Jump to content

Ahistaako?


Guest rodman

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ostin keväällä uuden akun mailla olevaan ruohonleikkuriin Tampereen Motonetista. Vaikka en mielestäni ostanut halvinta mallia, niin loppukesästä akku sippasi, ei ottanut virtaa vastaan minkäänlaisella laturilla. No, apuvirtaa antamalla leikkurin sai käymään ja magneeton tuotto piti vehkeen hienosti käynnissä, joten aattelin irroittaa akun vasta leikkurin syyshuollossa ja kiikuttaa sen sitten mailta lähiöön ja edelleen Mätänettiin. 

 

No, eilen kuittia etsiessä huomasin, että ko. akulla onkin ollut vain puolen vuoden takuu ja se on luonnollisesti nyt syksyn mittaan mennyt umpeen. Omassa mielessäni juttu vaikutti niin selvältä, että en epäillyt hetkeäkään, että eikö tapaukseen löytyisi hyvässä hengessä ratkaisu. No, täysin väärässä olin. Asiakaspalvelija meni kysymään aiheesta takuupäälliköltä ja välitetty vastaus oli, että ei korvata, mutta voidaan mitata akun kunto. Otin akkuni ja sanoin, että ei tarvitse mitata, lähden muualle akkukaupoille.

 

No, aiheuttiko tämä ahdistusta? Huono asiakaspalvelu vituttaa aina, mutta hetken asiaa funtsittuani olin oikeastaan tyytyväinen. Tästä sai hyvän syyn olla jatkossa käyttämättä ko. yrityksen palveluita ja se on pelkkää säästöä se. Käyttisten osat saa kotiovelle Saksasta puoleen hintaan ja mikä parasta, enää ei tule sorruttua liikkeessä hengaillessa mitä ihmeelisimpiin heräteostoksiin... Muut maksakoon jatkossa Mätänetin teeveemainokset :-)

  • Like 1
Link to comment

Ostin keväällä uuden akun mailla olevaan ruohonleikkuriin Tampereen Motonetista. Vaikka en mielestäni ostanut halvinta mallia, niin loppukesästä akku sippasi, ei ottanut virtaa vastaan minkäänlaisella laturilla. No, apuvirtaa antamalla leikkurin sai käymään ja magneeton tuotto piti vehkeen hienosti käynnissä, joten aattelin irroittaa akun vasta leikkurin syyshuollossa ja kiikuttaa sen sitten mailta lähiöön ja edelleen Mätänettiin. 

 

No, eilen kuittia etsiessä huomasin, että ko. akulla onkin ollut vain puolen vuoden takuu ja se on luonnollisesti nyt syksyn mittaan mennyt umpeen. Omassa mielessäni juttu vaikutti niin selvältä, että en epäillyt hetkeäkään, että eikö tapaukseen löytyisi hyvässä hengessä ratkaisu. No, täysin väärässä olin. Asiakaspalvelija meni kysymään aiheesta takuupäälliköltä ja välitetty vastaus oli, että ei korvata, mutta voidaan mitata akun kunto. Otin akkuni ja sanoin, että ei tarvitse mitata, lähden muualle akkukaupoille.

 

No, aiheuttiko tämä ahdistusta? Huono asiakaspalvelu vituttaa aina, mutta hetken asiaa funtsittuani olin oikeastaan tyytyväinen. Tästä sai hyvän syyn olla jatkossa käyttämättä ko. yrityksen palveluita ja se on pelkkää säästöä se. Käyttisten osat saa kotiovelle Saksasta puoleen hintaan ja mikä parasta, enää ei tule sorruttua liikkeessä hengaillessa mitä ihmeelisimpiin heräteostoksiin... Muut maksakoon jatkossa Mätänetin teeveemainokset :-)

Akut nyt vain on sellaista kamaa minkä saa paskaksi hyvinkin helposti huolimattomalla käytöllä tai varjaasti toimivalla latauksella eli en nyt vetäisi herneitä nenään huonosta palvelusta kun muutenhan noita akkuja saisi vaihtaa kokoajan takuuseen.

Link to comment

Helmikuussa ostin moottorin osia kasan. Syyskuussa vein koneistamoon tasapainotukseen. Ei onnistu, vauhtipyörä lieppaa. Myyjä toimitti toiseen koneistamoon. Siellä saadaan kuntoon. Osat tuli, ei mitään jälkeä tasapainotuksesta. Yhteys myyjään jotta selvittää onko tasapainossa vai ei. Ei kuulu mitään. Kuukausikaupalla saa ootella osia. Viiminen kerta kun ostan moottoria osina. Ei tartte ens kesänäkään ajella. 

 

Eniten ärsyttää odottelu. Ei vastailla puhelimeen/postiin. Mahtavaa. No ainakin yksi koneistamo menetti asiakkaan.

Link to comment

No tässäpä juuri ahdistaa niin pirusti, kun tallissa koneen osat pönöttää ja odottaa koneistusta. Sekä uutta että vanhaa, ja tekijää ei löydy. Erästä firmaa tästä läheltä ei vain huvittanut, kun asiaa tiedustelin. Tarjolla kai liian monimutkainen setti (aar, sylinteriaukot, tasot, kansien aukot, vauhtipyörä". Ei kyllä pitäisi olla kauhean vaikeaa. Yhden firman tuosta hämeen puolelta olen skipannut jo vertaispalautteen takia....

Link to comment

No tässäpä juuri ahdistaa niin pirusti, kun tallissa koneen osat pönöttää ja odottaa koneistusta. Sekä uutta että vanhaa, ja tekijää ei löydy. Erästä firmaa tästä läheltä ei vain huvittanut, kun asiaa tiedustelin. Tarjolla kai liian monimutkainen setti (aar, sylinteriaukot, tasot, kansien aukot, vauhtipyörä". Ei kyllä pitäisi olla kauhean vaikeaa. Yhden firman tuosta hämeen puolelta olen skipannut jo vertaispalautteen takia....

 

aar poraus hämeenlinnassa ainakin törkeen kallis 99€ hinnastossa mutta haettaessa lohkoa yrittävät kiskoa satasia. Riksun Mankisella onnistunee nuo muut.

 

En ainakaan vielä paljasta koneistamon/osakauppiaan nimeä, ennenkun homma on taputeltu kasaan.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mikä vittu noita paketinkuskaajia vaivaa, lappu laatikossa että käyty, seuraava käynti maanantaina, eikö ne saatana osaa käyttää puhelinta, kun kerta numero annettu tilauksen yhteydessä, ja laitan pääni pantiksi et puhelin numero on siinä osoitelapussa joka on paketin päällä,

 

Mielummin lähetti käy pimpottamassa ovikelloa iltapäivällä, kun ei ketään kotona, paitsi Nella koira, mut se eiosaa avata ovea, vaikka osai niin paketin kuittaus vois olla  hieman hankalaa,......

 

Että tälläistä tänään........

Link to comment

Mikä vittu noita paketinkuskaajia vaivaa, lappu laatikossa että käyty, seuraava käynti maanantaina, eikö ne saatana osaa käyttää puhelinta, kun kerta numero annettu tilauksen yhteydessä, ja laitan pääni pantiksi et puhelin numero on siinä osoitelapussa joka on paketin päällä,

 

Mielummin lähetti käy pimpottamassa ovikelloa iltapäivällä, kun ei ketään kotona, paitsi Nella koira, mut se eiosaa avata ovea, vaikka osai niin paketin kuittaus vois olla  hieman hankalaa,......

 

Että tälläistä tänään........

Itsellä oli UPS:sän kans sama ongelma. Olivat yrittäneet edelliseen osoitteeseen about 3-5 kertaa 2vkon ajalla, sit kun ilmotin uuen osoitteen niin paketti läks helsinkiin jotta skannaavat uuden osoitekortin. Sitten kun se joskus tuli takas paikkakunnalle, taaskaan jakotykki viittiny soittaa vaik kortissa lukee puh nro ja toimitus klo 14 jälkeen mut kävi tuuri ku olin työautolla ajelees kodin ohi ni huomasin kuriiri sprintterin kaartavan kadulle joten äkkiä sinne. Sano etteivät kuulemma kerkeä soittamaan kenellekkään... Eikä muutenkaan tuntunut paljoa kiinnostavan hommat :D

 

30pvä pitäs tulla käyttikseen osia saksasta samalla kyydillä, saa nähä milloinka taas saa paketit hypisteltäviks.

Link to comment

Itsellä oli UPS:sän kans sama ongelma. 

Joo UPS kyllä kyseessä tällä kertaa.. siina soittamisessa meneekin tosi kauan paitsi jos ei osaa numeroita niin sit hieman hankalaa... 

 

 

No muutin toimituksen suoraan firmaan ja luulis lähetin tuovan paketin perille....!!!!!

Edited by sleepercooler
Link to comment

Itsellä oli UPS:sän kans sama ongelma.

Tai anteex, eihä se UPS:sän vika oo jos eivät ohjeista aliurakoitsijotia soittelemaan ;) Huvittavaa oli myös kun soitti UPS Finlandiin 10:00 jälkeen niin ei saanut puhelimeen edes suomeksi palvelua joten rallienglannilla yritettiin sitä sitten setviä.

Link to comment

Eipä nuo asiat oo hirveän paljon paremmin muillakaan firmoilla. Tuossa joku aika sitten tuli käyttikseen briteistä osia DHL:n kuljettamana, niin olivat kylmästi jättäneet paketin ulko-oven viereen luhtitalon käytävälle. Ei soittoja, ei lappua postilaatikossa. Siitä ois joku pitkäkynsi voinu viedä 130 euron osat eikä ois kellään ollu mitään tietoa missä ovat. Eipä niillä toisaalta ois ollu mun kuittaustakaan jos näin ois käynyt. Joku paikallinen virmahan nuo tietenkin on jakanut mutta DHL vastuussa.

 

Harmittaa vaan kun ei tullut enää soitettua uudestaan asiasta, kun ei sillon enää ollut puhelinpalvelu auki.

Link to comment

Poikkeuksiakin löytyy. Itselle tuli tässä syksyllä kaks pakettia jenkeistä, samalta lähettäjältä, samalla hetkellä lähetettynä. Homma meni näin: huolitsijalta tuli tiedot paketeista, tein itse tullaukset ja lähetin paperit s-postilla huolitsijalle. Homma ok. Sitten pyysin vielä, että toimitetaan toiseen osoitteeseen, jossa on joku varmasti paikalla vastaanottamassa paketit, koska en ole välttämättä päiväsaikaan kotona. Homma ok. Mutta jostain oli tietoihin tullut, että toinen paketti toimitetaan päivänä X ja toinen päivänä Y!!! Kuulin tämän kuljettajalta. Helvetti sentään!

 

MUTTA, alihankkijan kuljettaja oli todellakin Fiksulasta kotoisin! Hän nimittäin soitti ja kysyi, että voiko nämä tuoda samalla kertaa? No tottakai! Niinhän se oli tarkoitettukin. Tälle kuljettajalle 10 pistettä ja papukaijamerkki!

Link to comment

Ahistaako? No ei. Eikä oikein edes vituta, mutta ehkä vähä harmittaa, kun ajattelin laittaa vakio möhkön vaihteensiirtoa parempaan kuntoon ja ostin uuden koplingin takapenkin alle. Siis kepin ja loodan väliin. Mutta se uus palikka oli kyllä ihan ala-arvoinen. Sivussa olevat muovipalat (vw mexico leimoilla) oli väljät lenkkeihinsä ja akselin virkaa toimittava putkisokan tapainen tekele oli kans väljä edellä mainittuihin muovipaloihin. Eli pitää taas tehdä ite... Helvata.

Link to comment

Mikähän on niin vaikeaa laittaa noissa verkkokaupoissa tuotteen kohdalle maininta "Ei varastossa". Esim Paruzzin sivuilla näyttää olevan paljon tavaraa varastossa mutta kuitenkin toimitusaika on joku puoltoista viikkoa. Suoraan sanoen kuluttajan kusetusta. No, kaippa tuokin paikka on laitettava boikottiin.

 

Ja miksikö en soita ensin ja kysy toimitusaikaa? No siks kun ostan verkosta, sillon ei pitäisi olla tarvetta soitella. Toimiihan mätänetinkin varastosaldo, ei sinne tartte soitella perään.

 

En tiiä, pitäis varmaan vaihtaa harrastusta. Viikkojen odotuksen jälkeen saa kakkaa käärittynä kelmuun...

Link to comment

Tämän toimitusajan takia muutama tuttu ovat siirtyneet toisissa harrastuksissa tilaamaan kaiken Saksasta, varsinkin kun paketti toimitetaan juuri sinne mihin on laitettu toimitusosoite. Maanantaina tilatut kamat on käsissä torstaina ainakin viimeistään perjantai aamupäivällä.

Link to comment

Taitaapi paruzzin päävarasto olla hollannissa taikka ainakin sielläpäin. Sieltä eka postitus suomeen ja toka sulle eli jos osa ei oo suomen varastossa niin parikin viikkoa voi vierähtää.

ACn varasto on ylöjärvellä, sieltä osaa tulla postin sekoiluista riippuen päivässä tai viikossa.

Hotmatsin varasto Vaasassa ja Neoretron Kokkolassa toimitus taas postista riippuvainen...

 

Noita seurantakoodeja kun vilkuilee niin välillä saattaa paketti kiertää useamman kierroksen ennen perilletuloa ja silloinkin voipi olla väärässä paikassa. Halvatusti helpottanut asiointia tuo pakettitomaatti. Sen kun laittaa toimitusosoitteeksi niin ainakin näillä nurkilla pelaa parhaiten.

Henk.koht. hiton hankala on saada UPSia,DHLää tai muutakaan toimimaan kun pitäisi etukäteen tietää missä oot milloinkin ja kuski soittaa et oon vartin päästä pihassa... Ton takia mä suosin suomalaista postilaitosta aina kun mahdollista vaikka samalla leegot maksaa vuositasolla vähintään satasia enemmän. Toki takuu ja tavaranvaihtokin pelaa melko hienosti kotimaan kuljetuksilla.

Pari kertaa palauttanut viallisen tai väärän tuotteen noiden upsien kautta niin EIIKINÄENÄÄ!!!

Link to comment

Ite oon ollut jakelemassa kamaa ja nykyisten kuittaus systeemien kautta homma on lähes mahdotonta oikein tehtynä yksityiselle. Maalaisjärjellä tuosta selviää ja soittamalla asiakkaalle! Aikaa ei hirveämmin oo soitella etukäteen, kun et välttämättä itsekään tiedä missä 15 min. Päästä oot! Aina kuitenkin tavarat on saatu vietyä, sopimalla mihin laitetaan ja voinko ite kuitata laitteeseen asiakkaan puolesta! Meitä on niin monenlaisia tallaajia täällä, niin asiakkaita kuin kuskaajiakin, silti on löytynyt itseni kohdalle AINA molempia tyydyttävä ratkaisu vaikka ei olisi kaikkien pykälien mukaan menty!

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...

Vittu että vituttaa.

Kokoajan töis ja kun oottaa et pääsee jotain tekeen niin jotain tapahtuu eikä pääse tekeen.

Naapurissa rakennetaan joka päivä autoa.

Kovasti ottaa ottaa pattiin.

 

No, jos aattelee positiivisesti niin eihän täs mittään...

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Harvoin "vituttaa", mut nyt ehkäpä.? Kolme moottoria työnalla ja yhden puljun kautta piti tulla T-1 SCATIN 82mm CHEVAN kauloilla oleva akseli ja TYPE-4 103mm strokeri JE:n pyttymäntäsatsi ja jotka tilasin jo viides kahdetta? Toisen osatoimittajan sivut näyttivät vihreää valoa 103 TYPE-4 AA- kerhon setille.. Mutta, kun ei ollutkaan. Kannatuksen vuoksi näitäkin kusettajia edesauttanut...

Link to comment

Vähän niinkuin itselle kävi aikoinaan, tarvitsin yhden osan. No kun kerran tilaa jotain niin tilaa sitteen myös kaikkea ei niin tarpeellista. Parin päivän päästä paketti tulee matkikseen ja siellä on kaikki ei niin tarpeellinen ja laskussa lukee että juurikin tämä mitä alunperin tarvitsin menee jälkitoimitukseksi.

Link to comment

Ahistaa toi Nesteen hinnoittelupolitiikka! Pudoteltiin tänään Pohjoisesta himaan ja ouluntullista piti ostaa lasinpesunestettä 5L:n kannu, jäi muuten ostamatta kun hinta oli vaivaiset 12.90€!! Hyvähän tuota on myydä tuohon rahaan kun samalla pihalla ei kukaan muu kyy ko. tuotetta.Jotenkin taas tuntuu rahastukselta vaikka olis kuinka Nesteen purkissa toi myrkky.

 

Onneksi liejua riitti säiliössä Viitasaarelle asti niin ostin ABC:ltä hintaan 5.90/5L, ei halbaa tuokaan mut huomattavasti fiksummin hinnoiteltu.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ei sitten hanskalokeron uudelleen asentamisen jälkeen etuluukku enää auennutkaan ja se laittoi ahdistamaan. Ja ahdistaa oikeastaan vieläkin, kun nyt pitäisi löytää sopivan siisti musta kahva ja laittaa luukku jälleen toimimaan :-/

 

post-52-0-17787400-1458585288_thumb.jpg

Link to comment

Itse pohtinut jo hetken tynnyrin ostoa kun sitä kumminkin menee ja olisi tila säilyttääkkin. Tynnyrissä ostettuna litrahinta on jossain 0,5€ paikkeilla.

 

Mikäli päädytte hankkimaan tynnyri tavaraa, niin suosittelen ostamaan tuotetta muovitynnyrissä ja siihen muovinen pumppu taikka hana kylkeen. Meillä on ainakin peltitynnyri + metallinen veivattava pumppu aiheuttanut sen, että loppu neste on ruosteen väristä. Yksityiskäytössä kun tuo 200 litraa laimennetaan niin se kestää uuuuuuseeeeaaammmman vuoden, kun se kestää firman käytössäkin (10 hiasee) todella pitkään.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Pasti

Tulipas tuossa juuri hankittua ensimmäinen kupla. Halvalla sain. Vuosimalli olisi joko -69 tai -70. Papereista kohtalosta ei vielä ole tietoa. Ruostetta on ja paljon. Helmat ovat käytännössä maatuneet ihan kokonaan. Nyt sitten onkin ongelma että hankinko isolla rahalla korjauspaloja vai hankinko jostain paremman korin vai löytyisikö joltain kokonaista koria josta saisi korjauspaloja... 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Cool Air VW  ja Elisan roskapostisuodin :(

 

Tilasin pallikseen eteen ja taakse TMI istuinpäälliset yms. pientä kamaa Cool Air VW:ltä. Niiden nettisivuilla oli selkeät hinnat ja toimitusajaksi arvioitiin 2-3 viikkoa. Luottokorttiveloitus tehtiin tietty heti. Kuukauden päästä kävin tarkistamassa tilauksen statusta niiden nettisivuilta ja huomasin tilaushistoriassa pari epäkohtaa; olin kuulemma tilannut myös potkupahvit oikealta ohjattavaan autoon ja kahdet istuinpäälliset taakse. No eikun soittamaan. Ensin sanoivat, ettei tuosta asiakkaalle näkyvästä tilaushistoriasta tarvitse välittää, koska heilla on siellä oikea tieto järjestelmässä. Seuraavaksi kertoivat lähettäneensä minulle 3 sähköpostia liittyen tilaukseeni. Joita en ollut saanut, koska Elisan roskapostisuodin blokkaa ne lennosta, eikä jätä mitään tietoa roskaposti- tai junkmail -kansioihin. Vasta kun annoin työosoitteen, sähköposti saatiin perille.

 

Nyt pääsiin lukemaan että toimittaja (TMI) on nostanut hintoja ja Cool Air VW haluaa minulta about 180 euroa lisää rahaa ennen kuin harkitsevat edes noiden istuinpäällisien tilaamista. Jaaha, minä olen tehnyt diilin verkkokaupassa näkyvillä hinnoilla ja raha on vaihtanut omistajaa, ja nyt ne yrittävät jälkikäteen maksattaa omaa hinnoitteluvirhettään minulla. En toki suostu maksamaan, joten palauttavat rahat - toivottavasti lähitulevaisuudessa, jotta pääsen tilaamaan muualta. Liike sai yli kuukauden ilmaisen lainan, minä korko/valuutanvaihtotappion ja projektin viivästymisen. Hieman vituttaa tämä Cool Air VW ...

Link to comment

Sori nyt vaan, mutta käyttääkö joku oikeasti tän kioskin mitään palvelua??

 

Hyvä pointti, mutta taloon tulee niiden kaapeli, joten siitä vähintäänkin pitää maksaa. Vakiintunutta sähköpostiosoitettakaan ei viitsisi vaihtaa ...

Link to comment

Nyt pääsiin lukemaan että toimittaja (TMI) on nostanut hintoja ja Cool Air VW haluaa minulta about 180 euroa lisää rahaa ennen kuin harkitsevat edes noiden istuinpäällisien tilaamista. Jaaha, minä olen tehnyt diilin verkkokaupassa näkyvillä hinnoilla ja raha on vaihtanut omistajaa, ja nyt ne yrittävät jälkikäteen maksattaa omaa hinnoitteluvirhettään minulla. En toki suostu maksamaan, joten palauttavat rahat - toivottavasti lähitulevaisuudessa, jotta pääsen tilaamaan muualta. Liike sai yli kuukauden ilmaisen lainan, minä korko/valuutanvaihtotappion ja projektin viivästymisen. Hieman vituttaa tämä Cool Air VW ...

 

Jep, palautus ilmestyi luottokorttitilille. Eikä ollut kuin 50 € pienempi kuin alkuperäinen veloitus. Sen verran on näköjään maksettu tyhjästä. Perkeleen Cool Air VW !!!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...