männät, jolloin selviää muutaman kympin shimmauksella. Kiitos kaikille apuaan tarjonneille.

Link to comment
Itse olen jatkanut sopivaksi paperitiivisteellä pytyn ja lohkon väliin.

Olet laittanut useamman paperitiivisteen pytyn ja kampikammion väliin? Onko moinen toiminut miten hyvin ja kuin paljon on vuotanu öljyyä?

Paraimmillaan 3 eri paksuista paperi/pahvi tiivistettä, tietysti pieni kokoonpainuminen. Näillä saatu sopiva deck/puristus.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...