Jump to content

Ohje myynti-ilmoitukseen. Lue!


Recommended Posts

Myynti-ilmoituksessa tulee AINA olla seuraavat asiat:

- Mitä myydään
- Hinta. Jos hintaa ei ole, eikä kyseessä ole selkeästi ilmoitettu huutokauppa, ilmoitus menee roskiin. Esimerkiksi "Tarjoa" tai "Hinta alkaa ykkösellä ja siinä on 6 lisänumeroa" ei kelpaa hinnaksi.
- Tuotteen sijainti, eli paikkakunta
- Myyjän yhteystiedot ja miten ottaa yhteyttä!
- Kuvaava otsikko

Huutokauppasäännöt

- Huutokaupan tarkka päättymispäivämäärä ja kellonaika on pakollinen. Eli esimerkiksi näin: 1.5.2011 kello 11:00. Tarkoittaa sitä että 11:00 kellonajalla oleva huuto vielä hyväksytään.

- Viimeisin huuto jatkaa huutokaupan voimassaoloaikaa 5 minuutilla seuraavan esimerkin mukaisesti: Huutokauppa on ilmoitettu päättyväksi 1.5.2011 kello 11:00. Huutaja A tekee huudon päättymispäivänä kello 10:59. Huutokaupan voimassaoloaikaan lisätään 5 minuuttia viimeisimmästä huudosta eli toisilla huutajilla on mahdollisuus korottaa tarjousta 11:04 asti.

- Huutokauppojen kellona käytetään Volkkaripalstan kelloa
- Vain julkisesti palstalle kirjoitetut huudot kelpuutetaan. Ei privaviestejä.
- Tuote on myytävä korkeimman tarjouksen antaneelle.

Muuta huomioitavaa:

- Ilmoituksen "uppaus" kielletty useammin kuin kerran viikossa
- Jos myyt useampia tuotteita, kerää ne samaan ilmoitukseen
- Tämä on myyntipalsta, ei linkkipalsta! Ilmoitus jonka sisältö on pääpiirteittäin linkki toiselle foorumilla tai esim Nettiautoon, poistetaan.

Kun tuote/tuotteet on myyty:

- Poista ilmoitus itse jos kukaan ei ole vastannut siihen.
- Jos et pysty poistamaan ilmoitusta, muuta ilmoituksen otsikko muotoon "MYYTY" tai lisää ko. teksti otsikon perään.

Link to comment
  • 1 year later...
  • 5 months later...

Ei niistä mitään vaikeaselkoisia tule. Eiks olis kaikille helpompaa edes yrittää laittaa myytävät roinat samaan ilmoon? Ei tossakaan mitään järkeä oo että tuhat ilmotusta peräkkäin. Alkaa vaan turhaan jengiä vituttamaan kun omat ilmot painuu kerrasta pohjille jonka seurauksena tollaset myyntiviestiketjut saattaa jäädä lukematta.

Link to comment

- Jos myyt useampia tuotteita, kerää ne samaan ilmoitukseen

 

Silloin ilmoituksista tulee vaikeaselkoisia, ja hirveän pitkiä rimpsuja.

 

Keräämällä kaikki samaan ilmoitukseen voi toki saada aikaiseksi vaikeasti luettavan ilmoituksen. Silloin yleensä kyse vaan myyjän viitseliäisyydestä. Ei jakseta jaotella tavaroita järkevästi vaan kirjoitetaan kaikki yhteen pötköön ilman välimerkkejä tai rivinvaihtoja.

 

Yhteen ilmoitukseen kerääminen on kuitenkin ylläpidon asettama sääntö (suositus?) ja sitä olis hyvä noudattaa. Hyvä ilmainen palsta mikä toimii, niin ei ole paljoa vaadittu että pyritään noudattamaan näitä vähäisiä sääntöjä.

Link to comment

IMO: Samantapaiset tai tiettyyn malliin sopivat osat samaan ilmoon. Jos osia on paljon myynnissä, niin jaottelee kuplan osat hieman vuosimallin mukaan, juniksen ja pallon osat samoin, ja yleisosat omaansa. Ei niitä kaikkea siihen samaan ilmoon ole pakko väkisin tunkea, prkl ;)

 

Itseäni vi*uttaa suunnattomasti 100 riviä pitkät myynti-ilmot joissa yritän pallokeulojen ja möhkökuplan osien joukosta etsiä jotain itseäni kiinnostavaa ja tarpeellista.

 

Ja pieni panostus otsikkoon auttaa kummasti.

Link to comment
IMO: Samantapaiset tai tiettyyn malliin sopivat osat samaan ilmoon. Jos osia on paljon myynnissä, niin jaottelee kuplan osat hieman vuosimallin mukaan, juniksen ja pallon osat samoin, ja yleisosat omaansa. Ei niitä kaikkea siihen samaan ilmoon ole pakko väkisin tunkea, prkl ;)

 

Itseäni vi*uttaa suunnattomasti 100 riviä pitkät myynti-ilmot joissa yritän pallokeulojen ja möhkökuplan osien joukosta etsiä jotain itseäni kiinnostavaa ja tarpeellista.

 

Ja pieni panostus otsikkoon auttaa kummasti.

 

Ctrl + F =)

Link to comment
  • 4 months later...

Huomiokaa se royhkeät ainaiset tinkaajat että jos pyydän osasta asiallisen summan x verran ja te sitten tarjoatte rehtinä ja reippaasti 5% verran summasta x, niin saatan tuohtua ja vetäistä 5 kg lekalla lujasti osaan ja myydä sen sitten teille sillä halutulla 95% alennuksella :D

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tänään pähkäiltiin Shöyriffien kanssa seuraavaa;

 

Tästä ilmoituksesta alkaen hinta on pakollinen myynti-ilmoituksissa. Jos kyseessä ei ole huutokauppa, eikä hintaa ole mainittu, palstalaisilla on lupa vittuilla myyjälle. Tämän jälkeen ilmoitus poistetaan.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Muuta huomioitavaa:

 

- ÄLÄ uppaa ilmoitusta jatkuvasti - viikon välein on hyvä periodi.

- Jos myyt useampia tuotteita, kerää ne samaan ilmoitukseen

 

 

onkohan nämä taas unohtuneet? kannattaiskohan jo seriffien puuttua asiaan?

 

Samaa mieltä.

Link to comment
  • 4 months later...
Guest KTarke

Onko valvojilla jotain vastaan/kommentoitavaa tavasta ,jolla minä ilmoitin osia?

Kuvat ja tarkemmat tiedot omalla nettisivulla.

(kaikista tavaroista ei kyllä ole hintoja, on mahdollisuus tarjota...)

Link to comment

Itseasiassa joo, säännöt on kaikille samat. Sääntöjenvastaisia ilmoituksia nakellaan roskiin aina kun siihen on tarvetta. Toki välillä ensin huomautetaan ja annetaan aikaa korjata ilmoitus. Linkin tuolle sivulle voi toki laittaa ilmoituksen jatkoksi ja hinta voi olla muodossa "XX€/tarjous"

 

 

 

- Tämä on myyntipalsta, ei linkkipalsta! Ilmoitus jonka sisältö on pääpiirteittäin linkki toiselle foorumilla tai esim Nettiautoon, poistetaan.

 

- Hinta. Jos hintaa ei ole, eikä kyseessä ole selkeästi ilmoitettu huutokauppa, ilmoitus menee roskiin. "Tarjoa" ei kelpaa hinnaksi.

 

 

- Kuvaava otsikko

 

Link to comment
Guest KTarke
Itseasiassa joo, säännöt on kaikille samat. Sääntöjenvastaisia ilmoituksia nakellaan roskiin aina kun siihen on tarvetta. Toki välillä ensin huomautetaan ja annetaan aikaa korjata ilmoitus. Linkin tuolle sivulle voi toki laittaa ilmoituksen jatkoksi ja hinta voi olla muodossa "XX€/tarjous"

 

 

 

- Tämä on myyntipalsta, ei linkkipalsta! Ilmoitus jonka sisältö on pääpiirteittäin linkki toiselle foorumilla tai esim Nettiautoon, poistetaan.

 

- Hinta. Jos hintaa ei ole, eikä kyseessä ole selkeästi ilmoitettu huutokauppa, ilmoitus menee roskiin. "Tarjoa" ei kelpaa hinnaksi.

 

- Kuvaava otsikko

 

 

Olin kuuliainen, ja laitoin kaikkiin hinnan näkyviin, kun käskettiin...

 

Puolustelen kuitenkin itseäni:

-Vaikka "linkki" onkin, nämä osat eivät ole myynnissä missään muualla... sivu palvelimellani on "piilossa"

-Ajatus vain oli tehdä selkeä sivu kuvilla varustettuna, ja sellainen on helpompi tehdä nettisivuna, kuin siirtämällä kuvia foorumiin... ja on myös nopeampaa päivittää, mitkä tuotteet on jo menneet kaupaksi.

Link to comment
Guest KTarke
- Tämä on myyntipalsta, ei linkkipalsta! Ilmoitus jonka sisältö on pääpiirteittäin linkki toiselle foorumilla tai esim Nettiautoon, poistetaan.

 

Ei kelpaa linkit kotisivuille.

 

Hei, come on!

Tämä tuntuu jo simputtamiselta. Osat ovat myynnissä VAIN TÄÄLLÄ.

 

Laitoin nyt sitten tavarat ja hinnat listaan ilmoitukseen.

 

KUVAT JA LISÄTIEDOT ovat edelleen omalla sivullani, toivon ettei ylläpito poista sitäkin linkkiä!

 

Iso kasa osia on mennyt tarvitseville jo, ei ole näköjään ollut palstalaisilla mitään vaikeuksia käydä katsomassa sivuani...

Link to comment

No nyt se on niin kuin pitääkin - ei tarvitse arvuutella mitä on kaupan avaamatta ulkopuolisia sivuja. Ja sääntöjen mukaisen ilmotuksen kyhäämiseen meni myyjältä ehkä 2min? Huomattavasti suurempi aika meni tässä ketjussa väittelemiseen säännöistä, jotka jo tämän ketjun ensimmäisessä viestissä lukevat. Joten: ylläpidon simputusta vai myyjän laiskuutta?

 

Ja kun sinä MYYT täällä VELOITUKSETTA omia tavaroitasi joista saat RAHAA, ei liene kohtuuttomasti vaadittu että mennään foorumin sääntöjen mukaisesti. Right?

Link to comment
Guest KTarke
No nyt se on niin kuin pitääkin - ei tarvitse arvuutella mitä on kaupan avaamatta ulkopuolisia sivuja. Ja sääntöjen mukaisen ilmotuksen kyhäämiseen meni myyjältä ehkä 2min? Huomattavasti suurempi aika meni tässä ketjussa väittelemiseen säännöistä, jotka jo tämän ketjun ensimmäisessä viestissä lukevat. Joten: ylläpidon simputusta vai myyjän laiskuutta?

 

Ja kun sinä MYYT täällä VELOITUKSETTA omia tavaroitasi joista saat RAHAA, ei liene kohtuuttomasti vaadittu että mennään foorumin sääntöjen mukaisesti. Right?

 

Toki haluan noudattaa sääntöjä, siksi KYSYIN, mikä on luvallista. Tarkoitukseni oli etsiä vaihtoehtoisia toimintatapoja, ja tiedustelin, mikä käy.

No tähän olen minäkin erittäin tyytyväinen, jos kuvat/lisätiedot saavat olla omalla sivulla.

Kysymyshän oli enemmän siitä, että web-sivulle on helpompi luoda lista myytävistä osista kuvilla varustettuna. Itse kun olen katsonut toisten myynti-ilmoituksia ostaakseni, niin kaipaisin kuvia, mutta koska foorumille on vaikeampi laittaa kuvia,ne usein jää laittamatta.

Samoin tuntuu jäävän monelta merkitsemättä, että tavara on jo myyty...

 

Kyselin siksi ohjeita ,että tulee yleiseen tietoon, mitä mahdollisuuksia on tehdä asiat joustavasti, ja niin että kaikilla on mahdollisuus tutustua myytäviin (ei aina tarvitse kysyä erikseen lisätietoja)

 

Kiitos opista ja ojennuksesta.

T:KTarke

 

PS. toivoisin, että olisi pakollista, että profiilissa olisi jokin muukin yhteystieto kuin yksityisviesti.

Esimerkki: olen jo sopinut kaupoista yhden käyttäjän kanssa, mutta toimituksen nopeus kärsii, kun hän ei ole kirjautunut lukemaan yksityisviestejään... (eikä ole puhelinnumeroa, eikä sähköpostia tiedossa)

Link to comment

Kysymyshän oli enemmän siitä, että web-sivulle on helpompi luoda lista myytävistä osista kuvilla varustettuna. Itse kun olen katsonut toisten myynti-ilmoituksia ostaakseni, niin kaipaisin kuvia, mutta koska foorumille on vaikeampi laittaa kuvia,ne usein jää laittamatta.

 

 

Tämä kysymys on varmaan aika monen huulilla. Miten hitossa nettisivun tekeminen on helpompaa kuin foorumille kirjoittaminen ja kuvien uppaaminen.

Link to comment
Guest KTarke

Kysymyshän oli enemmän siitä, että web-sivulle on helpompi luoda lista myytävistä osista kuvilla varustettuna. Itse kun olen katsonut toisten myynti-ilmoituksia ostaakseni, niin kaipaisin kuvia, mutta koska foorumille on vaikeampi laittaa kuvia,ne usein jää laittamatta.

 

 

Tämä kysymys on varmaan aika monen huulilla. Miten hitossa nettisivun tekeminen on helpompaa kuin foorumille kirjoittaminen ja kuvien uppaaminen.

 

Minä ainakin käytän Composeria nettisivun teossa, ja tunnen pystyväni tekemään sivun helpommin kuin uppaamaan kuvia foorumille. Ja sitten kun pitäisi päivittää tietoja (merkitä/poistaa myydyt) niin se ainakin onnistuu helpommin web-sivuun.

Voi olla, että olen vaan tottunut nettisivuja päivittämään (usein!) joten tunnen "sivun luomisen foorumille" vaikeammaksi.

Ainakin, kuvia tunnutaan laittavan aika vähän näihin myynti-ilmoituksiin (onko se sitten hankalaa, vai eikö vaan muuten viitsitä)

Link to comment

Kysymyshän oli enemmän siitä, että web-sivulle on helpompi luoda lista myytävistä osista kuvilla varustettuna. Itse kun olen katsonut toisten myynti-ilmoituksia ostaakseni, niin kaipaisin kuvia, mutta koska foorumille on vaikeampi laittaa kuvia,ne usein jää laittamatta.

 

 

Tämä kysymys on varmaan aika monen huulilla. Miten hitossa nettisivun tekeminen on helpompaa kuin foorumille kirjoittaminen ja kuvien uppaaminen.

 

Minä ainakin käytän Composeria nettisivun teossa, ja tunnen pystyväni tekemään sivun helpommin kuin uppaamaan kuvia foorumille. Ja sitten kun pitäisi päivittää tietoja (merkitä/poistaa myydyt) niin se ainakin onnistuu helpommin web-sivuun.

Voi olla, että olen vaan tottunut nettisivuja päivittämään (usein!) joten tunnen "sivun luomisen foorumille" vaikeammaksi.

Ainakin, kuvia tunnutaan laittavan aika vähän näihin myynti-ilmoituksiin (onko se sitten hankalaa, vai eikö vaan muuten viitsitä)

 

Totta tuokin ajattelin vain asiaa lähinnä siltä kantilta että saatan itse päivänaikana käydä jopa neljältä tai viideltä eri koneelta netissä niin silloin täysin nettipohjainen foorumille uppaaminen on vain pirun yksinkertaista.

 

No vaikka siks et voit ladata vaikka 100 kuvaa kerralla eikä tarvi välittää minkä kokosia ne kuvat ovat jos sivustolla on kuvien scaalaus ominaisuus mikä palstalta puuttuu.

Onnistuuhan tämä nettikuvapankeissakin ja samalla saa myös päätettyä resonkin. Ja onhan se hienoa että kuvat scaalautuu oikeankokoiseksi mutta scaalaaminenhan ei pienennä ladattavan datan määrää mikä ei ole hyvä juttu jos ajatellaan esim mobiilikäyttäjiä.

Link to comment

Ensimmäiseen viestiin lisätty huutokauppojen pelisäännöt. Jos olet moista järjestämässä, käy lukaisemassa. Suurin osa huutokaupoista onkin mennyt mallikkaasti ja käytännössä juuri lisättyjen pelisääntöjen mukaisesti, hienoa!

Link to comment
  • 3 years later...

Edelliseen lisäten niin kokeilkaa Valtoseb tapaa laittaa ilmotus. Siinä lukee kaikki paska mitä myynnissä ja siellä linkit "varsinaisiin" ilmoituksiin. Mun mielestä toimiva homma! Varsinkin jos on tusina noita "varsinaisia" ilmotuksia. Vie varmasti muutaman hetken mutta siisti ja toimiva ilmotus saadaan näin aikaan.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Guest vehkis1983

En ymmärrä, että miksi porukka ei viitsi laittaa samaan ilmoon enempää osia kerrallaan? Luulisi nyt, että se olisi nopeampaakin kerätä kaikki osat saman otsikon alle, kuin että tehdä joka vitun nippelille oma myynti-ilmoitus? Mut jokainen taplaa tyylillään..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...