Jump to content

Polttoaineputken materiaali?


Guest Petri.Partiainen

Recommended Posts

Guest Petri.Partiainen

Ajattelin vaihtaa kuplan runkotunnelin polttaineputken nyt samalla, kun pohjalevy on irti. Meinasin kupariputkesta laittaa uuden.

Onko muita vaihtoehtoja putken materiaaliksi vai onko tuo kupariputki ok?

Link to comment

eiköhän se oo ihan ok... Miulla se on rosteria. 8mm reiällä ja millin seinämällä.

Vakiohan on pienempi.

 

Sehän voi olla vaikka bensankestävää muoviputkeakin, sellaisiakin on kuulemma laitettu.

Link to comment
Isot pojat on kertoneet että kupari halkeaa helposti tärinästä eli ehkäpä se ei ainakaan ole se fiksuin vaihtoehto.

 

mulla ollut ralliautossa kupariputki vuodesta 1999 asti ja eikä oo haljennut.

 

Ja niin on itselläkin kupariputki kun sellaisen vanha omistaja sinne oli ujuttanut. Ja sitä kupariakin on montaa eri laatua eli jotkut varmaankin menee helpommin paskaksi kuin toiset. Mutta jos nyt itse rupeaisin tekemään uusiksi niin en sinne kuparia laittaisi.

Link to comment
Muoviputkissa kannattaa tarkistaa mikä muovi kyseessä, esim. noita paineilmaletkuja on nylonista ja pvc:sta. Jälkimmäinen ei käsittääkseni sovi polttoaineille.

PVC paineilmaletkuja en muista nähneeni, vaikka niitä olen joskus työkseni asentanut, mutta nylonin lisäksi on ainakin PUR letkua, eli tutummin uretaania. En kyllä tiedä sopiiko sekään bensalle. Mitäs materiaalia Ketsan letkun on olleet?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...