joksa Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Viikonlopun Hesarissa on juttu, jonka mukaan tulli aikoo soveltaa ns. keräilyautoihin uutta verotusohjetta: "Uuden verotusohjeen tavoitteena on varmistaa, että yli 25 vuotta vanhoista ajoneuvoista autoveroa peritään iän mukaan määräytyvästä käyttöarvosta eikä keräilyarvosta" http://autovero.fi/ Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Periaatteessa oikeansuuntainen tulkinta... ei vaan ymmärrä sitä, miksei 25 tai 30v kohdalla voisi tuo vero saman tien nollautua... valtion tulonmenetykset eivät varmaan olis valtavia. Joo lainmuutoshan tuohon vaadittais jne. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Nyt jääkin sitten mielenkiintoiseksi nähdä, mikä "#¤% on uusi vastaava auto kuplalle, karmannille, kolkille jne. %!+#/:ks menee kuitenkin. Ja lottoarvonnat tuontiautoverotuksen suhteen jatkuu. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Jospa ne verotetaan sitten samalla taktiikalla kun vakuttusyhtiö määrittää arvoa vuosikuoletuksilla. 25-vuotias auto on käytännössä arvoton. No mut tulli arpoo jälleen. Quote Link to comment
joksa Posted November 6, 2005 Author Share Posted November 6, 2005 miksei 25 tai 30v kohdalla voisi tuo vero saman tien nollautua... valtion tulonmenetykset eivät varmaan olis valtavia. Tottakai olis valtavat menetykset, kun ei enää menis uudet fiat puntot kaupaksi ja kaikki vaan ajaisi yli 25v vanhoillla autoilla. Quote Link to comment
velkke Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Periaatteessa kai tämän uuden verotustavan on tarkoitus laskea yli 25 vuotiaitten maahantuotavien autojen veroja. Esimerkkinä on käytetty vm 1979 Fiat 127 (keräilyauto ??), josta lankeaa laskelman mukaan veroja maksettavaksi 75 euron verran (+alv), eli kuulostaa todella inhimilliseltä.Mitähän sitten joku 1960-luvun alun kupla ? Mutta kun ei tuosta laskentatavasta ja vertailu ym hinnoista ota selvää normaalijärjellä. Ymmärtääkö kukaan tuota kaavaa minkä mukaan se vero sitten lopulta lasketaan ??? Vai luetaanko keräilyautoiksi vain sellaiset ,joista ei löydy markkinoilta hintatietoja ? Tuo autovero-ohje on kuin suoraan edesmenneestä Pahkasika-lehdestä (käyrineen päivineen) ! Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 kuplaa kait pitäs verrata volkkarin nykymalliston hinnat alkaen malliin eli poloon?! ja onhan brasiliasta tulossa viel edullisempikin malli markkinoille. lupoahan ei vissiin oo koskaan virallisesti tuotu suomen vaik noita on mutamia suomen kilvissä. avokuplan kohdalla vertailukohteeksi tullennee new beetlen avoversio. kieltämättä paskainen jutzka, sillä polon ja beetle avon hinnat alkaen malleissa on yli kaksinkertainen hinnanero ja sitä se ei ollut kuplien kohdalla kun vertas kovakattoisen ja pehmeekattosten hintaeroo. se siitä tulevasta oikeudenmukaisuudesta. muunnos varmasti monien mallien kohdalla parempaan suuntaan, mut ei kaikkien, ikävä kyllä Quote Link to comment
Guest Barn Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Tuokaa 58 ja vanhempia ei tarvitse miettiä Veroseuraamuksia.Ruotsissa on paljon 50 lukusia.Kuinka moni muuten on tuonut Volkkarin ulkomailta?Ja kuinka moni toisi jos ei olisi veroja???.Ja Pakut ja Pritsenit on Verovapaita vuoteen 92..miksi ei ole tuotu??? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 tuotu on, ja seuraavaksi pritzeni. Quote Link to comment
velkke Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 joo, tuodaan Ruotsista, kun se oikea sieltä löytyy (volkkari). Yli 30 vuotiaitten (tai 25) täydellinen verottomuushan on tavoite, mutta sitä saataneen odottaa vielä jonkin aikaa. Mutta tämä muuttunut käytäntö, osaako kukaan laskea, mikä olisi vaikka 1962 kuplan vero, jos vaikka uudeksi vastaavaksi otetaan New Beetle (tai ihan mikä vaan). Tuo käyrä juttu ei aukea mulle ainakaan., tai se vertailu joihinkin muihin hintoihin (ks. sen Fiat 127 verolaskelma). Quote Link to comment
Guest PeteT Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Katsokaa tuolta käytännön esimerkki, tosin moottoripyörästä: http://www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9945 Vastaavan uuden valinta tietty on vaikeaa. Esimerkiksi: otetaan 65-mallinen avokupla, verrataan uuteen NB avoon (ei välttämättä oikeudenmukainen verrokki), verrokin lähtöhinta on vähän enemmän kuin HD Fat Boy:n. Verotusarvoksi jää noin 700 euroa, mikä on varmasti vähemmän verrattuna nykysysteemiin, jossa se olisi varmasti tuhansia euroja. Näinkin edullinen tulos saadaan, vaikka verrokki on turhan arvokas. Sitä paitsi periaatteena lienee että jos vanha systeemi kuitenkin tuottaisi edullisemman lopputuloksen (asiakkaalle) niin sitä voidaan soveltaa. Toisin sanoen jos esimerkin 65-mallisen avokuplan markkinahinta olisikin vähemmän kuin tuo noin 700 €, niin sitäkin voidaan soveltaa verotusarvon määräämisessä. Eikös tämä ole ihan hyvä uudistus? Lisäys vielä. Äkkiä laskien 26 vuotta vanhan avokuplan verotusarvoksi tulisi noin 2500 euroa, jos lähtökohtana olisi New Beetle Cabrion hinta (noin 31000 ja rapiat, tietääkseni). Tämäkin on kai parannus nykyiseen? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Ruvetaan tekeen korivaihtona -79 avoja pre-58 alustalle joita tuodaan Ruåtsista läjäpäin :) Quote Link to comment
Guest fastghia Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Tuli sit lopultakin uitetusta -59 räbästä veropäätös... jotain 64 egee maksettavaa ja verotusarvo pari hunttii. Paljonkohan valtio teki tappioo käytetyssä työajassa? Quote Link to comment
Guest Saleksi Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Kaverin -69 bublaa käytettiin eilen tullissa oulussa, saa nähä mimoset verot tuloo. Quote Link to comment
Guest Sami W Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Tämä kiinnostaa myös itseä. Olis tiedossa ruotsissa splitti joka ei ilmeisesti ole ollut rekisterissä vähään aikaan. Mitäs paperihommia tuommoisen kanssa pitää tehdä? Omistaja on tiedossa. Mites verotus noin vanhaan? Tarkoitus olis käydä lähiaikoina katsomassa onko siitä aihioksi mihinkään. Quote Link to comment
mikan Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Tämä kiinnostaa myös itseä. Olis tiedossa ruotsissa splitti joka ei ilmeisesti ole ollut rekisterissä vähään aikaan. Mitäs paperihommia tuommoisen kanssa pitää tehdä? Omistaja on tiedossa. Mites verotus noin vanhaan? Tarkoitus olis käydä lähiaikoina katsomassa onko siitä aihioksi mihinkään. Splittilöstä ei tarvi maksaa veroa ollenkaan. t. Mika Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 - 57 ja vanhemmat niin ei mene veroja. Mutta verohakemus pitää silti tehdä josta tulee nollapäätös. Sama koskee pakuja jotka on rekisteröity ennen viotta -91. t.sepi Quote Link to comment
Guest Sami W Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Ok. Hyvä kuulla. Jos nyt vielä olis autokin kehityskelpoinen:) Quote Link to comment
Guest Henkka Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Ikkunapakusta eli doppelista kannattaa maksaa "takapenkkimaksu". Mun Doppeli on 3+3 rekisteröity "hekilöauto". Autovero "palautuu" parissa vuodessa meinaan mulla ob vakuutusmaksu "kupla 1600 vm 1973" joka on 1/2 siitä mitä "pakettiauto 1600 vm 1973". Kumma logiikka kun mun kyydissä on 6 ihmistä lasaretissa ja pakulla vaan 3, mutta tää on Suomi et mä en ihmettele... Et kannattaa maksaa pari sataa niin säästää ja voi ajaluttaa tyttölöi - eiks nää SUV:t oo nykyjään muodissa? Doppeli lähtee hitzikoneen alle, tarttee uusia alahelmat. Quote Link to comment
-AP- Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 pakuja jotka on rekisteröity ennen viotta -91 Tarkalleen - vapautunut tullivalvonnasta ennen 3.5.1993. Tuo pakun kallis liikennevakuutus koskee vain 'tsadilaisia', siellä kaikki pakut on samassa luokassa iästä riippumatta. Kaiken maailman pullakuskit on törttöilleet riittävästi... Muualla maassa vanhan VW-pakun ja -bussin liikennevakuutus on samaa luokkaa, siis hyvin lähellä Kuplan vakuutuksen hintaa. Quote Link to comment
Guest jjs Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Voihan uttiv suoraan peilin kautta sanoen. Enpä oo tuota tullu ajatelleeksi, että kotikunnalla on noin suuri merkitys. Bonukseton liikennevakuutus esim. pallokeulapakuun Vantaalla 889e, Tuusulassa 684e ja Mäntsälässä 480e. Reilua peliä. Quote Link to comment
metake Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Joo, ja Janakkalassa 377,18 eur. :) Siellä vantaalla on niitä puusilmiä liikenteessä ihan solkenaan, riskit on kato suuret. Toista se on täällä maalla, täällä ei ole sitä vertaa kulkijoita, että pystyis ajaan kolaria toisen auton kanssa vaikka yrittäis.. :DD Quote Link to comment
Guest jjs Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 No mites se on sen haltijuuden kanssa. Jos vaikka laitan syvällä metsässä asuvan äitini auton haltijaksi ja ajelen täällä isolla kirkolla surutta ihan vanhaan malliin. Onko siinä mitään laitonta? Quote Link to comment
Mika Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 No mites se on sen haltijuuden kanssa. Jos vaikka laitan syvällä metsässä asuvan äitini auton haltijaksi ja ajelen täällä isolla kirkolla surutta ihan vanhaan malliin. Onko siinä mitään laitonta? Ei ainakaan laitonta pitäisi olla. Vakuutusmaksutkin taitaa vaan mennä äidin soppariin... Silloin kun diesel farkkuja sai muutoskatsastaa pakettiautoksi, mielestäni vakuutus laski, ainakin Hyvinkäällä (BMW E39) Quote Link to comment
Ketsa Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Kyllä laskutusosoitteen pystyi valitsemaan ja suunnillen jo kolmas lasku meni haluttuun osoitteeseen. nimimerkillä: anoppin bonusten käyttö vaatii anopin auton haltijaksi Quote Link to comment
Guest joni Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Joo, ja Janakkalassa 377,18 eur. :) Siellä vantaalla on niitä puusilmiä liikenteessä ihan solkenaan, riskit on kato suuret. heh.... ns. "junapakolaisia" janakkalasta ;-) suurin osa vantaalaisista kun taitaa olla syntynyt muualla tai ainakin vanhemmat ovat.... Quote Link to comment
kokki Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Kaivetaampas vanha aihe esiin. Jos löytäisin noin 3000 € hintaisen auton EU maasta niin mikä olisikaan siihen päälle rapsaistava vero? Ajatellaampa vaikka tätä http://www.freelinebaltic.ee/index.php?page=99 eli mitä tulisi maksamaan tuon saaminen kilpiin? Täähän on ihan ylihintanen mut kuitenkin jos leikitellään ajatuksella että löydän vaikka Ruotsista jonkun pallon joka on tuomisen arvoinen. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 pre 91 pakut tietty ilman veroo mutta henkilöauto malleista vois osviittaa antaa http://tinyurl.com/2fgfqc Quote Link to comment
mikan Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Nämäkin tulis verotta suomeen: http://www.blocket.se/vi/13315424.htm?ca=11_s http://www.blocket.se/vi/13306905.htm?ca=11_s t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.