Jump to content

Ahistaako?


Guest rodman

Recommended Posts

Pakkanen (-19) ei ahista, onpahan hyvä syy pysyä sisätiloissa (tallissa).

Ahistaa Lindan aikataulu, noin 3 viikkoa maalaukseen ja vielä puuttuu yksi ovi, pari palaa kyljistä ja katto on irti...

Link to comment
Harvoin pakkaset ahdistaa mut tänään oli vähän kylmä seistä jäällä tuulessa 6 tuntia kattomas jäärata-ajoja. Kisa ei onneks jättäny kylmäks.

 

Sama homma olin lahdessa vesijärven jäällä ajaa mikroautoilla...oli kyl niin jäässä et jos hymyili ennen ajoon lähtöä, niin varmasti oli sama virnistys naamataulus ku hyppäs satulasta pois, sijoituksesta huolimatta:D

Link to comment

Meinas aamulla ahistaa kun poika soitti ja sanoi että matkailuautolle aikanaan äkkiä kyhätty halli peltikattoineen romahti juuri "maan tasalle".Mutta rumahan se oli ja pitikin purkaa tulevana kesänä.Eikä se nyt maan tasalla ollut,sisällä seissyt korkeakattoinen tölkki erottuu kyllä paskaläjästä.Tarkkailkaapa lumikuormia,pakkaslumikin painaa vaikka muuta väitetään.

Link to comment

Tän aamun uutisissahan väittivät että lumi painais tällä hetkellä noin 140kg neliöllä.

Eli kannattaa ehkä jo alkaa tyhjentää kattoja kun tuota lunta näyttää tulevan lisää.

Link to comment
Sama homma olin lahdessa vesijärven jäällä ajaa mikroautoilla...oli kyl niin jäässä et jos hymyili ennen ajoon lähtöä, niin varmasti oli sama virnistys naamataulus ku hyppäs satulasta pois, sijoituksesta huolimatta:D

 

Millaisilla renkailla ja autolla olit ajamassa?

Link to comment
Sama homma olin lahdessa vesijärven jäällä ajaa mikroautoilla...oli kyl niin jäässä et jos hymyili ennen ajoon lähtöä, niin varmasti oli sama virnistys naamataulus ku hyppäs satulasta pois, sijoituksesta huolimatta:D

 

Millaisilla renkailla ja autolla olit ajamassa?

 

 

Autot oli niitä "lasten" malleja joita suurimmassa osassa suomen karting keskuksissa, oisko ollu joku Hondan mosa, kokoa en kattonu. Mut riitti sellaiselle syherö radalle. Ja renkaissa oli pienet piikit, tosin perä sivulla ois voinu laskea jatkuvasti jos vaan ois halunnu.

Oli joku AD-varaosien järjestämä firmojen välinen skaba, oli 30 puljusta oma tiimi käskemässä jäällä autoja.

Link to comment
Laittaa kampikammionpuoliskon paikalleen eikä ees momenttiin niin tuntuu jo vähän nahkeelta. Hohhoijaa, yritänköhän mää taas vaan kusettaa itteeni?

 

Näköjään olin saanut pienet painaumat kahdesta etummaisesta lukkotapista laakereihin, ei syviä eikä tuntunut haittaavan kun vapaasti pyöritti kammessa. Nyt kuitenkin lohko momentissa laakerit sisällä tuossa lattialla odottaa huomista niin mittaan pesät laakereiden kanssa. Kammenkaulat on mitattu, hieman on heittoja mutta mitat on alle ns. oikean koneistusmitan. Keskilaakerin ja vauhtipyörän puoleisen laakerin pinnasta oli vähän jälkeä syntynyt. Kammen suoruutta en kylläkään ole mitannut joten sekin pitää mitata että onko kauhean banaani. Kone aiemmin ollut sinttermetallin laakereilla jonka jälkeen ei aarporattu kun en nähnyt sitä tarpeelliseksi (silmillä havaittavissa pienet kulumat mutta kynnellä ei mitään pykälää tuntunut) ajettu 4 kilpailua vanhoilla laakereilla jolloin vauhtipyöränpultti löystyi ja sen jälkeen kampi on vaihdettu.

Link to comment
Laittaa kampikammionpuoliskon paikalleen eikä ees momenttiin niin tuntuu jo vähän nahkeelta. Hohhoijaa, yritänköhän mää taas vaan kusettaa itteeni?

 

Näköjään olin saanut pienet painaumat kahdesta etummaisesta lukkotapista laakereihin, ei syviä eikä tuntunut haittaavan kun vapaasti pyöritti kammessa. Nyt kuitenkin lohko momentissa laakerit sisällä tuossa lattialla odottaa huomista niin mittaan pesät laakereiden kanssa. Kammenkaulat on mitattu, hieman on heittoja mutta mitat on alle ns. oikean koneistusmitan. Keskilaakerin ja vauhtipyörän puoleisen laakerin pinnasta oli vähän jälkeä syntynyt. Kammen suoruutta en kylläkään ole mitannut joten sekin pitää mitata että onko kauhean banaani. Kone aiemmin ollut sinttermetallin laakereilla jonka jälkeen ei aarporattu kun en nähnyt sitä tarpeelliseksi (silmillä havaittavissa pienet kulumat mutta kynnellä ei mitään pykälää tuntunut) ajettu 4 kilpailua vanhoilla laakereilla jolloin vauhtipyöränpultti löystyi ja sen jälkeen kampi on vaihdettu.

 

 

Osta seuraavaksi hankinnaksi iso 3/4" kunnollinen laadukkaan merkkinen momenttiavain ja siihen 36mm hylsy+liimaat vp pultin sinisellä loclitellä kiinni ja 360nm eikä näppimomenteilla,niin ei enää ahistele kun kammenpultit löystyy ja kampi menee vaihtoon yms yms...

Link to comment
Piti ostaa työkalu käyttiksen huoltoa varten ja hintaa jäi tinkimisen jälkeen vain 1500€.

 

Voitko hiukan antaa vinkkiä mikä huoltokalu on ton hintainen?

 

Käyttöautona AMG mersu eli softavehkeet.

 

On nykyvehkeiden huollot tainnu siirtyä mutterihommista koneelle. Kohta varmaan huolto tapahtuu langattoman netin kautta...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...