Jump to content

nostajien valinta


Guest Mikal

Recommended Posts

Mitkä nostajat olis hyvät fk89 nokan kanssa? Jokku sanonut että scatin nostajat ei kestä englen nokkien kanssa, lieneekö eri materiaalia vai mikä. Nykyisessä pannussa on kyllä scatin nostajat toiminut hyvin scatin nokan kanssa.

Link to comment

Nämä yhdistelmät ovat miulla toimineet, en toki takaa muille toimivuutta:

 

- Scat halvat ja "huonolta scatin nostajien aikakaudelta" + engle TCS10 (nyt urtsi/katupadassa)

- CB perusjotkut ja W125

- Febi + engle W100

- CB ultralight + Webcam 86c.

 

Itse suosittelisin kevyempää settiä kuten esim. just nuo CB ultralightit kun FK89:stä voi olettaa kierroksia jonnekin +7000 korville. Osa lisäksi laittaa noiden nostajien sisällä olevan seekerirenkaan lukitteella mutta ei ne miulla kovassa käytössä antautuneet ilmankaan. Tuo CB + 86c -setti oli silmämääräisesti ihan käyttökelpoinen muutaman vuoden urhoilun ja katukäytön jälkeen.

 

Puavo

 

ps. ihan vaan kiusatakseni mainitsen että em. kombinaatiot ovat miulla olleet suurimmaksi osaksi täyssynteettisillä öljyillä. Myös sisäänajossa camshieldin tms. zddp -lisäaineen kanssa, normikäytössä sitten ilman.

Link to comment

Jos ei pieni lisäkustannus paina niin voisi koklata thorsten pieperin tool steel nostajia. köykäiset ja luulisi kestävänkin. Mainostetaan myös että ei tarvi perinteistä nokan sisäänajo huudatusta. ja voi vaihtaa nokan ja pitää samat nostajat.

Ajattelin käyttää fk89:n kanssa itse noita.

 

-Mikko-

Link to comment
Saksalainen orkkisnostaja kevennettynä ja hiottuna yhdenasteen kulmaan olis mun valinta.

 

Aika monen olen kuullut myös vannovan alkuperäisen laadun puolesta. Sellaiset on myös minulla, mutta toisaalta ei nokka ja kierrosaluekaan ole noin raju kuin kysyjällä.

 

t. Mika

Link to comment
  • 7 years later...

Onko Jpm raptor nokkien mukana tulevat nostajat työkaluterästä vai normaalit laadukkaat?

Ilmeisesti pieperin työkaluteräs nostajat parhaimmat ja kevyimmät mitä löytyy volkkariin nykyään.

 

Minkälaisia käyttö kokemuksia kentältä löytyy perus Febi nostajista virityskäytössä?

 

Amerikan nokkien materiaalia myös ilmeisesti muutettu kun ei ole enää kaikki "gwc" nokkia.

 

2008 vuoden jälkeen ei oo tarvinnut nostajia ostaa kaupasta. 

Link to comment
38 minutes ago, arvuuttaja said:

Mielelläni ottaisin kantaa tähänkin osioon ihan kokemuksen perusteella, mutta en voi, koska mielipiteeni saattaa jättää osa myyjille näitä "väärän merkkisiä" myymättä sen takia. Ei muuta kuin testiä vain kovasti..

Jaa vaan kokemukset, jos jälleenmyyjällä on paskaa hyllyssä niin eihän se ole harrastajan vika jos ostaa kunnollista kamaa eikä paskaa.. 
Tässähän ei kysytty myyjän nimeä.. Ei kaikkien tarvi testata että se paskakin löytyy, kerralla mielummin onnistunut ostos

Edited by Urbantoy
Link to comment

Scatin nostimista on ittellä huonoja kokemuksia englen nokan kanssa. Taas mahlen halpiksia oon laittanut useampaan mietoon koneeseen ilman ongelmia,näistä on vaan vuosia aikaa.

 

Taidan tilata vaan pieperin nostajat toiseen koneeseen englen uusivaluisen nokan kanssa. Ja toiseen isompaan myöhemmin jpm akseli ja nostimet niin ei mene pieleen.

Hintaero tulee jo siinä kun yhden nokan ja nostimet saa pilalle jollain satkun-150 säästöllä ns.paremmissa moottoreissa. Nykykiinataiwanroc hinnat alkaen osat jää kyllä näistä tuotteista kauppaan muutenki.

  • Like 2
Link to comment

Pitää myös muistaa että nokka-akseleiden aihioita on nykyään ainakin kahta eri valmistetta, ep12 ja sc1. Niiden nostajia ei pidä sekoittaa keskenään, kumpikin vaatii erilaisen karkaisun/lämpökäsittelyn. Hyllyssä olevista nokistani JPM hiottu SC1- aihioon ja WebCam CWC:n, näiden nostimia en laittaisi ristiin. Koetan kaivaa linkin Sambasta, siellä löytyy aiheesta pitkä keskustelu. Pieperit on varma valinta, sopii molemmille.

 

 

Edited by wp
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...