Jump to content

Älä osta edes liikkeestä yli 300tkm ajettua!


Recommended Posts

Ostin yritykseltä ajoneuvon joka sylki nesteet ulos varttitunti kaupanteon jälkeen normiajossa. Yritys ei ole minkäänlaisessa vastuussa myymästään autosta koska mittarilukema on yli 300tkm. Onneksi kyseessä ei oo omakotitalon hintainen laite ja remontti tulee maksamaan muutaman satkun, mut kyllä kyrsii. KELE

 

Hei!

 

Lähetit kuluttajaneuvontaan yhteydenoton koskien autokauppaa. . Käytetyn auton kaupassa ostajan tulee varautua piankin ilmeneviin korjauskuluihin, ja vikojen arviointiin vaikuttavat km määrä vian ilmetessä, auton ikä, hinta, käyttöolosuhteet mm. Kuluvia osia ei korvata. Tuo ns. puolen vuoden sääntö tulkitaan niin, että vian oletetaan olleen autossa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee puolen vuoden kuluessa ostosta, mutta ostajan tulee osoittaa se virheeksi. Eli on virhe kuluttajansuolain merkityksessä:

 

Kuluttajansuojalain 5 luvun 12 §:n mukaan tavarassa on virhe, jos se ei vastaa sitä, mitä voidaan katsoa sovitun. Tavaran pitää muun muassa soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään sekä kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa. Saman luvun 13 §:n mukaan tavarassa on myös virhe, jos se ei vastaa niitä tietoja tavaran ominaisuuksista tai käytöstä, jotka myyjä tai joku muu aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun on antanut tavaraa markkinoitaessa tai muuten ennen kaupantekoa

 

 

Käytetyn auton kohdalla yleensä, että jokin osa rikkoutunut ennenaikaisesti sen oletettu kestoikää. Kuluvia osia ei korvata.

Jos autoa korjataan uusilla osilla, huomioidaan yleensä tason parannus ja sen vuoksi korjauskuluja saatetaan

Jos maahantuojan myöntämä takuu ei ole enää voimassa, kun kuluttaja ostaa käytetyn auton, on ainoastaan myyjäliike kuluttajansuojalain mukaisessa vastuussa mahdollisista virheistä tai myyjän myöntämän oman takuun perusteella

 

Jos autoa korjataan uusilla osilla, huomioidaan yleensä tason parannus ja sen vuoksi korjauskuluja saatetaan jakaa.

 

Kuluttajariitalautakunta on ratkaisukäytännössään katsonut, että auton elinkaari päättyy 300 000 km:iin jonka jälkeen myyjä ei ole enää vastuussa. Tässä tapauksessasi pitäisi melkeinpä pystyä osoittamaan, että myyjä on antanut väärää tietoa jostain. Jos tuo ” juuri huollettu”, on kerrottu suullisesti, on vaikea vedota noin yleisluontoisella tasolla kerrottuun, etenkin jos asiasta ei ole mitään kirjallisena. Voit reklamoida kirjallisesti myyjälle, jos katsot, että sinulle on annettu väärää tietoa auton kunnosta, mutta mikäli asiasta tulee erimielisyyttä, ei asiaan voida ottaa kantaa kuluttajaneuvonnassa tai kuluttajariitalautakunnassa, ellei ole mitään kirjallista näyttöä väittämän tueksi. Tällöin kulut jäävät yleensä ostajalle. Käräjäoikeus ottaa vastaan suullista todistelua, mikäli asiassa on sellainen intressi, että haluaa viedä sen oikeuteen.

 

 

Ystävällisesti

Xxxxxxxxxxxxxxx

kuluttajaoikeusneuvoja

Kuluttajaneuvonta, Itä-Uudenmaan maistraatti,

Helsingin toimipiste

PL 11, Ratapihantie 9, 6 krs, 00521 Helsinki Xxxxxxxxxx@maistraatti.fi

http://www.kuluttajaneuvonta.fi

 

Tämä sähköposti on tarkoitettu ainoastaan asianosaisille ja lähettäjän osoite tämän asian hoitamista varten. Uusissa asioissa pyydämme tekemään kuluttajavalitukset ja -tiedustelut kuluttajaneuvontaan valtakunnallisen palvelunumeron 02955 36901 kautta tai lähettämään sähköisen yhteydenoton kuluttajaneuvontaan oheisen linkin kautta

https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/kunelomake.aspx

Link to comment

Mietityttää kovasti miten esim nykyiset TSI koneet kestää takuukorjauksista huolimatta eli onko ne kaikki paalattu ennen 300tkm lukemia eli sen puoleen jatkossa ei näitä huolia:)

 

300tkm on paljon, monella autolla on toki ajettu enemmän. Enemmänkin tuurista ja käytöstä kiinni kestääkö vai saa rempata jatkuvasti oli mersu tai pökötti.

Link to comment
Ostin yritykseltä ajoneuvon joka sylki nesteet ulos varttitunti kaupanteon jälkeen normiajossa. Yritys ei ole minkäänlaisessa vastuussa myymästään autosta koska mittarilukema on yli 300tkm. Onneksi kyseessä ei oo omakotitalon hintainen laite ja remontti tulee maksamaan muutaman satkun, mut kyllä kyrsii. KELE

 

Hei!

 

Lähetit kuluttajaneuvontaan yhteydenoton koskien autokauppaa. . Käytetyn auton kaupassa ostajan tulee varautua piankin ilmeneviin korjauskuluihin, ja vikojen arviointiin vaikuttavat km määrä vian ilmetessä, auton ikä, hinta, käyttöolosuhteet mm. Kuluvia osia ei korvata. Tuo ns. puolen vuoden sääntö tulkitaan niin, että vian oletetaan olleen autossa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee puolen vuoden kuluessa ostosta, mutta ostajan tulee osoittaa se virheeksi. Eli on virhe kuluttajansuolain merkityksessä:

 

Kuluttajansuojalain 5 luvun 12 §:n mukaan tavarassa on virhe, jos se ei vastaa sitä, mitä voidaan katsoa sovitun. Tavaran pitää muun muassa soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään sekä kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa. Saman luvun 13 §:n mukaan tavarassa on myös virhe, jos se ei vastaa niitä tietoja tavaran ominaisuuksista tai käytöstä, jotka myyjä tai joku muu aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun on antanut tavaraa markkinoitaessa tai muuten ennen kaupantekoa

 

 

Käytetyn auton kohdalla yleensä, että jokin osa rikkoutunut ennenaikaisesti sen oletettu kestoikää. Kuluvia osia ei korvata.

Jos autoa korjataan uusilla osilla, huomioidaan yleensä tason parannus ja sen vuoksi korjauskuluja saatetaan

Jos maahantuojan myöntämä takuu ei ole enää voimassa, kun kuluttaja ostaa käytetyn auton, on ainoastaan myyjäliike kuluttajansuojalain mukaisessa vastuussa mahdollisista virheistä tai myyjän myöntämän oman takuun perusteella

 

Jos autoa korjataan uusilla osilla, huomioidaan yleensä tason parannus ja sen vuoksi korjauskuluja saatetaan jakaa.

 

Kuluttajariitalautakunta on ratkaisukäytännössään katsonut, että auton elinkaari päättyy 300 000 km:iin jonka jälkeen myyjä ei ole enää vastuussa. Tässä tapauksessasi pitäisi melkeinpä pystyä osoittamaan, että myyjä on antanut väärää tietoa jostain. Jos tuo ” juuri huollettu”, on kerrottu suullisesti, on vaikea vedota noin yleisluontoisella tasolla kerrottuun, etenkin jos asiasta ei ole mitään kirjallisena. Voit reklamoida kirjallisesti myyjälle, jos katsot, että sinulle on annettu väärää tietoa auton kunnosta, mutta mikäli asiasta tulee erimielisyyttä, ei asiaan voida ottaa kantaa kuluttajaneuvonnassa tai kuluttajariitalautakunnassa, ellei ole mitään kirjallista näyttöä väittämän tueksi. Tällöin kulut jäävät yleensä ostajalle. Käräjäoikeus ottaa vastaan suullista todistelua, mikäli asiassa on sellainen intressi, että haluaa viedä sen oikeuteen.

 

 

Ystävällisesti

Xxxxxxxxxxxxxxx

kuluttajaoikeusneuvoja

Kuluttajaneuvonta, Itä-Uudenmaan maistraatti,

Helsingin toimipiste

PL 11, Ratapihantie 9, 6 krs, 00521 Helsinki Xxxxxxxxxx@maistraatti.fi

http://www.kuluttajaneuvonta.fi

 

Tämä sähköposti on tarkoitettu ainoastaan asianosaisille ja lähettäjän osoite tämän asian hoitamista varten. Uusissa asioissa pyydämme tekemään kuluttajavalitukset ja -tiedustelut kuluttajaneuvontaan valtakunnallisen palvelunumeron 02955 36901 kautta tai lähettämään sähköisen yhteydenoton kuluttajaneuvontaan oheisen linkin kautta

https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/kunelomake.aspx

 

Tämä oli ihan mielenkiintoinen tieto. Toisaalta ihan ymmärrettävä, toisaalta taas ei.

 

Ikävä homma sinänsä aina jos sattuu omalle kohdalle.

Link to comment

Naapurin hemmo osti uuden Yariksen ja muutama viikko oston jälkeen huomasi että muutama kauppatilanteessa mainituista lisä varusteista puuttui. Myyjän selostus-kesätyttö vaihtanut esitteet telineestä eikä maininnut hänelle mitään!

Kaupan purku ei onnistunut, kuluttaja-asiamies ei saanut yhteytä kyseiseen myyjään ja neuvoi siirtymään kuluttajariitalautakuntaan.

Homma kesken edelleen hänellä. Näin Turussa Autokiila nimisessä puulaagissa toimitaan.

Link to comment

työpaikan varaosa tiskille tuli asiakas tilaan osia kuormuriinsa ja kertoi samalla tehneensä hyvät autokaupat.. oli ostanut vähän ajetun (alle 200tkm) v70 volvon kaikilla herkuilla, vuosimallia en muista.. toisessa päässä tiskiä kuunteli tarinaa toinen äijä ja kysyi volvosta lisätietoja.. kohta menivät pihalle katsomaan tota hyvää ostosta, jolla asiakas oli liikkeellä.. ja yllätys.. volvo olikin sama, jonka tiskin toinen äijä oli myynyt jollekkin "jobbarille" noin 750tkm ajettuna.. tapahtui pari vuotta sitten, että semmosta..

Link to comment
..... Maahantuojalta saa tilaamalla uuden kuponkivihon.

 

Myyntitykki-appiukon n.6vuotta vanhaan ja yli 450tkm ajettuun golffiin, oli myös saatu tilattua uusivihko...

 

Tuli myyntiin taannoin Mäntsäläläiseen nk. Läskipään autoliikkeeseen.

Myynti ilmo oli kutakuinkin näin;

 

2om , aj.175tkm , Täyd. h-kirja

 

Appi ihmetteli läskipäälle että mihin on häipynyt 2 omistajaa ja yli 300tkm?

 

Läskipää tallusteli takaisin hirsimökkiinsä ja huusi; Älä puhu äijä paskaa !

 

Mutta tämä tarina päättyi sikäli onnellisesti, että auton osti onnellisen tietämättä,

mun entinen "duunikaveri" joka oli aivan ultramulkku jätkä. :)

Link to comment
..... Maahantuojalta saa tilaamalla uuden kuponkivihon.

 

Myyntitykki-appiukon n.6vuotta vanhaan ja yli 450tkm ajettuun golffiin, oli myös saatu tilattua uusivihko...

 

Tuli myyntiin taannoin Mäntsäläläiseen nk. Läskipään autoliikkeeseen.

Myynti ilmo oli kutakuinkin näin;

 

2om , aj.175tkm , Täyd. h-kirja

 

Appi ihmetteli läskipäälle että mihin on häipynyt 2 omistajaa ja yli 300tkm?

 

Läskipää tallusteli takaisin hirsimökkiinsä ja huusi; Älä puhu äijä paskaa !

 

Mutta tämä tarina päättyi sikäli onnellisesti, että auton osti onnellisen tietämättä,

mun entinen "duunikaveri" joka oli aivan ultramulkku jätkä. :)

 

On muuten aika perseestä että saksassa volkkariliikkeestä saa helposti tiedon että millä kilsoilla autoa on käyty huollattamassa ja kuulemma suomen vw liikkeistä pitäisi päästä samaan tietokantaan käsiksi. Mutta kas kas kun asiasta kysäisee suomessa niin vastaus on että eihän sellaista nyt täältä pysty katsomaan.

Link to comment

Nii,

 

lähden ensi viikolla hakemaan Saksasta 6 koppasta GTI/GTD Golfia.

 

Jokainen saksalaisdiileri kertonut tähän mennessä ekalla yhteydenotolla, jos autossa on jotain hintaan vaikuttavaa.

 

esim. yksi oli vanha autokouluauto, toinen vuokrakäytöstä jne. Myös kolarikorjaukset kerrotaan yleensä heti eikä kysyessä. Myynti-ilmoituksissa näistä ei aina toki kerrota jotta saadaan yhteydenottoja.

 

Myös Dekran kuntoraportit on lähetetty useasti. En ole koskaan saanut vastaavaa paperia Suomessa yhdestäkään autosta. Samoin dealerit ovat usein selvittäneet huoltohistorian kilpailevalta merkiltä ennen myyntiä.

 

Suomalaisia autokauppoja olen työllistänyt viimeiset vuodet tiuhaan. En voi sanoa saaneeni kovin hyvää palvelua eli sen takia en täällä liikkeeseen astu.

 

Ja näitä mittarinruuvaajia on tässäkin maassa. Aika isotkin toimijat on jääneet tästä kiinni. Kiusaus on iso heillekin tuoda halvalla 300tkm ajettuja maahan ja myydä ne 100tkm lasissa, penkki, ratti jne vaihtoon ja tietokoneella lukemat kuntoon. Puhutaan ns maahantuontihuollosta...

Link to comment
On muuten aika perseestä että saksassa volkkariliikkeestä saa helposti tiedon että millä kilsoilla autoa on käyty huollattamassa ja kuulemma suomen vw liikkeistä pitäisi päästä samaan tietokantaan käsiksi. Mutta kas kas kun asiasta kysäisee suomessa niin vastaus on että eihän sellaista nyt täältä pysty katsomaan.

 

Eikä tule samaan malliin takuun piiriin kuuluvia huoltoja, osien valmistusvikojen, tms. takia kuin esim. Saksassa. Kuuleman mukaan tekevät kyllä jos asiakas osaa tuota vaatia mutta muuten maahantuoja on hiljaa asiasta kuin kusi sukassa...

 

Esimerkiksi 1.4 kone, mäntien pinnoitteen häviäminen, jonka vuoksi jokainen 1.4 kone hieman rallattaa tyhjäkäynnillä. Tehtaan takuu on muistaakseni 10 vuotta tai 100 000 km, tätä merkkiliike ei "muista" asiakkaalle kertoa...

Link to comment
Nii,

 

lähden ensi viikolla hakemaan Saksasta 6 koppasta GTI/GTD Golfia.

 

Jokainen saksalaisdiileri kertonut tähän mennessä ekalla yhteydenotolla, jos autossa on jotain hintaan vaikuttavaa.

 

esim. yksi oli vanha autokouluauto, toinen vuokrakäytöstä jne. Myös kolarikorjaukset kerrotaan yleensä heti eikä kysyessä. Myynti-ilmoituksissa näistä ei aina toki kerrota jotta saadaan yhteydenottoja.

 

Myös Dekran kuntoraportit on lähetetty useasti. En ole koskaan saanut vastaavaa paperia Suomessa yhdestäkään autosta. Samoin dealerit ovat usein selvittäneet huoltohistorian kilpailevalta merkiltä ennen myyntiä.

 

Suomalaisia autokauppoja olen työllistänyt viimeiset vuodet tiuhaan. En voi sanoa saaneeni kovin hyvää palvelua eli sen takia en täällä liikkeeseen astu.

 

Ja näitä mittarinruuvaajia on tässäkin maassa. Aika isotkin toimijat on jääneet tästä kiinni. Kiusaus on iso heillekin tuoda halvalla 300tkm ajettuja maahan ja myydä ne 100tkm lasissa, penkki, ratti jne vaihtoon ja tietokoneella lukemat kuntoon. Puhutaan ns maahantuontihuollosta...

 

Ja saksassa on muutenkin vähän tarkemmin säädelty tuo autokauppa. Esim vanhan taksin jos onnitut vahingossa ostamaan niin kyllä saat itseäsi syyttää. Mutta silti niitä beigejä mersuja ja touraneita näilläkin teillä tulee paljon vastaan.

 

En myös tajua että mikä hitto siinä on että tällä mainostetaan autoliikkeissä suomiautoja kun todellisuus on se että se saksalainen varmistettu historiainen täydellisellä huoltokirjalla on luultavasti huomattavasti parempi kuin saman verran suomessa rallatettu.

 

Miten muuten mahtaa olla että kusetetaanko kilometreissä myös toiseen suuntaan eli 100tkm ajetusta mittari 400tkm saksassa sitten tullaus suomeen ja pienemmällä verolla kun kilometrit on suuret ja kilvityksen jälkeen mittarilukema takaisin pieneksi.

Link to comment
Miten muuten mahtaa olla että kusetetaanko kilometreissä myös toiseen suuntaan eli 100tkm ajetusta mittari 400tkm saksassa sitten tullaus suomeen ja pienemmällä verolla kun kilometrit on suuret ja kilvityksen jälkeen mittarilukema takaisin pieneksi.

 

Käsittääkseni tätä palvelua mainostavat "lisätarvikkeena" joissakin myyntipaikoissa jotka myyvät autoja mm. suomeen. Eivät välttämättä tee sitä itse mutta vieressä oleva pikkupaja sen tekee halvalla...

Link to comment

Eikös se oo jo vanhin kikka kirjassa ajaa auto Suomeen 400tkm ajettuna ja sitte seuraavana vkloppuna Viroon ja mittari takas oikeaan lukemaan?

 

Tämän takia kai tullinkin sivuilla ohjeistetaan varaamaan luotettava selvitys ajokilometreistä verotuksen yhteyteen. Ei ne varmaan pienistä lukemista välitä se kun korkeintaan nostaa veroa...

Link to comment
Eikös se oo jo vanhin kikka kirjassa ajaa auto Suomeen 400tkm ajettuna ja sitte seuraavana vkloppuna Viroon ja mittari takas oikeaan lukemaan?

 

Tämän takia kai tullinkin sivuilla ohjeistetaan varaamaan luotettava selvitys ajokilometreistä verotuksen yhteyteen. Ei ne varmaan pienistä lukemista välitä se kun korkeintaan nostaa veroa...

 

Hmm luotettava selvitys :). Mites sen selvität, kerrot että autoon ei ole huoltokirjaa ja otat kuvan mittaristosta. Tai pitääkö joltain saksalaisesta autojobbarilta häkkivaraston verkon välistä pyytää lappu missä lukee vannon kautta kiven ja kannon ettei mittaria ole ruuvattu. Tai kelpaako mobilesta tulostettu sivu todisteeksi kilometreistä.

Link to comment
Esim vanhan taksin jos onnitut vahingossa ostamaan niin kyllä saat itseäsi syyttää. Mutta silti niitä beigejä mersuja ja touraneita näilläkin teillä tulee paljon vastaan.

Mistäs sen vanhan taksin sitten luotettavasti tunnistaa jos sen karvakädeltä Saksassa halvalla ostaa?

 

 

En myös tajua että mikä hitto siinä on että tällä mainostetaan autoliikkeissä suomiautoja kun todellisuus on se että se saksalainen varmistettu historiainen täydellisellä huoltokirjalla on luultavasti huomattavasti parempi kuin saman verran suomessa rallatettu.

Itse ajelen tuontiautolla (Italiasta), ja pakkasaamuina nyppii kun ei ole penkin- eikä peilinlämmittimiä kuten emännän suomi-autossa, muuten kyllä varustetaso on parempi. Saksalaisissa autoissa saattaa olla merkittävä asia se, että se 300 tkm on tullut pelkästään Hampurin ruuhkissa tai sitten baanalla 200 km/h ajellen.

 

Mökkinaapuri on asunut Saksassa vuodesta -69 alkaen, ja monesti hänen kanssaan autoista puhuttaessa on tullut aika selkeästi esille yksi asia, Saksassa auton kuntoon voi luottaa ainoastaan siihen miltä auto itsestä tuntuu ja vaikuttaa, siis kun puhutaan yli 10 v. autoista. Huoltokirjoja väärennetään ja mittareita ruuvataan niin että niihin ei siellä kukaan paikallinen usko.

Link to comment
Asiasta kukkaruukkuun miten 300tkm ajetussta ilmajäähystä voip tulla nesteet pihalle vai luenks mää ffp:tä.... Vai oliko ne öljyt?

No jos alue on Vapaata keskustelua ni kai sen alle mahtuu aika paljon kaikenlaista.

Vai oonko mä väärässä?

Link to comment
Esim vanhan taksin jos onnitut vahingossa ostamaan niin kyllä saat itseäsi syyttää. Mutta silti niitä beigejä mersuja ja touraneita näilläkin teillä tulee paljon vastaan.

Mistäs sen vanhan taksin sitten luotettavasti tunnistaa jos sen karvakädeltä Saksassa halvalla ostaa?

 

 

En myös tajua että mikä hitto siinä on että tällä mainostetaan autoliikkeissä suomiautoja kun todellisuus on se että se saksalainen varmistettu historiainen täydellisellä huoltokirjalla on luultavasti huomattavasti parempi kuin saman verran suomessa rallatettu.

Itse ajelen tuontiautolla (Italiasta), ja pakkasaamuina nyppii kun ei ole penkin- eikä peilinlämmittimiä kuten emännän suomi-autossa, muuten kyllä varustetaso on parempi. Saksalaisissa autoissa saattaa olla merkittävä asia se, että se 300 tkm on tullut pelkästään Hampurin ruuhkissa tai sitten baanalla 200 km/h ajellen.

 

Mökkinaapuri on asunut Saksassa vuodesta -69 alkaen, ja monesti hänen kanssaan autoista puhuttaessa on tullut aika selkeästi esille yksi asia, Saksassa auton kuntoon voi luottaa ainoastaan siihen miltä auto itsestä tuntuu ja vaikuttaa, siis kun puhutaan yli 10 v. autoista. Huoltokirjoja väärennetään ja mittareita ruuvataan niin että niihin ei siellä kukaan paikallinen usko.

 

Jos nyt vaikka taxin tunnistamisen aloittaa väristä(vaikkakin niitäkin on ruvettu uutena teippaamaan esim mustasta kerman värisiksi). Ja sen jälkeen jos ei hokase että kojelaudassa niitänäitä reikiä niin no voihan se olla joillekkin vaikeaa.

 

Ja mitä nyt näiden töissä pyörivien saksalaisten kanssa tulee juteltua niin heillä hieman erilainen käsitys saksan nykyisestä mittarinruuvaamis kultuurista kun ainakin oman käsityksen mukaan kyseinen toiminta on nykyään kriminalisoitu.

 

Ja tätä penkin/peilin lämmitin kohnotusta en kanssa ymmärrä. Itse olen tuonut pari autoa (itävalta ja saksa) ja saksalaisten työkaverien autojen kyydissä istuneena en ole kyllä huomannut että yhdestäkään autosta nämä varusteet olisivat puutuneet. Esim omassa passatissa on jopa lämmitettävä tuulilasi peilien ja penkkien lisäksi. Mutta kait jos sen perus suomalaisen tyylin kangaspenkkisen karvalakki varusteisen auton saksasta tuo niin tuskin siinä penkinlämmittimiä on.

Esim mobile.de hakuun passat 2006-> 21,736. Lisää haku kriteeriksi lämmitetyt penkit niin luku tippuu 17,390.

 

Ja onko se suomalainen autokauppias rehellisempi siittä että onko sillä autolla jurnutettu helsingin ruuhkissa 300tkm tai painettu turku helsinki väliä motaria jokapäivä.

 

Ja mitä nuukia saksalaisia katsoo niin ei ole erikoista nähdä hyvin varusteltua nahkapenkkistä audia tms autoa missä penkit on peitetty peitoilla tms ettei penkit kuluisi että myyntihetkellä saisi paremman hinnan.

Link to comment

Itse kun katselen Golf GTItä niin aivan yksittäisiä tullut vastaan joissa ei ole näitä suomivarusteita eli penkinlämmittimiä. Ne yksilöt ovat olleet lähes aina nahkapenkeillä ja usein tuotu Saksaan esim jenkeistä (helppo todeta äärivaloista) tai Italiasta jossa autot halvempia ja ei tarvita persusgrillejä. Kun katsoo autoa Pohjois-Saksasta niin onhan siellä ihan joka autossa nämä oltava, tai nou kauppaa.

 

Eikä siinä voi kuin itseään syyttää jos ostaa häkkikaupasta karvakädeltä auton ilman huoltokirjaa joka oli vielä halpakin! Kyllä ne autot ostetaan isosta kaupasta ja pari vuotta vanhana. Samaa arpakauppaa se on Suomessakin vanhojen kanssa, ei täälläkään isot liikkeet niitä pommeja myy!

 

Suomessa muuten mittarin ruuvaus EI ole kriminalisoitua. Ainoastaan kertomatta jättäminen on...

Link to comment

Niin siis tässä ketjussahan oli puhetta YLI 300 tkm ajetuista, kuka menee hakemaan sellaisen Saksasta...

 

No, mä nyt en muutenkaan ymmärrä että joku ajaa 2006 tai uudemmalla autolla, rahan haaskuuta, pistää nekin rahat ennemmin harrasteautoihin.. ;)

Link to comment

Kyllä noita saksanpaskoja (ei siis vw) päivittäin tuijottaneena ei voi kuin ihmetellä, että tuodaan esim. saksasta tai virosta premium-kulkine, ja kun siitä reppanasta jotain laukeaa niin ensimmäinen itkuvirsi on siitä kun merkin virallinen maahantuoja ei ota mitään kantaa eikä osaa kustannuksiin..toinen hyvä vinkumisen aihe tuntuu olevan se, että kun joku vika on saatu selvitettyä, niin "nettifoorumeilla" tuo vika on todettu "ammattilaisten" toimesta tyyppiviaksi...jokusen kerran miettinyt että olisko sitä foorumia kannattanut lukea ENNEN ostopäätöstä....ei tosi liity topicin aloittajan ikävään vastoinkäymiseen - tuohonkin voisi lienee todeta että julkinen nöyryytys myyjäliikkeen nimen kanssa toimii aina :)

Link to comment
Guest Jussinbussi

Tästä sen enempää mitään suomi -24 keskustelua tekemättä uskallan väittää että jos löytyy paremmin arvonsa pitävä ja TOIMIVA auto kuin Toyota niin syön hatullisen paskaa.

Muut ominaisuudet ei juuri kiinnosta eikä se merkkikään kunhan toimii ja autoilu pysyy järkihinnoissa.

Vag konsernin autolla voi juuri ajaa sen takuuajan, ei kauemmpaa. Ja kokemusta on.

Mulle riittää painiminen näiden vanhojen VW:den kanssa.

Link to comment

Toyotat tulee muuten meitin kauppoihin Englannista tai jostain Turkista.

 

Ja mitä työssä juttelee Toyotamiesten kanssa niin alkaa se usko niilläkin horjua, kaikenlaista takaisinkutsua löytyy sielläkin. Ei siitä kauhean kauaa ole kun se Toyotan pääjehu pyyteli maailmalta anteeksi huonoa laatua. Taisi kyllä sekin laatu pestä monta muuta merkkiä mutta silti...;)

 

Itte odottelen mielenkiinnolla miten Toyota saa tästä ProAcesta mitään järkevää kehitettyä. Muilla merkeillä kun lienee sen kanssa aika paljon ongelmia...

Link to comment

Eiköhän ne masokistit löydy vag-kuskeista, huumoria pitää olla kun pakkasaamuina takaluukusta sisään kömpii tai kun se 150tkm ajettu TSI huokaisee viimeisen kerran.

 

Vikojahan kaikissa merkeissä on mutta kyllä saksalainen vag vetää voiton kevyesti.

Ja kannattaa ostaa se yli 300tkm ajettu, siitä on hinnasta jo ilmat pois ja tyyppiviat korjattu.

Ennemmin sitä istuu vanhaan suomitaksiin jossa rehelliset kilometrit mittarissa kun siihen saksasta uitettuun ja "vain 200tkm" ajettuun korinvaihtoon.

Link to comment

Niin, itse olen ollut tyytyväinen VAG tuotteisiin. Viimeisiä jotenkuten kasassa pysyviä volkkareitahan ovat Golf 4, Bora, Passat 3BG ja Transporter T4. Nämä uudet on jo aika paskoja. Tojotaan en vertaisi, niiden fiilis on kuin tyhjällä kaljatölkillä päästelisi, ja se melun määrä... Juniskin on hiljaisempi.

Link to comment

Tässä keskustelu rönsyilee jo laajemmaltikin. Turhaan tässä ujostellaan ja kaunistellaan... moni TSI rallattelee kivasti jo alle 50tkm ajettunakin,hih.

 

Fiiliksiä jos autoista haetaan, ihan yhtä tylsiä nykyiset toyotat kuin volkkaritikin.

 

Ostaa kerralla vaikka Alfa Romeon jos halua jännitystä elämään, mutta sen suhteen voi tulla pettymys kun ko merkin perustekniikat tuntuu kestävän tänä päivänä varsin hyvin. Ajofiilikset sentään on ihan kohdillaan. 4C koeajoa tässä jo kovasti odotellen.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Toyota nyt pääsääntöisesti kulkee ajotavasta riippuen sen 150000 - 200000 km tehtaan osillla, poislukien huolto ohjelmaan kuuluvat osat. VAG sen 65000 - 90000 km. Siinä on se ero.

Link to comment
Toyota nyt pääsääntöisesti kulkee ajotavasta riippuen sen 150000 - 200000 km tehtaan osillla, poislukien huolto ohjelmaan kuuluvat osat. VAG sen 65000 - 90000 km. Siinä on se ero.

 

Höpöhöpö, huijaat noilla puheilla vain itseäsi. Kyllä toyotiinkin saa vaihdella jarrupalojakin alle 100tkm jne...

Link to comment

Jaa, pitäisköhän huolestua kun passatin mittariin vaihtui juuri 196tkm? Ai niin, ei tarvii, 1.9 TDI ja 3BG riittävät paljon pidemmälle.

Se TSI on sitten aika surullista kateltavaa samoin kuin kaikki VAG konsernin automaattilaatikot...

 

Niin ja otsikon auto jos maksoi 1500€, niin jos olisin ko. autokauppias en tosiaankaan olisi korvannut mitään. Halvempaa paalata kuin korjata.

Link to comment
Jaa, pitäisköhän huolestua kun passatin mittariin vaihtui juuri 196tkm?

Kyllä pitäisi, mutta tuossa 200 - 230 tkm välillä kun lähes kaikki kulutusosat uusii, niin kyllä se taas juoksee toiset 200 tkm.. Omassa 225 tkm mittarissa ja odottaa uusia iskareita, palloniveliä, yhtä vetoniveltä, ja toisen puolen pakoputkistoa, mutta kaikkiinhan näihin noita pitää vaihtaa.. Ainiin, paitti Toyota Hiluxiin ei tarvinnu, mikä mulla oli aikaisemmin, se rullas 400 tkm likipitäen tehtaan osilla ja ruostu pois...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...