Jump to content

Turbo kupla rojekti kuvia


Guest fgronlun

Recommended Posts

Guest fgronlun

Se pitää sanoa että tuo lohko painaa ihan pirusti! Piti oikein nostaa ylös verratuna orkkis lohkoon!

Mutta tuo karkea viimeistely kuitenkin oli pieni miinus mutta senhän ny saa korjattua paris talli illassa..

Kyllä noilla palikolla pitäis saada se 300 hepoa ku vaan saa kunnon föönin sitte hankittua! Tuolla 1915 koneellakin jo minusta alkas olemaan aika hauskaa jo ku märällä tiellä veti 80 sivuluisuun vahingossa! Mutta oli vaan kylläkin jokku vanhat talvi kummit alla!

 

Olis kiva saada tuo niputettua kesäksi mutta kai siinä niin menee että syskyllä vastaa saa otettua savut tuosta..

 

Pirun paljo vaan haluu tuota rahaa palaa tuohon autoon ja ny ku iski tuo bmw sairaus niin tiedä koska täss pakko paitaan joutuu..

 

 

Tuossa ny on jotakin pieniä pätkiä.. nuo 2 viimesintä ei varmaan toimi..

Ma vidéo

 

http://www.video-perso.com/video.php?id=30776

 

http://www.video-perso.com/video.php?id=30779

 

http://www.video-perso.com/video.php?id=18349

 

Ma vidéo

Link to comment
  • Replies 429
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

se että painaa tuplaten enemmän ei tarkoita tuplaten vahvempaa .

 

En tarkoittanutkaan sitä,vaan tuo on monilta "heikoista" paikoista huomattavasti vahvempi ja lisäksi joka pukissa ohjausholkit jne. Ei tartte tuskin jatkuvasti aarporailla jne ja jos vaurioita tulee niin helpompi korjata.

 

Pärjäähän tolla kuplan omallakin hemmetin pitkälle mutta kyllä vituttaa tehdä kovat työstöt vanhaan lohkoon jos se sattuu vaikka halkeemaan niin sitä ei ole kiva ruveta korjailemaan!

 

Saa FG:llä olla jo hyvä lootakin ja akselit jotta tuon koneen kestää tai kaikkihan riippuu käyttötavasta.

Link to comment
Guest ritariässä

se millaista lohkon materiaali on hitsata, ei kerro lohkon todellisesta huonoudesta/hyvyydestä. en jauha aihetta enempää, sillä kaikkihan me tiedämme kuplan orkkislohkon heikkoudet ja vahvuudet.

 

ps kaikki ei rakenna niitä 500 hv+ koneita yli 2 barin ahdoilla!

Link to comment
Guest fgronlun

tuo wasserin lohko oli ittelläkin suunnitelmissa mutta ku alkas laskeen mitä maksais teettää nuo koneistukset (siis piimeenä ja kavereilla) niin tulin siihen lopputulokseen että ku kuitenkin meinaan pysyä tuossa 94mm porauksessa niin ei viitti alkaa nysvään tuon wasserin lohkon kanssa. Kuitenkin siinä on sen verran nysväämistä että ku olen saman ajan ylitöissä niin saan lohkon tienattua.

Sitten toine juttu on se että sen saa hitsattua paremmin jos sattuisi kone rikko yllättämään.

 

Mitä turbo vehkeitä on tulossa ensi kesäksi? Meinaako moni kokeilla vartilla niitä?

Jotaki huhuja olen kuullu jostain blower ahdestusta boxerista.. Vai onko tuullu vain jotenkin vääriin tuolta blower hillistä?

Link to comment
se millaista lohkon materiaali on hitsata, ei kerro lohkon todellisesta huonoudesta/hyvyydestä. en jauha aihetta enempää, sillä kaikkihan me tiedämme kuplan orkkislohkon heikkoudet ja vahvuudet.

 

Niin ja kaikkihan tietää, että suunnittelijat pyrkivät aina aluksi parhaaseen lopputulokseen ja vasta myöhemmin alkaa kustannuksien tähden laadusta tinkiminen. Tiedostavana harrastajana Ritari Ässä varmasti tietää kuinka myöhäisessä vaiheessa magnesiumseos on tullut kuplan lohkomateriaaliksi...

 

nimimerkillä: Uuden alumiinilohkon omistaja, vaikka rojektin vuosimalli ei sitä edellytäkkään

 

;-)

Link to comment
Guest ritariässä

ajelkaa nyt ensin niil uusilla väliamerikassa valetuilla muutama vuosi ja palataan sitten asiaan. kuplan valmistushistoria on opeteltu ulkoa, joten ei tartte snobbailla susilinnalaisten lohkohistorioilla:)

Link to comment

Mitä turbo vehkeitä on tulossa ensi kesäksi? Meinaako moni kokeilla vartilla niitä?

Jotaki huhuja olen kuullu jostain blower ahdestusta boxerista.. Vai onko tuullu vain jotenkin vääriin tuolta blower hillistä?

 

Mulla näyttää valmistuvan ens kesäks ja openiin ois tarkotus päästä kokeilee.Oon muuten kans kuullu huhuja bloweri notsista eräältä osatoimittajalta.... kellähän tulossa??? ei voi tietää ;)

Link to comment
se millaista lohkon materiaali on hitsata, ei kerro lohkon todellisesta huonoudesta/hyvyydestä. en jauha aihetta enempää, sillä kaikkihan me tiedämme kuplan orkkislohkon heikkoudet ja vahvuudet.

 

ps kaikki ei rakenna niitä 500 hv+ koneita yli 2 barin ahdoilla!

 

 

Se millaista lohko on hitsata kertoo siitä materiaalista ja valun hyvyydestä, ilmattomuudesta, tiiviydestä ja lujuudesta todella paljon.

 

Millainen lohko on kokonaisuudessaan, se selviää vasta vuosien päästä. En mäkään jauha aihetta enempää.

 

Itselleni en ole tuollaista lohkoa hankkinut, eikä 500+ ole mun tavoite vaan jotain muuta...

Link to comment
Guest fgronlun

Mulla näyttää valmistuvan ens kesäks ja openiin ois tarkotus päästä kokeilee.Oon muuten kans kuullu huhuja bloweri notsista eräältä osatoimittajalta.... kellähän tulossa??? ei voi tietää ;)

 

 

Minkälaisilla paketilla on aikomus ajella baanalla?

2.? turbo jne?

Ittellä on visio että tuohon omaan koneseen sais jokku kivat kannet esim nämä http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=246

Mutta alux kyllä kai tulee vain ajettua noilla itte kaivetuilla orkkis tyyli kansilla ja parilla dellortolla. Turboja on kaksi mistä valita joko tuo to3/4 tai holsetin h1e (sekin kyllä ihan loppu mutta ilmanen). Tulevaisuudessa vois sitten hankkia jonkun hx40-50. Mutta pitäis myös tehdä kunnon pakosarjakin sitten..

Link to comment

ei mulla oo ku 1835cc,kannet empeistä hiplatut 180hp virtaa teoreetista,engle tcs-10 nokka,yks vaaka 45-kaasari,raatikaisen cooleri, to3 carretti tai jos löytyy rahoja holset h1e/d,jotain 1-1.5 ahtoja. jos ei kestä ni tehdään uus wasserlohkoon?

Link to comment

Mika eikö sullakin ollu 45-kaasarilla se oma kone? Alkas olee kohta ajankohtasta ruveta suuttimet,kurkut,yms tilata. sattusko sulla olee mitään vinkkiä antaa et minkälaisella suutin,seosputki ja kurkku yhdistelmällä vois ensi käynnistyksiä koittaa?

Link to comment
Guest fgronlun
Kutakuinkin mullekin tulossa tommonen ensi kesäksi.. :) Onko tosta kuplasta muuten jossain jotain kuvia, josta on noita videoitakin laitettu..?

 

Jos meinaat tuota mun omaa niin täss on pari kuvaa

 

no.jpg

 

141_4182.jpg

 

141_4181.jpg

 

nore2.jpg

Link to comment
Mika eikö sullakin ollu 45-kaasarilla se oma kone? Alkas olee kohta ajankohtasta ruveta suuttimet,kurkut,yms tilata. sattusko sulla olee mitään vinkkiä antaa et minkälaisella suutin,seosputki ja kurkku yhdistelmällä vois ensi käynnistyksiä koittaa?

 

40 pysty ja dellorto. Tiedä sitten onko mun säädöistä paljoakaan iloa sulle. Turbomania-kirjasta saa hyvää perustietoa millä lähtee hakemaan oikeita säätöjä.

 

t. Mika

Link to comment
Mitä turbo vehkeitä on tulossa ensi kesäksi? Meinaako moni kokeilla vartilla niitä?

Jotaki huhuja olen kuullu jostain blower ahdestusta boxerista.. Vai onko tuullu vain jotenkin vääriin tuolta blower hillistä?

 

Mulla näyttää valmistuvan ens kesäks ja openiin ois tarkotus päästä kokeilee.Oon muuten kans kuullu huhuja bloweri notsista eräältä osatoimittajalta.... kellähän tulossa??? ei voi tietää ;)

 

Mikäs osatoimittaja tollasia huhuja kertoilee =) Huhut on huhuja...

 

-MP-

Link to comment
Guest fgronlun

Siis vaasan testipäiviläkin pitäis olla yx sun toinen vw kokeilemassa sitten jos vaan kaikki saa autot siihen mennessä nippuun.

 

Jos oma on kunnossa niin pohjosemmasta tulee ainakin 2kpl

sitten on tämä huhu ??? blower vehje.

Sitten sun vw1302Si.

Joten jos mä lasken nuo yhteen niin meitä olisi 5 kpl..

Pitää varmaan ajaa vaasassa sitten ihan oma turbo vw luokka sitten..

Link to comment
Guest TurboToffi
jukkis kirjoitti:

Mitä turbo vehkeitä on tulossa ensi kesäksi? Meinaako moni kokeilla vartilla niitä?

Jotaki huhuja olen kuullu jostain blower ahdestusta boxerista.. Vai onko tuullu vain jotenkin vääriin tuolta blower hillistä?

 

 

Jos oma on kunnossa niin pohjosemmasta tulee ainakin 2kpl

 

Mulla on toinen näistä...

DSC01609.jpg

 

DSC01496.jpg

 

DSC01519.jpg

 

DSC01403.jpg

 

DSC01533.jpg

 

DSC01615.jpg

Link to comment
Guest TurboToffi
TurboToffi, mitään havaintoa kuinka toi Boschin ruisku pelittää turbotettuna vai onko noiden kuorien sisällä mekaruutta tmv.?

 

Ruisku on L-Jetronic Volvo 360 GLT:sta ja kyllä kaveri ajaa L-jetronikkilla turbon kanssa Taunuksessa- toimii kyllä.

Link to comment
TurboToffi, mitään havaintoa kuinka toi Boschin ruisku pelittää turbotettuna vai onko noiden kuorien sisällä mekaruutta tmv.?

 

Ruisku on L-Jetronic Volvo 360 GLT:sta ja kyllä kaveri ajaa L-jetronikkilla turbon kanssa Taunuksessa- toimii kyllä.

 

Niin, mullakin on kokemusta LE-jetistä ja ahdetusta 100A-Datsunista. Ihan ongelmatonta toiminta ei ole. Mun ruisku oli GSI-Opelista. Tahtoi vetää laihalle ahdoilla. Laitoin progressiivisen bensanpaineensäätimen ja nostin bensanpaineet 2,5 -> 3,0 bariin. Sen jälkeen on seokset olleet paremmin "vihreällä". Lämpöanturia huijataan ohjaamosta säädettävällä 10kohmin potikalla. Sillä saa tarpeen vaatiessa perusseoksen kohdalleen ja annettua ryyppyä.

 

t. Mika

Link to comment
Guest TurboToffi

Ihan niin kuin minäkin oon suunnitellut... Progressiivinen bensapaineensäädin ja säädettävä 10kohmin potikka(jo hankittu).

Ja vielä sen lisäksi kylmäkäynnistyssuuttimia ahtopaineanturilla jos bensaa ei riitä korkeimmilla ahdoilla.... Ehkä ei paras vaihtoehto, mutta toimiva...

Link to comment
Guest fgronlun
ei millään pahalla mut toi putki on vaan aika järjettömän kokosta!

 

Jos tarkoitat tuota putkea joka tulee "paloseinän" läpi niin ymmärtääkseni se on vain flektille johtava raitis ilma putki.

Link to comment
Guest fgronlun

ok. Minusta se ei ollu mitenkää niin älyttömän suuri kuitenkaan siis tuo sisään menevä putki.. Itte en kyllä ainakaan halua noin pitkällä "kollektori" putkella ajaa.. Mutta mix se noin on sen tehny niin varmaan toffi itte osaa vastata.

Link to comment
Siis vaasan testipäiviläkin pitäis olla yx sun toinen vw kokeilemassa sitten jos vaan kaikki saa autot siihen mennessä nippuun.

 

Jos oma on kunnossa niin pohjosemmasta tulee ainakin 2kpl

sitten on tämä huhu ??? blower vehje.

Sitten sun vw1302Si.

Joten jos mä lasken nuo yhteen niin meitä olisi 5 kpl..

Pitää varmaan ajaa vaasassa sitten ihan oma turbo vw luokka sitten..

 

Mut voi tiputtaa turbo luokasta pois... Mää ajan ihan vaparilla vaan....=) Volkkareita pitäs tulla näiden lisäks ainakin 4 kappaletta tosin vapareita kaikki... tai sitten joutuu ukot pulittaa vetopanokset ilman ajoja... =D

 

-MP-

Link to comment
Guest fgronlun
Siis vaasan testipäiviläkin pitäis olla yx sun toinen vw kokeilemassa sitten jos vaan kaikki saa autot siihen mennessä nippuun.

 

Jos oma on kunnossa niin pohjosemmasta tulee ainakin 2kpl

sitten on tämä huhu ??? blower vehje.

Sitten sun vw1302Si.

Joten jos mä lasken nuo yhteen niin meitä olisi 5 kpl..

Pitää varmaan ajaa vaasassa sitten ihan oma turbo vw luokka sitten..

 

Mut voi tiputtaa turbo luokasta pois... Mää ajan ihan vaparilla vaan....=) Volkkareita pitäs tulla näiden lisäks ainakin 4 kappaletta tosin vapareita kaikki... tai sitten joutuu ukot pulittaa vetopanokset ilman ajoja... =D

 

-MP-

 

Flekti vaan kiinni ja saadaan kisata kuka on vaasan kinggi... ;)

Vaikka hyvä on jos alhanen 14 ensvuonna irtoo..

Link to comment
Guest fgronlun
ei sen pituus vaikuta juuri laisinkaan,mut toi koko sen ratkasee.

 

Mutta eikö se ole pullon kaula jos sinulla on pitkä ja ohut putki?

Eiköhän pienempikin kelpaisi mutta mikä haitta vaikutus isolla putkella sitten on? Tasaako se paine aaltoja liika vai hidastuuko kaasuvirtaus likaa?

 

Jos sulla on esim sisäänmeno reikä luokkaa 50mm niin eikö kolektorikin ole hyvä pitää sitten sen kokoisena?

Link to comment
Guest laiska`s custom

sen kokoinen putki et menee just sisään siihen ahtimen sisään menoon,sehän on sieltä sisåltä pienempi ni sit on aika kohillaan putki koko.tietenkin virtaus hiljenee isommassa putkessa.4-2-1 pakosarjalla voidaan käyttää hyvinkin pitkää putkea ennen ahdinta toiminnan häiriintymättä,kuhan koko on oikea.

Link to comment
Guest laiska`s custom

50mm voi olla järeetä viellä,riippuu ahtimestasi.yks osasella pakopesällä hyvä pakosarja olis 4-2-1 38mm-41mm-"44-48mm" riittää niin pitkälle kuin on järkeä ottaa tehoa yks osasella pakopesällä.

Link to comment
Guest fgronlun

Tässä on nytt ainakin kolme vehjettä joita suurella todenäköisesti nähdään ainakin vaasassa.. Jos vaan valmistuvat..

 

 

 

tässä berran oma

heilasidve.jpg

 

 

turbo toffin

DSC01609.jpg

 

ja mun

nore2.jpg

 

Joten vaasassa ainakin tullaan olemaan...

(ei ollu tarkotus katkaista tuota pakosrj keskustelua kuitenkaan!)

Link to comment

Se on 4-1 sarja.38mm(sisämitta) kansista kollektoriin ja siitä 60mm:sellä ahtimelle. ostin sarjan valmiina,muuten ihan asiallisen näkönen mut tuo ahtimelle tulevan putken koko o mietityttäny et taitaa olla turhan järeetä. Aluksi tulossa carretin t03,pako ar63,jotain järkevämpää ahdinta vois sit kattoo ku saa muuten pelaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Pikkasen mietityttää, että kuikohan paljon sillä sitten on väliä jos on turhan väljä putki paineellisessa järjestelmässä. Eipä se toki paljoo vastusta, mutta kuitenkin turbosta virtaa sen minkä turbosta virtaa ja vois olettaa näin mutulla, että liian iso putki koneen ja turbon välillä ei haittais muuta kun sen, että jäähdyttävää pinta-alaa on enemmin.

 

Tosin kaasun virtaus hidastuu ja niin edelleen. Voihan sitä miettä, että pyöriskö turbo sitten hanakammin pienemmällä putkella, mut tuskin sillä sentään ammutaan.

 

Saa ampua alas vaikka samantien. Miulla ei oo nimittäin minkäänlaista kokemusta minkäänlaisesta turbokoneesta.

Link to comment
Guest marko jääskeläinen

Karkea nyrkkisääntö

Ahtopaine putket painepuolella on että50mm putki noin 400hv tehoille ihan ok tuosta ylitse kannattaa vaihtaa jo 60mm putkeen.jouheat mutkat ovat eduksi

Kuvassa on imusarjan putket 50mm ja paineputket 76mm

kaikki vaikuttaa kaikkeen kuten kannet,nokka,ym asiat.

t-jääskeläinen

post-499-1388835814271_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...