Jump to content

Venakopan pannan pää katkesi kiinni kanteen


Recommended Posts

Pitkään seisseestä kuplan moottorista irroittelin venakoppia, ja eikös toisessa katkennut panta niin, että katkennut jämä jäi sisälle kanteen, eikä pätkä ole niin pitkä jotta voisi tarttua siihen jollain kiinni. 

Tämä oli ollut jo varmaan edellisessä irroituksessa +10 v sitten jumissa, kun näytti ennen irroitusta että panta oli vääntynyt ja irroituksen jälkeen näki että kopan tiiviste ei istunut ihan täydelliseseti.

 

Ennenkuin alan porailemaan tuota irti niin kertokaapas kokeneemmat vinkkejä. Kone on paikallaan, eli tilaa ei oo edessä paljoa...

 

Link to comment

Tätä mietin, mutta kun ei ole nykyisessä tallissa hitsausmahdollisuutta.

Poratessa on riski että tulee reikä ennemmin pehmeään alukanteen, kuin epämääräisen muotoisen pannan jämän päähän...

 

Pitänee siirtää homma siihen kun hitsataan muualla pari muutakin pikkupaikkaa. Tavoite oli saada auto kasaan ja katsastettua mahd pian koneen perushuollon jälkeen, joten harmittava takaisku...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Naputtelin tuota jämää CRC vasaralla ja ohutpäisellä tuurnalla kanssa varmaan puoli tuntia, välillä CRC:tä suihkautellen - Ei mitään muuta vaikutusta kuin että jämän pää alkoi muotoutua... Sen verran pää on näkyvissä että sitä pääsee eri puolilta lyömään, mutta pitäiskö tuota kohtaa yrittää vielä lämmittää, alumiinin lämpölaajeneminenhan on n. tuplat teräkseen verrattuna? Onko riskejä paikallisessa lämmityksessä esim kuumailmapuhaltimella?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...