Jump to content

Älä osta edes liikkeestä yli 300tkm ajettua!


Recommended Posts

Guest Jussinbussi
Toyota nyt pääsääntöisesti kulkee ajotavasta riippuen sen 150000 - 200000 km tehtaan osillla, poislukien huolto ohjelmaan kuuluvat osat. VAG sen 65000 - 90000 km. Siinä on se ero.

 

Höpöhöpö, huijaat noilla puheilla vain itseäsi. Kyllä toyotiinkin saa vaihdella jarrupalojakin alle 100tkm jne...

 

 

No jaa. Tämän uuden auton tieltä vaihtoon mennyt auto oli ajettu 128000 km ilman pienintäkään vikaa ja auto kulki ja kulkee edelleen tehtaan osilla. Jarruista jäljellä yli 60% ja huollosta sanoivatkin että menee jarrujen puolesta yli 200000km ja muuta ei tarvitse miettiäkkään.

 

Tätä autoa edelsi VAG tuote mikä nyt ei ihan paska ollut mutta pientä vikaa siinäkin vähän väliä ja milloin sai soitella hinuria yms. 78000km kohdalla luovutin kun olisi pitänyt ilmarin kompura vaihtaa ja aika paljon alustan osia. Hyvä auto muuten ja mielestäni moottoriltaan parempi/taloudellisempi kuin Toyota.

 

Makuasioita nämä. Itsellä ei vaan hermo kestä jos laitat autoon 20ke ja se ei toimi.

 

Joskus mietin näitä koiranluiden, etupyörän laakerien antautumisia monissa merkeissä. Voiko olla niin että ne tehdään ihan tarkoituksella kestämään vaan sen 80000 mikä nyt tuntuu volkkarilla aika maksimi olevan? Lisäähän tämä liikevaihtoa kummasti eikä ne nyt vielä niin isoja vikoja ole että laatuvaikutelma jotenkin kärsisi.

Link to comment
Fiat 500c abarttina ny juur menis. ;)

 

 

Tehdäänkö tarjous uudesta, myyn niitä, ihan oikeasti;)

 

Yksi manuaalivaihteinen on maassa + pari 140hv competizione automaattia ja kermana noiden päälle kun otat jälkioptioksi Esseesse paketin, niin aika nam:)

Link to comment
Mutta kait kaikki on sentään sitämieltä ettei renaulttia citikkaa tai fiattia kannata ostaa.
Itellä on kolme viimeistä käyttistä olleet vanhoja Fiatteja. Aika huonojahan ne on mutta ei ne just mitään maksakaan, 5 kpl saa tojotan hinnalla.

 

Oikeasti hyviä autoja oli ennenmuinoon esim. Mersu 124-koppainen ja 80-90 luvun Hiacet. Seuraavaan ryhmään eli kelvolliset autot voisi sitten kuulua 80-90 luvun Corollat ja Nissanit sekä esim. T4 transporter.

En haluais tuommosta 2000-luvun Volkkaria tai Audia ostaa (siis vaikka jos olis varaakin). Aika kalliita ovat laatuun nähden ja paljon ihme korjaamista. Pahimpia nämä älyttömät "öljyn imusihti tukossa" -tyyppiset katastrofiviat (Longlife öljy...). No, on nekin sentään parempia kuin PSA:t tai Viatit.

Link to comment

Jaah, mulla kans vissiin maanantaikappaleita tullu. IV koppaisella 1.9 tdi golffilla meni satatonnia koiranluiden vaihdolla ja normi huolloilla. Sen jälkeen ajoin viis vuotta 2.0 tdi plussagolffilla, jossa kerran piti ilmamääräanturia näyttää huollossa ja toinen takuuna tehty oli kolmen kympin kohdalla uusittu matkamittari - pyysi liian aikaisin huoltoon... Ei siis yhtään euroa muuhun kuin öljyn, jarrunesteen ja suodattimien vaihtoon. Tää uusin VW tulokas on ollu puolitoista vuotta ja kerran piti öljyt jo vaihtaa + suodatin. Ja vaikka uuden auton arvon pudotus onkin rajua, se on silti kansanautojen pienintä. Oon laiska ja kun yhden automerkin mahdolliset tyyppiongelmat oppii, niin uuden valinta on aina helpompaa. Vaihtamalla muuhun merkkiin saa olla aina kummastelemassa uusia asioita.

 

Ai niin otsikossahan puhuttiin 300 tuhatta ajetuista. No sitten en ostais muuta kuin HDJ 80 Land Cruiserin, jos se ei olis vielä kokonaan ruostunut pois

Link to comment

http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/t ... /katsastus

 

Tossa oli hyviä tilastoja. Ei ne volkkarit nyt ihan hännillä kaikki ole, mutta aika alhaalla kyllä. Vähävikaisin volkkari näistä nopealla tarkastelulla tämän tilaston perusteella olisi new beetle.

 

Hylkäysprosenteissa joidenkin toyotoiden tai subaruiden ja volkkarien/fiiattien välillä oli aika suuriakin eroja.

 

Mutta nämähän on vaan katsastuskonttorien tilastoja. Ne konttorien väliset hylkyerot oli muuten myös aika kiinnostavaa selattavaa.

 

Ja taas mentiin lisää aiheesta sivuun

Link to comment
Guest Harri126
Mutta kait kaikki on sentään sitämieltä ettei renaulttia citikkaa tai fiattia kannata ostaa.

Mä en, viimeiset kolme vuotta menty Xantialla ilman harmeja. Tai onhan niitä harmeja ollut, mutta ne ei liity sitikkaan. :)

Viimeisin hankinta kansivikainen -03 Laguna.

Hinta sopiva niin, että voi vaihtaa pahvin ja muut heebelit samalla.

Tosin en mäkään Fiatia ostais, kun ne on niin vikaisia. :)

Link to comment

Tolla trafin listalla voi pyyhkiä... ei siinä huomioida kilometrejä millään tavalla. Kaiketi auto kuluu käytössä ja enemmän ajettuun tulee helpommin vikoja. Luulisin. Sitten toinen asia: on olemassa helppoja ja halpoja vikoja. Sitten on olemassa toisenlaisia vikoja. Ite korjaan mielummin helppoja ja halpoja vikoja kuin niitä toisia. Esim. saapin yleisin hylkysyy, taka-akselisto. Vikana taitaa olla "koiranluut", maksaa kympin ketale ja vaihtaa puolessa tunnissa.

 

Sittenhän meillä on paljon kalliita vikoja joita ei katsastuksessa edes katota.

 

Siitä sitten vaan ajelemaan hunda jazilla ja susuki lianalla. Ei oo vikoja ja mikä ajonautinto.

 

Tuon trafin listan mukaan toyota avensiksessa on enemmän vikoja kuin saapin 95:sessä. Toyotat on ihan paskoja. Kaikki. Se tuli todistettua nyt.

Link to comment
Guest Jussinbussi
Jotain pashaa toyotan jarrupolkimissa ollut kait harmiksi asti.

Ainakin maailman foorumeilla kettuilun määrästä päätellen.

 

Onnittelut yksilöllisestä valinnasta.

 

 

No voi itku. Kyllä nyt harmittaa. Taidan laittaa paskan kiertoon ja lähden Saksasta etsimään +400000km ajettua Poloa. :(

Link to comment

En mä tiedä, en kyllä itse valitsis ihan heti Toyotaa enkä kyllä käyttikseks Volkkariakaan (niitähän tässä rönsyillään :D )- Ennemmin vaikka toinen tonnari. Ovat halpoja, varusteina löytyy vakkarit, ilmastoinnit ja sähkölasit (4 ikkunassa mikä taitaa olla vieläkin vagissa ihmeellistä), ja tehojakin ahtimen toimesta sillein että ei tientukkona kulje.

 

Vaikkakin ilmeisesti tässä nyt haettiin vuosituhannen vaihdetta uudempaa autoa missä menee jo Saabissakin raja että saa tarkkaan miettiä. Tuntuu vaan olevan että kaikkiin 2000 --> uudempiin pitää värautua availemaan öljypohjaa pitkäks vedettyjen öljyn vaihtojen takia ja lisäksi saa varautua kaikenlaisten "hienojen" juttujen temppuiluun (DSG, saastelaitteet, kaksoismassa vauhtikset, ledivalot), edes ketjujakopää ole enää helppo ja kestävä. Monesti olen tässä kokeillut miettiä mikä olisi seuraava kohtuu hintanen käyttis, mikä ei olisi kuitenkaan ahdas tuhnu kovamuovinen rämistin.

 

Tuttavien juttuja kuunnellessa ei valitseminen helpotu yhtään. Kenellä menee ahdin dieselistä ja sitä myötä koko kone, toisilla paukkuu nivelet, joillakin automaattilaatikko (valintojen maailma) sylkee öljyt ja tiedossa päälle kahden kiloeuron remontti, joillakin öljypohjan sihdit tukossa ja sitä myöten nokka jne entinen. Hienot infonäytöt sekoilee, sähköissä ongelmia ja anturivikoja saa olla erikoislaitteiden kanssa selvittämässä.Lisäksi alle 10 vuoden ikäisissä autoissakin kukkii jo ruoste siellä täällä, mikä kyllä itseä ainenkin kyrsii jos siitä pitää vielä maksaa lähemmäks 10k. Näillä tuloilla ei kyllä voikkaan kuin "haaveilla" moisista.

Link to comment

Tsekkasin, että nettiautossa on noin 80 000 autoa tällä hetkellä myynnissä ja niistä noin 10 000 autolla on ajettu vähintään 300 tkm.

 

Itse tulin tänäänkin töihin 327 tkm ajetulla autolla. :-)

 

Jos vaikka tästä kosahtaa moottori heti ostamisen jälkeen, niin mahtaa vituttaa, kun menee kaikki omaan piikkiin. Paaliin, paaliin noin paljon ajetut...

 

t. Mika

Link to comment

"Toyota ylivoimaa"

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288610885104.html

 

Tässä nyt vaan yksi esimerkki siitä kuinka huolettomia noi japsitkin nykyään on.

Nykyään tuntuu olevan jokaisella merkillä mallinsa joissa nyt vaan joitain epämiellyttäviä

ominaisuuksia, tästä ei pääse yli eikä ympäri. Pitää vaan luottaa tuuriin että osuu se vähemmän

huono kohdalle.

Link to comment
  • 9 months later...

Tähän voisi laittaa vielä Polo 1.2 Tsi:n joka kulki 25 000 kunnes meni jakoketjun vaihtoon... Huollosta vastattiin kysymykseeni, että kestääkö uusi ketju nyt sitten auton loppu iän, "ei sitä kukaan tiä"...

No nyt ajan autolla jossa ketju kestää...

Vw:n ketjuongelma olisi voitu myöntää samantien, eikä peitellä pieleen mennyttä asiaa. Takaisin kutsu kuten Toyota tekee, ongelmien ilmetessä... Eikä mitään Hys Hys meininkiä.. Maksaahan se autovalmistajille paljon, mutta peseepähän kasvot jollain tavalla.

Link to comment

Tähän voisi laittaa vielä Polo 1.2 Tsi:n joka kulki 25 000 kunnes meni jakoketjun vaihtoon... Huollosta vastattiin kysymykseeni, että kestääkö uusi ketju nyt sitten auton loppu iän, "ei sitä kukaan tiä"...

No nyt ajan autolla jossa ketju kestää...

Vw:n ketjuongelma olisi voitu myöntää samantien, eikä peitellä pieleen mennyttä asiaa. Takaisin kutsu kuten Toyota tekee, ongelmien ilmetessä... Eikä mitään Hys Hys meininkiä.. Maksaahan se autovalmistajille paljon, mutta peseepähän kasvot jollain tavalla.

Surkea tilanne monelle VAGistille. Konsernin tuotteilla kahden vuoden takuu ja näitä ketjuja/koneita tiedossa paljonkin jossa vahinkoja tullut useampi jo alle 100tkm matkan aikana. On noita korjaitu tehtaan piikkiin ( asiakkaan osuus vaihtelee tapauskohtaisesti ) 2 vuoden jälkeenkin, mutta silloin syynätään huoltokirja/huoltohistoria tarkkaan ja jos jotain jatkoturvaa toivoo, sitoo myös vahvemmin maahantuojan valtuuttamiin huoltopisteisiin, lue huolla kalleimmalla tavalla autosi ja silti voi kilahtaa ja maksat.

 

VW, suomen ostetuin auto tällä hetkellä. Mielenkiintoinen yhtälö.

Link to comment

Opitaan tästä et ajellaan vaan viime vuostuhannen kamppeilla ja jos on kymppi rahaa autoon niin ostetaan vitosen auto ja jätetään loput rempparahhaa... Tai sit ostetaan joku pomminkestävä ja maapallon hiilidioksidipäästöillään tuhoava laite. Noita lienee joka merkillä poislukien saaressa tehdyt. Hymiö.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...